Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen käynyt seitsenvuotisen keskikoulun keskittymishäiriöstäni huolimatta, tai siitä johtuen. Nykään olen DI.

Vierailija
12.06.2024 |

🤢

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän DI nyt kovin merkillinen tutkinto ole. Serkkupoika suoritti sen 20-sivuisella opinnäytetyöllä. Itse olen yliopistomaisteri ja oma opinnäytegraduni oli 180-sivuinen. Serkkupoika luulee olevansa suurikin herra, yläpuolella kaikkien. 

Ei laatua mitata sivujen määrällä, luulisi maisterin ymmärtävän tämän. Itselläni diplomityössä oli muistaakseni 150 sivua, josta arvosanaksi sain 5. Väitöskirja on yli 5 kertaa laajempi kokonaisuus opintopisteillä mitattuna kuin dippatyön, eikä väitöskirjassani ollut 250 sivua enempää.

Vierailija
42/44 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, että olet ADHD-DI. Kovin uskottavaa. Tai sitten ei.

? Kyllä adhd-tyypeillä voi olla lukupäätäkin ja jos jokin tietty asia kiinnostaa pystyvät suorastaan loistamaan. -eri kuin ap

Joo, mutta opiskellakseen DI-tutkinnon pitää tehdä paljon sellaista, mikä ei kiinnosta. 

Kaveripiirin imu voi auttaa, tai joku muu asia. ADHD ei myöskään ole kaikilla samanlainen.

Mutta nykyään kun opiskelu on hirveän aikataulutettua, niin hankalaksi voi mennä. Elleivät opinnot sitten ole vastaavasti takavuosia helpommat.

Mutta DI-opinnot jäävät kesken 40% opiskelijoista teknillisessä yliopistossa, koska eivät pääse läpi perus

ADHD ei estä osaamista fysiikkaa, vaan ongelmat tulevat kursseille ja tentteihin ilmoittautumisessa oikeaan aikaan ja jos joku iso opintoihin liittyvä asia tylsistyttää niin siinä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän DI nyt kovin merkillinen tutkinto ole. Serkkupoika suoritti sen 20-sivuisella opinnäytetyöllä. Itse olen yliopistomaisteri ja oma opinnäytegraduni oli 180-sivuinen. Serkkupoika luulee olevansa suurikin herra, yläpuolella kaikkien. 

Höpöhöpö kaikkeen. Dippatyöt on yleensä 60-200 sivua. Niissä on kirjallisuusosa ja kokeellinen osa. En ole ikinä nähnyt 20 sivuista dippatyötä, vaikka olen lukenut niitä satoja. Kandityötkin on yleensä pidempiä. 

Vierailija
44/44 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, että olet ADHD-DI. Kovin uskottavaa. Tai sitten ei.

Itseasiassa adhd ja asperger on suht tyypillisiä diagnooseja dippainsseillä. Moni adhd-diagnoosin saanut jaksaa keskittyä varsin hyvin tiettyyn aiheeseen, jos vaan on motivaatiota. 

Ei todellakaan DI:it ole ADHD-tapauksia. Tarkkailuluokat oli ennen näitä ADHD-oppijoita varten. Näillä oli vaikeuksia pysyä normaaliin tapaan pulpetissa normaaliluokalla. Sitä ne keskittymisvaikeudet teettää.

Vai niin. Taitaa olla turha tämäkin keskustelu. Sovitaan sitten, että sinä tiedät tämän asian paremmin kuin minä. Työskentelen päivittäin DI-koulutuksen käyneiden kanssa joilla on adhd, asperger ja lukivaikeus diagnooseja. Osa heistä on tohtoreita. 

Höpötystä. Keskittymishäiriöinen ihminen ei pysty suorittamaan kovien tieteiden tutkintoa yliopistolla, koska sellaisen suorittaminen vaatisi tarkkuutta, jota ADHD-tapauksella ei ole. Amfetamiinin käyttäjistä suurin osa on ADHD-ihmisiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan