Noudatatteko kiltisti kaikkia sääntöjä ja kieltoja?
Esim. nopeusrajoituksia, metsäpalovaroituksia, punaisia liikennevalija keskellä yötä, kompostipakkoa jne.?
Kommentit (68)
Kuinka joku voi olla niin idiootti, että ei noudata metsäpalovaroituksia?
Nuorempana olin aika kuuliainen säännöille. Nykyään liikun harmaalla alueella, jos ei voi jäädä kiinni ja hyödyn säännön rikkomisesta.
Noudatan vaikkapa metsäpalovaroitusta tai ostan kalastusluvan.
Mutta saatan viedä roskat mökiltä kotiin roskikseen määräysten vastaisesti. Saatan korjata autoni tavalla, joka on huijausta, jotta se menisi katsastuksesta läpi. Ajan lievää ylinopeutta, josta ei saa sakkoa. Saatan remontoida ilman rakennuslupaa, jos siitä ei voi jäädä kiinni. Teen luvanvaraisia töitä ilman lupaa, jos en voi jäädä kiinni (esim. asbestipurkua). Olen myös keittänyt joskus pontikkaa.
Noudatan, jos säännöissä on järkeä. Noudatan esim. nopeusrajoituksia yleensä aina, pidän turvavyötä, käytän pyöräilykypärää, en aja päin punaisia. Mutta sitten on höpöjuttuja, kuten oli koronatouhuissa, mutta nehän ei olleetkaan pakollisia sääntöjä. Eli en käyttänyt mitään lipareita kasvoilla, en käsidesiä. Parin metrin hajurakoa pidin vieraisiin ihmisiin, kun heitä varmasti pelotti, enkä halunnut kenenkään pelkoa lisätä. Eli järki edellä.
Riippuu säännöstä. Jos sillä pyritään yhteiseen hyvään ja järjestykseen, niin noudatan kyllä. Kierrätän jätteet enkä sytyttele avotulia metsäpalovaroituksen aikaan, en roskaa enkä aiheuta turhaa haittaa. Menen kyllä joskus pientä ylinopeutta (max 10 km/h) ja kävellessä/pyöräillessä menen punaisia päin, jos paikka on sellainen ettei kerrassaan ketään näy ja lapsia ei ole näkemässä. Omia aivoja käyttäessä kannattaa osata arvioida, toimiiko omat aivot tarpeeksi hyvin että niihin kannattaa luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan älyttömiä sääntöjä (kompostilaki, liian alhaiset nopeusrajoitukset) en noudata, muuten aikalailla
Aja vaan ylinopeutta tutkaan, hirveen tai jonkun perään/kylkeen. Kannattiko?
Noudatan, olen aika fanaattinen sääntöjen suhteen. Myös suosituksia noudatan tarkkaan. Esim. kun imetin lapsiani, se oli päivälleen puoli vuotta, että he eivät saaneet murustakaan tai tippaakaan mitään muuta kuin äidinmaitoa (tai vettä).
Haluaisin tietää sellasen moottoripyöräilijän, joka noudattaa nopeusrajoituksia ja liikennevaloja. Tämä on yhtä satuhahmo, kuin joulupukki.
Vierailija kirjoitti:
Noudatan, jos säännöissä on järkeä. Noudatan esim. nopeusrajoituksia yleensä aina, pidän turvavyötä, käytän pyöräilykypärää, en aja päin punaisia. Mutta sitten on höpöjuttuja, kuten oli koronatouhuissa, mutta nehän ei olleetkaan pakollisia sääntöjä. Eli en käyttänyt mitään lipareita kasvoilla, en käsidesiä. Parin metrin hajurakoa pidin vieraisiin ihmisiin, kun heitä varmasti pelotti, enkä halunnut kenenkään pelkoa lisätä. Eli järki edellä.
Järki? Käsissäsi on muutakin pskaa kuin viruksia. Jätätkö pesemättä myös vessassa käynnin jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
En, enkä ymmärrä ihmisiä jotka noudattaa? Siis niin ettei käytetä maalaisjärkeä? Kyllä, yöllä tai illalla jos ei ole mitään autoja missään niin ajan punaisia päin varsinkin oikealle kääntyessä. Mökillä olen grillannut, toki hillityllä tulella mutta silti. Tai tietyöalue yöllä (tuttu reitti), johon jätetään ne 50kmh kyltit mutta työntekijät poistuneet, niin en tosiaan aja noin hiljaa. Päivällä taas ajan koska välitän työntekijöiden turvallisuudesta. Ja mitäs kaikkea näitä nyt on. En noudata sääntöjä sääntöjen takia vaan vasta sitten jos koen että siinä on joku järki tai se on järkevää. Ärsyttää muutenkin Suomen nipo meininki kaikessa. (Anniskelualueet ym turhuudet). Tykkään reissata maissa jossa säännöt ja lait ei ole niin tarkkaa, ihmiset vaikuttaa onnellisemmilta siellä.
Punaisia päin ajamisesta voi lähteä kortti jos poliisi näkee. Ei kannata ottaa riskiä edes keskellä yötä.
Vierailija kirjoitti:
Noudatan, olen aika fanaattinen sääntöjen suhteen. Myös suosituksia noudatan tarkkaan. Esim. kun imetin lapsiani, se oli päivälleen puoli vuotta, että he eivät saaneet murustakaan tai tippaakaan mitään muuta kuin äidinmaitoa (tai vettä).
S-heil vaan sinnekin päin.
Vierailija kirjoitti:
Minä, grillaan kotona avogrillissä niidenkin aikana
Ainoa neuvo jota olen aina noudattanut :ensin käydään saunassa sitten syödään vasta. Kuka sitä nyt perk, täydellä mahalla saunaan.
On tyhmiä sääntöjä esim. Ettei rannalle saisi viedä koiraa. Jos koira on kiinni eikä rannalla ole muita, eikä koira pasko tai pissi sinne niin mitä haittaa on koirasta rannalla.
Säännöt on tehty niitä varten jotka eivät osaa ajatella järjellä ja toimia sen mukaan
Säännöt on tarpeen yksinkertaisille ihmisille jotka eivät osaa ajatella omilla aivoilla. Fiksut voivat soveltaa sääntöjä ja lakeja parhaaksi katsomallaan tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan älyttömiä sääntöjä (kompostilaki, liian alhaiset nopeusrajoitukset) en noudata, muuten aikalailla
Ja todennäköisyys tälle on käytännössä nolla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, enkä ymmärrä ihmisiä jotka noudattaa? Siis niin ettei käytetä maalaisjärkeä? Kyllä, yöllä tai illalla jos ei ole mitään autoja missään niin ajan punaisia päin varsinkin oikealle kääntyessä. Mökillä olen grillannut, toki hillityllä tulella mutta silti. Tai tietyöalue yöllä (tuttu reitti), johon jätetään ne 50kmh kyltit mutta työntekijät poistuneet, niin en tosiaan aja noin hiljaa. Päivällä taas ajan koska välitän työntekijöiden turvallisuudesta. Ja mitäs kaikkea näitä nyt on. En noudata sääntöjä sääntöjen takia vaan vasta sitten jos koen että siinä on joku järki tai se on järkevää. Ärsyttää muutenkin Suomen nipo meininki kaikessa. (Anniskelualueet ym turhuudet). Tykkään reissata maissa jossa säännöt ja lait ei ole niin tarkkaa, ihmiset vaikuttaa onnellisemmilta siellä.
Punaisia päin ajamisesta voi lähteä kortti jos poliisi näkee. Ei kannat
Tietyöalueella voi olla kuoppia tai tasoittamaton reuna.
Vierailija kirjoitti:
Säännöt on tarpeen yksinkertaisille ihmisille jotka eivät osaa ajatella omilla aivoilla. Fiksut voivat soveltaa sääntöjä ja lakeja parhaaksi katsomallaan tavalla.
Ei pidä paikkaansa muitta sinun selvästi todella yksinkertaisena ihmisenä kannattaa niitä kyllä ehdottomasti noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja todennäköisyys tälle on käytännössä nolla
Itse olet.
Tiedätkö, kuinka paljon tuolla on sorkkaeläimiä, supeja, kettuja...hirvien lisäksi. Niitä riittää! Kun tiheästä pusikosta syöksyy eläin, sitä ei ehdi nähdä. Kokemusta on. Myös ihan rauhassa moottorotien aidan yli loikkineista kauriista, jotka eivät pidä kiirettä väistääkseen.
Peltipoliiseja on lisätty, kamerat valvovat.
Aina on traktoreita, mopoautoja ja hitaita sunnuntaikuskeja. Mutkan takaa voi tulla mitä tahansa.
Missä yleensä ajat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä, grillaan kotona avogrillissä niidenkin aikana
Kai vieressä on vettä tms sammutukseen?
Vahingonteostako tuosta syytetään. En siksi kysy että olis tuon suuntaisia intohimoja itsellä, pelkästään uteliaisuudesta.