Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin laihduttamisen

Vierailija
02.03.2026 |

Olin ymmärtämättäni ollut laihdutuskuurilla jopa lapsen syntymän jälkeen ja laihduttamisesta oli tullut automaatio. Aamun aloitin pätkäpaastolla, päivän ensimmäinen ateria oli lounas ja kuittasin sen salaatilla ja sokerittomalla energiajuomalla. Iltapäivästä aloin syödä vasta normaalisti lämpimän ruoan x 2 iltaa kohden. 

Tämä systeemi kesti aina tähän asti kun lapsi oli 1 v 4 kk. Sitten iltanälkä karkasi käsistä ja samoin oma paino sekä yöuni meni ihan sekaisin. Aloin syödä taas aamusta ja tajusin, että olin oikeasti ihan näivettynyt eikä paino ollut edes laskenut vaan päinvastoin.

Lapsen syntymän jälkeen painoin siis 67 kg ja olen 166 cm pitkä. Laihduttelujen eli aamusyömisen poisjätön ja lenkkeilyn jäljiltä painoni nousi ensin 70 kiloon ja siitä 72 kiloon. Nyt siis pari viikkoa sitten lopetin kokonaan laihduttelun ja totesin, että painetaan sitten vaikka päälle 70 kiloa, mutta en enää jaksa näivettää itseäni kun ei siitä ole hyötyä. 

Raskauden jälkeen koko keho muuttui muutenkin. Olen nykyään enemmän mallia "skrode" ja liikunta vain vahvistaa kroppaa, mutta en sinänsä näytä edes miltään lihavalta vaan olen sellainen iso ja lihaksikas. Täytyy myöntää etten silti tykkää tästä kropasta vaan sen nuorempi ja hoikempi minä tuntui enemmän omalta vartalolta. Ikävä kyllä. 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan kyllä tällaisena vetää pitkiä lenkkejä, raskaita työpäiviä jne. mutta olin joskus mallivartaloinen 55-kiloinen :(

ap

Vierailija
2/10 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdotonta olla laihtumatta jos syö vähemmän kuin kuluttaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaastoaminen aamupäivästä on vähän luonnotonta kun ruoansulatus on päivällä tehokkaimmillaan. Jos haluaa pätkäpaastota, niin on paljon terveellisempää jättää illalla syöminen

Vierailija
4/10 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaminen lihottaa, useat tutkimukset todistavat.

Vierailija
5/10 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet laihduttamisen väärin ja sitten syytät laihdutusta siitä ettet laihduta

Laihdutuksessa kuuluu syödä varsinkin aamusta paljon proteiinia. Kertomasi mukaan söit kaikkea muuta.

Mä alotan aamusta heti joko kananmunan valkuaisilla tai itse tehdyllä proteiinijuomalla.en näe nälkää eikä ole ilta napsimistakaan

Vierailija
6/10 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Teet laihduttamisen väärin ja sitten syytät laihdutusta siitä ettet laihduta Laihdutuksessa kuuluu syödä varsinkin aamusta paljon proteiinia. Kertomasi mukaan söit kaikkea muuta. Mä alotan aamusta heti joko kananmunan valkuaisilla tai itse tehdyllä proteiinijuomalla.en näe nälkää eikä ole ilta napsimistakaan

proteiini pierettää 💩

Vierailija
7/10 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Teet laihduttamisen väärin ja sitten syytät laihdutusta siitä ettet laihduta Laihdutuksessa kuuluu syödä varsinkin aamusta paljon proteiinia. Kertomasi mukaan söit kaikkea muuta. Mä alotan aamusta heti joko kananmunan valkuaisilla tai itse tehdyllä proteiinijuomalla.en näe nälkää eikä ole ilta napsimistakaan

proteiini pierettää 💩

Eikä pierreta

Vierailija
8/10 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

proteiini pierettää 💩

Eikä pierreta

oikein kamalat KANANMUNAPIERUT pääsevät

Vierailija
9/10 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein väärin jo siinä, että laihdutin raskauden jälkeen. Silloin ei pitäisi laihdutella vaan antaa kehon toipua rauhassa raskaudesta. En ollut edes mikään vakavasti ylipainoinen vaan pullea ja lihaksikas. Vauvavuonna jaksoin tehdä jopa kahden tunnin vaunulenkkejä lähes päivittäin, mutta nyt olen niin uupunut, että jaksan töiltä käydä lähinnä pienillä kävelyillä. ap

Vierailija
10/10 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pätkäpaastoaminen aamupäivästä on vähän luonnotonta kun ruoansulatus on päivällä tehokkaimmillaan. Jos haluaa pätkäpaastota, niin on paljon terveellisempää jättää illalla syöminen

Tämä toimi kyllä aiemmin kun piti saada muutama kilo tiristettyä, mutta raskauden jälkeen se sekoitti hormonit. Syystäkin. ap