Junamatkat sunnuntaisin yhtä tuskaa!
Joudun poikkeuksellisesti käyttämään junaa muutamia kuukausia noin viiden tunnin matkalle kerran viikossa. Junat sunnuntaisin aivan täynnä, ja etenkin näin kesällä haju on järkyttävä! Jouduin tänään vaihtamaan paikkaa, kun vastapäisen penkin nuoren miehen sukkahiki ja räjähtäneet tennarit haisi niin hirveälle! Sitten vaihtopaikan takana oli koira, joka kuulosti siltä kuin oksentaisi koko ajan. Ja vaunun toisessa päässä istui rouvakerho, jonka räkätys kaikui koko vaunussa. Ja penkit, hyi v*ttu, eikö niitä ikinä pestä?! Lisäksi osa antaa niiden koiriensa istua penkillä ilman vilttiä, pyyhettä tms, yök! Onkohan ne ihmiset kotonakin niin epähygienisiä? tse käyn aina ennen junamatkaa suihkussa ja laitan puhtaat vaatteet, ihan kanssamatkustajia ajatellen. Miksi ihmeessä kaikkien päähän ei tällainen itsestäänselvyys pälkähdä?
Odotan sitä päivää, kun ei enää tarvitse näillä sosialistien karjavaunuilla kulkea.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Onko nämä niitä kiskobusseja? Eihän normaalissa täydessä junassa noin vain vaihdeta paikkaa.
Itse ostan nykyään aina ekstraluokan lipun, kun junalla menen johonkin. Eihän se halpaa lystiä ole, mutta katson sen itselleni sen arvoiseksi. Vessakin on siistimpi.
Ihan normi junia, vaihdoin siis siinä vaiheessa kun matkan puolessa välissä jäi matkustajia pois ja muutama paikka vapautui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään on kyllä perjantai.
Näköjään tullut ajatuskatko kirjoittaessa; piti siis kirjoittaa perjantaisin JA sunnuntaisin :D
ap
Kerran viikossa perjantaisin ja sunnuntaisin? Se on kyllä 2 kertaa viikossa. Lisäksi tarinasi on muutenkin niin laaduton, että jokainen Suomessa junalla matkustava tietää sen trollailuksi. Toki välillä junassa on kuuma ja saattaa olla ilmastointi rikki, mutta pääsääntöisesti junassa on mukava matkustaa, kun ei tarvitse itse ajaa.
No sinä voit sen trollailuksi laskea. En siis kulje vain tiettyinä päivinä, ne vaihtelee työvuorojen mukaan. Paljon mukavampi matkustaa vaikkapa tiistaina illan viimeisellä junalla, on tilaa eikä haise. Olen siis herkkä hajuille, tulee helposti huono olo pahoista hajuis
No hajuihin reagoiminen on hyvin yksilöllistä, se on totta. Lisäksi itse tulee yleensä lähdettyä Helsingistä, jolloin monesti juna on juuri kunnolla siivottu ellei kyseessä ole ns kääntövuoro. Sitten paluumatkalla saattaakin olla, että edellisen asiakkaan roskat ovat pussissa , eikä kukaan ole kerännyt pusseja pois kesken matkan. Paljon auttaa, kun varaa liput hyvissä ajoin niin saa varattua iic-junassa 2 hlön hytin itselle. Pendoliinossa (saattaa joissakin näissäkin olla hyttejä), ja jos tuota hyttiä ei ic:ssä saa, kannattaa varata suoraan paikka extraluokassa. Mikäli penkkien siisteydessä on huomautettavaa, kannattaa sanoa heti suoraan konduktöörille, niin hän näkee sotkun, tai laitta vähintään palautetta jälkikäteen VR:lle, se auttaa huomattavasti enemmän kuin vauva-palstalla valittaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin miettinyt tuota junien epäsiisteyttä. Siis siivotaanko niitä koskaan, ja jos siivotaan, niin milloin? Kerran vuodessa lattioiden pesu? Penkkejä ei likaisuudesta päätellen pestä ikinä.
Sillehän ei siivousfirman työntekijä voi mitään, jos asiakas kitsastelee siivouksen ostamisen kanssa.
Siivous on kilpailutettu kuralle ja halvin paskapulju voittaa tarjouskilpailun. Siellä työntekijät on kaikki ulkkareita ja työaikaa annettu niin vähän, että hyvä jos ehtivät edes suurimmar roskat korjata pois. Edes kaukaa tulleitten junien vessoja ei päåtepysäkeillä pestä, ennen kuin ne kääntyy jo lähtemään takaisin. Matkustajat pääsevät valmiiksi kustuihin ja paskottuihin vessoihin jo heti matkan alusta. Olen itse tätä ollut todistamassa, eli ei ole mikään mutu-juttu.
Vierailija kirjoitti:
VR-karjavaunut on aina saastaisia ja vessat haisee ja näyttää sikaloilta.
Tuskin olet karjavaunussa tai koiravaunussa matkustanut? Ihmisiäkin on moneen lähtöön...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin miettinyt tuota junien epäsiisteyttä. Siis siivotaanko niitä koskaan, ja jos siivotaan, niin milloin? Kerran vuodessa lattioiden pesu? Penkkejä ei likaisuudesta päätellen pestä ikinä.
Sillehän ei siivousfirman työntekijä voi mitään, jos asiakas kitsastelee siivouksen ostamisen kanssa.
Siivous on kilpailutettu kuralle ja halvin paskapulju voittaa tarjouskilpailun. Siellä työntekijät on kaikki ulkkareita ja työaikaa annettu niin vähän, että hyvä jos ehtivät edes suurimmar roskat korjata pois. Edes kaukaa tulleitten junien vessoja ei päåtepysäkeillä pestä, ennen kuin ne kääntyy jo lähtemään takaisin. Matkustajat pääsevät valmiiksi kustuihin ja paskottuihin vessoihin jo heti matkan alusta. Olen itse tätä ollut todistamassa, eli ei ole mikään mutu-juttu.
Junanvessaa ei ihan jokapaikassa pysty tyhjentämään. Jos on ns. kääntövuoro, niin eivät välttämättä edes yritä ehtiä kerätä roskiakaan. Aina puutteista kannattaa valittaa konduktöörille, ainakin oman kokemukseni mukaan, ovat mukavia ihmisiä ja ottavat sotkuista kuvia/videoita, jos pyydät. Lisäksi vielä laittaa itsekin VR:lle palautteen, niin ehkä jotain tapahtuukin asioille. Pelkkä keskustelupalstalla, jos ei ole ko yrityksen keskustelupalsta, valittaminen harvoin saa mitään aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko nämä niitä kiskobusseja? Eihän normaalissa täydessä junassa noin vain vaihdeta paikkaa.
Itse ostan nykyään aina ekstraluokan lipun, kun junalla menen johonkin. Eihän se halpaa lystiä ole, mutta katson sen itselleni sen arvoiseksi. Vessakin on siistimpi.
Ihan normi junia, vaihdoin siis siinä vaiheessa kun matkan puolessa välissä jäi matkustajia pois ja muutama paikka vapautui.
Btw. Miksi ihmeessä vaihdoit lemmikkiosastoon istumaan, jos olet hajuherkkä. Edelleen suosittelen lipunostoa hyvissä ajoin. Sä kuitenkin tiedät päiviä etukäteen milloin työputki loppuu/alkaa, joten ei pitäisi olla kovin vaikeaa.
Parasta vaan koittaa sopeutua. Matkavaatteet päälle ja ne pyykkiin, heti kun pääsee kotiin. Hiuksiin täinestosprayta. Kuulokkeet korville ja hajuvettä kaulalle estämään kanssaihmisten lemun pääsy omaan nenään.