Lemmikin omistajat, entä jos ei ole rahaa eläimen eutanasiaan?
Naapuri on pitkittänut koiransa eutanasiaa rahatilanteensa takia, eikä kunnalliselta elöinlääkäriltä saa apua, jos ei ole muka varaa?
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Mä katselin alle 10-vuotiaana koiran ja kissa lopetuksen. Saunan taakse, komposti vieressä. Jaloista tiukka ote ja hurja veto rakennuksen kivijalkaan. Hetkessä oli ohi. Sukulaismies suoritti.
Ootte kyllä saatana sairas suku.
Vierailija kirjoitti:
Koiran tai kissan voi hyvin lopettaa keittiöveitsellä avaamalla kaulavaltimot. Ei ole vaikeaa ja netistä löytyy opetusvideoita. Eläin ei kärsi yhtään toimenpiteestä.
Avaa sinä omat kaulavaltimosi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko lemmikin lopettaminen sitten maksaa?
Joku 400€-500€.
Ei ole noin halpaa maksaa 2000€ vähintään.
Älä nyt p.skaa jauha.
Tuhkapurkki tai vainajalle hautausasu tilaustyönä suunnittelija Jean-Paul Gaultierelta? 🙄
Mukanako muka myös tuoksunäyte ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiran tai kissan voi hyvin lopettaa keittiöveitsellä avaamalla kaulavaltimot. Ei ole vaikeaa ja netistä löytyy opetusvideoita. Eläin ei kärsi yhtään toimenpiteestä.
Avaa sinä omat kaulavaltimosi
Repesin 😁😂 ...... Lauantaiaamun huumaa tämä keskustelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä katselin alle 10-vuotiaana koiran ja kissa lopetuksen. Saunan taakse, komposti vieressä. Jaloista tiukka ote ja hurja veto rakennuksen kivijalkaan. Hetkessä oli ohi. Sukulaismies suoritti.
Sairasta ja eläinsuojelurikos onneksi nykyään. Melkein toivoisin, että joku kokeilisi samaa sukulaismiehellesi.
Ei onnistu, tuo pitää kokeilla sen vauvalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku 400€-500€.
Riippuu eläimestä. Itse maksoin kissan kotieutanasiasta 300 e, eli aika paljon edullisemmin olisin selvinnyt eläinlääkäriasemalla.
Joku mainitsikin ampumisen - se on laillinen keino lopettaa koira, kunhan tietää mitä tekee. Voisiko apua pyytää joltain metsästysseuralta?
Kotieutanasia - pirtua, vodkaa, viruvalgeeta tai subua tai mielellään yhdistelmä, niin nukahtaa, kuukahtaa aivan varmasti pois.
Entä kotikorttelin suruliputus? Sinäkö siellä ravaat joka tolpalla vai joku partioseura tai surukänniporukkasi? Oletko tätä miettinyt?
Et sä yksin voi joka paikkaan revetä = ehtiä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, mitä moni ei täällä, että ajat ovat kaikesta päätellen olleet ennen muinoin. Meillä myös perheen ulkopuolinen mies suoritti nuo tapot. (Vanhempani olivat eläinrakkaita, tunteellisia ihmisiä, ei he pystyneet tappoihin), Ne olivat pakollisia, esim. kissanpentuja oli mahdoton saada annettua pois, kun joka talossa oli sama ongelma. Ensin tietysti mahdollisimman monelle pyrittiin järjestämään koti. Ei silloin tiedetty pentutehtailuista, missä maatiaiskissat maksaa vähän alle tonnin jne. Surullisena seurannut tätä ilmiötä. Sairasta! Sikaa lihotettiin, jotta siitä sai joulukinkun, taas ulkopuolinen ihminen toteutti teurastuksen, ei sekään sitten maistunut edes isälleni. Jäi kinkun syönti sinä jouluna, eikä meille enää uutta hankittu. Maaseudulla tällaista vain oli, lehmistä sai toimeentulon, maidontuotannosta, kanoista munia myyntiin.
Vierailija kirjoitti:
1,60€ omakustanne hintaan voin lopettaa ampumalla.
Kunnaneläinlääkäri veloitti 16,90€lääkemaksun ja 25€ käyntimaksun kun lopetti koirani. Ei tuo niin kovin arvokasta lystiä ole.
osamaksulla eläinlääkärit sitäkin tekee. Jos eläin todella kärsii olostaan ja eläinlääkärin suositus on eutanasia, niin se pitää tehdä. Muuten voi syyllistyä eläinrääkkäykseen. Meillä maksoi 160 e (ja tuokin hinta on isolle koiralle, yli 50 kiloiselle). Koira haudattiin omalle maalle, koska kaupungissamme sellainen oli mahdollista.
Naapurin koiran lopetin ihan glykooli lihapullilla. Glykooli on suht edullinen tuote ja pirkka pyörykät saa reilulla eurolla.
Vierailija kirjoitti:
osamaksulla eläinlääkärit sitäkin tekee. Jos eläin todella kärsii olostaan ja eläinlääkärin suositus on eutanasia, niin se pitää tehdä. Muuten voi syyllistyä eläinrääkkäykseen. Meillä maksoi 160 e (ja tuokin hinta on isolle koiralle, yli 50 kiloiselle). Koira haudattiin omalle maalle, koska kaupungissamme sellainen oli mahdollista.
Onko 300€ halpa jos sen maksaa osamaksulla, eli velaksi? Mitäpä muuta vantaalle kuuluu?
Tätä tarkoitin.
Tuonaikainen elämä oli jotain aivan muuta. Ei sitä sanoin voi selvittää mitenkään kahden sukupolven nuoremmille henkilöille.
Olin kokemastani ja näkemästäni aivan äimistynyt. Minulle ei edes vihjattu, kerrottu sanallakaan, mitä tulen näkemään. En ymmärrä, miksi olin siinä katsomassa.
Se toimenpide meni samassa kuin halonhakkuu, puutarhanhoito, pensasaidan leikkaus, rikkaruohojen kitkeminen, perunannosto, ulkohuusin tyhjennys jne..
Ja vielä, joku kun heitti vitsinä, olette hullua sukua. En ole. Olen adoptoitu. Oma kohteluni oli samansuuntaista.
Olen kiltti, humaani, eläin- ja lapsirakas. Olen akateemisesti koulutettu maisteri työläistaustalta. En ole avioliitossa eikä minulla ole lapsia. Täytän kesällä 60 vuotta.
Tämä ko toimeenpiteen suorittaja olisi jo 103 v, jos eläisi.
Asia siis hoidossa / hoidettu.
Jos on varaa ottaa lemmikki, pitäisi olla varaa eläinlääkäriin, tähän kuuluu myös armollinen lopettaminen.
Raision T.S. sehän koira on jo taivaassa. Harmittaako sua noin kovasti ettet päässyt väkisinmakaamaan mua eläinklinikan pihalla? Mähän oon sanonut aikaisemmin etten enää ota uutta. Lähinnä keskityn auttamaan. Lähetä kuule virkavalta tänne. Haluan toistamiseen kysyä miksi tiedetty ahdistelija saa kulkea vapaana,samaten tämän kaverit. Niin Mikk Saare aiheutti kaverinsa Edwardin kanssa 18 vuotiaaksi kääntyneen nuoren naisen huumeisiin sortumisen. Kuulkaa, huolehtikaa vain siitä omasta lain noudattamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se eutanasia maksaa semmosen 300-500e välillä. Satun tietämään tämän ihan omasta kokemuksesta. Jos koiralla on vakuutus ja eläinlääkäri toteaa sairauden, jonka vuoksi koira on lopetettava, niin vakuutus maksaa sen ( omavastuu jää itselle ) Mutta taitaa siinäkin olla ikärajana 10v. Sen jälkeen maksat ihan itse.
Koirani eutanasia maksoi joitain tuon verran, mutta siihen kuului myös ruumiinavaus sekä otin tuhkat itselle.
Miksi hlvtn ruumiinavaus?
Oliko se syyllinen, rikosepäilty vai mikä rikollisliigan jäsen.
Oliko sillä perintöjä, osakkeita Suomessa, ulkomailla, Trumpin kanssa jotain salaista tms ?CIA. KGB.
Perintöriidatko?
Tuhkat vessanpönttöön tai tienvierusroskapönttöön, minne ne koirankakatkin.
Mikä on ongelma?
Ai nytkö ne asehullut verenhimoiset metsästäjät alkavatkin taas kelvata, kun kaupunkilaisen lemmikki pitäisi saada halvalla sateenkaarisillalle. En oikein tiedä, että ehdimmekö tältä vaimon hakkaamiselta ja viattomien luontokappaleiden ja jälkeläistemme raukkamaiselta jahtaamiselta. Pitäisikö kysyä mielipidettä tai jopa lopetusapua Fatim Diarralta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku 400€-500€.
Riippuu eläimestä. Itse maksoin kissan kotieutanasiasta 300 e, eli aika paljon edullisemmin olisin selvinnyt eläinlääkäriasemalla.
Joku mainitsikin ampumisen - se on laillinen keino lopettaa koira, kunhan tietää mitä tekee. Voisiko apua pyytää joltain metsästysseuralta?
Kotieutanasia - pirtua, vodkaa, viruvalgeeta tai subua tai mielellään yhdistelmä, niin nukahtaa, kuukahtaa aivan varmasti pois.
Entä kotikorttelin suruliputus? Sinäkö siellä ravaat joka tolpalla vai joku partioseura tai surukänniporukkasi? Oletko tätä miettinyt?
Et sä yksin voi joka paikkaan revetä = ehtiä.
Te kumminkin joudatte saalistamaan lapsia,Mikk Saare..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hemmetin hirviöitä tähänkin ketjuun taas on pesiytynyt? Yhtään lemmikkiaiheista ketjua ei näköjään voi olla ilman näitä luonnevikaisia "ihmisiä". Vaikka kuinka päässä viiraisi, lakia on teidänkin noudatettava.
Jokainen lemmikki on ansainnut asiallisen ja inhimillisen lopetuksen.
Olet kyllä pahasti vieraantunut todellisuudesta jos ampuminen ei ole inhimillinen lopetustapa.
Ampuminen on oikein suoritettuna inhimillinen lopetuskeino. Potkimiset, hukuttamiset, ampuminen huvin vuoksi kiduttaakseen ym. sairaat ehdotukset, mitä joku on tänne suoltanut, eivät ole.
Eutanasia käsittääkseni maksaa n. 100€, puolin ja toisin. Eläinlääkärin voi kutsua myös kotiin tekemään toimenpiteen. Mikäli on ollut varaa hankkia eläin, täytyy olla varaa antaa myös sille mahdollisimman kivuton kuolema, eli eutanasia. En usko etteikö olisi varaa, syö vaikka kaurapuuroa kuukauden, ottaa vipin, lainaa rahaa. Tekosyitä tuo, ettei olisi varaa.