Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menin naimisiin kiukuttelevan miehen kanssa

Vierailija
10.06.2024 |

Oon ollut nyt 4 vuotta mieheni kanssa. 2 vuotta ollaan oltu naimisissa. Mies on huolehtiva, ei juo, hoitaa kotia ja lapsiani jne. Kuitenkin ongelmia on roppakaupalla silti Ekat kolme vuotta kaikki sujui kuin tanssi, arki pyöri hyvin vaikka stressiä välillä on ollut paljon. Silti pidimme aina yhtä ja selvisimme yhdessä kaikesta.

Jostain syystä viimeisen vuoden ajan mies ei ole mitään muuta tehnyt, kuin valittanut ja kiukutellut kaikesta. Oon hänen sylkykuppinsa suoraan sanottuna. Tiedän, ettei hän ole mulle vihainen, vaan purkaa jotain pahaa oloa tai stressiä, mutta tämä vetää minut täysin pohjaan ja alan itse oireilla asiaa ja paha mieli ns. tarttuu. 

Meillä meni ihan ok niin pitkään, kun purin hammasta ja olin välittämättä. Nyt viimeiset puoli vuotta ollaan vaan tapeltu. Saatan herätä hyvällä tuulella, ja sitten mies nousee ja alkaa heti valitus vaikka olisin tehnyt lasten aamujutut, hoitanut kaikki juoksevat asiat ja kahvi olisi valmiina. Alkaa valitus siitä, että on nukkunut huonosti, vituttaa, stressaa joku asia. Hän on kyllä kiitollinen tekemistäni asioista, mutta mulla palaa välittömästi päreet kun toinen ei näe koskaan mitään hyvää enää missään. 

Olen alkanut kyllästymään ja itse töksäyttelemään ja suuttumaan miehelleni, mitä en ennen tehnyt koskaan. Nyt ei enää ennen täydellinen kommunikaatio pelaa yhtään. Mieheni itse sanoi minulle, ettei halua olla kanssani. No voin sanoa, että tunne on molemminpuolinen. 

Voin käsi sydämellä sanoa, että olen yrittänyt kaikkeni. Näyttää hyvältä, leipoa, kokata, ottaa mahdollisimman paljon vastuuta arjen pyörityksestä, piristää ja yllättää. Mikään ei vaan auta, ja pelkään että tämä vain onkin mieheni luonne. 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa erota. Hän vain tarvitsee sinut tekemään loppuratkaisun, hän haluaa että eroat hänestä. Sitten hän voi hyvällä omalla tunnolla deittailla sitä toista, joka hänellä on hyvin todennäköisesti jo katsottuna valmiiksi, ehkä hyvällä lämmöllä jo tulilla. 

Vierailija
2/24 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up :(

T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen luonteen ja käytöksen muutos saattaa kieliä salasuhteesta. Mies on kyllästynyt sinuun ja samalla ihastunut toiseen. 

Vierailija
4/24 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaa erota. Hän vain tarvitsee sinut tekemään loppuratkaisun, hän haluaa että eroat hänestä. Sitten hän voi hyvällä omalla tunnolla deittailla sitä toista, joka hänellä on hyvin todennäköisesti jo katsottuna valmiiksi, ehkä hyvällä lämmöllä jo tulilla. 

Mies tekee etätöitä eikä esimerkiksi ole missään somessa, joten pidän tätä aika epätodennäköisenä vaihtoehtona. Toki on voinut tajuta, etten ole se hänen unelmiensa nainen? Kyllä on erosta puhuttukin tämän tilanteen takia ja vakuuttelee ettei todellisuudessa halua erota.

Vierailija
5/24 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun miehen parisuhderakkaus päättyy, alkaa miehen jatkuva tyytymättömyys kaikkeen, mitään et tee oikein ja valittaa kaikesta. Seksi ja läheisyys loppuu, tai ainakin emotionaalinen läheisyys, ei enää ole ns samalla puolella kansssi.

Näin onystäväpiirissä eron merkit alkaneet, tosin se tyytymätön osapuoli voi olla myös nainen. 

Vierailija
6/24 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun miehen parisuhderakkaus päättyy, alkaa miehen jatkuva tyytymättömyys kaikkeen, mitään et tee oikein ja valittaa kaikesta. Seksi ja läheisyys loppuu, tai ainakin emotionaalinen läheisyys, ei enää ole ns samalla puolella kansssi.

Näin onystäväpiirissä eron merkit alkaneet, tosin se tyytymätön osapuoli voi olla myös nainen. 

Näin on tainnut käydä

Tiedän että näin kävi myös hänen aiemmassa suhteessaan. Yhtäkkiä oli kaikki pelkkää riitelyä.

En voi olla ajattelematta, että johtuuko suurin osa riidoista miehen omasta käytöksestä. Tiedän totta kai omat vikani enkä ole täydellinen, mutta

Vierailija
7/24 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos kokeilisit sellaista että aina kun mies valittaa tai sanoo tai tekee jotain ärsyttävää, niin sano hänelle takaisin jotain kivaa joko heti tai hetken päästä. Juuri kun sinulla meinaa mennä totaalisesti hermo mieheen niin toteatkin että rakastat häntä tai toivotat mukavaa päivää ja halaat. Tai kysyt haluaisiko hän että teen vaikka voileipiä hänelle. Saattaa kuulostaa ihan oudolta Neuvola, mutta kannattaa kokeilla tällaista ettet lähde siihen miehen tunnetilaan ollenkaan mukaan vaan toimit niin kuin haluaisit hänen toimivan sinua kohtaan. Ja muutaman viikon päästä voit katsoa mikä on tilanne. 

Vierailija
8/24 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus?

Ja teetköhän vähän liikaa miehen puolesta? 

Kysy, mitä hän oikeastaan haluaa.

Ehlä olet tehnyt hänen elämästään liiankin vaivatonta? Se voi tehdä olosta tarpeettoman.

Käytkö itse työssä? Jos olette molemmat kotona etätöissä tai toinen on vapaalla, kyse voi olla siitäkin, että te vain käytte toistenne hermoille.

Minulla alkoi käydä hermoille, kun tein kotona etätöitä ja mies oli vapaalla.

Vierailija
9/24 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos kokeilisit sellaista että aina kun mies valittaa tai sanoo tai tekee jotain ärsyttävää, niin sano hänelle takaisin jotain kivaa joko heti tai hetken päästä. Juuri kun sinulla meinaa mennä totaalisesti hermo mieheen niin toteatkin että rakastat häntä tai toivotat mukavaa päivää ja halaat. Tai kysyt haluaisiko hän että teen vaikka voileipiä hänelle. Saattaa kuulostaa ihan oudolta Neuvola, mutta kannattaa kokeilla tällaista ettet lähde siihen miehen tunnetilaan ollenkaan mukaan vaan toimit niin kuin haluaisit hänen toimivan sinua kohtaan. Ja muutaman viikon päästä voit katsoa mikä on tilanne. 

Oon niin monta kertaa luvannut itselleni, että yritän olla ymmärtäväisempi, rakastavampi, hyväksyvämpi Pitää nyt konkreettisesti vielä tätä yrittää. Ja jos ei auta, niin sitten en tiedä mitä teen. :( Onko toivoa

Vierailija
10/24 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon niin monta kertaa luvannut itselleni, että yritän olla ymmärtäväisempi, rakastavampi, hyväksyvämpi Pitää nyt konkreettisesti vielä tätä yrittää. Ja jos ei auta, niin sitten en tiedä mitä teen. :( Onko toivoa

Älä nyt hyvä ihminen orjaksi alistu. Jotain rajaa tuohon miesten "miellyttämiseen" - miten hän yrittää miellyttää sinua?

Vierailija
11/24 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennus?

Ehlä olet tehnyt hänen elämästään liiankin vaivatonta? Se voi tehdä olosta tarpeettoman.

Käytkö itse työssä? Jos olette molemmat kotona etätöissä tai toinen on vapaalla, kyse voi olla siitäkin, että te vain käytte toistenne hermoille.

Mulla on itsellä opintoja ja töitä vaan 3-4 päivänä viikossa, eli ollaan todella paljon yhdessä loppujen lopuksi. Mies kyllä tekee paljon, en tiedä sitten tekeekö liikaakin ja se ahdistaa.

Ja hän ei oikein käy missään, uskon että hänelle tekisi hyvää tehdä jotain erikoisempaa, mutta ei kuulemma jaksa eikä halua. Väittää, että haluaa olla kanssani/perheenä mutta sitten kiukuttelee kuitenkin.

Vierailija
12/24 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä tämä mies osaa olla todella huomaavainen, romanttinen, pitää todella perheestä huolta. 

Vierailija
13/24 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni oli aiemmin vöhän tuollainen vaihe työttömyys ja siitä seurauksena mielialan lasku, lievää masennusta epäilin.

Aina kun aloitti negatiiviasuuden, niin sanoin siitä ja etten jaksa sellaista kuunnella. Kysyin myös miksi kaikki pienimmätkin asiat ovat aina päin mäntyä ja pyysin koittaa ajatella positiivisesti ja en ala kuuntelemaan turhaa valitusta.

Lopetti valituksen ja vähensi negatiivisuutta. Sain pitkän ajan jälkeen työn ja on taas oma ihana positiivinen itsensä.

Vierailija
14/24 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävi taas niin, että meni tölvimiseksi ja sitten mies itki pahaa oloa. Jonkunlainen läpimurto ehkä?

Ainakin välillämme oleva tunnelma ekaa kertaa n. puoleen vuoteen muuttui lämpimämmäksi ja jännite katosi

Vierailija
15/24 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies masentunut. Ohjaa työterveyteen. Jos siellä voisi sanoittaa pahaa oloaan.

Vierailija
16/24 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyväksyttävää, että purkaa pahaa oloaan sinuun. Etenkin kun et ole selvästi sen pahan olon aiheuttaja. Kokeilkaa parisuhdeterapiaa?

Vierailija
17/24 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehefi on aikuinen ihminen eikä uhmaikäinen lapsi. Ei ole sinun asiasi myötäillä ja sopeutua kaikkeen. Pian olet itsekin samassa jamassa. Suosittelen miehellesi käyntiä lääkärillä. Veriarvot mittaukseen ja psykologin puheille.

Vierailija
18/24 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli mieleen myös, että jos olette paljon yhdessä, niin voiko kyse olla ihan vaan oman ajan tarpeesta? Mä huomaan itellä, että kun oon ollu riittävän kauan yhdessä ilman aikaa yksin, niin toinen alkaa ärsyttämään paljon herkemmin. Nykyään tiedostan tän ja osaan järjestää itelle yksinoloaikaa esim. toisen käydessä treeneissä.

Vierailija
19/24 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meillä meni ihan ok niin pitkään, kun purin hammasta ja olin välittämättä."

Pahinta mitä voi tehdä on alkaa selittelemään asiaa itselleen parhain päin, jos toisen käytös tosiasiassa loukkaa sinua. Selvittäkää asia, millä tavalla hyvänsä, mutta ei voi olla niin että sinä joudut mukautumaan miehen kiukutteluun. Hammasta puremalla katkeroidut itse eikä tilanne muutu mihinkään.

Vierailija
20/24 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennus?

Mulla on itsellä opintoja ja töitä vaan 3-4 päivänä viikossa, eli ollaan todella paljon yhdessä loppujen lopuksi. Mies kyllä tekee paljon, en tiedä sitten tekeekö liikaakin ja se ahdistaa.

Ja hän ei oikein käy missään, uskon että hänelle tekisi hyvää tehdä jotain erikoisempaa, mutta ei kuulemma jaksa eikä halua. Väittää, että haluaa olla kanssani/perheenä mutta sitten kiukutte

Alkakaa hiljalleen hyväksymään faktat. Moni mies hakee kulisseja. Sille on syynsä miksi miehille on tärkeää ettet kuormita tätä millään tasolla vaan keskityt edistämään itsesi lisäksi teidän kahden välistä suhdetta. 4b liike ei ole miesallergiaa. Suurinosa naisista rupesi vain heräilemään tähän päivään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme