Auttaako runsaaseen liikahikoiluun se jos käy aamulla suihkussa?
Itselläni on liikahikoilua eikä apteekin litkut ole auttanut vaan hiki virtaa naamalla kuin vesi ja vaatteet on aina märät kuin uimassa käyneellä vaikka läträän niitä litkuja naamaan, selkään ja kainaloihin paksun kerroksen. Siksi lääkäri ehdotti että aloittaisin liikahikoilun hoitoon tarkoitetut botox pistokset mikä olisi vielä kalliimpaa kuin apteekin litkut ja siksi epäröin ja etsin vaihtoehtoa. Ja niinpä sitten luin netistä että hikoiluun auttaa se kun käy joka aamu suihkussa, jolloin rahaa ei tarvitsisi laittaa kalliisiin apteekin antipersperantti litkuihin ja botox hoitoihin. Mutta onko kenelläkään kokemuksia siitä että ovatko suihkussa käynnit lopettaneet liikahikoilua?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä se siihen auttaisi?
Kylmä suihku? Minulla auttaa avantouinti. Jollakin tapaa kun vie lämmönsäätelyn äärirajoille, keho oppii kauttamään äärikeinoja kuten liikahikoilua ääritilanteessa. Samoin tuo kunnon rasitus keholle liikunnan avulla. Sykkeet tosi korkealle ja hiki lentämään. Ainakin vähäksi aikaa liikahikoilu rauhoittuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä se siihen auttaisi?
Kylmä suihku? Minulla auttaa avantouinti. Jollakin tapaa kun vie lämmönsäätelyn äärirajoille, keho oppii kauttamään äärikeinoja kuten liikahikoilua ääritilanteessa. Samoin tuo kunnon rasitus keholle liikunnan avulla. Sykkeet tosi korkealle ja hiki lentämään. Ainakin vähäksi aikaa liikahikoilu rauhoittuu.
Olen myös herkkä kylmälle vedelle. Joskus on alkanut kehoa sattumaan, kun olen ollut hiukan kauan aikaa vedessä. Pistelemään niin, että olen alkanut itkeä uinnin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Et taida käydä ihan täysillä.
Etkä myöskään suihkussa.
Ei. siihen on olemassa lääke, voiteita ja erilaisia muita hoitoja jos on pätäkkää
Vierailija kirjoitti:
Apteekista saa antipersperantteja ja dödöjä ja niiden kyllä pitäisi auttaa ja tehota kuten niissä myös luvataan. Botox-pistokset on ainoastaan turhapäiväiseen kauneushoitoon eikä niillä hoideta mitään hikoilua eikä ole koskaan hoidettu.
Aloittaja nimenomaan kertoi, että apteekin aineet eivät ole auttaneet.
Vierailija kirjoitti:
Laihdutus auttaa. Tutkittukin että mitä enemmän on silavaa vartalon ympärillä ja sitä enemmän hikoilee. Sen sijaan kun katsoo luuviuluja niin eivät hikoile juuri ollenkaan. Lisäksi apteekista saa tehokkaita alimiini pitoisia antipersperantteja.
Ei ole mitä laihduttaa. On normaali paino.
Antiperspirantti ei sovi kasvoille. Kasvoihin on ainoastaan botox sitten.
Ei haittaa muun vartalon liikahikoilu, koska vaatteet voi vaihtaa ja käydä suihkussa monta kertaa päivässä.
On olemassa suunkautta otettava lääke liikahikoiluun, mutta sen jälkeen olo tuntui kuivalta. Kuivasi samantien silmät, suun ja muut limakalvot.
Stressihermon salpaus on, mutta sitten hikoilu voi muuttua niin, että esim. selässä valuu noroina hikeä.
Hankala ongelma.
Sitten on olemassa lääke, jota käytetään esim. esiintymisjännitykseen. En muista nimeä, otetaan tarvittaessa. Estää myös hikoilua.
Toi vois olla hyvä, jos on juhlat tai muu erikoistilanne.
Vierailija kirjoitti:
Osta halpojen markettidödöjen sijaan kunnon alumiini antipersperantteja apreekista. Sen lisäksi kannattaa pudottaa painoa ja laihduttaa. Suihkussakäynti ei pysäytä liikahikoilua. Jos joku on sinulle on puhunut näin niin on puhunut palturia tai ei ole ymmärtänyt missä liikahikoilussa on kyse.
Iltapesulla Absolut Torr-antiperspiranttia ja aamulla käyt suihkussa normaalisti. Itse käytän kolmesti viikossa Absolut Torria 1980-luvulta lähtien etenkin kainaloihin, rintojen alle ja taipeisiin. Kasvojen hikoiluun auttaa ihan vaikka kangasnenäliinalla pyyhkiminen. Ostin Dressmanilta koneellisen valkeita ja pidän aina mukana minigrip-pussissa puhtaita liinoja, joilla taputtelee kasvojen ihoa.
Tietenkin käytän väljiä ja luonnonkuituisia vaatteita.
Kaksi naispuolista kaveria, jotain 40 vee, ja heillä poistettiin useita hikirauhasia kaamean hikoilun takia. Ovat tyytyväisiä eivätkä hikoile hulluntavalla enää. Itselläni poistettiin myös hikirauhasia siksi, että ne tulehtuivat kainaloissa ja tuli paiseita. Se oli mitä parhain juttu kun ei kasva kainalokarvoja senjälkeen enää ollenkaan.