Onko HSL lippujen hinnan nousu vähän vaiko paljon?
Helsingin seudun liikenne nostaa lippujensa hintaa 8% nousseiden kustannusten vuoksi.
Onko se mielestäsi paljon hyvistä kulkuyhteyksistä hyvien ja kattavien palvelujen keskellä olevassa kaupungissa?
Kommentit (46)
Täällä helsingissä kaikki palvelut ovat lähellä ja välimatkat lyhyitä niin julkisia kulkuneuvoja ei oikeastaan tarvitse kovin usein joten eipä tuo paljoa vaikuta.
Silti halvempaa ja ilmasto ystävällisempää kuin omalla autolla autoilu.
Vierailija kirjoitti:
Jos minulla olisi ajokortti, valitsisin ainakin auton. Voi mennä ovelta ovelle melkeim minne vaan omassa rauhassa.
Kertalippu on muutenkin vain 3,20€ niin 8% ei tunnu missään.
Fasistinen HSL riistää kaikkein vähä osaimmalta
Kuljen kela taxilla 9e kuntoutus työpaikkaani ja kela maksaa niin ei merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä riistämistä siinä on jos hinnat nousevat vain lisääntyneiden kulujen verran?
Vierailija kirjoitti:
Kertalippu on muutenkin vain 3,20€ niin 8% ei tunnu missään.
Mikään Hsl:n lipuista ei maksa tuota summaa. Halvimmillaan aikuisen lippu on 2,85 e. Kalleimmillaan (koko alue) 4,50e
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minulla olisi ajokortti, valitsisin ainakin auton. Voi mennä ovelta ovelle melkeim minne vaan omassa rauhassa.
Nykyään Voit saada ajokortin jo 17 vuotiaana joten ei sinun tarvitse enää niin kauan odottaa. 🙂
Käytän julkisia vain sen harvan kerran, kun käyn keskustassa viihteellä (teatterit, konsertit, ravintolat) . Muuten omat jalat ja auto. Muutama kymmenen senttiä ei minulle merkitse, mutta jollain toisella se voi tarkoittaa, että julkisia ei käytetä enää ollenkaan.
Nousiko palkkasi 8%? Niin, on se suuri kertanousu.
HSL:n logiikka on mahtavaa.
Lippujen hintoja nostetaan kerralla melkein 10% kun sietämättömän hitaaksi ja kalliiksi tehty liikkuminen on siirtänyt niin monet Helsinkiin ennen matkustaneet työntekijät kotitoimistoille (tämä oli virallinen selitys)
Jatketaan samalla linjalla paitsi että leikataan vuoroja ja nostetaan hintoja roimasti.
Tällä tempullahan saadaan varmasti runsaasti lisää maksavia asiakkaita.
Rinse and repeat.
Suurin osa on muuttanut helsinkiin töiden perässä joten helsingissä työttömyys prosentti on hyvin pieni. Siinä mielessä tuo ei köyhiä koske lainkaan ja työssä käyvällä tuo ei tunnu yhtään missään.
Alles gut 👍
Kahden tyhjän tölkin verran vain.
Kyllä tää on jo joku salaliitto. Persujen kannatus 8%, kauppojen viinit 8%, HSL lippujen (vai pupujen) korotus 8%.
Vierailija kirjoitti:
Nousiko palkkasi 8%? Niin, on se suuri kertanousu.
Minulla nousi palkka 700e kuukaudessa kun jäin eläkkeelle. Saan eläkkeen ja eläkkeeni päälle saan tehdä 800€ edestä palkkatöitä. 🙂👍
Vierailija kirjoitti:
Punikit saavatkin kävellä, punikkikielto busseihin
En käytä muita julkisia kun naisia ja niillä on hinnat pysyneet samoina monta vuotta.
Eihän 8 % ole paljon mitään.