Määräaikainen vuokrasopimus, mutta en vaan viihdy täällä
Mitä teen? Jokapäiväinen arki tuntuu hankalalta "väärässä" asunnossa. Oli vähän kiire löytää asunto keväällä ja en harkinnut loppuun asti. Tässä asunnossa on tekijöitä jotka ärsyttää joka päivä. Muunmuassa kylpyhuone on erittäin pieni koppi, vessassa ei mahdu kunnolla istumaan eikä suihkussa peseytymään kun kyynärpäät kolisee seiniin. Ja asunto on kolmannessa kerroksessa, talossa ei ole hissiä. Muuten menisi, mutta mulla on 2v lapsi. Voi taivas sitä kiipeämistä ja jokapäiväistä huolta milloin lapsi kompastuu portaissa. Silloin keväällä olikin vähän kiire muuttaa kun tuli yllättävä ero lapsen isästä ja en ollut ihan parhaimmillani skarppina siihen aikaan. Tosiaan vuosi pitäisi tässä kituuttaa, ja vasta kolmas kuukausi on meneillään. Olisiko kuukauden sopimussakko sen arvoinen että saataisiin vaihdettua parempaan asuntoon? Varaa kyllä olisi vaikka se harmittaisikin. Onko joku tehnyt niin?
Kommentit (3)
Kuulostaa siltä, että alat etsimään uutta kämppää ja maksat sopimussakon kun raha ei ole kynnyskysymys.
Itse vielä kituutan 5kk.
Ei kai siinä. Ala etsimään uutta asuntoa. Nythän sulla on mahikset rauhassa etsiä.
Jos löytäisit itse tilallesi uuden vuokralaisen, sopimussakkoa ei ehkä menisi, tai niin voisi koittaa ainakin sopia ja on mielestäni ihan yleinen käyntäntökin. Mutta silloin joutuisit tietysti itse vuokralaisen etsintähommiin. Jos on pieni ja edullinen asunto, niin opiskelijoita on ainakin syksyllä jonossa.
Voithan ainakin alkaa jo katsella sopivia asuntoja ja harkita tällä kertaa huolellisemmin, millaisen haluat ja millainen sopisi teille. Jos unelmakämppä löytyy, niin punnitse sitten, onko muutto sopimussakon arvoinen.