Milloin olet viimeksi mennyt junalla?
Aloin juuri miettiä, niin itse olen mennyt 2 v sitten.
Kommentit (40)
Huhtikuun lopussa, Helsingistä Tampereelle Blind Channelin konserttiin.
Vuonna 2013 perunkirjoitukseen äitini kuoleman jälkeen. Pidettiin niin lähellä Helsingin päärautatieasemaa, ettei ollut järkevää lähteä omalla autolla.
2022 pk-seudulla Keravalta Helsinkiin ja myöhemmin takaisin. Oli melkoinen kulttuurishokki vuosikymmenen käyttämättömyyden jälkeen.
Joskus vuonna 2005-6. Kauan sitten.
Perjantaina Helsinkiin ja la-aamun yöjunalla takas Metallican keikan vuoksi.
Olisiko ollut vuonna 1984, kenties?
Vuonna 2019 kävin helsingissä junalla työhön liittyvissä asioissa. Sinne minne yleensä matkustan pidemmälle eli sukuloimaan, ei kulje junia. Ja meillä on auto.
Ja oma auto on siksi, että puolison työpaikalle ei pääse julkisilla hänen työajan puitteissa ja oma työpaikka on asuinkaupungissamme. Eli välttämätön pakko on olla auto. Jos taas muuteittaisiin miehen työpaikan lähelle, en itse pääsisi julkisilla töihin omien työaikojen puitteissa.
Tää nyt oli varmaan ihan turhaa tietoa, mutta halusin nyt vaan tuoda ilmi, että se julkinen liikenne ei täällä maakunnissa mikään hääppöinen välttämättä ole. Toki jollekin, jonka työajat on 7-17 välillä niin täälä meidän alueella vielä voisi päästä julkisilla. Mutta nyt ei vaan niin ole.
Silloin kun vielä oli asema ja junat kulkivat. Olisiko ollut joskus 2000 -luvun alussa. Ei asemaa; eikä junia.
Vierailija kirjoitti:
Perjantaina Helsinkiin ja la-aamun yöjunalla takas Metallican keikan vuoksi.
Oli muuten VR:ltä todella huonosti hoidettu pe-la vuorokauden vaihteen junavuorot ilmeisesti juuri tuon Metallican keikan purun vuoksi. Lähtevät junat joutuivat sekä Pasilassa että Helsingissä odottamaan vapautuvia raiteita. Ilmeisesti jotkut id*rit eivät ymmärtäneet, että jos junalla on lähtöaika, sen täytyy päästä siihen aikaan lähtemään, jottei koko liikennettä sotketa. Toivottavasti ottavat tästä katastrofista opiksi ja ens kerralla juniin pääsy estetetään, kun lähtöaika alkaa lähestyä.
Menin minä muutama kuukausi sitten, mutta kauhean kallista oli. Miten se voi olla niin, vaikka jo kauan on tiedetty että pitäisi suosia junaliikennettä ja autoilla vähemmän?
Ei normaali ihminen junalla matkusta.
Tulin RUK:sta maitojunalla, kun PU yllätti tupamme suklaajunasta.