Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko Kela pakottaa perustoimeentulotuella elävää muuttamaan halvempaan asuntoon, jos siellä ei ole autopaikkaa?

Vierailija
07.06.2024 |

Mihin se perustoimeentulotuella elävä sitten laittaa auton jos ei siellä uudessa asunnossa olisi?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

900€/kk on vain 10800€ vuodessa, ei se nyt niin kovin suuri lahjoitus valtiolta sinulle ole. Olet kuitenkin tärkeä ihminen.

Hmph..

Asuminen 10800 e

Ruokaraha 7080 e  (590e /kk) 

17880 euroa vuodessa.

Ja lisäksi mm lapsilisät, sähkö/vesilaskut,sairaanhoito ja lääkekulut jne jne. Sellaiset 25 000-30 000 euroa vuodessa suoraan käpälään.

Ei sinua niin kovin köyhäksi voi sanoa kun nuo on jo netto summia joista ei tarvitse maksaa enää veroa.

Vierailija
22/32 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi menettää autopaikkaa. Lisäksi tänä Kaivopuiston kaksioon kuuluu venepaikka, vaikka en veneile.Voiko Kela- noin vain muuttaa minun perusoikeutta? Saavutettua etua ei saa vähentää, se on perustuslaissaki . Jossain.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkään ei voi Kela pakottaa ketään yhtään mihinkään. Mutta sillä on sitten seurauksia, jos jäät ylikalliiseen asuntoon. Elämä on valintoja. 

Vierailija
24/32 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi menettää autopaikkaa. Lisäksi tänä Kaivopuiston kaksioon kuuluu venepaikka, vaikka en veneile.Voiko Kela- noin vain muuttaa minun perusoikeutta? Saavutettua etua ei saa vähentää, se on perustuslaissaki . Jossain.

Ap

Onko sulla oikeasti noin huono mielikuvitus vai oletko vain niin tyhmä, ettet mitään tuon parempaa pysty keksimään näihin provoihisi?

Vierailija
25/32 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan Kelalta yhteensä vain noin 2500 euroa kuussa. Olen kuullut että jotkut saavat 6000 euroa. Olen pienitukituloinen. Miksi minulta otetaan?

Ap

Vierailija
26/32 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan Kelalta yhteensä vain noin 2500 euroa kuussa. Olen kuullut että jotkut saavat 6000 euroa. Olen pienitukituloinen. Miksi minulta otetaan?

Ap

Koska olet tyhmä kuin saapas. Oliko muuta kysyttävää?

Vierailija
27/32 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Aika hyvin saat . Ei sinun kannata haaveilla korkeimmista tuista. Niiden saaminen vaatii osaamista, aikaa ja romanialaisen torikauppiaan moraalia. Olet liian kiltti ja tyhmä. Pysy noissa.

Vierailija
28/32 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi pakottaa, mutta tuki voi olla sintti. Useimmilla ei taida olla autoa. Auton ylläpito maksaa paljon, millä sitä ylläpidetään tai bensa. Ellei se hlö käy jotain laitonta kauppaa tms. 

Vierailija
29/32 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole rauhassa, Kela ei pakota ketään tekemään yhtään mitään. Kela maksaa vaan tukia tietyn määrän lakien puitteissa. 

Sulla on täysi oikeus asua ja elää just missä ja niin kuin haluat, jos itse maksat tuet ylittävät kulut. Kukaan ei pakota mihinkään. 

Vierailija
30/32 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela ei pakota ketään muuttamaan, se ei maksa enää hyväksyttävän normin ylittävää vuokraa, jos et muuta halvempaan asuntoon. Voit jatkaa asumistasi ihan rauhassa nykyisessä asunnossasi, jos maksat itse kelan normin ylittävän vuokran. 

Vierailija
31/32 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

.... Ja pienimunainen aivokääpiö... 

Vierailija
32/32 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan vuokra ei ole 900,e/kk.asumistuessa on yläraja ja toimeentulotuki ei huomioi ylisuurta vuokraa.jos vuokra olisi 900 e kuukaudessa ei aloittajalle jäisi euroakaan vuokran jälkeen.en usko.leikkaukset ovat tulleet voimaan eikä vanhan lain mukaankaan olisi pystynyt asumaan noin kalliissa vuokralla yksi asuvana.en usko.en