Työkkäri pakotti hakemaan työpaikkaa mihin kulkee julkisilla 1,5h per suunta ja vaihtoja 2-4. Omalla autolla tuon matkan kulkisi noin 30min.
Mutta en omista autoa eikä Kela varmaankaan sellaiseen anna maksusitoumusta?
Sanokaa nyt joku ettei voi mitenkään olla kohtuullista käyttää työmatkoihin päivittäin 3-4 tuntia?!
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Öö, mulla on työmatka 45min ja sisältää 3 eri kulkuvälinettä (bussi, juna, metro). Olen aina ajatellut, että ihan normaali työmatka vaihtoineen.
Öö 45 min on vähän eri kuin 1,5h.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ihan itse hankittu duunipaikka. Matka yhteen suuntaan pikkasen alle 2 tuntia. Menen ensin yhdellä kyydillä juna-asemalle, sitten junamatkan jälkeen kävelen vajaan puoli tuntia perille. Sama rumba takaisin. Työ itsessään on mieleinen. Olen ollut tässä duunissa monta vuotta. Mieluummin hankalat matkat ja kiva duuni kuin toisinpäin.
Veikkaan että ap:lla kyse olisi hankalasta matkasta ja epämieluisasta työstä. Luuletko, että työkkäri pakottaa ihmisiä kivoihin töihin? Luultavasti tuo on jotain ankeaa ja masentavaa työtä, josta saa niin vähän rahaakin, että saattaa silti joutua hakemaan toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Minä kuljen töihin noin. Nyt punikki lopetat tekosyyt.
Siinähän kuljet ja kärsit, vi tun persuvajakki. Ihan on oma häpeäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä googlailulla selviää, mikä on maksimiaika. 3h on vielä hyväksyttävä matka-aika kokopäivätyössä, osa-aikatyössä 2h.
Ihan järjetöntä sinänsä joidenkin random töiden takia kuljetuttaa ihmisiä kolme tuntia päivässä paikkakunnalta toiselle - näissä töissä, joihin työkkäri pakottaa ihmisiä, on yleensä kyse sellaisista töistä, mitkä käytännössä kuka tahansa voi tehdä. Tällöin on täysin typerää laittaa niihin ihmisiä pitkän matkan takaa, kun takuulla lähempääkin löytyy työttömiä, joille kyseiset hommat voisi nakittaa.
Ja ajatella miten pitkät hoitopäivät lapsille tulisi. 11-12h. Siihen päälle vielä se jos julkiset on myöhässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saat työpaikan, voit ensin kulkea julkisilla ja sitten ostaa auton myöhemmin kun saat palkasta säästettyä. Näin on tehty kautta aikojen. Aika erikoista, että tämä ei tullut mieleesi, vaan ensimmäisenä mietit Kelaa.
Palkka on niin pieni ettei siitä ole mihinkään autoon varaa säästää saatikka auton ylläpitämiseen.
Ap
Miksi mainitsit otsikossa, että autolla tuon kulkisi 30 min? Mikä on pointtisi? Haluat saada ilmaisen auton veronmaksajien piikkiin ja kuukausittaista ilmaista bensarahaa siihen päälle?
Muistaakseni 3h tulo ja meno, lasketaan siitä kun kotiovelta työpaikan pihaan. Siitä on ihan laissa.
Jännää. Kun työkkäri ei "pakota" yhtään mitään. Haet itse ne työpaikat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kuljen töihin noin. Nyt punikki lopetat tekosyyt.
Siinähän kuljet ja kärsit, vi tun persuvajakki. Ihan on oma häpeäsi.
Suomeenkin pitäisi saada Javier Milei presidentiksi.
Virallinen työssäkäyntialue on 80km suunta tai 2h vaikka kävellen per suunta.
Sen sisältä on otettava vastaan työtä.
Mut älä missään nimessä vetoa siihen ettei sulka ole autoa tai muutenkaan kitise. Ne laittaa sut ns. Työvoiman ulkopuolelle, jonka jälkeen et ole oikeutettu tukiin ennen kuin olet ollut vähintään 5kk kokopäivätyössä.
Hae kiltisti sitä paikkaa, mutta mokaile työhaastattelussa. Mene myöhässä ja vetoa pitkään matkaan ja kerro siellä haastattelussa ettei sulla ole autoa ja kitise julkisella kulkemisesta. Ei ne sua sinne sit palkkaa.
Asun PK seudulla ja mun työmatka julkisilla kestää 1h 50min. Ihan normi aika täällä, kun julkisia käyttää. Omakin auto on mutta autojonoissa seisominen aamuin illoin ei kiinnosta, eikä työpaikalla ole edes parkkipaikkoja. Kaikkeen tottuu.
Vierailija kirjoitti:
Asun PK seudulla ja mun työmatka julkisilla kestää 1h 50min. Ihan normi aika täällä, kun julkisia käyttää. Omakin auto on mutta autojonoissa seisominen aamuin illoin ei kiinnosta, eikä työpaikalla ole edes parkkipaikkoja. Kaikkeen tottuu.
No ei tuo nyt mikään normi sentään ole, vaikka ei mitään tavatonta olekaan. Valtaosalla on ihan siedettävät työmatkat myös pk-seudulla. Etätyön myötä monen työmatka kestääkin enää 3 sekuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä googlailulla selviää, mikä on maksimiaika. 3h on vielä hyväksyttävä matka-aika kokopäivätyössä, osa-aikatyössä 2h.
Mihin tuommoinen muka perustuu? Minun mieletä kohtuullinen työmatka olisi alle 30 minuuttia per suunta.
Ap
Sit on hyvä ja muuttaa lähelle sitä työpaikkaa eikä valita. Jos olis vaikka 10min kävelymatka töihin. Esteenä on tietysti, ei varaa muuttaa. Ei autoa. Ei mitään. Ei haluja. Ei voi. Ei tukiverkkoja. Ei apuja. Ei korttia. Ei pakua. Ei asuntoa. Ei. Ei. Ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin tuommoinen muka perustuu? Minun mieletä kohtuullinen työmatka olisi alle 30 minuuttia per suunta.
Ap
Höpö höpö, jopa Helsingin toiselta laidalta toiselle, menee helposti tunti jos joutuu pari-kolme vaihtoa tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ota selvää asioista, ääliö. Sinä et niitä kohtuullisuuksia määritä.
Hae paikkaa ja vaadi palkkaa 20 000 € kuukaudessa.
Ministeriö (valtio) tekee säännöt, virasto komentaa. Ja ihmiset kannattavat äänestämällä käytäntöjä.