Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viitosten viikko 5 - eka tsemppikuukausi päättyy ja uusi alkaa!!!

29.01.2007 |

Olen tyytyväinen päättyneen neljännen viikon tulokseen:

Aloituspaino 61,2kg (2.1.2007; käytännössä vanhalla vaa' alla oli 60,8kg, mutta seuraan nyt vain näitä uuden vaa' an tuloksia)

Paino viime viikolla 59,3kg (22.1.2007)

Paino nyt 58,4 kg (29.1.2007)

Nyt on alusta asti yhteensä lähtenyt senttejä vyötäröltä 5 cm ja mahasta 4,5 cm

Pituus 160cm

Tavoitepaino 55kg (toivottavasti jo pääsiäiseen mennessä!)

Paino tippui viime viikolla paljon, tavallaan jopa liikaa, mutta senttejä ei sulanut juurikaan. Ruokailuissa pysyin tavoitteissani arkipäivät hyvin, mutta ylimääräisiä herkkuja tuli syötyä vähän sekä perjantaina, lauantaina että sunnuntaina :-( Päivittäiset herkuttelut pysyivät kuitenkin aisoissa ja olenkin kohtuullisen tyytyväinen etenemiseeni edelleen. Uskomatonta, että olen siis jo melkein kuukauden syönyt aika säntillisesti ilman yhtäkään kunnon, isoa sortumista mässäilyyn! En muista, milloin olisi laihdutusurakkani alkaneet näin lupaavasti :-) Tosin täytyy tunnustaa, että olin jo melkein ostamassa irtokarkkejakin leffateatterin aulasta, mutta kerrankin mieheni ansiosta jätin herkut ostamatta: mies varmisti " oletko ihan varma" ? Olenkin siis kiitollinen asiasta miehelleni, joka yleensä on pikemminkin ollut se, joka niitä herkkuja ostaa ja sitten vieläpä tarjoaa mulle... Totesinkin, että syömättä jäänyt herkku tuottaa vieläpä enemmän mielihyvää kuin syöty herkku - ja ainakin se mielihyvä syömättä jättämisestä kestää paljon kauemmin kuin mitä sen herkun syöminen kestää! Mutta tosiaan pientä herkkua tuli syötyä 3 päivää peräkkäin, mikä on jo liikaa... Tällä viikolla palaan taas ruotuun!!!

Liikunnan suhteen tavoitteenani oli käydä vähintään 2 kertaa punttiksella ja kerran tanssimassa, mutta tavoittelin yhteensä 5 liikuntakertaa, minkä sainkin toteutettua (2 punttista, 1 tanssi, 1 pallojumppa ja 1 vauvajumppa). Nyt olen siis jo 2 viikon ajan liikkunut 5 kertaa viikossa, mikä on minulle todella hyvin ja voinkin siis olla ylpeä itsestäni! Huolena tietysti on se, että miten saisin pidettyä tämän tahdin yllä? Joka tapauksessa en edelleenkään kirjaa tavoitteekseni 5 kertaa, etten sitten pety, vaan otan realistisesti edelleen tavoitteekseni " vain" 3 liikuntakertaa (2 punttista + 1 tanssi), mutta tietysti olisi hienoa saada taas se 5 liikuntakertaa kasaan :-) Nyt on säät jo parantuneet, joten ehkäpä saisin yhden liikuntakerran pitkästä aikaa taas kärryttelemällä! Siinä samalla saisi hyvin raitista ilmaa, joka piristäisi entisestään... Hmm, taidankin ottaa tavoitteekseni kärrytellä ainakin tunnin ensi viikon aikana!!! Sillä voin sitten samalla kuitata yhden liikuntakerroista :-) Tänään on tiedossa tuo tanssitunti, niin liikuntakertoja alkaa kertyä jo heti maanantaista alkaen!

Nyt rutkasti tsemppiä kaikille Viitosille! Lopetetaan tammikuu kunnialla (vain pari päivää jäljellä!!!) ja sitten samantien aloitetaan uusi kuukausi entistäkin energisempinä :-) Toivottavasti pino pysyy virkeänä ja uusiakin viittä kiloa pudottavia olisi kiva saada tsemppirinkiin! Ja onkohan kaikki tammikuun alussa pinoutuneet pysyneet mukana - jos ei, niin äkkiä takaisin ryhmään, vaikka joutuisikin aloittamaan " alusta" !!!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri vaakalla ja pettymys oli kova se näytti 58,6kg eli 100g enemmän kuin viime viikolla!

En ymmärrä mistä voi johtua, olen laskenut pisteitä viime viikon ja la tuli vain muutama ylimääräinen piste. Liikkunutkin olen aktiivisesti ma kävin 1h15min kävelyllä, pe salilla ja su salilla ja sit poljin viel kotona 45min kuntopyörää.

Kertokaas mulle mistä tää vois johtua? Mieleni tekisi jo luovuttaa :(

Vierailija
2/17 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, viikko sujui melko huonosti. Sortumisia ilmassa, kuten jo viikolla kirjoitin.Vatsatautikin oli ja olin 100 varma, että nyt hulahti painoa, kun ei sitten perjantaina voinut syödä oikeastaan mitään ja la-su vatsa vielä huonona. Söin kyllä lauantaikarkkia ja sitä hitsin limsaa tuli vedettyä nyt reippaasti. Ja eilen vielä saatiin suru-uutisia, sukulainen menehtynyt. Ja kun olen tunnosyöppö, niin illalla oli älytön nälkä koko ajan ja söin kyllä yhtään miettimättä vaikka mitä. Mutta toisaalta ei nyt ole huono omatunto sen vuoksi, kun oli ¿aidosti aihetta¿.

Mutta tsempataan.

Kiinteäksi 36 päivässä; Jumppajaksot hoidettu kunnialla ja lihakset ovat joka päivä sen tuntoiset, että jotain olen tehnyt. Vaikka verryttelen ennen jumppaa ja sen päätteeksi. Jumppavideota en ole ehtinyt edes miettiä.

Lähtötilanne: 66,5

Tänään: 64,9

Ja paino pysynyt samassa, TÄH; MITÄ; HÄH! Tarkoitus oli kahden viikon välein mittailla, mutta tuo painon ennallaan pysyminen hälytti mittanauhan kaapista esiin. Ja huh, huh, paikat on kuin onkin viikossa kiinteytyneet. Rinnanalustasta oli hävinnyt jopa -2,5 senttiä. Toisaalta huokaisen, mutta tuo painon ennallaan pysyminen ihmetyttää... On kyllä nyt paksu pyjama päällä, vaihtaisinko sen ohuemman jolla yleensä puntaroin itseni. *mietiskelee* Vaan grammat sinne tänne, voihan olla että ens maanantaina olenkin sitten reilusti hoikempi. Toivottavasti nyt saisin pidettyä sen -2 kiloa kuukaudessa tavoitteeni. Tällä viikolla täytyy kyllä pitää itseäni niskasta kiinni ja lujasti, taidan ottaa sellaisen pihtiotteen!

En nyt jaksa enempiä kirjoitella... Palaillaan...

Niin, muuten, Äiti... Jaksat kyllä panostaa liikkumseen tosi hienosti! Onko sinulla aikomus jatkaa samaan tahtiin liikkumista painonpudotuksen jälkeenkin? Itse kun en ole kovin paljon liikuntaa viitsinyt lisätä, tunnen itseni ja tiedän että kun painon saan kuntoon, niin liikuntainnostuskin yleensä lopahtaa. *laiskaliikkuja*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että heti aamusta oli tullut jo viestejä! Me siis herätään esikoisen takia aina niin tolkuttoman aikaisin, että ollaan täällä jo aamuvarhaisella kuikuilemassa :-) Niin, siis nimenomaan pyrin nyt erityisen ahkerasti liikkumaan, jotta saan poltettua rasvaa ja toisaalta lihaksia lisää, jotka sitten kuluttaisivat enemmän rasvaa myös lepopäivinä. Tuo rasvaprosenttini ei siis lähde laskuun millään ilveellä, ellen tosissani liiku ahkerasti ja varsinkin punttitreeni on siihen tehokasta. Tarkoituksenani on jatkaa liikuntaa 3 kertaa viikossa myös sitten, kun olen päässyt tavoitepainooni ja kuntoklubin jäsenyyskin tehdään aina vuosittain, joten se myös " pakottaa" raahautumaan kuntoilemaan niinäkin viikkoina, jolloin ei muuta motivaatiota olisi. Lisäksi kuntoklubille lähtö on hyvä syy pitää oma hengähdystauko tältä lapsenhoidolta ja kuntoklubilla on ilmainen lapsiparkki, jota saa käyttää 3 kertaa viikossa per jäsen. Ja koska mieskin on samalla jäsen, niin käytännössähän me voitaisiin viedä lapset sinne leikkimään vaikka melkeinpä joka päivä ;-) Toistaiseksi ollaan kyllä käytetty sitä palvelua vain 1-2 kertaa viikossa, mutta aion kyllä ahkerammin käyttää sitä jatkossa varsinkin päiväsaikaan, jolloin siellä ei ole niin ruuhkaa ja on varmempaa, että omat lapset mahtuvat hoitoon.

Ja tosiaan mittanauha kertoo paljon paremmin, mikä on ollut viikon saldo! Eli edes 100g plussasta ei kannata tosiaankaan huolestua, sehän riippuu jo ihan pikkujutuista. Vaan enemmän kannattaa katsoa, miten on koko viikko mennyt ruokailujen ja liikunnan suhteen, niin niiden perusteellahan sitä pitää olla tyytyväinen tai tyytymätön! Nimenomaan mulla meni viikko paljon huonommin, kun herkuttelin ekaa kertaa useampana päivänä putkeen, ja silti paino oli pudonnut ihan älyttömän paljon! Eihän se tarkoita, että nyt siis viikko meni paremmin kuin joku toinen viikko, kun paino oli pudonnut vähemmän.

Mittanauhassa vaan ei tapahdu muutoksia kovinkaan nopeasti. Ekalla viikolla multa lähti melkein nuo sentit, jotka ovat vieläkin saldonani, eli sen jälkeen on tapahtunut vain ihan 0,5-1 cm edistystä viikoittain. Mutta jokaisesta sentistä voi olla iloinen varsinkin, jos tietää tehneensä parhaansa. Ekan viikon sentti- ja painonpudotusennätykset johtuivat ihan puhtaasti turvotusnesteiden poistumisesta eikä ne olleet todellakaan rankan työn ansiota. Eihän senttejä voi sulaa OIKEASTI kovin montaa viikossa ainakaan joka viikko. Samasta syystä ei kannata olla huolissaan, jos tulee 100g lisää tai painonpudotus on vastaavasti " vain" 100g, vaan viikon kokonaisuus ja koko kuukauden edistyminen ratkaisee :-) Ei meistä sentään kukaan ole tainnut omaa aloituspainoaan ylittää vaan kaikki ollaan jo paremmilla lukemilla, repsahduksista huolimatta! Eli älkäähän nyt missään nimessä tsemppaamista lopettako, vaan joka päivä on uusi alku ja jos eilen repsahti, siitä voi vain parantaa tänään ja huomenna ja ylihuomenna jne!

Paljon voimia siis kaikille Viitosille! Nyt vielä pikainen tammikuinen loppukiri ja tehdään helmikuusta meille kaikille entistäkin parempi! Tavoite on koko ajan lähempänä :-)

Vierailija
4/17 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui mainita, että turhaa koette myöskään suurta syyllisyyttä siitä, jos ette jaksa juurikaan liikkua, vaan pyritte laihtumaan ensisijaisesti ruokavalion parannusten ansiosta, niin se on varsinkin naisille juuri se tehokkaampi keino! Eli miehet laihtuvat usein jo pelkän liikunnan avulla, mutta naisilla se ei riitä. Mikä on tietysti epäreilua... Tässä Tohtori Tolosen kirjoitus rasvaprosentista ja laihtumisesta miehillä/naisilla:

" Kehon rasvaprosentti

Miesten ihanteellinen rasvaprosentti on 10¿15 ja naisten 15¿22. Rasvaprosentti lasketaan vähentämällä kokonaispainosta elimistön rasvan määrä. Jos painat 70 kg ja rasvaprosenttisi on 20, sinussa on 14 kg rasvaa ja " lean body mass" (luusto, lihakset ja sisäelimet) painaa 56 kg.

Saat karkean arvion rasvaprosentistasi tarkastelemalla itseäsi alasti peilistä. Miehen prosentti on noin 15 % ellei vyötäröllä näy mitään rasvakerrosta (" Micheliniä" ) ja naisen 22 % ellei hänellä näy " selluliittia" . Jos nostat käsivartesi vaakatasoon ja erotat kylkiluusi, on prosenttisi noin 15 ja jos näet selvästi vatsalihaksesi, on rasvaprosenttisi noin 13 %.

Tavallisten ihmisten liikuntatottumukset kuluttavat niin vähän kaloreita, ettei se juuri näy kehon rasvaprosentissa. Huippu-urheilijat ovat eri asia, sillä he treenaavat tehokkaasti yleensä kaksi kertaa päivässä. Niinpä heidän rasvaprosenttinsa on yleensä pieni (miehillä < 15 % ja naisilla < 20 % %).

Tutkimus valottaa naisten ja miesten välisiä eroja mitä tulee liikuntaan, ravintoon ja kehon rasvaprosenttiiin. Sen mukaan naisten energian kulutus liikunnassa ja levossa on pienempi kuin miesten. Kokonaisenergian kulutus (lepo + liiikunta) korreloi rasvaprosenttiin naisilla, mutta ei miehillä. Miehillä taas liikunnan energian kulutus korreloi paremmin rasvaprosenttiin kuin naisilla. Ravinnon hiilihydraatit ja rasvat korreloivat rasvaprosenttiin voimakkaammin naisilla kuin miehillä.

Jos sinulla on ylipainoa ja haluat laihtua ja hallita painoasi pysyvästi, pelkkä liikunta ei riitä, vaan sinun on myös muutettava ruokatottumuksiasi ¿ varsinkin jos olet nainen ja keski-ikäinen tai sitä vanhempi. "

Vierailija
5/17 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kökkö!!!

paino nousi puoli kiloa, vaikka söin kokoajan hyvin enkä retkahdellut. Liikuin kyllä huonosti, se täytyy myöntää. tai liikuin kyllä, mutta vain anaerobisesti eli en rasvaa polttavasti.

Mutta kyllä ottaa pattiin!!! Siis ihan ikeasti.. edellisen puoli vuotta söin mitä sattuu, herkuttelin ja otin rennosti, ja paino ei noussut! eli pysyi siinä 63,5 kinossa vaikka herkuttelin ja söin normaalisti ja otin santsiannoksia.. ja liikuin jopa vähemmän kuin nyt.

ja nyt: koitan liikkua, syön OIKEIN.. ja tässä tulos! kuukaudessa miinus kilo! Voi tsiisus! Kyllä tämä normaalipainoindeksin sisällä painon alentaminen on vaikeaa ja työlästä. Onko tässä jotain järkeä?? Miksi en voisi olla tälläinen, hyväksyä pyöreyteni?

Noh, kai tässä rupdussa silti pysytään.. olisi vain niin toivottavaa että painon laskua tulisi edes se puoli kilon per viikko.. tai edes sama paino olisi, mutta että nousua.. ja ei, kuukautiskierrosta painon npusuni ei tällä kertaa johdu.. päinvastoin, nyt minun pitäisi olla keveimmillään... ja pah.

Ainiin, mittanauhakaan ei kerro laihtumista tapahtuneen. Sekin vielä.

tsemppiä muille, ehkä täältä vielä tullaan... :(

Pinniviini

pituus 164

lähtöpainpo 63,5

nyt 62,5

P:S Minkälaisia kalorimääriä te syötte?? Jos kaloreita laskette? Mä syön 1500, enkä viitsi laskea tuosta, kun sen jälkeen alan tuntea nälkää ja tulen kiukkuiseksi..

Vierailija
6/17 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan ehtinyt kirjoitella vähään aikaan, mutta kovasti olen yrittänyt tarkkailla syömisiäni. Lähtöpaino oli uudenvuodenpäivänä 60,5kg ja nyt aamulla kun kävin puntarissa niin se on 57,5 kg. Olisi varmaan pitänyt käydä illalla, koska illan lukemat ovat vähemmän mairittelevia, mutta en halunnut masentua.

Hesarissa oli taannoin joku kirjoitus kuinka liikunnan merkitys laihdutuksen kannalta on paljon vähäisempi kuin uskotellaan. Liikunta on tottakai hyväksi, se lisää terveyttä ja fyysistä kuntoa, mutta mikään tehokas laihdutuskeino se ei ole. Tämä siis lohtuna niille, joilla on huono omatunto liikunnan vähäisyyden takia.

Olennaista laihtumisen kannalta on vain se, mitä suuhunsa laittaa. Kuinka sitten hillitä makeanhimoa, se onkin toinen juttu, ja jos jollain on hyviä vinkkejä, niin kertokoon.

Vierailija
7/17 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko viime viikko meni siis flunssaa potien. Ei tullut juuri liikuttua, paitsi sambic-tunnilla kävin kun olin silloin (to) jo kutakuinkin hengissä ja teki mieli talosta ulos... Otin sitten vähän varovaisemmin ja piilouduin takariviin ;)

Flunssa tuntui taatusti sekä kulutuksessa että ruokahalussa. Lohtusyöminen houkutteli kyllä, mutta käytännössä jäi väliin kun ei siitä nokka täydellisen tukossa ollut mitään iloa - mikään ei maistunut millekään. Viikonloppuna hajuaisti valitettavasti toimi taas ja pussillinen pähkinöitä sattui kohdalle :/ Viikonlopun ruokakaupassa kävi mies, jonka käsitys aiheesta " osta hedelmiä ja vihanneksia" on nippu banaaneja, kurkku ja pussi pakastevihanneksia... Lisäksi toi mm. maksaa, jota ei tokikaan kukaan halua syödä ilman kermakastiketta! Mutta onnistuin pysymään kohtuudessa, mistä olen vallan ylpeä.

Viikon saldona -600 g, mikä on sinänsä hyvä, toivottavasti ei vain ole lepäilyn seurauksena pelkkää lihasta...

Paino alussa 76

Nyt 73,3

Tavoite 70 ennen kesää

Pituus 170

Jos vaikka tällä viikolla lopultakin saisin sen toisen jumpan kehiin, niin olisi ainakin kolme vakioliikuntakertaa joka viikko (+kaikki asioilla ja puistossa ramppaaminen kahden lapsen kanssa, jota tulee jonkin verran joka päivä).

Joku kyseli niitä kalorimääriä. Otin ilmaisen viikon Kiloklubista, joka laski mulle päivän kalorimääräksi hiukan yli 1500 ja kulutukseksi vähän yli 2000 - tämä siis nykymitoilla ja ilmoituksella, että olen arkiaktiivinen ja liikun muutaman kerran viikossa. Testiviikon aikana totesin, että tuo 1500-1600 kaloria riittää kun syö viisaasti, mutta laihduttaa kyllä meikäläisen kokoista mammaa varsin tehokkaasti. Nälkää ei silti tarvinnut nähdä, ja olettaisin, että nytkin syön kutakuinkin saman verran, vaikken enää niin tunnollisesti kirjaakaan syömisiäni.

Vierailija
8/17 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumituksen vuoro taas täälläkin! Edelleen 55,6kg, mikä on siis sama kun viime viikolla. Tammikuun kokonaissaldo on huimat -200gr. Että Pinniviini sinulla menee vielä ihan hyvin... ;)

Kirjauduin äsken minäkin sitten tuonne Kiloklubiin ja ohjelma laski minulle peruskulutuksen 2100kcal ja liikuntaan -341kcal/päivä. Mutta, mutta niinkun epäilinkin, syön AIVAN liian vähän. Tavoiteltava vaje olisi 389kcal päivässä, niin 13 viikon päästä painaisin 54kg.. Minun vajeeni on 1595kcal... Jään siis 1206kcal päähän tavoitteesta, eli jos en väärin käsitä (?), niin tuon verran saisin syödä enemmän. Nyt ruuasta tuli vain 911kcal ja hmm.. jopa lisäilin tuonne joitakin aterioita/ruokia... ARGH...

Tosin eihän tuo ihan paikaansa pidä, kun en vielä niin perehtynyt noihin ruokiin, eli valitsin vain ruokalistaan lähinnä minun ruokiani olevat sapuskat..(kun en syö punaista lihaa) Ja kun vertaan tuota mitä ohjelma tarjosi, niin onhan tuossa kyllä eroa.. Ohjelman mukaanhan saisi olla koko ajan syömässä.. Mutta silti, luulenpa että jumimisen aiheuttaa tuo tulevan energian vaje.

En laittanut ohjelmaan edes kaikkea liikuntaa. Stepperin jätin pois, laitoin vain nuo mitkä ennalta tiedän millekin päivälle tulevan. Eli päivittäiset vaunukävelyt, tiistain stepin/lihaskunnon ja sunnuntain ratsastuksen.

Tuossa riittää kyllä hiukan mietittävää. Pitää perehtyä paremmin tuohon ohjelmaan kun tyttö menee nukkumaan..

Viime viikko meni hiukan liikunnan puolesta alakanttiin. Stepperiä en käyttänyt kertaakaan enkä myöskään syvävenytellyt. Lenkkeilyt menivät ihan tavoitteen mukaan 4x5km ja 3X3km, joista 2 kertaa oli vaunujen työntämistä umpihangessa tuon lumisateen takia... Lisäksi tiistaina oli se steppi ja perjantaina ratsastus, mihin tykästyin niin että otan sen ohjelmistoon joka viikko. Siksi tuo ratsastuspäivä vaihdettiin sunnuntaille, niin saan lapsenvahdin. Tällä viikolla mies on onneksi iltavuorossa, niin saan rauhassa stepata ja venytellä kun tyttö nukkuu..

Eli tämän viikon tavoitteena on pitää lenkkeilyt samassa. Stepperi 2x30min 1h ratsastus,1h lihaskuntopiiri ja syvävenyttelyt aina kun on rauha maassa ;) Ja jos joku aamu vielä suinkin ehdin ennen kuin mies lähtee töihin niin käyn hiihtämässä.

Aamulla kävin hiihtämässä reilun tunnin. Lisäksi tein tuon 5km lenkin kun tyttö nukkui päikkäreitä. Illalla olisi tarkoitus stepata salkkarit ja kun tyttö on yöunilla, niin venytellä.

Mittanauha sentään näyttää miinusenttejä, paitsi pohkeissa ja vatsassa.. Joulukuun 15. päivän jälkeen (silloin mittailin viimeksi) on lantiolta lähtenyt 3cm, vatsa on sama, käsistä 1cm ja 0,5cm. Reisistä oli lähtenyt 0,5cm ja 2,5cm. Pohkeisiin oli tullut 3cm ja 2cm (toivottavasti lihasta...*virn*)

Kaikkiaan senttejä on nyt lähtenyt lantiolta 8cm, vatsasta 7cm, reisistä 4cm ja 7,5cm. Käsistä 2cm ja 3cm. Onko teillä muilla mittaajilla muuten samanlaiset puolet? Minulla selkeästi oikea puoli on " isompi" ja syvävenyttelyjä tehdessä huomaan että oikea puoli on myös se jäykempi puoli..

Onnittelut teille muille tammikuun keventymisistä =) Ehkä tämä tästä vielä lähtee minullakin...

Vierailija
9/17 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisellä viikolla liikuin 5 kertaa ja pudotus oli 0,5kg. Viime viikolla liikuin 3 kertaa ja pudotus oli 1kg. Arvelen että kiertoni auttoi tuossa pudotuksessa, eli edellisellä viikolla oli turvotusta. Olen lopputulokseen tyytvytäväinen. Kaksi viikkoa ja 1,5kg.

Nyt en enää pyri noin suureen pudotukseen. Jos saisin noin o,5kg viikossa, niin se olisi kohtuullisempaa ja mahdollistaisi lihastenkin muodostumista. (ja mikä hitaasti lähtee, se hitaasti nousee!!!)

Nyt pitää alkaa miettimään miten muuttaisin ruokavaliotani. Ja ehkä tässä kuun vaihteessa saa herkutella...tämä vois olla sellainen tasausviikkoa, eli yritän pysyä saavuttamassani painossa. Siitä taidosta on hyötyä siinä vaiheessa kevättä / kesää, kun tavoitepaino on saavutettu. (Mikä se sitten onkaan...?)

Ei kannata stressata jos paino ei koko ajan putoa, sillä se on jo suuri juttu että paino ei lähde suureen nousuun tässä kevennysprojektissa. Mutta tehdään kuitenkin parhaamme.

Vierailija
10/17 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansku-80:

Kirjauduin äsken minäkin sitten tuonne Kiloklubiin ja ohjelma laski minulle peruskulutuksen 2100kcal ja liikuntaan -341kcal/päivä. Mutta, mutta niinkun epäilinkin, syön AIVAN liian vähän. Tavoiteltava vaje olisi 389kcal päivässä, niin 13 viikon päästä painaisin 54kg.. Minun vajeeni on 1595kcal... Jään siis 1206kcal päähän tavoitteesta, eli jos en väärin käsitä (?), niin tuon verran saisin syödä enemmän. Nyt ruuasta tuli vain 911kcal ja hmm.. jopa lisäilin tuonne joitakin aterioita/ruokia... ARGH... ...

No huh hei tuota sinun kalorimäärääsi! Syöpä reippaasti nyt niin jaksat ;)

Ei vaan, itsekin hämmästyin, miten paljon itse asiassa saa ja PITÄÄ syödä laihtuakseen. Hauskaa sikäli, että itsensä näännyttämisestä on vain haittaa! Sopii ainakin minulle, kun olen ruuan ystävä (ja sen kyllä huomaa, siis kohtuus kunniaan...) Sinun kannattaa ilman muuta perehtyä asiaan ja lisätä syömistä ohjelman suosittelemiin määriin tai edes sinne päin. Muodostuu ne lihaksetkin paremmin :)

Ansku-80:

Viime viikko meni hiukan liikunnan puolesta alakanttiin. Stepperiä en käyttänyt kertaakaan enkä myöskään syvävenytellyt. Lenkkeilyt menivät ihan tavoitteen mukaan 4x5km ja 3X3km, joista 2 kertaa oli vaunujen työntämistä umpihangessa tuon lumisateen takia... Lisäksi tiistaina oli se steppi ja perjantaina ratsastus, mihin tykästyin niin että otan sen ohjelmistoon joka viikko. Siksi tuo ratsastuspäivä vaihdettiin sunnuntaille, niin saan lapsenvahdin. Tällä viikolla mies on onneksi iltavuorossa, niin saan rauhassa stepata ja venytellä kun tyttö nukkuu..

Aamulla kävin hiihtämässä reilun tunnin. Lisäksi tein tuon 5km lenkin kun tyttö nukkui päikkäreitä. Illalla olisi tarkoitus stepata salkkarit ja kun tyttö on yöunilla, niin venytellä.

Liikuntaakin sinulla on luvalla sanoen ehkä jopa liikaa! Vanha totuus on totta aina vaan: levossa lihas vahvistuu. Jos joka päivä huhkii itsensä hikeen, menee ylikuntoon eikä jaksa mitään. Kysy vaikka kilpaurheilijoilta :)

Muistahan pitää maltti mukana ja vetää henkeä välillä! Tarkoitus on kuitenkin voida hyvin (vaikkei välttämättä paksusti) :)

Vierailija
11/17 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jiipero:

No huh hei tuota sinun kalorimäärääsi! Syöpä reippaasti nyt niin jaksat ;)

Ei vaan, itsekin hämmästyin, miten paljon itse asiassa saa ja PITÄÄ syödä laihtuakseen. Hauskaa sikäli, että itsensä näännyttämisestä on vain haittaa! Sopii ainakin minulle, kun olen ruuan ystävä (ja sen kyllä huomaa, siis kohtuus kunniaan...) Sinun kannattaa ilman muuta perehtyä asiaan ja lisätä syömistä ohjelman suosittelemiin määriin tai edes sinne päin. Muodostuu ne lihaksetkin paremmin :)

Maanantaina kirjasin pilkun tarkkaan kaiken mitä olin syönyt, niin tulihan siitä 1200kcal. Elen ja tänään olen käyttäny ohjelmaa siihen että annan sen laskea syömäni ruuat ja olen lisännyt viilejä, hedelmäsalaatteja yms. päivän ruokaani, niin että saan kalorimääräksi n.1500kcal. Nyt vaan pitää yrittää pystyä(ehtiä) syömään tuo (ainakin melkein) kaikki mitä olen suunnitellut ;)

Liikuntaakin sinulla on luvalla sanoen ehkä jopa liikaa! Vanha totuus on totta aina vaan: levossa lihas vahvistuu. Jos joka päivä huhkii itsensä hikeen, menee ylikuntoon eikä jaksa mitään. Kysy vaikka kilpaurheilijoilta :)

Tuota ylikuntoa ole myös miettinyt ja siiitä lukenut, mutta eipä tuota määrää voi oikein vähentää. Koirat tahtovat lenkille joka päivä, muuten toinen alkaa jahdata meidän kissaa ja toinen haukkua olemattomillekin äänille =) Tuo jumppa ja ratsastus on taas sitä omaa aikaa, kun saan olla hetken pois kotoa ja vetää henkeä. Lisäksi olen huomannut sen että jos en pääse liikkumaan tulen kärtyisäksi.. Ja sitä ei sitten taas kestä kukaan ;)

Olen muutenkin jotenkin sitä tyyppiä, joka ei osaa vain istua tv:n ääreen ja nauttia olemisesta. Siksi tuo steppaus on kätevää esim. salkkareiden aikaan. Minulla taitaa olla todellakin levottomat jalat ;) Tänäänkin ajattelin stepata salkkarit, mutta jospa käyttäisinkin sen ajan vaikka kunnon venyttelyyn eilisen lihaskuntopiiriin jäljiltä.

Muistahan pitää maltti mukana ja vetää henkeä välillä! Tarkoitus on kuitenkin voida hyvin (vaikkei välttämättä paksusti) :)

Tuon pidän mielessä, tosin nyt tuntuu että olen (melkein) elämäni kunnossa. Siis ei merkkiäkään väsymyksestä, huonosta olosta tms. Tuo muutama kilo kun vielä lähtisi...

Kiitos jiiperolle, paljolti vahvistit niitä ajatuksia mitä minullakin oli.. Ja tuohon ruokapuoleen koitan nyt todella keskittyä. Mutta jotenkin hankalalta tuntuu saada tuo 1500 kcal kasaan, pitääkö vaihtaa takaisin rasvaisempiin tuotteisiin? =)

Vierailija
12/17 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei näköjään osaa käyttää " lainaa" toimintoa.. heheh.. Miksikäs nuo muuten tulivat kursivoidusti? Siis osa minunkin jutuista, mitä tuonne väliin ähersin?

Vierailija
13/17 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka yleensä laihdutusohjeet korostavat jonkinasteista rasvakammoa, kannattaa muistaa, että elimistö tarvitsee rasvaa joka päivä elintoimintoihin ja myös laihduttaminen helpottuu, jos syö riittävästi hyvälaatuisia rasvoja. Jos elimistö ei saa päivittäin edes " vähimmäismäärää" rasvoja, se alkaa pitää entistä tiukemmin kiinni varastoimistaan rasvoista eli juuri niistä läskeistä, joista yritetään päästä eroon laihduttaessa... Liha- ja maitotuotteiden on hyväkin olla mahdollisimman vähärasvaisia, mutta kalarasvat ja erilaiset öljyt, pähkinät, avokado ovat hyvälaatuisen rasvan lähteitä ja niitä pitäisi oikeasti saada päivittäin. Lehdissä on viime aikoina lukenut paljon, kuinka leivällekin pitäisi laittaa vähän levitettä, mutta muistettava, että noissa levitteissäkin on rasvalaatujen osalta isoja eroja. Juuri tällä viikolla oli levitevertailu jossain lehdessä, en muista missä... Ja vähän rasvoja lisäämällä saat helposti lisää niitä kaloreitakin, jotta " ehdit" syödä tarpeeksi eikä elimistö mene säästöliekille :-)

Täällä pysytty tällä viikolla ruokailuissa ihan tavoitteissa ja liikuttukin on jo maanantaina ja tänään, mutta ne 2 punttiskertaa uhkaavat jäädä väliin... Koitan tsempata!

Vierailija
14/17 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikuttu ahkerasti. Olin liikkumassa maanantain, tiistain ja keskiviikon. Tänään piti tehdä itseni kanssa jo töitä että en olisi taas livahtanut liikkumaan. Siihen vaan jää koukkuun ja tuntuu että kolotuksetkin häviää liikkuessa.

Tänään olen sitten viettänyt lepopäivää.

Huomenna saisin sitten taas liikkua! :) Jos ei sitten laiskuus iske päälle.

Tuntuuko muista että liikunta vie helposti mennessään kun sitä tekee muutaman päivän putkeen?

Viikonloppu alkaa taas kolkuttelemaan ovelle.....millä mielellä odotatte sitä?

Minua tuo viikonloppu aina vähän mietityttää, kun ei tiedä että saisko sitä herkutella vai ei. (Vasta maanantaina tietää minkä verran on kalorivajetta tullut ja olisiko " varaa" herkutella.)

Vierailija
15/17 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tietysti vain positiivinen asia! Mäkin olen tällä viikolla liikkunut oikein hyvin, mutta se 2-punttiskertaa on vielä työn alla! Tänään menen vasta ekaa kertaa punttikselle ja saa nähdä, saanko sitä toista punttiskertaa aikaiseksi viikonloppuna! Mutta muuten olen liikkunut oikein hyvin ja kyllä tsemppaan tuon toisenkin punttiksen osalta, jotta voisin olla taas ylpeä viikon saldostani :-)

Tänään muuten kokeilin ekaa kertaa pariin vuoteen yksiä farkkuja ja nehän mahtuivat mun päälle juuri ja juuri! Meni siis nappi kiinni eikä vatsa ihan täysin tursunnut vyötärönauhan yli, joten niitä kehtaisi jopa pitää :-) Yhdet toiset farkut, joita olen pitänyt ehkä 4 vuotta sitten viimeksi, menivät myös jalkaan ja sain napin kiinni, mutta olo oli kyllä kaikkea muuta kuin mukava! Vatsaa siis aika lailla vielä liikaa ja hengittäminen ei olisi edes onnistunut :-/ Oli kuitenkin motivoivaa nähdä, että ne mahtuivat mun reisistä ja lantiosta ja jopa nappi meni edes jotenkin kiinni, kun muistan n. 2 vuoden takaa esikoisen syntymän jäljiltä, että housut juuttuivat jo mun reisiin ja parikymmentä senttiä jäi väliä, jotta olisi saanut ne kiskottua ylleen... Eli edistystä on tapahtunut jo ihan hyvin! Tuo kyllä motivoi jatkamaan tätä...

Mun ruokasaldoni on semmoinen, millä pystyisin sitten pitämään painoni 55 kiloisena (1600 kcal), vaikka en liikkuisi. Joten sitten kun pääsen tuohon tavoitteeseeni, voin syödä kuten nyt ja kaikki liikunta on vain plussaa (=herkuttelua varten). Mikään kitukuuri tämä ei siis ole, vaan nimenomaan järkevä tavallinen ruokavalio, joka nyt tehokkaasti tietysti laihduttaa mua, kun peruskulutuksenikin on parisataa kaloria päivässä enemmän (kun olen vielä painavampi) ja lisäksi imetyksen + liikunnan avulla saan kaloreita kulumaan vielä aika sutjakkaasti.

Eipä ole kyllä vaaka tällä viikolla näyttänyt enää noin alhaista kilolukemaa kuin viime maanantaina (58,4kg), joten kuten arvelinkin, saan tehdä tosissani töitä, että se pysyisi edes siinä ensi maanantaina. Pudotustahan olikin tullut vähän liikaakin, joten se taisi olla vain hetkellinen heilahdus (nestettä pari desiä vähemmän kuin normaalisti tms).

Viikonlopun tulo tosiaan jännittää täälläkin, kun ollaan taas menossa leffaan (viime viikonloppunakin käytiin, vaikka muuten ei olla käyty varmaan puoleen vuoteen!). Ostin niitä 4 kpl Finnkino-joululippuja, jotka nyt sitten saadaan kerralla käytettyä eikä sitten " tarvitse" mennä leffaan vähään aikaan. Nyt kävi siis hyvä tuuri, kun saatiin hoitajat molempina viikonloppuina - sitten saadaankin olla ilman hoitoapua taas varmaan pitkään... Viimeksi olin melkein ostamassa irtokarkkeja leffateatterissa, mutta mieheni pelasti mut :-) Nyt lupaan ja vannon, etten huomenna edes ajattele karkkien ostamista, mutta pienen jätskin tai jotain saatan kuitenkin sallia itselleni. Katsotaan nyt... Tänäänkin herkutellaan tortilloilla, mutta siinäkin tulee paljon ihan terveellistäkin perusruokaa (broileria, kasviksia) eikä meillä edes ole smetanaa tai guacamolea, jotka olisivat niitä rasvaisempia lisukkeita :-)

Kiva lukea muidenkin edistymisestä viikon aikana ja itseäkin motivoi muiden hienot liikuntasuoritukset! Nyt vaan sitten tsemppiä kaikille viikonlopun koettelemuksiin! Koitetaan kaikki yhdessä, ettei repsahdeta ainakaan ihan pohjalle... Laittakaahan viestiä vielä viikonlopun tunnelmistanne!

Vierailija
16/17 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansku-80:

Tämä ei näköjään osaa käyttää " lainaa" toimintoa.. heheh.. Miksikäs nuo muuten tulivat kursivoidusti? Siis osa minunkin jutuista, mitä tuonne väliin ähersin?

Kursiivilla tulee kaikki, mikä on lainauskoodien (tai mitä lienevätkään) sisällä. Lainaus alkaa siitä, missä on i hakasuluissa ja loppuu siihen, missä sulkujen sisällä on /i (siis kun on ensin klikannut " lainaa alkuperäistä viestiä" ). Jos siis haluaa kirjoittaa kommentteja lainausten väliin, pitää lisäillä noita hakasulkuja sopivasti, siis lainaus poikki, oma kommentti, lainaus auki jne.

Vierailija
17/17 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan vielä ruodussa. Liikuntaa joka päivä vähintään tuo 5km lenkki ja ruokailuun olen nyt perehtynyt (tai koittanut ainakin)oikein urakalla. Nyt vaan tuntuu (siis mahassa) että paino EI VOI laskea, koska olen syönyt niin että melkein halkean ;) Mutta katsotaan mitä maanantaina vaaka näyttää.. Ja vaikka ei näyttäisi mitään tai miinusta siis, niin kaipa elimistöllä taas hetken kestää tottua eri ruokamäärään ja ehkä se näkyy sitten painon laskuna jonkun viikon päästä viimeistään.. Toivotaan ettei ainakaan nousemaan lähde.. Niinkun näillä syömisillä tuntuisi.

Ihan kunnon ruokaa olen syönyt tuohon vajeeseen. Ja koittanut lisätä proteiinin määrää ja vastaavasti vähentää hiilihydraatteja. Rasvan sain kohdilleen kun lisään lusikallisen öljyä aamupuuroon. Hassua että olen siis koko ajan luullut syöväni hyvin. (ei herkkuja, paljon kasviksia ja hedelmiä, vähärasvaisia tuotteita, paljon kanaa/kalaa jne.) mutta tuo kiloklubin testausviikko kyllä osoitti että olin niin väärässä kun olla ja voi.. Mutta ehkä se tästä taas lähtee, oikeanlainen syöminen =)

Kiitokset teille tsemppaajille, neuvojille ja auttajille, on hyvä tietää että virtuaaliapu on aina lähellä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi