Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku järkevä tuolla aiemmassa ketjussa kertoilee,

Vierailija
08.09.2008 |

etteihän täysiaikaista sikiötä voi abortoida kun sehän olisi synnytys. Mitenkähän te kuvittelette myöhäisillä viikoilla abortin tapahtuvan? Se sikiö synnytetään! Ja joskus se sikiö (vauva) on vielä elossa synnyttyään ja se jätetään kuolemaan. Jossain maassa on tuota täysiaikaisten "abortointia" käytetty. Taisipa olla Kiinassa, jossa se on tehty jos joku on mennyt toisen kerran synnyttämään. Täysiaikainen vauva on synnytetty ja sitten sen aukileeseen on ruiskutettu myrkkyä.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaista tulee kohdella iän mukaan, vaikka joku osa kehityksestä olisikin lapsen taholla. Järkyttävää nähdä joskus, kun aikuiselle kehitysvammaiselle puetaan lapsen vaatteita.

Vierailija
22/30 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuistuva kehitysvammainen haluaa yleensä itsekin omaan kotiin. Oli se koti sitten asuntola tai laitos. Vammainen ei todellakaan aiheuta ahdistusta koko perheelle. Kyllä se ahdistus tulee ihan omasta itsestä. Ei kaikkea voi sen yhden perheenjäsenen syyksi laittaa. Jos joku vielä nykyaikana tuntee häpeää vammaisesta lapsesta olen tyrmstynyt. Toisaalta niin kauan kuin tätä asennetta kylevetään, että vammaisia ei saisi olla, on sekin ymmärrettävää. Voihan down avioitua. Lapsiakin pystyy saamaan, mutta se ei ole suotavaa koska ei voi niistä itsenäisesti huolehtia. Tämänkin asian vammainen ymmärtää kun se hänelle perustellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-7vuotiaan kehityksessä. He eivät koskaan aikuistu vaan vaativat silmälläpitoa koko elämän.

Ei todellakaan kohdella iän mukaan, vaan tullaan ihmisen/lapsen tasolle keskusteluissa.

Pukeutuminen, syöminen, hygieenia jne... ei toimi aikuisen tavoin.

Vierailija
24/30 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

##Aikuistuva kehitysvammainen haluaa yleensä itsekin omaan kotiin. Oli se koti sitten asuntola tai laitos. Vammainen ei todellakaan aiheuta ahdistusta koko perheelle. Kyllä se ahdistus tulee ihan omasta itsestä. Ei kaikkea voi sen yhden perheenjäsenen syyksi laittaa. Jos joku vielä nykyaikana tuntee häpeää vammaisesta lapsesta olen tyrmstynyt. Toisaalta niin kauan kuin tätä asennetta kylevetään, että vammaisia ei saisi olla, on sekin ymmärrettävää. Voihan down avioitua. Lapsiakin pystyy saamaan, mutta se ei ole suotavaa koska ei voi niistä itsenäisesti huolehtia. Tämänkin asian vammainen ymmärtää kun se hänelle perustellaan.###

#

Vierailija
25/30 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammaisia saa olla jos niistä pystyy itse huolehtimaan.

Kaikista ei vain siihen ole.

Vierailija
26/30 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokaista tervettä äitiä ahdistaa, jos lapsi syntyy vammaisena. Eikö jokainen toivo sitä tervettä vauvaa. Miksi juuri meille, mikä meni vikaan, teinkö jotain väärin, söinkö väärin jne...

Kysynkin MIKSI, jos se ei ahdista?

Yhteiskunnan tuki ja palvelut auttavat toki. Sitä ei kuitenkaan ole kaikissa maissa.

Vierailija
27/30 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ihminen itse ei toista ahdista! Hän ei ole syyllinen toisen ahdistukseen. Kysehän oli tässä ketjussa siitä kauheudesta mitä on abortti myöhäisillä viikoilla. Ihminen, joka pystyisi ehkä jo elämään kohdun ulkopuolella, tapetaan. Synnytetään ja jos vielä elää, jätetään kuolemaan. Se kauheus ei poistu sillä, että aletaan paasata vammaisten aiheuttamasta ahdistuksesta.

Vierailija
28/30 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tässä olla syyllisiä etsimässä, vaan toteamassa fakta asioita.

Abortin vastustajat osaavat kyllä syyllistämisen eikä sillä linjalla pitkälle päästä.

Vierailija
29/30 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen ihminen tapetaan. Kyllä siitä pitäisi syyllisyyttä tuntea. Oli abortoitava vammainen tai ei.

Vierailija
30/30 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä minkään arvoinen. Syyllistämällä ei tätä maailmaa paremmaksi tehdä.

Tappaminen on oikeutettua tietyissä tilanteissa, olit sinä siitä mitätahansa mieltä. Ihmisiä tapetaan ja jotkut tappavat itse itsensä.

Et ole tekemässä vammaisten tai ei-toivottujen lasten maailmaa paremmaksi. Sinulla ei ole kertakaikkiaan mitään tarjottavaa heille.

Sitten kun olet heidät itse avosylin ottamassa vastaan ollaan oikealla asialla. Silloin et ole enää helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä