Oletko tuntenut/nähnyt livenä "pahimpia rikollisia"?
Itse J Elg, en onneksi juuri häntä tuntenut, mutta läheltä liippasi
Näin sen terhin kanssa itse asiassa bussissa "ehkä viikko ennen" hirmutekojaan
Kommentit (67)
Kyllä. Se levottomuus oli jo silloin ilmeistä. Jotakin hyvin kaunistakin heissä oli, kaikesta huolimatta.
Yksi parhaista nuoruuden kavereista oli istunut pari kertaa taposta ja useista phoinpitelyistä ym rekisterissä. Meillä ei koskaan ollut mitään vaikeuksia tulla toimeen. Joskus jelppasin sitä. Sai sitten puukosta ja kuoli.
Erittäin karismaattinen oli se se eräs tyyppi, joka teki hyvin vakavia rikoksia.
Olen ollut vankilassa töissä, joten toki olen. Ei ihmistä kummempi kukaan.
Tein aikoinaan töitä paikassa missä asiakaskunnassa oli paljon tuomittuja seksuaalirikolisia mm. pedofiilejä. Eli paljon tuli nähtyä "livenä" niitä pahimpia rikollisia.
Olen.
Terveisin entinen vanginvartija.
Vierailija kirjoitti:
Sarjamurhaaja oli mun lääkäri lapsena.
Suomessa? Suomessa ei ole yhtään lääkäriä, joka olisi luokiteltu sarjamurhaajaksi.
Vierailija kirjoitti:
J.Elg & Hirvaskangas, Gerdt, Pönkä ja Engström
Eli onhan noita..
J.Elg kehuskeli baarissa tekojaan naapuripöydässä ja viikkoa myöhemmin otsikot todistivat sanansa oikeiksi.
Gerdt on tuttu vanhempiensa kautta.
Kaksi muuta viestissä mainittua mulle tuntemattomia.
Vierailija kirjoitti:
Tunsin yhden ihmisen, joka sairastui mieleltään ja alkoi harhoissaan tehdä suunnitelmallisia rikoksia.
Nämä ovat mielenkiintoisia.
Ihailette rikollisia ja haukutte kaikkia muita milloin mistäkin täällä palstallakin. Weirdo.
Vierailija kirjoitti:
Olen.
Olisi siisti työ, jos siis ymmärtää hienouden. Sama asia kuin työ (mieli)sairaiden kanssa.
Olen. Kriminaalihuollossa töissä, joten vähänväliä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä työnkuvaasi kuuluu?
Olen asianajaja. Joten lukuisia olen tavannut. En voi yksilöidä henkilöitä.
Olen, kun olin nuorena töissä paikassa, jossa niitä näki paljon. Yksi murhaaja oli uskovainen mies, joka puolusti itseään ja perhettään, mutta hyökkääjä sattui kuolemaan. Hän ei halunnut vapautusta syytteestä.
Kerran oli pelottava tilanne, kun olin yksin töissä, ja eräs murhan tehnyt eteiskäytävässä levitti kätensä seinästä seinään ja alkoi lähestyä virnuillen.
Pomo oli jotenkin aavistanut asian, ja tulikin sitten takaisin ja ajoi sen pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä työnkuvaasi kuuluu?
Mietin just, että en voisi olla töissä rikollisten parissa, koska olen sosiaalinen kameleontti ja olen sitä mitä seura minun olettaa olevan. Olisin hyvin äkkiä lähes rikoskumppani tai mitä nyt roisto nyt kaipaisi.
En tarkoita, että tekisin rikoksia, mutta peilaan käytöstä ja hyvin pian vaikuttaisin kasvaneen jossain Keravalla myös
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunsin yhden ihmisen, joka sairastui mieleltään ja alkoi harhoissaan tehdä suunnitelmallisia rikoksia.
Nämä ovat mielenkiintoisia.
Ehkä etäältä katsottuna. Läheiselle se on aivan puhdasta kauhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen.
Olisi siisti työ, jos siis ymmärtää hienouden. Sama asia kuin työ (mieli)sairaiden kanssa.
No jaa. Aika tylsää touhua se on. Paljon ovien availua ja sulkemista. Rutiinit on tärkeät. Venkuloiden kanssa pitää olla reilu mutta jämäkkä. Työkavereille pitää olla lojaali ja ikinä ei saa perääntyä jos tilanne kiristyy. Aika vähän siellä mitään tapahtuu kuitenkaan. Lähinnä uudet vangit ja päihteissä olevat niitä aiheuttaa. Lisäksi mielenterveystapaukset, joiden ei kuuluisi vankilassa ollakaan, vaan mielisairaalassa. Toki turvaosastot vielä erikseen.
Ei se mitään jännää ole, aika puuduttavaa. Tein muutaman vuoden, sitten vaihdoin ihan toisaalle.