Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kaikista yrittäjiksi?

Vierailija
09.06.2024 |

Minkälainen luonne yrittäjällä on? Mitä tarvitaan jotta onnistuu yrittäjänä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikista varmaankaan ole. Itse olen yksinyrittäjä.

Koen, että tällaisia ominaisuuksia olisi yrittäjällä hyvä ainakin jossain määrin olla: vastuunottoa, jotta kaikki menee lakipykälien mukaan, riskin ja epävarmuuden sietokykyä, itsensä johtamisen taitoa, itsevarmuutta ja luottoa omaan osaamiseen ja pärjäämiseen sekä halu oppia jatkuvasti uutta.

Jos joku menettää toimintakykynsä niissä hetkissä, kun kaikki tuntuu menevän pieleen ja haluaisi kaiken olevan tarkasti ennakoitavissa, niin yrittäjyys ei välttämättä ole oma polku.

Itsevarmoille ja vapautta toivoville yrittäjyys on ihan parasta. Itse en enää koskaan aio mennä palkkatöihin.

Minkä alan yrittäjä olet?

Vierailija
22/30 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikista varmaankaan ole. Itse olen yksinyrittäjä.

Koen, että tällaisia ominaisuuksia olisi yrittäjällä hyvä ainakin jossain määrin olla: vastuunottoa, jotta kaikki menee lakipykälien mukaan, riskin ja epävarmuuden sietokykyä, itsensä johtamisen taitoa, itsevarmuutta ja luottoa omaan osaamiseen ja pärjäämiseen sekä halu oppia jatkuvasti uutta.

Jos joku menettää toimintakykynsä niissä hetkissä, kun kaikki tuntuu menevän pieleen ja haluaisi kaiken olevan tarkasti ennakoitavissa, niin yrittäjyys ei välttämättä ole oma polku.

Itsevarmoille ja vapautta toivoville yrittäjyys on ihan parasta. Itse en enää koskaan aio mennä palkkatöihin.

Minkä alan yrittäjä olet?

Sote-alalla. Tällä alalla korostuu mielestäni vastuunottokyky, sillä toiminta on tarkkaan säädeltyä ja ihan syystäkin on. Lisäksi halu oppia uutta, sillä hyvä sote-alan tekijä seuraa omaa alaansa ja kouluttautuu jatkuvasti. Ja sote-alalla ei noin vain lähdetä yrittäjäksi, vaan takana on pitkä peruskoulutus ja mielellään pitkähkö työkokemus palkkatyössä ennen yrittäjäksi lähtemistä.

Huomaan, että tällä alla myyntityössä saattaa päästä vähemmällä. Jos on taitava ja takana on pitkä työkokemus, niin asiakkaat kyllä löytävät luokse ilman suurempaa markkinointia. Mikä onkin mielestäni erittäin jees.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla ahne paskiainen ja kyky valehdella asiakkaille.

Vierailija
24/30 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan  viitsi lähteä mukaan  jos jotain yrittää, lauloi Reetu...eli vastaus on ei.

Vierailija
25/30 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/30 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos haluaa olla aina duunissa, niin sitten kannattaa olla yrittäjä. t. Entinen sellainen

Vierailija
27/30 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me taiteilijatkin olemme verottajan ja työeläkelainsäädännön mukaan yrittäjiä.

Vierailija
28/30 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Seuraava kysymys.

Vierailija
29/30 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikista ole. Minä olen suoraan sanottuna heikko yrittäjä, koska minulta puuttuu suurin osa menestykseen vaadittavista ominaisuuksista. Edelleen kieltäydyn tekemästä töitä omien arvojeni vastaisesti, ja se syö ainakin puolet potentiaalisesta myynnistä. Räpiköin juuri ja juuri toimeentulon rajoilla. 

Vierailija
30/30 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole!

Ylivoimaisesti suurin haaste on itsensä johtamisen taito. Pitää olla napakka ote itsensä ohjaamiseen. Yrittäjänä ei ole ketään patistamassa hoitamaan hommat. Pitää ihan itse olla aktiivinen ja saada aikaan. Suurin osa ihmisistä on tosi huonoja tässä.

Tämä on varmaan totta. Tietty rahan tarve ohjaa, mutta on helpompaa jos on pomo käskyttämässä ja ohjailemassa.

Rahan tarve toki patistaa tekemään töitä. Yrittäjänä aika usein vaan se tekeminen on hyvin kaukaisessa yhteydessä siihen rahaan. Pitää olla malttia istuttaa omenapuu ja hoitaa sitä monta vuotta jotta se sitten joskus tuottaa hedelmää. Sen jälkeen vasta pääsee edes kunnolla miettimään kuka ne omenat ostaa.

Olis mielenkiintoista nähdä

Kaikki yritykset eivät ala tuottamaan koskaan. Useita yrityksiä perustaneensa sanoisin, toki alasta ja kilpailusta riippuen n. 5-10 vuotta. Se vaatii kuitenkin todella monta työtuntia, eikä onnistu 8 tunnin työpäivillä ja sillä että odottelee, josko asiakkaita tulisi. Aina voi tulla myös yllätyksiä, jotka romuttavat liiketoiminnan ( esim. Korona, alv:in nosto, energian raju hinnannousu, kilpailijoiden rajut hinnanlaskut, onnettomuudet ja muut force major syyt, joihin ei pysty vaikuttamaan), vaikka muuten olisi toimivat konsepti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän