Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähköautoilijan kyläilyetiketti

Vierailija
09.06.2024 |

Millainen se on? Voiko olettaa, että saa kyläillessä ladata autonsa? Saako latauksen aloittaa ilman lupaa vai pitääkö kysyä lupa? Pitääkö kylään tulevalle tehdä erikseen tilaa, niin että kyläilijä pystyy lataamaan autonsa? Jne. Miten pitää kaikkien osapuolien toimia?

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veli yritti ladata ilman lupaa ja olin ottanut sähköt pois sieltä. Jäivät tien varteen :D 

Provo. Autosta näkee onko ladattu vai ei, myös heti kun lataus alkaa, että toimiiko latauspiste vai ei. 

Vierailija
42/113 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi perhe on sellainen, että mielellään tulevat syömään makkarat ja haluavat autotallin voimavirtapistokkeesta ladata autonsa. Koskaan ei mitään tuliaisia tuo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vapaasti voi mennä taloyhtiön latauspisteelle, jos siellä on tilaa. Maksimiaika tuolla taitaa olla neljä tuntia.

Vierailija
44/113 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo sähköauton lataus on vähän niin kuin kännykän lataus - ei kai kukaan kiellä lataamasta kännykkää, jos akku alkaa olemaan loppu?

Tämä! Onko ihmiset vähän pihejä?

Sinä varmaan bensa-autolla kyläilemään mennessäsi sanot ensimmäisenä isännille, että missäs ne vieraille varatut bensakanisterit on, että saadaan tankki täyteen?

Onko sinulla vaikeuksia ymmärtää summien 1e (sähkön käyttö vierailuajan aikana kun lataus tavallisesta sähköpistokkeesta) ja 120e (70 litraa bensiiniä)?

Vierailija
45/113 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan sähköautotrollit ja iigorit taas kuumana.

Vierailija
46/113 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain sähköautoton kuvittelee, että autoa pitää ladata jatkuvasti. Oma auto on viimeksi ollut autokaupasta lähtiestä 100 % ladattu.

Ei kyse ole kuvittelusta vaan faktasta.

Vierailija
47/113 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auto ladataan yleisellä latauspisteellä tai kotona. Eihän kylästä saa bensaa tai dieseliäkään.

Huonoa logiikkaa, sama jos lounaskutsua ennen poikkeisi mäkkärillä syömässä ettei vaan kuluta isäntäperheeltä mitään.

Vierailija
48/113 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokit kovasti puolustelemassa velkateslojensa lataamista kyläpaikoissa.

Vierailija
49/113 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan en ole olettanut että lataisin auton kyläillessä. Jos akku ei riitä koko matkalle, lataan mennessä tai tullessa julkisella latauspisteellä. Helpompaakin kun ei tartte mitään johtovirityksiä etsiä ja sen mitä lataisi kyläpaikassa useassa tunnissa saa ladattua suurteholaturilla muutamassa minuutissa. 

Vierailija
50/113 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auto ladataan yleisellä latauspisteellä tai kotona. Eihän kylästä saa bensaa tai dieseliäkään.

Huonoa logiikkaa, sama jos lounaskutsua ennen poikkeisi mäkkärillä syömässä ettei vaan kuluta isäntäperheeltä mitään.

Ihan loogista. En maksa muiden autonkäytöstä (jos en ole osallisena matkantekoon).

Vierailija
51/113 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä alkeellisimmatkin vieraanvaraisuussäännöt määrittää ettei pienestä latauksesta aleta nillittämään.  Vieraille tarjotut tarjoilutkin kun kuitenkin maksaa ja niitä tarjoillaan maksua kyselemättä.

Vierailija
52/113 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo sähköauton lataus on vähän niin kuin kännykän lataus - ei kai kukaan kiellä lataamasta kännykkää, jos akku alkaa olemaan loppu?

Sinä varmaan bensa-autolla kyläilemään mennessäsi sanot ensimmäisenä isännille, että missäs ne vieraille varatut bensakanisterit on, että saadaan tankki täyteen?

Onko sinulla vaikeuksia ymmärtää summien 1e (sähkön käyttö vierailuajan aikana kun lataus tavallisesta sähköpistokkeesta) ja 120e (70 litraa bensiiniä)?

Ei vähääkään vaikeuksia. Mutta niin kuin joku jo kysyi, kumpi sen auton on valinnut, isäntä vai vieras. Jos minulle tulee vieras sähköautolla, jonka haluaa ladata niin ihan vain vastavuoroisesti oletan saavani tankata heillä vieraillessani. En minä isäntänä ole vieraani auton käyttövoimaa valinnut, niin kuin ei hänkään isäntänä minun. Eli ihan sama asia, mitäs on niin tyhmä, että on valinnut sähköauton, jonka käyttövoiman hankinta meillä maksaa vähemmän kuin minä, joka haluan vastavuoroisuuden nimissä hänellä vieraillessani käyttövoimaa, joka on paljon kalliimpaa. 

Vierailija
53/113 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan loogista. En maksa muiden autonkäytöstä (jos en ole osallisena matkantekoon).

En maksa muiden syöttämisestä joten porukalla on syytä olla oma lounas mukana meille lounaalle tullessa

Vierailija
54/113 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjotaanhan vieraille kahvia ja ruokaakin. Miksi ei sitten sähköä. 

Vierailija
55/113 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vähääkään vaikeuksia. Mutta niin kuin joku jo kysyi, kumpi sen auton on valinnut, isäntä vai vieras. Jos minulle tulee vieras sähköautolla, jonka haluaa ladata niin ihan vain vastavuoroisesti oletan saavani tankata heillä vieraillessani. En minä isäntänä ole vieraani auton käyttövoimaa valinnut, niin kuin ei hänkään isäntänä minun. Eli ihan sama asia, mitäs on niin tyhmä, että on valinnut sähköauton, jonka käyttövoiman hankinta meillä maksaa vähemmän kuin minä, joka haluan vastavuoroisuuden nimissä hänellä vieraillessani käyttövoimaa, joka on paljon kalliimpaa. 

Syön hatullisen paskaa jos mikään näistä on totta:

- sinulla käy vieraita

- omistat omakotitalon jonka pihalla voisi ladata sähköautoa

- omistat itse autoa.

Palstatrollit ne vaan aina huutaa näitä sähköautotrollauksiaan sieltä vuokrayksiöstä.

t: omakotitalo, bensa-SUV, ja kun minulle tulee ystävä tai sukulainen kylään niin tarjoan mielelläni ruuat, kahvit ja saa ladata auton lämmityspistokkeesta kaiken sähkön mitä tarvitsee.

Vierailija
56/113 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No heitä mulle pari hunttia.

Vierailija
57/113 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni oli viikonlopun ulkomaanmatkalla ja sopi vanhan kaverinsa kanssa, että saa jättää sähköautonsa heidän pihaan lataamaan matkan ajaksi, sopivat että maksaa auton kuluttaman sähkön sähkön hinnan mukaan ja vähän autopaikasta, joka olisi ollut tyhjillään muutenkin. Oli to-pe-yön kylässä heillä ja jatkoi muulla kyydillä heidän luotaan eteenpäin, palasi sunnuntaina.

Tämän kyläpaikan vaimo alkoi sitten urpoilla että koska tällä ystävälläni oli ero käynnissä, hän ei voi sulattaa jos se mies vaikka tapaa naisen ulkomailla ja autoa pitää heidän pihassa ja muita ehkä tapaa ja naistaan pettää. Vaati että 50e vähintään maksua. Ystävä pisti 100e ja viestin että toivottavasti ei tullut paha mieli 😂

Vierailija
58/113 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on kyse lähinnä periaatteesta. Tässä tapauksessa sähkö on polttoainetta, ja tuntuisi aivan järjettömältä, että joku tankkaisi autonsa minun piikkiini, vaikka hinta ei olisikaan kuin euron.

eri

Vierailija
59/113 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän et voi tietää minkä hintasia sähkösopimuksia muilla on. 

Vierailija
60/113 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinun vaikea ymmärtää maksa itse ajosi määritelmää? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi