Kuinka paljon eronneen pitää kestää?
Tämä ei ole provo. Haluan mielipiteitä siitä kuinka paljon eronneen pitää kestää eron jälkeen. Mielestäni olen saavuttanut rajani ja enempään en pysty vaikka tuttavani vaatii sitä minulta.
Olin 20 vuotta naimisissa. Lapsiperhe. Mies petti avioliiton aikana muutaman yhden yön naisen kanssa ja avioliittomme päättyi kun minulle selvisi että hänellä oli pitkä salasuhde toiseen naiseen. Nainen tunsi minut etäisesti silloin.
Eromme jälkeen ex mies on elänyt tuon naisen kanssa enkä ole heidän kanssaan missään tekemisissä. Lapsemme ovat laittaneet välit poikki isäänsä koska eivät hyväksy hänen pettämistä ja eroamme.
Ex mieheni on pettänyt uutta naistaan ja yrittänyt iskeä avioliittomme aikaista perhetuttua naista, joka pisti heti stopin ja sanoi että ei kiinnosta.
Nyt tämä perhetuttu nainen järjestää kesällä juhlan ja on kutsunut sinne minut, exän ja exän naisen. Minun ja exän lapsia ei ole kutsuttu juhlaan. Kieltäydyin kutsusta, en voi kuvitellaan meneväni. Tuttava nainen suuttui kun en mene.
Onko teistä oikein että minun pitäisi tässä tilanteessa istua samaan kahvipöytään pettäjä exän kanssa, hänen naisensa kanssa joka tiesi että hoidin lapsiamme samaan aikaan kun mieheni petti minua hänen kanssaan. Ja vielä istua samassa pöydässä tuttavanaisen kanssa jota exäni on yrittänyt iskeä ja saada suhteeseen eromme jälkeen? Eli samassa kahvipöydässä minä petetty vaimo ex miehen ja kahden hänen hoitonsa kanssa.
Tuntuu että mielenterveyteni ei kestä tuota ja siksi kieltäydyin juhlista. Ja kyseessä ei ole mikään rappio-amisporukka vaan kaikki akateemisia ja työssä käyviä. Jos en itse eläisi tätä niin en uskoisi jos joku kertoisi.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Jäämällä pois osoitat vain, että et ole päässyt yli asiasta ja ex on se voittaja. Hän hallitsee elämääsi edelleen.
Täh?
Hallitsee? Eihän aapeellä ole mitään kiinnostusta tavata noita sekopäitä. Miksi hän menisi sellaisten ihmisten sekaan, jossa on sellainen ihminen joka on loukannut tosi pahasti? Ei tietenkään mene.
Ei se mitään hallintaa ole. Aapee ihan itse hallitsee, valitsee meneekö vai ei. Miksi aapee menisi tilanteeseen, jossa hän kokee itsensä loukatuksi ja voi pahoin.
Aapee suojele itseäsi -ja valitse sellaiset paikat, missä
on hyvä
olla.
Siis eihän tuo perhetuttu mikään hoito ole?
Ei sun mikään pakko ole mennä, miksi ihmeessä pitäisi?
Toisaalta voisi tulla hauska ilta, kun kasuaalisti alat laukomaan totuuksia exästä ja sivulauseessa heittelet "muistatkos silloin kun.." 🤔
Minä en ainakaan pitäisi suutani kiinni ja istuisi hiljaa myötäillen kun ex ylläpitää kulissiaan ja esittää mahtavaa ja uskollista miestä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tämän kutsujan rooli sinun elämässä? Hänen olisi pitänyt valita sinut? Miettiä sinun loukattuja tunteita?
Näin turkulaisena kysyn paljonko on vettä valunut Aurajoessa?
Melko hyvä ystävä. On tunnettu noin 25 vuotta. Hän tietää tarkkaan avioeroni syyt ja exän uskottomuuden.
Tuttavani sanoi kerran minulle että älä ole sille exäsi naiselle vihainen. Silloin katsoin häntä ja sanoin, että nainen joka petti mieheni kanssa samaan aikaan kun hoidin exän ja minun lapsia, joka tiesi että on rikkomassa lapsiperhettä, joka tiesi kuka olen. Ja sinä sanot että älä ole vihainen?!?!
En ole exän kanssa missään tekemisissä, en ole nähnyt edes eron jälkeen häntä.
ap
Rappiotyyppejä on akateemisissakin. Ei sinun vielä tarvi olla päässyt yli mistään. Pääse ensin yli sekopää ystävästä, joka selvästi ei ole ystävä. Kiehukoon kiukkuunsa, vietä sinä kesää, sinullahan on töitä ja mattojen pesua. Ehkä ns. ystävä ymmärtää myöhemmin hölmöytensä, mutta nyt - suojele itseäsi ja mene kohti omaa hyvinvointiasi.
Ymmärrän sua hyvin, mutta toisaalta: mitä pahaa sinä olet tehnyt? Miksi sun pitäisi jättää ystävän juhlat väliin? Menet sinne ja jos alkaa ärsyttää aloitat ihan rennon jutustelun aiheella: "Millos Mirkku se olikaan, kun tämä meidän Pertti sinne sunkin hameesi alle yritti? Olivatkos Pertti ja Irmeli jo kimpassa silloin?" Teillä on yhteisiä lapsia, eli yhteisiä juhlia: rippijuhlat, lakkiaiset, häät, ristiäiset jne jne on tulossa sulla ja sun ex:llä loputon jono, eli jotenkin saman katon alle olisi kyllä hyvä mahtua.
Et ole irti. Roikut henkisesti siinä loukatun roolissa. Olet luottanut ja luottamuksesi rikottu.
Mene selvittämään pääsi. Silloin tajuat, että ei sinun tarvitse edes miettiä menetkö- et tietenkään mene.
Psykologille tai eronneiden ryhmää. Niistä olen kuullut hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sua hyvin, mutta toisaalta: mitä pahaa sinä olet tehnyt? Miksi sun pitäisi jättää ystävän juhlat väliin? Menet sinne ja jos alkaa ärsyttää aloitat ihan rennon jutustelun aiheella: "Millos Mirkku se olikaan, kun tämä meidän Pertti sinne sunkin hameesi alle yritti? Olivatkos Pertti ja Irmeli jo kimpassa silloin?" Teillä on yhteisiä lapsia, eli yhteisiä juhlia: rippijuhlat, lakkiaiset, häät, ristiäiset jne jne on tulossa sulla ja sun ex:llä loputon jono, eli jotenkin saman katon alle olisi kyllä hyvä mahtua.
Jaa. Menepä itse kokeilemaan, silleen rennosti.
Miksi menisi? En oikein tajua. Ei tuo ole mikään vitsi vaan oikeaa elämää. Äijä on pettänyt noitten naisten kanssa aapeetä. Ne naiset on naineet varattua pienten lasten isää.
Miksi hitossa aapee menisi tuollaisten paskiaisten kanssa viettämään aikaa? En ymmärrä moista ajatusta ollenkaan.
Se kutsuja ei yhtään tajua tilannettta.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta voisi tulla hauska ilta, kun kasuaalisti alat laukomaan totuuksia exästä ja sivulauseessa heittelet "muistatkos silloin kun.." 🤔
Minä en ainakaan pitäisi suutani kiinni ja istuisi hiljaa myötäillen kun ex ylläpitää kulissiaan ja esittää mahtavaa ja uskollista miestä.
Tuollainen käytös on ikävää muiden vieraiden kannalta. Ennemmin kannattaa jäädä pois kuin pilata toisen juhlat.
Minusta on surullista että pitkien liittojen eroissa voi menettää haluamattaan jomman kumman ystävyyden. Molemmat eroparin osapuolet voivat olla juhlien järjestäjälle rakkaita ystäviä vuosien ja vuosikymmenien ajalta. Vaikeita valintoja puolin ja toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tämän kutsujan rooli sinun elämässä? Hänen olisi pitänyt valita sinut? Miettiä sinun loukattuja tunteita?
Näin turkulaisena kysyn paljonko on vettä valunut Aurajoessa?Melko hyvä ystävä. On tunnettu noin 25 vuotta. Hän tietää tarkkaan avioeroni syyt ja exän uskottomuuden.
Tuttavani sanoi kerran minulle että älä ole sille exäsi naiselle vihainen. Silloin katsoin häntä ja sanoin, että nainen joka petti mieheni kanssa samaan aikaan kun hoidin exän ja minun lapsia, joka tiesi että on rikkomassa lapsiperhettä, joka tiesi kuka olen. Ja sinä sanot että älä ole vihainen?!?!
En ole exän kanssa missään tekemisissä, en ole nähnyt edes eron jälkeen häntä.
ap
Tuossa nyt on ihan hyvä pointti. Ei se nainen ole sua luvannut rakastaa, olla uskollinen, pettänyt sua jne, vaan se mies.
Mutta hyvin usein se toinen osapuoli laitetaan syylliseksi, kun ei pysty sitä omaa rakasta vihaamaan. Toki näissä on jokaisella omat moraalinsa. Mutta nainen ei ole ollut sulle missään velvollisuudesta, mies on.
Sulla on ollut pitkä liitto, josta ei varmasti pääse yli ihan tuosta noin vaan. Keskity tekemään itsellesi hyvä elämä, mies kyllä hoitaa itsensä ja todennäköisesti koittaa sua(kin) taas jossain vaiheessa. Näille suhteesta toiseen-hyppääjille se uusi kumppani useimmiten on vaan joku, jota käytetään hyväksi kun ei halua kohdata niitä omia hölmöilyjä ja kipupisteitä.
Kyllä sä yli tulet pääsemään.
Vierailija kirjoitti:
😁
Perhetuttu ei ilmeisesti ole hyvä ystäväsi, kun yrittää laittaa sinut tuohon tilanteeseen. Voit kieltäytyä hyvällä omatunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Jäämällä pois osoitat vain, että et ole päässyt yli asiasta ja ex on se voittaja. Hän hallitsee elämääsi edelleen.
Voittaja? Ei tuo ole mikään kisa. Äijä petti. Petti luottamuksen. Se pettäjän nainen oli se toinen osapuoli. Tuo kutsuja tietää faktat.
On pienet lapset ja äijä nai muita naisia. Mikä voittaja sellainen on? Paskahousu ja raukkis sellainen on- ei mitään muuta.
Miksi sellaiseen laittaisi omaa aikaansa? Ei miksikään.
Kyllä aapeellä saa olla loukattu olo. Ihme, jos ei olisi.
Häntä on todellakin loukattu, ja pahasti.
Irti vaan.
Fiksuja ihmisiä on myös. Sinne suunta.
Et tietenkään mene vaan suojelet itseäsi. Juhlat eivät ole mikään velvollisuus ylipäätään. Ihmisen ei pidä ehdoin tahdoin mennä sinne, missä tulee paha olo, se on tyhmyyttä.
Ei tarvitse mennä.
Itse olen myös eronnut pitkästä suhteesta niin että sain viimeisenä tietää exäni salasuhteesta, kaikki muut tiesivät mutta kukaan ei kertonut minulle.
Samalla jäi myös tämä ystäväporukka.
Mä pyytäisin deitiksi jonkun hemmetin komean, nuoremman miehen ja näyttäisin kuinka hyvin pyyhkii ilman äijää ja sen sutturoita elämässäni
Toisten ihmisten järjestämissä juhlissa ei ole tarkoitus selvitellä vieraiden henkilökohtaisia riitoja. Siellä ei ole tarkoitus järjestää eroparin omaa ohjelmanumeroa. Sellainen on yläastetasoista moukkamaista käytöstä.
Sanot suoraa ettet istu sen petturi exän kanssa samaan pöytään.Tuon kutsuja naisenkin kanssa voit antaa välien viiletä jos ei ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä mennä heittelemään jotain katkeria kommentteja ja pilaamaan juhlat? Kuulostaa lapselliselta ja siltä, että on yhä kovinkin kiinni exässä. Sen kun jää pois eikä mieti ja ongelmoi asiaa sen enempää.
Ala elämään uutta vapaata elämääsi. Käännä selkäsi kaikille noille hoopoille. Olet heitä liian lähellä nyt. Maailma on täynnä ihmisiä ja paikkoja, jotta et vielä tiedä.