Tottuuko syömään vähemmän? Laihdutus, kamala nälkä..
Olen pienikokoinen keski-ikäinen nainen, ja ylipainoa n.15 kg.
Olen selvittänyt (Inbody, netin laskurit), että peruskulutukseni on n.1500 kcal, jopa hieman pienempi.
Paino on tullut ennen kaikkea liian suurista ruoka-annoksista, vaikka perusruokavalio on sinänsä ollut terveellinen.
Olen nyt syönyt tuon kalorimäärän mukaan viikon verran, ja liikun päivittäin n.300 kcal.
Tiedän että paino putoaa tätä menoa hyvin hitaasti, ja tämä on ihan ok.
Oikeastaan mietin nyt ennemminkin sitä, että miten ihmeessä jatkossa onnistuu pitää paino hallinnassa, jos tosiaan tämä on se kalorimäärä jonka saa syödä.
Nyt on koko ajan nälkä.
Tottuuko kroppa pienempiin annoksiin ja vähempiin kaloreihin, vai onko tämä nälkäisinä sinnittely nyt sitten tulevaisuus?
Kommentit (8)
Syöthän tarpeeksi proteiinia? Se pitää nälkää. Rasvaton rahka, proteiinijauheet smoothieseen...kananmunan valkuaiset. Osa kasviksista täyttää paremmin kuin toiset. Esim porkkana ja omena saa minulla kovan nälän heti. Syöthän täysviljaa eli puuroa ja täysjyvämakaronia tai vastaavaa?Näillä itse saan mahan täydeksi. Laita puuroon rasvatonta raejuustoa kaveriksi.
Ja piti vielä,että kyllä tottuu. Myös makeanhimo katoaa ja marjat ja hedelmät maistuu tosi hyviltä sen sijaan.
Kannattaa syödä vähintään 8 leipäpalaa päivässä, lisäksi täysjyväpastaa ja puuroa. Muuten et saa tarpeeksi kuitua. Kuidut pitävät kylläisenä.
Saattaa tottua vähäksi aikaa, kunnes motivaatio loppuu, himot alkaa uudelleen ja ylensyönti jatkuu taas. En tiedä vastausta. Samassa jojossa jo vuosia, kuten muutkin.
Viljat ja makeat pois, niin ei nälkä vaivaa. Pihvi-salaattidieetti toimii ja on kesäinen.
Vierailija kirjoitti:
Viljat ja makeat pois, niin ei nälkä vaivaa. Pihvi-salaattidieetti toimii ja on kesäinen.
Tulee syöpä, jos ei syö kuituja. Ja pihvi lihottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee syöpä, jos ei syö kuituja. Ja pihvi lihottaa.
Kuituja saa muustakin kuin viljasta. Kanafilepihvi tuskin lihottaa, ne leivät ne lihottaa. Salaatinkastikkeeksi ruokalusikallinen oliiviöljyä, niin nälkä pysyy poissa pidempään.
Keho tottuu, ei tarvitse sinnitellä nälässä. Kestää 2-3 kuukautta että vatsalaukku alkaa supistua ja sitten näläntunne helpottaa. Vaatii kuitenkin jatkossa sen että pysyt näissä kohtuullisissa annoksissa, että painonnousu pysyy kurissa. Tsemppiä.