HS: Tällä asuinalueella eivät työläisten tai yksinhuoltajien asiat kiinnosta vaaleissa - "Olemme bättre folk-aluetta"
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000010488247.html
Suomen ainoa kunta jossa Li Andersson ei ollut suosituin ehdokas, oli Kauniainen.
Anna-Maja Henriksson sai eniten ääniä, ja RKP sai äänipotista 30%.
"Olemme bättre folkia", asukas kuvaili vaalitulosta Helsingin Sanomille.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Kauniainen kerran on bättre folk -paikka, niin Anderssonin olisi pitänyt olla sillä kriteerillä tuolla ykkönen. Anderssonhan on 100% bättre folkin edustaja: Turun eliitin asuinalueella Hirvensalon saaressa hyvätuloisessa taiteilijakodissa ja täysin ruotsinkielisessä kuplassa kasvanut.
Li oppi omien sanojensakin mukaan suomea kunnolla vasta aikuisena, eikä taatusti törmännyt köyhiin tai edes kolmansista maista tuleviin kuin myöhemmin.
Toki hän myöhemmin päätti ajaa köyhemmän kansanosan, duunareiden, pitkäaikaissairaiden, yksinhuoltajien jne. asiaa, koska tällä on lämmin sydän. Sukutaustaa nähden äärimmäisen radikaali koska valtaosa hänen taustaisistaan on juuri tuollaisia kauniaislaisia asshole-tyyppejä.Sitä lämpöä sydämessä ei vaan riitä miehille, kristityille, yksityisautoilijoille, lihansyöjille, yrittäjille eikä maalaisille.
Perusta puolue lihaasyöville kristityille yrittäjille jos he mielestäsi ovat niin sorrettuja. Johan Eduskuntakin on jo miehitetty porukalla joka jakelee ties mille kristityille herästysseuroille satojen tonnien "joululahjoja" ekstrabudjetista.
Hmm, ei vasemmistolaiset ole mitään "sämre folkia". Just esim. taiteilijat yleensä vasemmistolaisia ja itse töölöläisestä varakkaasta perheestä ja vanhemmat aivan vasemmistolaisia.
Persut ovat sitä huonoa sakkia. Köyhiä sekä sivistymättömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Kauniainen kerran on bättre folk -paikka, niin Anderssonin olisi pitänyt olla sillä kriteerillä tuolla ykkönen. Anderssonhan on 100% bättre folkin edustaja: Turun eliitin asuinalueella Hirvensalon saaressa hyvätuloisessa taiteilijakodissa ja täysin ruotsinkielisessä kuplassa kasvanut.
Li oppi omien sanojensakin mukaan suomea kunnolla vasta aikuisena, eikä taatusti törmännyt köyhiin tai edes kolmansista maista tuleviin kuin myöhemmin.
Toki hän myöhemmin päätti ajaa köyhemmän kansanosan, duunareiden, pitkäaikaissairaiden, yksinhuoltajien jne. asiaa, koska tällä on lämmin sydän. Sukutaustaa nähden äärimmäisen radikaali koska valtaosa hänen taustaisistaan on juuri tuollaisia kauniaislaisia asshole-tyyppejä.Sitä lämpöä sydämessä ei vaan riitä miehille, kristityille, yksityisautoilijoille, lihan
Aluks lueteltiin litania miten Li Andersson rakastaa kaikkia ja sit ku mä huomautan et ei se rakasta niin sä sanot että mun pitää perustaa puolue itelleni.
Harkitsin ensin häntä, kun gallupit olivat puolueelle synkkiä. Mutta päätin luottaa siihen, että ruotsinkieliset pelastavat hänet.
Vierailija kirjoitti:
Onko se jotenkin uusi asia, että esim pääkaupunkiseudulla on hyvämaineisia ja kalliita alueita ja sitten on niitä heikomman maineen omaavia? Äänestyskäyttäytyminen korreloi alueen kanssa. Outoa että tätä pitää ihmetellä. Tuskinpa Westendissäkään tai vaikka Lauttasaaressa kovin vasemmalla ollaan.
Eivät kaikki varakkaat ole kusipäisiä. Itse olen suht hyvätuloinen mutta todella paljon omaisuutta perinyt, joka ei tarvitse valtiolta yhtään mitään lisähelpotuksia tai resursseja. Ne tulee kohdentaa vähävaraisille perheille, terveydenhuoltoon, koulutukseen, tieverkoston parantamiseen, vanhusten hoitoon jne. jossa sen euron vaikuttavuus on kaikista suurin.
En ole muuten kertaakaan elämässäni äänestänyt Kok/RKP.
Vierailija kirjoitti:
Hmm, ei vasemmistolaiset ole mitään "sämre folkia". Just esim. taiteilijat yleensä vasemmistolaisia ja itse töölöläisestä varakkaasta perheestä ja vanhemmat aivan vasemmistolaisia.
Mä oon diplomi-insinööri jonka palkka on bruttona nippanappa 5000 euroa kuussa ja äänestin Persujen Vilhelm Junnilaa. Mikä sun koulutus ja palkka on ku oot mua sivistyneempi ja rikkaampi? Onko sulla korkeampi sotilasarvoki ku mulla? Oot yliluutnantti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkaat ihmiset jotka ylimielisyyttään eivät arvosta heikommin palkattujen töitä ja niiden merkitystä, ovat yksiselitteisesti vastenmielisiä ihmisiä. Jos siivoojat menevät lakkoon, sen huomaavat kaikki parissa päivässä, mutta jos joku hedge fund sijoittaja niin saa olla lakossa vaikka 20 vuotta eikä ketään kiinnosta. Sama vaikka kuolisi pois.
Entäs ku sydänkirurgi menee lakkoon sinä päivänä ku sulla pitäs olla ohitusleikkaus?
Entä jos silloin ei ole töissä yhtään sairaanhoitajaa? Tehdäänkö leikkaus silti?
Vierailija kirjoitti:
Onko se jotenkin uusi asia, että esim pääkaupunkiseudulla on hyvämaineisia ja kalliita alueita ja sitten on niitä heikomman maineen omaavia? Äänestyskäyttäytyminen korreloi alueen kanssa. Outoa että tätä pitää ihmetellä. Tuskinpa Westendissäkään tai vaikka Lauttasaaressa kovin vasemmalla ollaan.
sinä teet tässä sen ajatusvirheen että jokaikinen etuoikeutettu miettii koko ajan pelkästään omaa napaa.
jos nyt ääriesimerkki otetaan, niin karl marx tuli upporikkaasta aatelisesta porvariperheestä ja tämän isä oli tunnettu preussilainen lakimies. ei hän silti ollut mikään rojalisti tai oikeistolainen oman navan tuijottaja, vaan toimi toimittajana ja lahjoitti palkkansa pois vähävaraisille.
kautta aikojen sivistyneimmät varakkaat ovat olleet myös heikompiosaisten ja työläisten puolella, eikä niin että heitä kiinnostaa vain rikastua lisää ja lisää kaikkien muiden kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkaat ihmiset jotka ylimielisyyttään eivät arvosta heikommin palkattujen töitä ja niiden merkitystä, ovat yksiselitteisesti vastenmielisiä ihmisiä. Jos siivoojat menevät lakkoon, sen huomaavat kaikki parissa päivässä, mutta jos joku hedge fund sijoittaja niin saa olla lakossa vaikka 20 vuotta eikä ketään kiinnosta. Sama vaikka kuolisi pois.
Entäs ku sydänkirurgi menee lakkoon sinä päivänä ku sulla pitäs olla ohitusleikkaus?
Entä jos silloin ei ole töissä yhtään sairaanhoitajaa? Tehdäänkö leikkaus silti?
Ehkä. Mut sun väittämähän oli et kirurgi ei saa vaatia itelleen mitään koska kaikki korkeakoulutetut on ihan turhia.
Kummaa.. Jos "Tällä asuinalueella eivät työläisten tai yksinhuoltajien asiat kiinnosta vaaleissa" niin silloinhan juuri pitäisi äänestää Li Eurooppaan.
Vasemmiston marginaaliedustuksella Europarlamentissa saa sitten riippakiven pois jaloista ja Suomesta jossa tuolla voisi olla jotain merkitystäkin. Li ei tule saamaan mitään aikaan Europarlamentissa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon diplomi-insinööri jonka palkka on bruttona nippanappa 5000 euroa kuussa ja äänestin Persujen Vilhelm Junnilaa. Mikä sun koulutus ja palkka on ku oot mua sivistyneempi ja rikkaampi? Onko sulla korkeampi sotilasarvoki ku mulla? Oot yliluutnantti?
FM ja palkkaa 5800. Kiitos kysymystä. Armeijaa ei voinut käydä vielä naiset, kun olin nuori.
Mutta dippi-inssit nyt ovatkin akateemisten pohjasakkaa. Kyllä siinä autisti-porukassa persuja on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
FM ja palkkaa 5800. Kiitos kysymystä. Armeijaa ei voinut käydä vielä naiset, kun olin nuori.
Mutta dippi-inssit nyt ovatkin akateemisten pohjasakkaa. Kyllä siinä autisti-porukassa persuja on.
Noni, nainen. Jos naisilla ei ois äänioikeutta niin Suomi ois parempi maa elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta mietin millaisen kuvan autistipersuhuutelu antaa akateemisista. Onko nyt ihan fiksua toimintaa?
T. DI+FM, joka ihmettelee miten jotkut aikuiset yliopistokouluttautuneet ihmiset ovat jääneet amis vs. lukio -tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä. Mut sun väittämähän oli et kirurgi ei saa vaatia itelleen mitään koska kaikki korkeakoulutetut on ihan turhia.
En vaatinut mitään sellaista. Puhuin niistä rikkaista jotka eivät arvosta huonommin palkattuja töitä tekeviä ihmisiä. En missään vaiheessa väittänyt että kaikki rikkaat olisivat sellaisia, saati että "kirurgi ei saa vaatia itselleen mitään" tai että "korkeakoulut ovat turhia" (maisterin paperit on itselläkin kun luonnontieteitä opiskelin). Sen keksit ihan omasta päästäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jopa näin (perinteisen) kokoomuslaisen näkökulmasta ärsyttävän kusipäistä ja itseriittoista porukkaa. en haluaisi mainehaitan takia muuttaa tuonne vaikka varaa olisi.
Mun mielestä kusipäistä on joku yksinhuoltaja alkaa vaatia yhteisistä verovaroista sen lapsen elättämistä ku se elatusvastuu on sen lisäks sillä äijällä joka sen sisään laukes. Ei se mulla oo.
Voin kertoa sinulle, että yksinhuoltajia enemmän tukia saavat yksin elävät ja jopa lapsiperheet kahdella aikuisella.. tilastoissa siis yksinhuoltajan eivät juhli tuilla.
"Noni, nainen. Jos naisilla ei ois äänioikeutta niin Suomi ois parempi maa elää."
Joku ei taas oo saanut vähän aikaan (kenties ei koskaan?) pim....roa ja alkaa katkeruus nostaa päätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestit sitä pesukarhua? 🤣
Ei kai Kauniaisissa äänestetä punikkia joka haluaa lähettää asukkaiden rahat Afrikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestit sitä pesukarhua? 🤣
Jep. Vielä tyhmempi syy eroamiseen pakottamiseen ku Ilkka Kanerval.