Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* TOUKOKUISTEN MAANANTAI *

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masuviivasta: Mulle tuli esikoisesta. En kyllä yhtään muista millä viikoilla tuli, mutta nyt ei ainakaan vielä ole tullut! Mielenkiintoista nähdä että tuleeko tässäraskaudessa ollenkaan!

Miitu78:Ihana yllätys miehelle tuo ultra! Tulethan huomenna heti kertomaan kuulumisia!

Ei pysty muistamaan mitä vielä piti kommentoida...=/

Vierailija
22/36 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti luin tämän päivän pinon ja viikonlopun juttujakin taisi olla. En ole ehtinyt enkä jaksanut käydä netissä viikonloppuna ollenkaan, kun olimme kaikki mahataudissa. Ensin pojat oksensivat yhden yön ja päivän. Sitten minä seuraavan yön ja päivän. Mies viime yön. Se levosta.. Pyykkiä riitti, mutta onneksi on loistava pesutupa, jossa 2 isoa konetta ja iso kuivausrumpu! Vauva pyöri ja hyöri mahassa, mutta nyt on taas rauhoittunut, kun ei tartte oksentaa..

Jotain puhetta oli PYYKINPESUSTA: Minä pesen kaikki uudet paitsi sukat ja toppapuvut, jos ne eivät haise.. Kirppisvaatteet pesen aina.

MAHASTA: maha on kasvanut ja toppatakki tekee tiukkaa.. Ompelin toppahousuihin lisäkappaleen, joten niiden kanssa pärjäilen nyt niin kauan kuin tarvitsee..

ASUMISESTA: Asumme luhtitalossa ja tässä on pari samanikäistä lasta kuin meidän isompi poika, joten silloin tällöin on kaveria pihallakin. Olemme asuneet niin vähän aikaa ettei vielä kovin tunneta ihmisiä täältä.

Hmm.. mistähän muusta oli puhetta..

Kaksostenvaunut tosiaan ovat aika arvokkaita huuto.netissäkin. Yritän löytää mahd. edulliset ja toimivat vaunut, kun luulen ettei meillä käyttöikä ole kovin pitkä. Joskus olen nähnyt 50e:lla ihan hyviä ja vieläpä täällä meillä päin :) Kattelen kevään aikana jos tärppäis.

Pitää paremmalla ajalla lukea edellisten päivien jutut vielä. Näihin tulee riippuvaiseksi :-)

P. + Toukka 26 (onko se jo nuin paljon?)+3? ja isoveljet 2,5v ja 4,5v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole taas pitkään aikaan ehtiny kirjoitella nyt oon vähä ehtiny lukea muiden kirjoituksia.

Joku kyseli kutinasta, niin mulla on joka raskaudessa ollut ihan hirveesti kutinaa niin jaloissa, käsissä, selässä kuin myös mahassa. Eipä ole mitään löytynyt koskaan. Mulla on kans välillä niitä näppylöitä, johtuvat kai ihon ärsyyntymisestä tai jostain semmosesta jos raapii yms. Joka raskaudessa on maksa arvot katottu, koska kutina voi johtua myös siitä. etenkin jos kutinaa on mahan alueella ja kämmenissä ja jalkapohjissa. Mulla ei myöskään oikeen rasvaus auta :( viime yönä laitoin märät kylmät pyyhkeet jalkojen ympärille kun kutisi niin ja se auttoi hieman hankalaa se oli mutta eipä sitten yöllä kutissu välillä ihan herään siihen kun kutisee.

Vaatteita en ole ostellut vielä ollenkaan kun niitä löytyy säkki kaupalla niin tytölle kuin pojallekkin ja monia kokoja, mut toki sit jossain vaiheessa jotain uuttakin ajattelin ostaa varmaan sitten kun vauva syntyy.

äh en muista mistä muusta oli puhetta. semmosta piti kysyä, että missä vaiheessa teille on määrätty rautaa? mulla oli kuukausi sitten hemoglobiini 134 ja nyt se 120 eli tullut taas alas viime raskaudessa söin rautaa ja ennen tota 134 arvoa olin syönyt jonkin verran rautaa. Tokassa raskaudessa oli oikein ongelma ton raudan puutteen kanssa. Nyt en sit tiiä pitäiskö jo aloittaa syömään rautaa kun oletettavasti laskee vaan entisestään arvot vai kuunnella neuvola tätiä joka oli sitä mieltä että ei tarvii kun ei se ton enempää oo laskenut. No joo miten muilla missä menee raja, että on suositeltu lisä rautaa?

No joo tässä taas tällä kertaa.

Murmeliitta rv 25+2

Vierailija
24/36 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotan pikaseen, täytyy sit mennä huilaileen kun ollu rankka päivä (aamulla oli herätys klo 4 töihin) ja on jotenkin tosi heikko ja inhottava olo.

Tänään oli lääkärineuvola. Sanoin kun on ollu päivittäin kivuttomia supistuksia, niin lääkäri suositteli tukivyön ostoo, täytyy käydä kattoon jostain kun tässä ny kerkiää. Hb oli noussu, niin ei tarvi enää rautaa syödä. Vauvan pää tuntu ihan kohdunsuun lähellä kuulemma, eli pää alaspäin sielä köllitään :) painoa on tullu nyt yhteensä 6 kiloo, keskimääränen viikko nousu kuukauden aikana on 750g mikä oli aika paljon, eli nyt täytyy jättää ne karkit vähemmälle :( millä hillitten makeen nälkääni??????? Sf-mitta oli 23, keskikäyrällä mennään onneks..

Jaaha sohva kutsuu

äite rv 25+6

Vierailija
25/36 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla etten ole ainut kutinasta kärsivä. Tai siis eihän tämä vaiva niin kiva ole, että tätä muille toivoisi. Esikoisen aikana oli masussa myös kutinaa ja sillon tarkistettiin tilanne, ei ollut mitään. Kutina johtui vaan nahan venymisestä tms. Nyt kyllä häiritsee kun pukkaa oikeen näppylöitä pintaan. :( Pitääpä kävästä läkärissä jos ei tästä helpota. Ja kutina rajoittuu tasan masun ja rintojen seutuun.

Ehkä tuo tulikuumasuihku kuivalle iholle ei ole mikään paras mahdollinen?! :D Vois säätää tietty vähän viileemmälle..

Noniin.. menenpäs kattomaan mitä meiän ukot puuhaa. :)

t:tiitiäinen, poika ja Oiva rv 22+5

Vierailija
26/36 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon oli taas kommentoitavaa...

Lalla, ihanan paljon teillä on serkkuja ja sisaruksia. Kyllä noi siskot on musta niin ihanat olemassa, vaikka joskus hermot meneekin ;)

Joku kyseli 3v. suhtautumisesta raskauteen. Mulla ei enempää ole kokemusta, mutta eilen oli hauska, kun siskon 3v. ihmetteli masua. Hän tuli vähän väliä kyselemään " onko sulla masussa vauva?"

Vaunuista on ollut paljon juttua. Olen kyllä onnellinen, että meillä on tallella noi vanhat yhdistelmät ja että esikoinen on niin iso, ettei enää rattaita tarvitse. Varmaan tosi vaikea löytää hyviä kaksosrattaita kohtuuhinnalla. Toivottavasti te kaikki niitä kaipaavat, ne pian löytäisitte.

Tiitiäinen, mulla kutisee myös iho aika lailla. Lähinnä masu ja käsivarret. Ei ole näppyjä, mutta hartioilla ja takapuolessa iho on ihan korppuna. Mulla meni heti pahemmaksi, kun ilmat meni näin kylmäksi. Mulla on tosi kuiva ihotyyppi, ehkä hieman atooppinen (erään lääkärin arvio).

Ylimääräisistä ultrista joku täällä kyseli. Täällä pääkaupunki seuduillakaan ei normaalisti kuulu, kun kaksi ultraa, joista rakenneultra on viimeinen. Ja sitten se synnytystapa arvio ilmeisesti tehdään ultralla siellä lopussa. En tiedä tästä, kun ei ole kokemusta siitä ;) Mutta olen ymmärtänyt, että pienemmillä paikkakunnilla on neuvolassa ultra ja jotkut saa sen takia enemmän ultria. Ja aika monet käy ilmeisesti 4d:ssä yksityisellä. Minä olen ravannut niissä ultrissa yksityisellä alussa suppareiden takia ja nyt olen Naikkarilla seurannassa samasta syystä ja taustan takia.

Puudeli, kuulostipas ikävältä teidän sairastelut. Mahatauti on kyllä tosi inhottava. Onneksi ilmeisesti nyt jo takanapäin.

Miitulle hyviä näkymiä huomiseksi. Jos on 4d-ultra, niin ilmeisesti kannattaa syödä vähän sitä ennen, että vauva olisi virkeä. Näin joku kirjotteli jossain vaiheessa toisessa pinossa.

Raudasta joku kyseli. Mulle määrättiin rautaa vasta nyt, kun hemppa oli 108. Aiemmin oli 119, eikä vielä silloin kuulemma kannattanut aloittaa. Terkka ei myöskään tarkistanut hemppaa yhdellä käynnillä, vaikka ajattelin etukäteen, että tottakai tarkistaa, kun oli laskusuunnassa. Unohdin vaan muistuttaa häntä ja meillä on neuvolatäti joka kerralla unohtanut jotain. Kerrankin hän heitti pissanäytteet menemään, ennen kun muisti testata siitä muistaakseni klamydian. Sain sitten mennä uudelleen pissaamaan. Toisella kerralla hän oli ajamassa pojan 4v. tarkastuksen jälkeen minua pois, vaikka minulle oli varattu seuraava aika. Hän ei vaan muistanut nimeäni. Mutta mukava täti muuten, mutta tosiaan aika hajamielinen ollut.

Hoitopaikoista täällä on ollut juttua. Meillä poika ei ekaan pariin vuoteen ollut yökylässä, kun meille oli sen alun jälkeen niin vaikea antaa häntä hoitoon. Nyt vanhempana ollut välillä mun vanhempien luona tai mun siskolla. Siis sillä siskolla, jolla on se pojan 10v. " idoli" serkkupoika. Yhtä yötä pidempään hän ei ole koskaan ollut yökylässä, vaikka hoitopaikat on ihan luotettavia. Ei vaan ole ollut sellaista tarvetta. Miehen äiti, joka asuu meidän naapurissa on hoitanut poikaa tosi paljon päiväsaikaan täällä meillä. Yökylään poitsu ei ole hänelle mennyt, kun ei olla appiukon kanssa tekemisissä. Mutta hänen varaansa ollaan nyt laskettu tämän synnytyksen aikakin. Kun siis pääseen tulemaan parissa minuutissa meille.

Naapurin lapsista oli myös juttua. Me asutaan tällasella omakotialueella, jossa ei paljon ole nuoria perheitä (siis vanhemmat nuoria), ihan naapurustossa ainakaan. Kuvaavaa on se, että ollaan ilmeisesti meidän pojan tarharyhmän nuorimmat vanhemmat, vaikka täytän tänä vuonna 30v. Eli pieniä lapsiakaan ei ole kovin paljon. Ihan naapurissa asuu yksi perhe, joilla on 6v. tyttö ja vanhempi poika. Meidän poika tykkää leikkiä tämän tytön kanssa. Vaikka meillä on tarha ihan lähellä, niin pojan tarhakavereista kukaan ei asu tässä ihan lähellä. Nyt naapuriin rakennetaan taloa, johon on muuttamassa meidän poikaa puoli vuotta vanhempi poika. Kovasti odotellaan jo uutta naapuria ;) Vauvoja ei ihan naapureille ole odoteltavissa, mutta ehkä syksyllä erilaisten kerhojen kautta tutustun paremmin muihinkin äiteihin, jotka asuvat lähialueilla.

Meillä on taas sairasteltu. Poitsulla nousi yöllä 39 asteen kuume ja aamulla mentiin terveysasemalle. Nielu oli ihan turvoksissa ja peitteinen, mutta ainakaan pikaviljelyssä ei löytynyt mitään. Yö oli aika rikkonainen, mutta onneksi poitsu nukkui pitkät päiväunet äiti kainalossaan.

Nyt pitää kuulemma päästää toi meidän 4v. tähän koneelle. Hän haluaa kirjoitella nimiä Wordillä ;)

Laru rv 22+5

Vierailija
27/36 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen, kun suosittelivat selkäkipujen vuoksi esikoisen odotusaikana. No, auttoi selkäkipuihin, mutta aiheutti piru vie supistuksia :(

OP

Vierailija
28/36 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös sellainen. Auttaa selkäkipuihin ja on hyvä lenkillä, mutta muuten tulee tukala olo ja aiheuttaa mullakin suppareita.

Onko muita kiinnostuneita kantoliinasta? Katselin tänään nettiä sillä silmällä ja niitäkin tuntuu olevan moneen lähtöön ja aika suolasen hintaisia. Onko antaa mitään vinkkejä? Kellä kokemusta käytöstä? Suositteletteko?

Vierailija
29/36 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutinasta kärsivät. Mulla auttaa hyvin kun suihkun jälkeen kevyesti kuivaan ja sitten rasvaan vielä hieman kostealle iholle ihan tavallisella perusvoiteella. Tässä yhtenä päivänä kun piti ensin selvitellä lasten nahistelua ja rasvasin vasta noin puolen tunnin kuluttua, niin auta armias kun kutitti. Ei varmaan toimi kaikilla, mutta kannattaa kokeilla:)

ASUINALUEESTA oli puhetta. Me asumme nyt kerrostalossa " evakossa" noin kaksi vuotta kun rakennamme omaa taloa (pitäisi siis alkaa ensi kesänä). Tällä alueella on hirveästi lapsia, mutta luulen, että suurimman osan vanhemmat ovat töissä ja lapset päiväkodeissa. Muutamiin äiteihin olemme tutustuneet pintapuolisesti viikoittaisessa seurakunnan perhekerhossa.Tässä on suht lähellä kolme leikkipuistoakin, joiden ohjelmatarjonnasta pitäisi ottaa selvää. Olisi kiva jos löytäisi itselleen vähän kahviseuraa ja pojalle leikkikaverin, mutteivät taida tulla kotoa hakemaan, heh heh.

Nyt kuuluu hurjaa huutoa, pitää mennä katsomaan miksi isoveli " kiduttaa" pikkuveljeään.

Kolmeplusyks ja 26+5

Vierailija
30/36 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän väliä käyn kurkkii onko tullu lisää juttua.. :) Kauhea nettiriippuvuus on iskenyt.. ja TEIDÄN takia. :D

almaeino: Me meinattiin koklata tommosta hug-a-bub:ia. :) (meni muuten kauan ennen ku huomasin ettei ole hug-a-buG!! :D Lukihäiriö..monta kertaa.) http://www.babyidea.fi/ Tuolta löytyy ainakin juttua ja jos haluaa ostaa uutena.. varmasti on muitakin paikkoja. :) Aateltiin ostaa käytettynä joko huutiksesta tai näiltä vauvalehden osta&myy palstalta. Kunhan se äitiysavustus tulee tilille.. :)

Oon lukenu et olis aika helppo sitoa.. saas nähdä sitten käytännössä.

Onko kellään tästä kyseisestä liinasta kokemusta? Tai kuullut miten toimii käytössä?

Rintareppu meillä oli pojun aikana.. oli ihan ok, mutta hyvin herkästi tulee hartiat ja selkä kipeäksi ja ei ollut kovin tukeva. Tuntui että pojan pää roikkui taaksepäin siinä.

kolmeplusyks: On kokeiltu rasvausta ja öljyilyä juuri heti suihkun jälkeen. Ei auta, ei sitten millään. :( Kutina kyllä helpottaa, mutta näpyt on ja pysyy. Normaalisti iho ei edes ole herkkä... noh.. ehkä tässä kestää nämä muutamat kuukaudet. ;) Ja kohtahan alkaa lämpenee (?!), ehkä sekin vähän helpottaa.

Noniin.. nyt katoan taas hetkeksi. :D

Heippa ja illan jatkoja!!

t:tiitiäinen

Vierailija
31/36 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen, hankin aikoinaan tälle kohta yksivuotiaalle. Mulla ei ole aikaisempaa kokemusta kantoliinoista ja tämän valitsin lähinnä ulkonäöksellisistä syistä :-)

Sitominen on helppoa kun hoksaa oikean kireyden/löysyyden, se löytyy kokeilemalla. En ole kamalan paljoa lilinaa käyttänyt, meidän tytteili viihtyi sen verran hyvin lattialla ja omassa sängyssään. Luulen, että nyt kun tulee taas vauva, liinalle on enemmän käyttöä. Nyt ei voi yhtä huoletta jättää vauvaa lattialle kun paikalla on reilun vuoden ikäinen " hoitaja" .

Lentomatkoilla liina on ollut tosi kätevä, erityisesti lentokentillä.

Vierailija
32/36 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poju tekee nukahtamistaan....heittelee unirättiään pinnasängystä lattialle,sit huutaa ja sitä saa vähän väliä käydä nostamas takasin sänkyyn:( huoh tätä se on yölläkin,jos se herää niin aina rätti lattialla!! hoh joo,mut se siitä,ei ollut tarkotus tulla valittamaan :D

Ihanan paljon tekstiä oli tullut...kestikin jonku aikaa ennenku sain luettua kaikki. Meinaa välillä iskeä tännekkin NETTIRIIPPUVUUS :D alkaa suututtaa jos ei pääse/saa/ehdi tulla tänne;)

PAINOARVIOISTA tuli kans mieleen et oon ihmetellyt samaa asiaa kuinka moni niin pysyy ajantasalla vauvan painoarviosta? ei meillä päin ainakaan oo muutaku nää 2ultraa ja ei mitään painoarvioita aina sanota eikä laiteta neuvolakorttiin ylös. kaippa tuokin on paikkakunnasta riippuvaa näköjään. tarvittaessa toki pääsee tääläkin ylimääräsiin ultriin äippäpolille....

ASUMISESTA;meillä ei tässä rivarissa oo juurikaan lapsiperheitä..tai on,mutta pikkulapsia ei ole kuin yks. tässä asuu monen ikästä porukkaa,mut lapsista meidän poika on nuorin ja naapuris 4vuotias toiseks nuorin.muut sitten on jo kouluikäsiä ettei juurikaan näy päivisin eikä täs kyllä mitenkään lapsia pihalla näy muutakun sillon tällön ohimennen joku " livahtaa" . hiljasta on ja tylsää...se hyvä puoli et aika omassa rauhassa saa oleilla :)

KUMMEISTAKIN jotain oli....en ookkaan miettinyt missä vaiheessa kummeja pitäis kysellä. viimeks kysyttiin vasta pojan syntymän jälkeen paitsi mun sisko oli kyl teitonen jo hyvis ajoin et kummiksi tulee. nyt on kyllä muutenki eri tilanne kun ei edes tiedetä ketä kysyttäs. muutama vaihtoehto on kyllä mielessä.

Nyt iltapalalle....huomenna neuvolaan:D joten ehkä sitten on jotain uutta kerrottavaa;)

HYVÄÄ YÖTÄ TOUKOT!!!!!!!

Vierailija
33/36 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sitten tein sen ja hain vauvanvaatelaatikot esiin :) Ihan haikee fiilis tuli kun katso niitä pieniä ja mietti miten tuokin pieni paita on koskaan meidän pojalle mahtunut..tyttö ihan innoissaan viikkaili niitä pieniä vaatteita :)

Ihan kivastihan noita kuitenkin oli, vaikka vaan ihanimmat olin säästänyt...kun oli jotain tytölle, jotain pojalle ja jotain molemmille sopivaa niin eiköhän noilla alkuun päästä..jotain bodeja täytyy ainakin hankkia ja ehkä parit ohuemmat housut, mutta jos muuten jättäis hankinnat siihen että tietää kumpi sieltä tulee :)

KANTOLIINAa olen kanssa ajatellut hankkia. Piti jo pojan kanssa se hankkia ja opetella mutta vaan jäi kuitenkin hankkimatta. Nyt ajattelin , että kun kolme lasta näinkin pienin ikäeroin, niin tuo liina voisi olla aika helpottava väline, kun kädet saattaa jossain vaiheessa loppua ;)

Babyidean sivuilta tuota MamEco-liinaa miettinyt...onko kenelläkään kokemusta?

TUPLARATTAISTA vielä...onko kellään kokemusta AT-Lastenturvan myymistä BabyWelt-tuplista? Noita aloin miettimään kun hinnatkin olis melko edulliset verrattuna noihin käytettyjen hintoihin mitä huutiksessakin rattaat maksaa..

LASTEN SUHTAUTUMISESTA odotukseen oli kanssa puhetta, meillä reilu 3v tyttö odottaa kovasti vauvaa. Juttelee vauvalle mahan läpi,silittelee ja " lukipa" tässä yks aamu vauvalle kirjastaan satuakin :)) Niin liikuttava :) Puheissa vauva vilahtaa vähän väliä..." sitten kun on kesä ja vauvakin on syntynyt niin" ... miettii mistä vauva tykkäisi, kuinka sitä hoidetaan ja sitäkin miettii että tuleekohan sieltä tyttö vai poika vauva :)

Pienempi, 1,5v ei juuri taida vauvasta ymmärtää tai ainakaan ei jaksa juuri asiaan keskittyä kun vauhtia on NIIN PALJON! meiän pikku-durasel-pupu :) Välillä tosin sanoo mahan luona " vauva" ,joten ehkä jotain jo käsittää...

Mutta se tälle illalle, jatketaan taas :)

Ida-Antonia rv. 25+6

Vierailija
34/36 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Ultrakuulumisia: [color=FF34B3][size=3]MEILLE TULEE TYTTÖ![/color][/size][/b]

(se siitä äidin vaistosta sitten... Ollaan tosi innoissamme, sillä vaikka meillä molemmilla oli vahva poikatunne, on kyllä tyttö aivan mielettömän ihana juttu. Vaan ehkäpä tunne olisi samanlainen sen toisenkin vaihtoehdon kuultuaan. :D)

Vihdoinkin saatiin kaikki sydämen rakenteet näkyviin: neljä kammiota, ehjät väliseinät, lähtevät laskimot ja aortta olivat kaikki kunnossa. Tyttö on tähän asti kasvanut keskikäyrällä, nyt kuulemma alkaa sitten ne yksilölliset jutut erottua. Pään ympärys oli edelleen ihan kesikäyrällä, reisiluun mitan mukaan meni pikkaisen yli keskikäyrän, mutta selvästi sen yläkäyrän alapuolelle. SIlti alkoivat heti puhumaan kokoseurannoista, sokerirasituksista ynnä muista. Painoksi arvioivat noin 950 grammaa, en tiedä onko se sitten tosi paljon vai normaalisti? Onko siellä henkilökunta vain tosi varovaista, vai onko tämä jonkinlaista kokorasismia? Ei vaan, hyvä vaan että huolehtivat. :) Pelkästään ihanaa porukkaa ollaan KHKS:ssa kohdattu, en malta odottaa että pääsen sinne synnärille.

[b]3xäippä74:lle[/b] noista ultrissa juoksemisista. En tiedä muiden syistä, mutta me olemme käyneet ultrissa nyt noin kahden viikon välein, kun ä.polilla ovat yrittäneet saada sydämen rakenteet näkyviin. Enpä ole juuri tajunnut kysellä silloin kokoarvioita, muuta kuin että ovat sanoneet keskikäyrällä mentävän. Tänään ekaa kertaa kysyin kaverin painosta ja saatiinkin kuulla se. Eli meillä on siis ollut kaksikin ultraa kuukaudessa. :) Mutta ei taida olla kauhean yleistä tuo juoksutus.

[b]Mahasta:[/b] On kasvanut, ja tosiaan saan kuulla kyselyjä että milloinkas meinaisin jakaantua. :D Alkutilanne oli jo sen verran pönäkkä, että ne eristeet kun ynnään vielä tuon tosi ison kummun päälle niin onhan se aika massiivinen.

[b]Sokerirasitusta[/b] odotellaan täälläkin ' innolla' , mullekin lankeaa se ihan tuon indeksin takia automaattisesti. Itseasiassa pitäisi varata se aika jo, mutta kun ei niin kauheasti innosta niin tulee helposti lykättyä sitä. Kun en nyt päästä vaan liikaa unohtumaan, pakkohan sinne on mennä.

[b]Hoidosta:[/b] Meillä on miehen äitiin n 700km, joten sinne ei ainakaan hoitoon viedä ihan ensi hätään. :) Minun siskoni ja vanhempani taas asuvat tuossa 50-60 km säteellä, joten sieltä ehkä jossain vaiheessa saattaa saada hoitotätiä. Tosin molemmilla siskoilla on omat pesueet huollettavana, ettei heitä ihan joka lähtöön pysty kyykyttämään. Itse asiassa koko lähipiirini on valtavan vauva&taaperoepidemian vallassa, joten oma apu lienee paras apu.

[b]Äitiysavustuspäätökset[/b] tulivat perjantaina postissa, nyt odotellaan milloin saisi hakea pakkauksen postista. :) Vauvattaresta tilatut sänky ja petivaatteet tulivat tänään. En ole vielä ehtinyt avaamaan paketteja, joutuu varmaan lykkäämään huomiseen.

Torstaina on sitten seuraava neuvola, saa nähdä mitä siellä sitten sanotaan. :)

Hauskaa alkanutta viikkoa kaikille ja parantumista kaikille taudin kourissa räytyville.

-v&kääpiöneiti26+4-

35/36 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta piti vielä tulla lukemaan ennen kuin menee nukkumaan. :) Tästä tää riippuvuus sitten alkaa... ;)

Asumisesta voisin vaikka kommentoida... Me asutaan omakotitalossa haja-asutusalueella (keskustaan 6 km), jossa 5/6 lähinaapurista on 50v tai yli, puolet jopa yli 80v... Yhdessä talossa on keskimmäisen ikäinen poika, menevät syksyllä kouluun samalle luokalle, muut perheessä on vähän vanhempia. Sitten on yhdessä talossa lukioikäinen tyttö, joka kuuluu MLL:n lastenhoitajiin, mutta ei olla vielä ' tarvittu' , kun kaikki menot on yleensä päiväsaikaan, jolloin tyttö on koulussa. Iltavahdiksi on vaikka mummu...

Niistä ultrista tuli vielä mieleen... Mä kuulin/luin ensimmäisen kerran 3d/4d-ultrasta täältä sivustolta ja edelleen ihmettelen mikä se semmonen on. :) Kolmiulotteinen kyllä, mutta ei mitään käsitystä miltä mahtaa näyttää... Taidan olla kehityksestä jäljessä. Tiheitä ultrauksia vastaan mulla ei ole mitään, kivahan se on vauvelia katsella vähän väliä. Ja toisilla on niihin ihan terveydellisetkin syyt. Neuvolassakin on nyt ultra käytettävissä, mutta yhden ainoan ylimääräisen kerran on ultrattu kakkosen aikana loppuraskaudessa, eikä silloinkaan ollut painosta puhetta, nähtiin vaan kumpi oli tulossa ja saatiin kuunnella sydänäänet sillä. Ekassa neuvolassa sitä käytetään raskauden toteamiseen tai miksikä sitä sanois, kun katsotaan, että on lähtenyt vauhtiin ja on oikeassa paikassa ja sydän lyö...

Tuli vielä tuosta terveydellisistä syistä mieleen yks juttu, jonka isännältä kuulin tänään. Sen työkaverin vauva (ensimmäinen vielä) oli kuulemma kuollut kohtuun. LA oli ollut perjantaina ja vauva oli kuulemma vielä sairaalassa tarkastuksessa ollut ok, mutta lauantaiaamulla herätessään tuleva äippä oli ihmetellyt, miksei enää liiku. :' ( Minä en ko. henkilöitä tunne, miehen olen tainnut kerran pari nähdä, kun töissä olen piipahtanut, mutta tuli taas mieleen mitä kaikkea voi mennä pieleen raskauden aikana... Syytä tuohonkaan tapahtumaan ei vielä tiedetty, se selviää myöhemmin. Mutta ei tuollaista toivo kenellekään. :' ( Pari vuotta sitten täällä päin kuoli syntyessään (tai pian sen jälkeen) tai syntyi kuolleena useampikin vauva, josta äiti kertoi vasta kolmosen syntymän jälkeen, ei uskaltanut aikaisemmin kertoa, etten stressaa...

Mutta nyt ajattelemaan iloisempia ajatuksia ja kaikkea hyvää meille jokaiselle toivoopi

Äippä

36/36 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun piti Varjokasta onnitella tytöstä... Se dementia iski jälleen. ;D