Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietitään yhdessä mitä omissa elämissämme on hyvin. Verrataan miten huonoista oloista ihmiset ovat lopulta selviytyneet. Positiivinen ketju

Vierailija
11.06.2024 |

Kun itsekin ajaudun välillä sellaiseen tilaan, että ei elämästäni tule mitään ja moni asia stressaa. Usein täytyy keksiä miten raha riittää ruokaan ja laskupino kasvaa. Koko ajan tulee jotain arjen vastoinkäymisiä.

Minä sentään olen onneksi Suomessa, jossa asioissa on toki paljon parannettavaa mutta kuitenkin paremmin täällä elää kuin monessa muussa maassa. En esimerkiksi ole Thaimaassa vankilassa (mitä kaikkea kamalaa siellä tapahtuukaan) sadan ihmisen kanssa samassa sellissä. Oikeasti miettikää, että sellaista oikeasti tapahtuu juuri nytkin. 

Minulla on katto pään päällä, töitä ja saan olla rauhassa vapaa-aikani. 

Pää ja kroppa toimii ihan hyvin. En ole laitoksessa halvaantuneena tai muuten muistisairaana makaamassa ja syötettävänä. (Tämä nyt ei välttämättä ole otsikon mukainen vertaus). 

On paljon asioita joista voin kiittää elämää. Niin paljon kaikkea ikävämpääkin on tällä hetkellä joillakin.

Eikä kyse ole siitä, että omia ongelmia tulisi painaa villasella vaan pitää myös yrittää pohtia, miten hyvin asiat kuitenkin lopulta on vaikka haasteitakin tulee. 

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa syödä ihanaa ruokaa aina välillä. Moni maailmassa ei voi juuri riisiä ihmeellisempää valita syötäväkseen ja joutuu senkin eteen tekemään paljon töitä.

Vierailija
2/60 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei päätä ja hallitse elämääni sen suhteen olenko naimisissa vai en ja varsinkaan kenen ihnisen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä paska duunissa. Nyt työtön ja vapaa, ihanaa.

Vierailija
4/60 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monisairas mutta ei onneksi ole mitään henkeä uhkaavaa. Sisko puolestaan käy syöpähoidoissa eikä varmuutta ole selviääkö. Joskus omat kivut lyö päälle ja elämä tuntuu raskaalta mutta siskollani on huomattavasti rankempaa. Pyrin ajattelemaan että hän selviää noista hoidoista ja minä saan myös joskus selvyyden omiin kipuihin ja avun. 

Vierailija
5/60 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto, järvet. On ihanaa kun on kesä. 

Vierailija
6/60 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on työpaikka. asunto ja olen turvassa. Ruokaa ja puhdasta vettä. Enemmän siis kuin valtaosalla maapallon väestöstä. 

Vierailija
7/60 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/60 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn itseni kanssa : )

Vierailija
9/60 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan tehdä työtä, josta tykkään. Lisäksi alalla, josta työt ei lopu. Ei lapsia, täysin vapaata ja stressitöntä elämää. Naistakaan ei ole naputtamassa ja jos joskus vielä onkin, niin omat asunnot on ehdoton must.

M49

Vierailija
10/60 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on katto pään päällä, oman kodin tuoma turva ja pehmeä sänky johon illalla kaatua ja josta aamulla herätä. Olen tarpeeksi terve suoriutuakseni päivän askareista, viimeaikoina jopa mentaalisella puolella parempaan suuntaan menossa. Jaksoin vähän aikaa sitten vihdoin, usean vuoden jälkeen, siivota kotini, ja nyt puhtaassa ympäristössä olo on kuin eri ihmisellä.

Oli todella lottovoitto syntyä Suomeen, tietäen, että koskaan en jää täysin tyhjän päälle. Ja vaikka välillä laskut kasaantuvatkin, olen onnekas että minulla on kuitenkin hyvät välit äitiini, joka hätätilanteessa pystyy kyllä auttamaan sen verran, että tuhlaaja"poikansa" saa edes ruokaa. Jopa ystäväni ovat niin huolehtivaisia, että tiedän hätätilanteessa pystyväni lainaamaan heiltä 10e, 20e.

Vaikka elämäni onkin hyvin vaatimatonta, siinä on moni asia myös hyvin. Elän kuitenkin lopulta hyvin itseni näköistä elämää, ja turvaverkkojen lisäksi minulla on mm. mahdollisuus harrastaa, enkä oikeastaan näin äkkiseltään keksi mitään, mitä haluaisin ns. Saavuttaa.

Vierailija
11/60 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen monisairas mutta ei onneksi ole mitään henkeä uhkaavaa. Sisko puolestaan käy syöpähoidoissa eikä varmuutta ole selviääkö. Joskus omat kivut lyö päälle ja elämä tuntuu raskaalta mutta siskollani on huomattavasti rankempaa. Pyrin ajattelemaan että hän selviää noista hoidoista ja minä saan myös joskus selvyyden omiin kipuihin ja avun. 

Taas yks saatanan mOnIsAiRAs tantta! Mistä helvetistä te kaikki tänne löydättekin?

Vierailija
12/60 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa syödä ihanaa ruokaa aina välillä. Moni maailmassa ei voi juuri riisiä ihmeellisempää valita syötäväkseen ja joutuu senkin eteen tekemään paljon töitä.

Painosi?

Vierailija
13/60 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen nyt työtön ja toimeentulotuella, olen elämäni sikana saanut syödä kymmenissä Michelin-tähditetyissä ravintoloissa, käynyt paljon oopperassa Pariiisissa, Berliinissä, Wienissä, Milanossa, Bayreuthissa ja muualla. En ole nysvännyt missään mökissä mettänreunassa vaan olen nähnyt maailmaa. Se on nyt takana, mutta mitään en kadu!

Vierailija
14/60 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilillä 2 euroa ja liiton työttömyysetuuden käsittelyä odotan. Voi mennä kuukausikin, mutta jotenkin sinnittelen, olen miettinyt, että tarvittaessa vaikka varastan ruokaa.

Onneksi on kesä, voi ulkoilla puistossa ja metsissä, ottaa aurinkoa ja uida.

Vierailija
15/60 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen selvinnyt monesta ikävästä asiasta, esim. väkivaltainen ex, syöpä, ero, yksinhuoltajuus, ulosotto. 

Nyt kaikki on hyvin. Velka maksettu, tulot kohtuulliset, kiva koti, lapset yliopistossa ja heihin rakastavat välit.

En voi valittaa. 

Vierailija
16/60 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa elämässä oikeastaan kaikki on erinomaisesti. Onnellinen pitkä parisuhde, hyvät välit vanhempiin, sisarukseen ja muihin sukulaisiin, läheisiä ystäviä, hyvä koulutus ja mukava työpaikka. Kaikki läheiset terveitä ja hyvässä kuosissa. Osa isovanhemmistakin elossa, ovat vetreitä 90-vuotiaita. Talous erinomaisessa kunnossa, eli ei tarvitse miettiä raha-asioita juuri ollenkaan, aina on kuun lopussa tilillä vielä mukavasti rahaa sijoituksiin. Toki tähän vaikuttaa se, etteivät omat elämäntavat ole pröystäileviä. Mukava asunto hyvällä alueella lähellä Helsingin kantakaupungissa on myös kokonaan maksettu. 

Ainoa haaste on ollut mielenterveys, jo ihan lapsesta asti, mutta aina olen saanut hyvää terapia- ja lääkehoitoa kun tarvetta on ollut. Työtä toki omasta päästä huolehtiminen on aina vaatinut, mutta ei niin paljon, että se olisi elämää olisi merkittävästi rajoittanut. 

Vierailija
17/60 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilillä 2 euroa ja liiton työttömyysetuuden käsittelyä odotan. Voi mennä kuukausikin, mutta jotenkin sinnittelen, olen miettinyt, että tarvittaessa vaikka varastan ruokaa.

Onneksi on kesä, voi ulkoilla puistossa ja metsissä, ottaa aurinkoa ja uida.

Tänään max 14 astetta. 

Vierailija
18/60 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen selvinnyt monesta ikävästä asiasta, esim. väkivaltainen ex, syöpä, ero, yksinhuoltajuus, ulosotto. 

Nyt kaikki on hyvin. Velka maksettu, tulot kohtuulliset, kiva koti, lapset yliopistossa ja heihin rakastavat välit.

En voi valittaa. 

Ja lisää teitä saatanan syöpäakkoja! HUOH!

Vierailija
19/60 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa elämässä oikeastaan kaikki on erinomaisesti. Onnellinen pitkä parisuhde, hyvät välit vanhempiin, sisarukseen ja muihin sukulaisiin, läheisiä ystäviä, hyvä koulutus ja mukava työpaikka. Kaikki läheiset terveitä ja hyvässä kuosissa. Osa isovanhemmistakin elossa, ovat vetreitä 90-vuotiaita. Talous erinomaisessa kunnossa, eli ei tarvitse miettiä raha-asioita juuri ollenkaan, aina on kuun lopussa tilillä vielä mukavasti rahaa sijoituksiin. Toki tähän vaikuttaa se, etteivät omat elämäntavat ole pröystäileviä. Mukava asunto hyvällä alueella lähellä Helsingin kantakaupungissa on myös kokonaan maksettu. 

Ainoa haaste on ollut mielenterveys, jo ihan lapsesta asti, mutta aina olen saanut hyvää terapia- ja lääkehoitoa kun tarvetta on ollut. Työtä toki omasta päästä huolehtiminen on aina vaatinut, mutta ei niin paljon, että se olisi elämää olisi merkittävästi rajoittanut. 

Ja sekopäitä🤦🏻. Eikö täällä yhtään normaalia ihmistä ole?

Vierailija
20/60 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen vapauteeni ja itsemääräämisoikeuteeni. Olen kiitollinen kovasta elämänkoulusta ja siitä millainen ihminen olen.

Olen perusvireeltäni elämäniloinen ja -myönteinen, positiivinen mutta realistinen ja maailmankatsomukseni on rehellinen. Minun on helppo elää.

Pidän nauttimisesta ja elämästä ympärilläni.

Minulla on kaikki hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi