Kello oli 20.58 eikä kaupan kassa enää päästänyt minua ostoksille.
Meniköhän nyt oikein. Sanoi, ettei enää voi ottaa asiakkaita sisään, on sulkemassa kassaa jo. En olisi ostanut muuta kuin leipää ja maitoa..
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kauppa suljetaan klo 21 niin turha tulla muutamaa minuuttia vaille, et kuitenkaan ehdi hakea ostoksia ja maksaa ne sulkuaikaan mennessä. Kassoillakin on oma elämä ja ehkäpä bussit tai junat joihin ehtiä. Miksi et mennyt aikaisemmin, ääliö?
Jos kauppa suljetaan klo 21.00 se suljetaan silloin klo 21.00 eikä 20.58!
Aasiakkaiden pitää olla ulkona klo 21, silloin menee ovet lukkoon.
Kerran erään kalusteliikkee. myyjä alkoi käydä tosi veemäiseksi kun oltiin ostamassa keittiön kalusteita. Tultiin 20 min ennen sulkemisaikaa. Oli viimeinen kerta kun siellä käytiin ja ostettiin keittiö muualta.
Jos kauppa menee kiinni 21.00 niin mielestäni silloin asiakkaan pitää viimeistään olla ulkona kaupasta. Olisitko mahtanut ehtiä?
Vierailija kirjoitti:
Jos on oma liike, niin saa halutessaan tehdä noin. Kauppiaana en olisi mielissäni, jos kuulisin myyjän menetelleen tuolla tavalla
Useimmiten juuri kauppiaat ovat päättäneet, että näin toimitaan. Haluavat, että aukioloajat ei veny eivätkä halua maksaa myyjille ylitöistä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on oma liike, niin saa halutessaan tehdä noin. Kauppiaana en olisi mielissäni, jos kuulisin myyjän menetelleen tuolla tavalla
No mutta myyjilläkin on kuitenkin työajat ja oikeus poistua työpaikaltaan työajan päättyessä. Ylitöiksi olisi mennyt, jos ap olisi tullut sisään 2 min ennen sulkemisaikaa, hakenut tarvitsemansa tuotteet, maksanut ja vasta sitten myyjä olisi päässyt sulkemaan kassan.
Riippuu liikkeesfä. Kerran menin K-markettiin 3min vaille sulkemisaikaa. Huikkasin ovella, että vieläkö ehtii ostoksille. No itse kaupias oli paikalla ja hän sanoi, että tee vaan ihan rauhassa ostoksia hänellä vielä muitakin töitä. Jäi hyvä fiilis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kauppa suljetaan klo 21 niin turha tulla muutamaa minuuttia vaille, et kuitenkaan ehdi hakea ostoksia ja maksaa ne sulkuaikaan mennessä. Kassoillakin on oma elämä ja ehkäpä bussit tai junat joihin ehtiä. Miksi et mennyt aikaisemmin, ääliö?
Ok ja sit aasiakas hakee ostoksensa eikä ehdi maksaa niitä kun se kauppa suljetaan klo 21. Urpå!
Hän toimi väärin. Kaksi minuuttia voi vielä ostaa tuotteita, osassa sen ylikin. Käytti valtaansa väärin? Jos oli kiire taukohuoneeseen, sieltä voi palatakin.
Pitäisikö olla automaattikassat valmiina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aasiakkaiden pitää olla ulkona klo 21, silloin menee ovet lukkoon.
Mutta nyt ovet menivätkin klo 20.58 lukkoon eikä 21.00 kuten aukioloajat ilmoittavat.
Hellanlettas sentään! Pystytkö jatkamaan elämääsi enää? Jos et ihan tuppukylässä asu, niin kauppoja on auki ihan tuonne klo 23 asti.
Tollaset ap:t on niin ärsyttäviä. Kun olin kassatyössä röyhkeimmät koputteli ikkunoihin sulkemisajan jälkeen kun laskin kassaa. Ihan nopeeta vaan yhden jutun olisivat ostaneet 🥴 No en reagoinut noihin.
Vierailija kirjoitti:
Kerran erään kalusteliikkee. myyjä alkoi käydä tosi veemäiseksi kun oltiin ostamassa keittiön kalusteita. Tultiin 20 min ennen sulkemisaikaa. Oli viimeinen kerta kun siellä käytiin ja ostettiin keittiö muualta.
Veikkaan, että niitä kalusteita hetken aikaa katselitte, 20 min ei ole kauhean pitkä aika, kun on noinkin isoja hankintapäätöksiä tekemässä. Myyjän työaika ehkä oli loppumassa ja hän varmaan myös halusi päästä ajoissa lähtemään, saattoi olla vaikka kuinka kiireellistä menoa itsellään.
Luulenpa että tosiasiassa kovinkaan moni ei ilahdu joutuessaan itse siihen tilanteeseen, että omalle työpaikalle tulee viimetingassa joku mattimyöhäinen asioimaan, ja aiheuttaa sen, että itsellä menee ylitöiiksi. Meillä kaikillahan on muutakin elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina löytyy joku mulkero joka pitää itseään tärkeämpänä kuin muita ja luulee että ne hänen roposet sulkemisajan jälkeen on kaupalle niin tärkeitä että kannattaa pitää ihmisiä ylitöissä.
Kaupan työntekijöillä on työaika, kauppiaalta voi tulla huutia jos menee yliajalle, kyyti voi lähteä, lapset odottaa päiväkodissa...
Mulla oli kerran tuttu joka fleksasi sillä miten oli jollekin huoltsikalle mennyt vaatimaan ruokaa ja oli saanut keittiössä olleen tekemään yliajalla jonkun annoksen. Kyseinen ihminen sen tyyppinen että todennäköisesti ovat todenneet että helpompi myöntyä kuin jäädä tappelemaan... Mutta itse keittiötyössä olevana ropisi vähätkin pisteet siitä ihmisestä vauhdilla.
Todennäköisesti on kyllä syönyt myöskin sylkeä tms.;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mennyt oikein. Asiakkaalle on myytävä,vaikka rahat kilahtaisivat kassaan vasta pari minuuttia yli sulkemisajan. Jos olet ollut jonossa aukioloaikana,sinulla on oikeus saada ostoksesi tehtyä -jopa alkoholin osalta laki on näin.
Se ei ollut kaupan sisällä. Luetun ymmärtäminen 🙄
Kyllä minua nyt tulee ruoskia ja haukkua tällaisesta huolimattomuudesta. Faktahan silti on se, että jos olet jonossa ennen sulkemisaikaa,sinulla on oikeus ostoksesi tehdä. En huomioinut että oli vasta pyrkimässä sisään,mutta: jos hän olisi ollut kassalla 20.59, olisi hänelle tullut myydä. Siinä mielessä asia ei muutu miksikään.
Vierailija kirjoitti:
Jos kauppa menee kiinni 21.00 niin mielestäni silloin asiakkaan pitää viimeistään olla ulkona kaupasta. Olisitko mahtanut ehtiä?
Sinun mielestäsi,niin. Entäpä laki?
En ole ikinä tajunnut noita ihmisiä jotka menevät kauppaan pari minuuttia vaille sulkemisaikaa. Ehkä noin voi käydä kerran elämässä, mutta jotkut ilmeisesti harrastavat tätä useinkin.
Jos kauppa pitää ovensa auki klo 21.00 asti,silloin se tarkoittaa,että sinä saat mennä tekemään ostoksesi juuri niin kauan,kuin ovista sisään pääsee. Jos kauppias ei tätä tahdo,hänen tulee ilmoittaa,että uusia asiakkaita ei oteta vastaan enää klo sen ja sen jälkeen tai vaihtoehtoisesti estää sisääntulo muilla keinoin. Jos aukiolo olo on klo 21.00 asti se tosiaan tarkoittaa että siihen asti voit astua liikkeeseen sisään,jos ei muuta mainita. Vastuu informoinnista kyllin ymmärrettävästi on kauppiaalla-ei asiakkaan kontolla ole selvittää,millä sekunnilla liike ei ota uusia asiakkaita vastaan.
Mulla oli kerran tuttu joka fleksasi sillä miten oli jollekin huoltsikalle mennyt vaatimaan ruokaa ja oli saanut keittiössä olleen tekemään yliajalla jonkun annoksen. Kyseinen ihminen sen tyyppinen että todennäköisesti ovat todenneet että helpompi myöntyä kuin jäädä tappelemaan... Mutta itse keittiötyössä olevana ropisi vähätkin pisteet siitä ihmisestä vauhdilla.