Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon eronneen pitää kestää?

Vierailija
10.06.2024 |

Tämä ei ole provo. Haluan mielipiteitä siitä kuinka paljon eronneen pitää kestää eron jälkeen. Mielestäni olen saavuttanut rajani ja enempään en pysty vaikka tuttavani vaatii sitä minulta.

Olin 20 vuotta naimisissa. Lapsiperhe. Mies petti avioliiton aikana muutaman yhden yön naisen kanssa ja avioliittomme päättyi kun minulle selvisi että hänellä oli pitkä salasuhde toiseen naiseen. Nainen tunsi minut etäisesti silloin.

Eromme jälkeen ex mies on elänyt tuon naisen kanssa enkä ole heidän kanssaan missään tekemisissä. Lapsemme ovat laittaneet välit poikki isäänsä koska eivät hyväksy hänen pettämistä ja eroamme. 

Ex mieheni on pettänyt uutta naistaan ja yrittänyt iskeä avioliittomme aikaista perhetuttua naista, joka pisti heti stopin ja sanoi että ei kiinnosta. 

Nyt tämä perhetuttu nainen järjestää kesällä juhlan ja on kutsunut sinne minut, exän ja exän naisen. Minun ja exän lapsia ei ole kutsuttu juhlaan. Kieltäydyin kutsusta, en voi kuvitellaan meneväni. Tuttava nainen suuttui kun en mene.

Onko teistä oikein että minun pitäisi tässä tilanteessa istua samaan kahvipöytään pettäjä exän kanssa, hänen naisensa kanssa joka tiesi että hoidin lapsiamme samaan aikaan kun mieheni petti minua hänen kanssaan. Ja vielä istua samassa pöydässä tuttavanaisen kanssa jota exäni on yrittänyt iskeä ja saada suhteeseen eromme jälkeen? Eli samassa kahvipöydässä minä petetty vaimo ex miehen ja kahden hänen hoitonsa kanssa. 

Tuntuu että mielenterveyteni ei kestä tuota ja siksi kieltäydyin juhlista. Ja kyseessä ei ole mikään rappio-amisporukka vaan kaikki akateemisia ja työssä käyviä. Jos en itse eläisi tätä niin en uskoisi jos joku kertoisi.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mene ja koska juhlat järjestävä kaverisi on myös idiootti, lopettaisin kaiken yhteydenpidon häneenkin

Tätä sekoilua löytyy ihan jokaisesta sosiaaliluokasta. Miehen luonto ei ole monogaminen vaan siittää mahdollisimman monta naista ja mahdollisesti jopa omat tyttärensä. Tätä kovasti yritetään kaikenlaisilla kulttuurilisilla järjestelyillä peittää ja selitellä, sekä manipuloida naisia mukaan näihin järjestelyihin

Kun itse tajusin tämän aikanaan, kaikki miessuhteeni loppuivat seinään. Ihan kaikki, mukaanlukien sukulaismiehet, jotka kohtelevat vaimojaan ja tyttäriään huonosti. Sitten kun vielä ymmärtää, miten laajaa seksuaalinen hyväksikäyttö on koko yhteiskunnassa, erityisesti lähisuhteissa. Mies ja nainen eivät todellakaan ole samasta puusta veistetty

Vierailija
42/53 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero on ollut sinulle kovaa ja vaikeaa. Asiat ovat jääneet melkoiseen sotkuun ja lähinnä sinun vastuullesi. Mies on jatkanut sotkemistaan muissakin ihmissuhteissa, joten on täysin järkevää jättää menemättä.

Akateemisuus ei tee ihmisestä ihmistuntijaa saati syvällisempää mielenterveyden asiantuntijaa, joten sopisi kysyä millainen tahditon ja sydämetön tyyppi ylipäätään järjestää tuollaiset kutsut. Se, että kutsuja loukkaantuu kieltäytymisesi vuoksi kertoo nimenomaan hänen kyvyttömyydestään asettua muiden tilanteisiin ja tekee hänestä todella tyhmän.

Sivistys, hyvä käytös on myös sitä, että osaa järjestää kaikille helpot ja vaivattomat juhlat ilman turhia jännitteitä. Jos ei taitoihin kuulu lukea ihmisiä sen vertaa on silloin viisasta jäädä pois. 

Sinulla on oikeus pitää huoli itsestäsi ja kuunnella mikä on sinulle oikein. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sua hyvin, mutta toisaalta: mitä pahaa sinä olet tehnyt? Miksi sun pitäisi jättää ystävän juhlat väliin? Menet sinne ja jos alkaa ärsyttää aloitat ihan rennon jutustelun aiheella: "Millos Mirkku se olikaan, kun tämä meidän Pertti sinne sunkin hameesi alle yritti? Olivatkos Pertti ja Irmeli jo kimpassa silloin?" Teillä on yhteisiä lapsia, eli yhteisiä juhlia: rippijuhlat, lakkiaiset, häät, ristiäiset jne jne on tulossa sulla ja sun ex:llä loputon jono, eli jotenkin saman katon alle olisi kyllä hyvä mahtua.

Jaa. Menepä itse kokeilemaan, silleen rennosti.

Miksi menisi? En oikein tajua. Ei tuo ole mikään vitsi vaan oikeaa elämää. Äijä on pettänyt noitten naisten kanssa aapeetä. Ne naiset on naineet varattua pienten lasten isää.

Miksi hitossa aapee menisi tuollaisten paskiaisten kanssa viettämään aikaa? En ymmärrä moista ajatus

Tiedän, että on oikeaa elämää, elän tuota samaa elämää ihan itse. Sillä erolla, että meidän lapset on kyllä väleissä isänsä kanssa. Just juhlittiin lakkiaiset saman katon alla. Minä en ole tehnyt mitään väärää, mies on. ja jos alkaa kukkoilu missään, muistutan häntä siitä kyllä. Mutta mullakin on elämä, ystäviä ja lapsia ja 30v liiton jälkeen monet niistä ystävistä on yhteisiä, miksi minun heidät pitäisi elämästäni poistaa?

Vierailija
44/53 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sua hyvin, mutta toisaalta: mitä pahaa sinä olet tehnyt? Miksi sun pitäisi jättää ystävän juhlat väliin? Menet sinne ja jos alkaa ärsyttää aloitat ihan rennon jutustelun aiheella: "Millos Mirkku se olikaan, kun tämä meidän Pertti sinne sunkin hameesi alle yritti? Olivatkos Pertti ja Irmeli jo kimpassa silloin?" Teillä on yhteisiä lapsia, eli yhteisiä juhlia: rippijuhlat, lakkiaiset, häät, ristiäiset jne jne on tulossa sulla ja sun ex:llä loputon jono, eli jotenkin saman katon alle olisi kyllä hyvä mahtua.

Kaikki huomion antaminen tällaisille toimille ja tekijöille on heidän pahuutensa hyväksymistä ja tukemista. Lisäksi jos on itse pidättäytyvä, ei kannata sekaantua rahvaan orgioihin edes verbaalisella tasolla. Jos on tullut vedetyksi mukaan sellaiseen tietämättään, kuten vaikkapa tällaisessa avioliittohuijauksessa, välittömästi eroon koko roskasakista mukaanlukien mies ja hänen panonsa. Ja taustapeiliin ei vilkuilla

Vierailija
45/53 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amisporukoissa on runsaasti hyviä ihmisiä, asiansa kunnollisesti hoitavia ja työssä käyviä. Ei ole itsestäänselvyys, että akateeminen työssä käyvä olisi järkevä ja luotettava. Ap on haalinut akateemisen pettäjämiehen ja tyhjästä suuttuvan akateemisen ystävänkuvatuksen. Kun et anna vetää itseäsi enää tuskallisiin kiemuroihin, voit löytää uusia, ihania ihmisiä.

Vierailija
46/53 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikista vastauksista. Kun itse elää omaa elämäänsä niin sitä alkaa kysymään itseltään olenko kohtuuton jos en mene tuonne juhliin ja ylireagoinko. Oma pää sanoo että ei minun enää tarvitse kestää kuraa exän vuoksi, olen kestänyt enemmän kuin edes kuuluisi. Mutta hyvä jos muutkin ajattelevat kuin minä. En siis mene näihin juhliin.

Minun täytyy pitää huoli omasta hyvinvoinnistani.

ap

Vierailija
47/53 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ketkä aikovat avioliittoon on Raamatussa ohje. ÄLÄ rupea jumalattoman kanssa aisapariksi.

Vierailija
48/53 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ketkä aikovat avioliittoon on Raamatussa ohje. ÄLÄ rupea jumalattoman kanssa aisapariksi.

Tämä kommentti on ironinen. Ex mieheni on uskovaisesta ev lut suvusta. Heidän suvussa on tapana lukea ruokarukoukset ääneen ennen ruokailua. Että kulissia kaikki.

ap

Vierailija
49/53 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme "ystävä" kun tuollaisia juhlia järjestää. Saisiko jotain sairasta nautintoa kenties.

Suuttumalla vielä, kun ei saa koko sakkia yhteen, 😲 tekee vielä oudommaksi tilanteen. 🤔

Vierailija
50/53 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen eronnut liitosta, jossa mies oli aggressiivinen ja petti. Hän on pyytänyt anteeksi ja olen antanut anteeksi, on vietetty lasten juhlia ja käyty pelaamassa yhdessä golfia. En kanna enää kaunaa, katson elämässä mieluummin eteenpäin. Käytiin keskustelu exän kanssa n. 1.5v erosta, puitiin asiat läpi ja hän pyysi anteeksi. Ei mun tartte enää velloa menneissä

Vierailija
51/53 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset on täysin kyvyttömiä ymmärtämään toisten elämäntilanteita ja ihmissuhteita. Esim. kun minä olin juuri alkanut seurustella uuden miehen kanssa, eräs tuttavapariskunta kutsui meidät ja miehen exän samoihin juhliin, ja ihmetteli todella kovaan ääneen, kun tuo miehen exä ei voinut tulla paikalle.

Heidän tilanteensa oli se, että mies oli jättänyt exänsä (ennen kuin minä tulin kuvioihin, mutta aikaa oli mennyt vain ehkä 6kk heidän erostaan tuossa vaiheessa), ja exä oli itkenyt miestä takaisin. Varmasti exästä olisi tuntunut tosi pahalta nähdä mies uuden naisen kanssa, ja ymmärrän täysin, ettei hän halunnut tulla. Tuo kutsujana ollut tuttavanainen ei kerta kaikkiaan voinut ymmärtää, ja toitotti siellä, että eikö nyt exän kanssa voi olla kaveria jne. Jepjep. Ehkä jos kumpikin haluaa olla vain kaveri, mutta sellainen tuo tilanne ei ollut.

Älä mene, jos tuntuu ahdisvalta, ja koita etsiä sellaisia ystäviä, keillä on kyky ymmärtää toisten tilanteita ja tunteita.

Vierailija
52/53 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavasi on pää syvällä omassa hanurissaan nyt. Juhlista saa kieltäytyä muutenkin, ja sinulla on nyt erityisen painava syy. Voimia sinulle. Keskity lapsiisi ja kaikkeen hyvään ja mukavaan.

Vierailija
53/53 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäämällä pois osoitat vain, että et ole päässyt yli asiasta ja ex on se voittaja. Hän hallitsee elämääsi edelleen. 

Oman elämän hallintaa on myös se, että ei tahallaan härki niitä omia kipupisteitään.

Ihan sama, jos joku ulkopuolinen tekee päätelmiään voittajista ja häviäjistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi