Paljonko apteekiin kehtaa viedä kerralla vanhentuneita lääkkeitä?
Oletteko vieneet? On jääneet käyttämöttömiä kaappiin enkä viittis siellä säilytellä. Turhaa tilaa vie.
Kommentit (15)
Kaikki vaan kerralla. Mitä väliä miten paljon niitä on.
Täällä voi laittaa itse vanhentuneet lääkkeet itse keräyslaitteeseen. Kaikkialla ei varmaan ole tälläistä systeemiä.
3 kiloa on minulle maksimi, sen jälkeen alkaa nolottamaan hiukan.
Palautuspisteet on ainakin meidän apteekeissa tuulikaapeissa, joten eipä siellä kukaan niistä lukua pidä. Sinne vaan, vaikka koko kassillinen. Niinhän vanhusten kuoleman jälkeen omaiset usein tekevät, kun lääkkeitä jää paljon kuolinpesän raivattavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Palautuspisteet on ainakin meidän apteekeissa tuulikaapeissa, joten eipä siellä kukaan niistä lukua pidä. Sinne vaan, vaikka koko kassillinen. Niinhän vanhusten kuoleman jälkeen omaiset usein tekevät, kun lääkkeitä jää paljon kuolinpesän raivattavaksi.
Minne ne pitää viedä? Siis kassamyyjälle antaa?
Jos apteekissa ei ole palautuslaareja, (kaikissa ei ole), niin anna kenelle tahansa apteekin työntekijälle. Heillä on velvollisuus ottaa vastaan lääkkeitä, vanhentuneita tai voimassa olevia. Eikä heidän tarvitse tietää kenelle ne oli määrätty tms.
Voisit kokeilla ottaa motoksesi "Jos se on laillista, häpeään ei ole aihetta".
Olen vienyt puoli muovikassillista kerralla.
No jos kovasti hävettää, niin vie lääkkeet eri apteekkeihin. Yleensä pienemmilläkin paikkakunnilla on useampi apteekki. Tai jos on vain yksi, niin vie tällä viikolla yksi satsi ja ensi viikolla seuraava. Laita joka kerta päähän erilainen lippis, voit käyttää naamiointiin myös erilaisia aurinkolaseja ja tekoviiksia. Tsemppiä!
Yksi tabletti kerrallaan. Kuka kehtaa viedä enemmän??? 🙄
Juuri niin paljon kuin niitä sattuu olemaan.
Olen vienyt mt-tuttavani vanhentuneita muovikassillinen. Ei hävettänyt, helpotti vaan. Apteekissa vain kysyivät, että onko ruiskuja tai neuloja.
Joissain apteekeissa on laari. Kysyt vaan reippaasti, että minne vanhentuneet. Henkilökunta on ammattimaisen neutraalia.
Vierailija kirjoitti:
Yksi tabletti kerrallaan. Kuka kehtaa viedä enemmän??? 🙄
Niin paljon? Ehkä kuitenkin puolikas kerrallaan!
Saanko tarkastaa lääkkeet ennen palautusta? 🧐
Kyllä kehtaa ihan kaiken mitä on kertynyt. Olisi todella tyhmää heittää roskikseen monenlaiseksi haitaksi ja vaaraksi.
Ainakin 12 levyä on,