Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista kuukautiskipunne on? Jäytävää, viiltävää vai jomotusta?

Vierailija
10.06.2024 |

.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kramppimaista

Vierailija
2/22 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samoin kramppeja, jotka on kuin pahat supistukset! Kaksi lasta synnyttäneenä näin muistuu mieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, just noita.

Vierailija
4/22 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sellaista terävää, repivää kipua. Tosin olen tässä asiassa onnekas eikä mulla ole erityisen kovat menkkakivut enkä myöskään vuoda erityisen paljon. Pms-oireet onkin sitten yleensä aivan helvetilliset, ja kun ensimmäiset repäisyt tuntuu olen onneni kukkuloilla kun tiedän että ihan pian olo paranee.

Vierailija
5/22 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiltävää on mulla. 

Vierailija
6/22 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistuksia myös mutta yleensä vain ensimmäisen vuotopäivän

Vierailija
7/22 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun vielä oli, selkä oli kipeä, välillä oli kuin synnyttämään olisi lähdössä ja sitten ne viiltävät "puukon" iskut. Onneksi on takana sekin 

Vierailija
8/22 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kipu on sellaista jatkuvaa ja jäytävää, ihan kuin joku nakertaisi kohtua tauotta. Tuli vain mieleen kun äsken jouduin särkylääkkeen taas ottamaan, että millaistakohan muiden naisten menkkakivut on. Ei ole tullut kavereiden tai perheen kanssa koskaan puhuttua.

ap

Vierailija
9/22 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kuin joku yrittäisi työntää jotain vasaraa vatsanpeitteistä läpi. Siis sisältä ulos.

Vierailija
10/22 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en ottaisi särkylääkkeitä, tuntuisi kipu jomottavana sekä kohdun supistuksina, selkää särkisi ja oksettaisi. Supistukset aaltoilevat, verenpaine laskee ja taju meinaa lähteä. Pystyssä on mahdoton olla, mutta maatessakin on hankala löytää asentoa, jossa kipua tuntuisi vähemmän. Kipujeni syyksi paljastui lopulta endometrioosi.

Vierailija
11/22 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaltomaista kouristavaa. Onneksi kk.t on loppu nyt.

Kipu oli hirveää.

Vierailija
12/22 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin olisi synnyttämässä..

Vierailija
13/22 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkään sattuu pari tuntia ennen kuin alkaa oikeesti vuoto. Hyvällä tuurilla tuo vaihe on yöllä eikä sitä edes huomaa. 

Vierailija
14/22 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mun syömisistä. Jos syön vähähiilihydraattisestija max 3 ateriaa päivässä niin ei ole kipuja ollenkaan. Jos syön pastaa ja leipää joka päivä viikko-pari ennen kuukautisia niin kipu on inhottavaa, mutta siihen auttaa ibuprofeenilääke. Yleensä yksi riittää ekana päivänä.

Vierailija
15/22 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selkään sattuu pari tuntia ennen kuin alkaa oikeesti vuoto. Hyvällä tuurilla tuo vaihe on yöllä eikä sitä edes huomaa. 

Mulla alkoi särkeä oikealle puolelle ohimoa päivää ennen. En muista enää tarkasti minkä tyyppistä kivut oli, mutta tuntui yleisesti siltä että joku kuorisi sisuskaluja niinkuin sipulia. Kohdun ja munasarjojen poisto tehtiin 7 vuotta sitten joten sen jälkeen ei ole enää tarvinnut ajatella koko asiaa. 

Vierailija
16/22 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mulla on lievät kivut. Se on semmoista tasaista polttoa vatsanpohjassa. Pari Buranaa menkkojen aikana riittää.

Vierailija
17/22 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on jännä kun joillain säteilee selkään ja joillain ei tunnu selässä yhtään. 

Vierailija
18/22 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikinä ollut minkäänlaisia kipuja, ovulaationkin tunnen selkeämmin.

Vierailija
19/22 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttava kipu ja välillä tuntuu lisäksi viiltävä kipu. Näin vanhemmiten kivut ovat tosin lähes hävinneet! Lapsia ei ole. Usein pärjään ilman särkylääkettä nykyään.

Vierailija
20/22 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä samanlaisia kuin synnytyssupistukset, eli järkyttäviä kohdun supistuksia. Voisi kuvitella että joku ottaisi kohdun siellä kouraan ja puristaisi, kunnes ei enää verikään kierrä. Tylppää, mutta hirvittävän kovaa kipua. Ja tosiaan pahimpana kipupäivänä pitkiä supistuksia jotka paitsi sattuu niin uuvuttaa ihan täysin. Nykyään ilman reseptiä saatava Pronaxen onneksi auttaa sen verran hyvin että olen sentään työkykyinen.