Keittiön uudet trendit?
Hei!
Uusi keittiö mahdollisesti hankinnassa ja vinkkejä kaipailen:)
Tuntuu et kaikki uudet keittiöt ovat nykyään valkoiset ovet, tasot tummaa puuta ja rosteriset koneet. Itsekin tykkään tällaisesta linjasta mutta olisiko jotain piristettä/uutuutta mitä voisi miettiä?
Keittiössä on jo nyt uusittu välitilan laatoitus (harmaata tilliskivenmallista kiveä) ja rosterinen liestituuletin: hienoja! Ja muutkin koneet haluttaisiin kyllä rosteripintaiset.
Mutta mites kaapistot ja tasot?
Hmmm....
Kommentit (8)
Meillä on kiiltävät valkoiset ovet, tammi-/terästasot, koneet rosteria, välitilalaatta mattavalkoinen tiililadonnalla. Mutta ei enää ainakaan sisustuslehtien mukaan tämä ole erityisen muodikas, ja ehkä itsekin laittaisin nyt esim. alakaapit jotain tummempaa ja välitilaan jotain muuta kuin laattaa.
Tummat puutasot ainakin ovat olleet jo pidemmän aikaa pois muodista.
Olemme ehkä lähiaikoina etsimässä uutta kotia ja sinne tekisi varmaan mieli tehdä keittiöremontti. Minustakin tuntuu että kaikki keittöt on nyt sitä samaa mitä ap kuvasi. Ei silti, minusta se näyttää yhä kivalta, mutta jotain uuttakin olisi tietysti kiva keksiä. Tuo tummat alakaapit/valkeat ylälaapit -yhdistelmä voisi olla kiva. Ja koneet kyllä rosteria/alumiinia, niin olen ajatellut :)
sitä mäkin mietin ettei taida olla enää ihan viimeisin trendi tuo linja mitä kuvasin mutta tuntuu että niin monella joilla hiljattain uusittu keittiö on juuri noin.
Mikä taso olisi kiva välitasossa olevan harmaan kivilaatan kanssa? Kivitaso olisi hieno varmaan, mitähän se maksaa metriltä? Tai minkävärinen puustaso sopisi? Vaaleita kaapistoja ollaan kyllä aateltu...
On näissä miettimistä:)
jonka takana on sitten esim simppelisti kartonki jota voi sitten edullisesti pienellä vaivalla vaihtaakin.
Mun mielestä nyt hieman rohkeemmin käytetään väriä keittiössäkin. Tuo valkoinen/tummapuu oli viime ja toissa vuoden hitti. Mutta nyt on näköjään turkoosi, lime ja punainen tulossa!
mä jos itse nyt oisin valitemassa keittiötä, saattaisin päätyä ratkaisuun, jossa tulisi aika tylsästi ne valkoset kaapit mutta seinät ja välitila olis jotain räväkkää esim limen vihreää! Limen vihreään voisi liittää jotain hieman vaaleanpunertavaan taittuvaa esim verhoissa ja muissa tekstiileissä.
meillä myös valkoiset sileäoviset kaapit, taso pähkinälaminaattia ja rosteriset koneet. Mutta itse laitoin juuri tuota lisäväriä maalaamalla L-mallisen keittiön seinät tummanpunaiseksi. Välitilaan tulee harmaata suorakaiteen muotoista pientä mosaiikkilaattaa.
Minusta myös kaappien asettelulla vaikuttaa yleisilmeeseen todella paljon. 90-luvullahan oli muotia ne " baaritiskin" tyyliset viritelmät, eli yläkaapissa vitriiniovet, jotka avautuvat sekä keittiön puolelle että mahdollisen ruokailutilan puolle, ja avoin välitila tason ja niiden yläkaappien välissä. Nykyään saa ilmavuutta kun jättää kokonaan ne yläkaapit tuollaisesta ratkaisusta pois.
Tuo punainen maali näyttää kyllä aivan ihanalta seinässä, olen tyytyväinen :-) On sitä moni kauhistellutkin, kun väritilkun näki, mutta uskon että lopputulos ei ole heidänkään mielestä yhtä kauhea ;-)
Ehkä enemmän kuin trendikkyyttä, ajattelisin sinun asemessasi sitä, millaisessa keittiössä itse parhaiten viihdyt. Eihän sitä tietysti helposti osaa sanoa, kun vaihtoehtoja on niin paljon. Jos sinulla on vielä aikaa miettiä, hanki kaikki mahdolliset keittiöesitteet, katsele kuvia netistä ja osta tai hae kirjastosta muutama ulkomaalainen keittiöihin erikoistunut lehti/kirja. Tällä metodilla löysin itseni aina samoilta aukeamilta eli jotkut tietyt keittiöt vain sytyttivät kerrasta toiseen. Siitä sitten muokkaamaan omaa keittiötä, vaikkei se viimeistä huutoa olekaan. Sellainen keittiö, jossa värit ja materiaalit ovat omasta mielestä kohdallaan, sellaisessa todennäköisesti viihtyy kun se tuntuu omalta. Vaikka esimerkiksi italialaiset virtaviivaiset keittiöt näyttävät eleganteilta, en ottaisi kotiini. En kuuna päivänä jaksaisi puunata tasoja typötyhjiksi ja pitää vain tyyliin sopivia rosteriesineitä esillä.
Nykyisessä asunnossamme on (rak.04) kirsikan väriset umpipuuovet kirsikkarungolla. Tulevassa talossamme (rak.07) on juuri tuo tumma taso (ranskanpähkinä) ja vaaleat ovet (mdf, vaalea vanilja). Tasot myös ranskanpähkinää. Kaverilleni tulee (en musta värisävyä), mutta melkein mustan näköiset alakaapit ovineen ja kiiltävät valkoiset yläkaapit. Tämä hlö on töissä keittiöfirmassa...