Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapsesi virikehoidossa, vastaapa seuraaviin kysymyksiin:

Vierailija
29.01.2007 |

a. Miksi olet kotona?

b. Kuinka pitkää päivää lapsesi viettää päivähoidossa?

c. Koulutuksesi? Ammattisi?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

a. Miksi olet kotona?

Vauvan takia

7h kaksi kertaa viikossa.

Merkonomi, toimistotyöntekijä

Hoitolapsen ikäkin lienee olennainen?

5½v, joten virikkeitä tarvitaan ja lapsi oikein odottaa hoitopäiviään.

Vierailija
2/26 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä virikkeitä pitäisi sinunkin kanssa löytyä,noloa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lapsesi sieltä saa, mitä ei kotoa? Asutteko keskellä maaseutua, missä ei ole puistoja, kirjastoja, kerhoja??? Oma 5,5v. käy srk:n kerhossa kahdesti viikossa ja muuten puistoillaan ja käydään kyläsillä muiden lasten luona. Kotonani seuranani myös 3,5v ja vauva 7kk. Että näin.

Vierailija
4/26 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

a. Miksi olet kotona?

a. työtön

b. 4h viikossa

c. duunari

Vierailija
5/26 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

a. Miksi olet kotona?

Äitiyslomalla, hoidan vauvaa.

2-3 kertaa viikossa n. 6-7 tuntia.

FM, myyntipäällikkö.

Ja näillä tiedoillahan on jo hyvä tulla arvostelemaan muiden ratkaisua.. :o) Jep jep.

Vierailija
6/26 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

a. Miksi olet kotona?

vauvan kanssa

4 tuntia kaksi kertaa viikossa

lähihoitaja

Vierailija
7/26 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

a. Miksi olet kotona?

Hoitovapaalla juuri 1 v täyttäneen kanssa.

Vaihtelee: joskus 8-12, joskus 8-15, hoitopäiviä max. 15 kuukaudessa.

Tradenomin tutkinto ja keskeneräisiä yliopisto-opiskeluja, ennen lapsia olin lentoemäntä, siihen työhön en todennäköisesti enää palaa.

Vierailija
8/26 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

a. Miksi olet kotona?

Vauvan takia

3 kertaa viikossa 7 tuntia kerrallaan, lapsi 2,5v.

Juristi

Vierailija
9/26 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

a. Miksi olet kotona?

Minä en ole kotona vaan mies on kotona nuorimman kanssa.

Hän on 5 x vkossa klo 9-13 eli neljä tuntia päivässä.

Ammattikoulu, toimistotyössä.

Esikoinen on jo koulussa ja tämä ns. virikelapsi on 5 v 5 kk vanha. Syy virikehoitoon on kaverit ja seura, koska srk:n ja asukaspuiston kerhot ovat täynnä ja mies ei avoimissa päiväkodeissa ja puistoissa oikein tuppaa viihtymään.

Vierailija
10/26 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheesta kun äiti tappoi vauvansa :-(

TE olette osasyyllisiä näihin tapahtumiin! Vau, suoriudutte hyvin lasten hoidosta, on virikettä ja kaikkea, mutta muuten olette mätämunia jotka kylvätte ympärillenne pahaa oloa! Se vasta noloa onkin ja lapsille paljon haitallisempaa kuin kaksi päivää viikossa hoidossa.

Vierailija
11/26 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

a. Miksi olet kotona?

- Juuri nyt pitkä sairasloma (krooninen sairaus) ja muuten osa-aikainen yrittäjyys eli teen töitä kotoa käsin ns. tavallisen palkkatyön lisäksi. Periaatteessa voisin sumplia eri tahojen kautta myös niin ettei lapsi tarvitsisi kunnallista hoitopaikkaa. Hankalaa se tosin olisi vaihtelevien työaikojen takia.

- 3-5 päivää vko ja 4-6 tuntia päivä.

- Taiteellinen ala, töitä tosin usealla eri taholla yrittäjyyden takia.

Vierailija
12/26 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

a. Miksi olet kotona?

Vauvan kanssa.

3 krt viikossa noin 8 h.

FM, tutkija.

Lisätietoja: En ole koskaan kaivannut perheemme ratkaisuille oikeutusta nettipalstoilta tai ylipäänsä toisilta ihmisiltä.

Vierailija
13/26 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eti tietenkään ole kaivannut. Johan sen kertoo tuo asenteesikin. Oletko yhtä tyly ja kylmä lapsillesi? Toivottavasti edes päiväkodissa saavat lämpöä ja huomiota.

Vierailija
14/26 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoin päiväkoti ja leikkipuisto tuntuvat ihan riittäviltä - kunhan nää pakkaset hellittäisivät ja me autottomat niihin päästäisiin. Nyt tuo esikoinen kiipeilee jo aivan seinillä täällä.

Ja siis myös minä akateeminen. Meillä akateemisilla taitaakin tuo esikoinen olla aika usein hoidossa ja vauvan kanssa ollaan kotona. Mistäköhän johtuu? Tämä empiirinen mutu siis vain omasta tuttavapiiristäni ja tuttujen tutuista.

Vierailija
15/26 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkökulma aiheeseen. itekin mietin laittavani esikoisen hoitoon. en virike mielessä, ainakaan lasten psykologien mielestä alle kouluikäinen lapsi ei tarvitse kotia ja sisaruksia kummempia virikkeitä. enemmänkin että saisin ite levätä kun vauvalla on krooninen sairaus ja itselläni myös terveysongelmia. sitten mietin, mitä lepoa ihan oikeasti saavutan sillä, että vien esikoisen pois kotoa. makaan sitten sohvalla kun vauva nukkuu? tai teen kotitöitä? olen nämä kaksi tehnyt tähän ja nää on mun vastuulla hoitaa. ja pysyn itsekin virkeämpänä kun koitan tässä selvitä. käydään kerhoissa, joka päivä ulkona ja kyläillään. teen omia juttuja sillon kun mahdollista. kyllä mun mielestä lapset on onnellisempia kotona, kun heitä ei tartte aamusin herätellä eikä kuskailla mihkään. saavat olla äitin kanssa ja toistensa kanssa. ja mun oma koppa pysyy paremmin kasassa kun on paljon hommaa ja tohinaa. eikähän tartte myöhemmin katua etten ollu lasteni kanssa. enkä tarkota arvostella, mut on tutkittu paljon sitä että väsymykseen ja stressiin ei auta lepo vaan elämän organisoiminen paremmin.

Vierailija
16/26 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(jokin vamma, kehitysviivästymä, sairaus tms.)?

Vierailija
17/26 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni 3,5 v. ei ole virikehoidossa, mutta olen sitä harkinnut., joten vastaan kysymyksiisi:

Tärkein virikehoidon anti olisi kaveriryhmä. Meidän seudulla on 3-vuotiaitten kerho vain kerran viikossa. Muissa kerhoissa, äitikahviloissa ja puistoissa tuppaa olemaan enimmäkseen 1 - 2-vuotiaita lapsia. Saman talon lapset ovat päiväkodissa. Vain muutamilla tuttavillani on lapsia, hekin hoidossa. Kaverikontaktit ovat siis vähissä. lisäksi noissa puistoissa ym. on usein eri lapset, joten leikki käynnistyy kovin hitaasti, jos ollenkaan, ihan uppo-outojen lasten kanssa.

Vaikka meillä kotona askarrellaan, piirrellään, käydään kirjastossa, uimassa, pulkkamäessä ja kerran viikossa muskarissa, niin toki päiväkodissa olisi ihan eri tyyppiset virikkeet, kun lapsi pääsisi toimimaan ryhmässä ja harjoittelemaan sosiaalista kanssakäymistä siellä.

Sinä numero 4 olet ihan eri asemassa, kun lapsellasi on sisarus, tuttavaperheisiisi kuuluu samanikäisiä lapsia, joiden luona voitte kyläillä, ja lisäksi lapsesi on siinä iässä, että pääsee kerhoon kahdesti viikossa. Ei hän varmasti kaipaakaan lisää virikkeitä. Minun lapseni kaipaa.

Vierailija
18/26 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hoidan lapseni itse. Lapsia kaksi 2,5v ja 1v. Nyt olen siis ollut reilun vuoden kotona ja ajattelin olla vielä siihen asti kun kuopus täyttää 3v. Mutta haastavaa tämä välillä on varsinkin kun ikäero on noin pieni. Mutta ihanaa nähdä, että nämä jo leikkivätkin yhdessä :) Mitähän jos toinen olisi hoidossa niin varmaan kuopus olisi kimpussani koko ajan. Nyt ovat vain toistensa kimpussa ajoittain :) Mutta ihanaa tämä on. Katson aina, kun naapurin äiti vie esikoista 3v. hoitoon ja pakkaa autoon sekä huutavan esikoisen että nälkäänsä ja väsymystä kiljuvan vauvan. Ei kiitos tota, me herätään rauhassa ja sitten ulos.

Vierailija
19/26 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa kysytään kysymyksiä niiltä, joiden lapset ovat virikehoidossa, eikä mielipiteitä niiltä, jotka eivät sitä hyväksy. Ja aika paljon päättelet minusta, nro 13, muutaman sanan vastauksen perusteella. Oletko yhtä huono ihmistuntija muuallakin kuin netissä?

Terv. 12

Vierailija
20/26 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitopaikkaa aletaan kuitenkin hakea pikapuolin.

a) Olen kotona hoitamassa lastani (siis sitä, joka menee myös " virikehoitoon" hoitoajan opiskelen kieltä ja jossain vaiheessa on tarkoitus myös töitä (projektiluontoisia) hakea.

b) " Virikelapsiaikana" lapsi on hoidossa 3-4 tuntia päivässä 2-4 päivänä viikossa. Jos jossain vaiheessa töitä saan, niin sitten työpäivien mukaan, mutta silloinhan ei olekaan enää " virikelapsi" .

c) insinööri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä