Mies ei tee kotona yhtään mitään
Huom tämä ei ole kotityöavautuminen. Asumme kerrostalossa eikä varsinaisia kotitöitä ole paljon, tiskikoneen tyhjentää parissa minuutissa nimittäin. Kyse on siitä, että mies ei tee kotona ollessaan yhtään mitään muuta kuin makaa sohvalla ja katsoo läppäriltä leffoja tai sarjoja. Jos hänellä on vapaapäivä tekee tätä aamusta iltaan koko päivän. Makaa ja makaa tekemättä mitään muuta. Pari kertaa päivässä raahautuu vessaan. Syö joko minun laittaman ruoan tai jos en sinä päivänä laita ruokaa, niin mikrottaa itselleen jonkun saarioisten pitsan.
Itse teen kotona koko ajan jotain, laittelen huvikseni monimutkaisia aterioita, leikin ja pelaan lasten kanssa, käyn ulkoilemassa lasten kanssa, luen kirjoja, kuuntelen musiikkia, ompelen jne jne. Mies ei tee koskaan mitään tuollaista eikä vastaavaa, ei edes käy muualla kuin töissä. Ei kuulemma keksi mitään tekemistä. Jotenkin vain tunnelmaa kotona latistaa aika paljon yksi, joka vain aamusta iltaan makaa sohvalla tekemättä yhtään mitään. Onko tämä aina miesten kanssa tällaista?
Kommentit (206)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan on typerä provo! Koko tarina on keksitty. Ap on joku mt-ongelmainen, joka haluaa lietsoa tätä miehet vs naiset muotia.
Aloittaja kirjoitti omasta miehestään. Ei miehistä yleisesti eikä yleistänyt tätä koskemaan kaikkia muitakin miehiä. Ihan muut kuin hän on tässä ketjussa lietsoneet miehet vs. naiset asetelmaa. Ja provoilleetkin. Aloitus on minusta ihan uskottava.
Ei "aloittajalla ole mitään omaa miestä"! Kun kyseessä on vanhapiika, joka vihaa miehiä! Ei mitään sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo kaikkien kanssa tuollaista. Mun mies kuuntelee paljon musiikkia, lukee ja ompelee. Tekee myös ruokaa, tiskaa ja pesee pyykkiä, joskus imuroi, ajaa nurmikkoa ja jumppaa. Välillä käy kavereiden kanssa syömässä ja esim. keilaamassa. Yhdessä käydään uimassa, keikoilla ja syömässä. Välillä yhdessä lötkötellään sohvalla ja katsellaan sarjoja ja leffoja.
Sama. Minun mieheni tekee pihatöitä, käy salilla, tekee oman osuutensa kotitöistä, lenkkeliee koiran kanssa, huolehtii lapsista ja heidän asioistaan, käymme syömässä hyvissä ravintoloissa jne. Miehesi kuulostaa uupuneelta ja loppuunpalaneelta, ei jaksa mitään muuta kuin tuijottaa ruutua aivot narikassa.
Onpa typerä ap, kun tosissaan kysyy mitä pitää tehdä. Ehkä ero olisi paras ratkaisu. Tietenkin ap ei halua erota, vaan keksii tekosyitä sille, että miksi hän palvelee aikuista miestään.
Vierailija kirjoitti:
Onpa typerä ap, kun tosissaan kysyy mitä pitää tehdä. Ehkä ero olisi paras ratkaisu. Tietenkin ap ei halua erota, vaan keksii tekosyitä sille, että miksi hän palvelee aikuista miestään.
Tietenkään, ei tietenkin. Eikö yandex-translate tuota tuon parempaa tekstiä?
Vierailija kirjoitti:
Laitapa miehesi kilpirauhaskokeisiin. Kahdella läheiselläni kilpirauhasen vajaatoiminta, vasta sen selvittyä oivalsin että oireita oli ollut mutten niitä ymmärtänyt. Lukaise Kilpirauhasliiton sivuilta pitkä oirelista.
Täähän voi tosiaan olla miehelläkin vaikka ei ole niin yleinen. Jotkuthan eivät ole sillä tavalla kehollisia, että näkisivät muutokset omassa kehossaan ja käytöksessään vaan sopeutuvat kaikkeen sairaalloiseenkin oloon ajan mittaan.
Tiedän myös kilpirauhaspotilaana miten salakavalasti sairaus vaikuttaa hoitamattomana ja miten se on kuin sammakon keittämistä kattilassa - vasta kun ollaan ohitettu kriittinen piste saattaa herätä pahoinvointiin. Kilpirauhasen vajaatoimintakin voi kehittyä hitaasti.
Täytyy myös muistaa puolison oma vastuu itsensä hoitamisessa. Ei hänkään voi silti passiivisena vain tönöttää vaikka mitä olisi taustalla. Lapset täytyy kuitenkin hoitaa, tuo on miehen taholta silti heitteillejättöä ja siihen olisi herättävä NYT. Miehen täytyy toimia.
Ero, koska ap ei näe omaa osuuttaan eikä mikään määrä pariterapiaa auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika toksisen perhe-elämän ja yleisestikin elämän mallin mies antaa lapsilleen. Luultavasti masentunut, mikä todennäköisesti heijastuu lasten mielenterveyteen.
Sun tyytymättömyys ja kaikki torjutut tunteet vaikuttavat myös lapsiin.
Tuollaisessa ympäristössä kasvaminen heikentää heidän kykyään tunnistaa omia tunteitaan, olla itse aktiivisia, antaa ja vastaanottaa rakkautta, luoda tyydyttäviä ihmissuhteita jne.
Varmaan näinkin. Mutta entäs ero sitten? Olisivatko lapset joka toisen viikon isänsä luona kun isä vain makaa kotona tekemättä mitään? Olisiko se lapsille parempi kuin nykyinen tilanne? Ap
Mä erosin vastaavassa tapauksessa samanlaisesta miehestä. Katselin velttoilua pitkään ja lopuksi löysin miehen profiilit treffipalstoilta. Lapset oli onneksi jo varhaisteinejä kun erottiin.
Ei lapset miestä hirveästi enää kiinnosta. Yleensä vei lapset hoitovuorollaan vanhempiensa luo hoitoon. Tänä kesänä ilmoitti että ei ota nuorinta ala-ikäistä lainkaan luokseen. Täysi-ikäiset lapset ovat katkaisseet välit isäänsä.
Nyt mun ei tarvitse enää siivota miehen sotkuja ja pyykkejä joten elämäni on helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Johan on typerä provo! Koko tarina on keksitty. Ap on joku mt-ongelmainen, joka haluaa lietsoa tätä miehet vs naiset muotia.
AP:sta en tiedä mutta minun isäni oli tuollainen sohvaihminen. Kolme lasta, joissa kenenkään kanssa ei muodostunut läheisiä välejä. En suosittele tätä yhdellekään vanhemmalle.
En ylipäätään näe miksi joku haluaisi viettää kaiken vapaa-aikansa sohvalla. Kivaa tekemistä on varmasti löydettävissä jokaisen kohdalla muutakin. Lisäksi jos muuttuu tällä tavalla, luulisi jokaisen ymmärtävän mennä verikokeisiin. Miksi viettää ainut elämänsä sohvalla varsinkin jos syynä ovat jotkut korjattavissa olevat veriarvot.
Kuka pakotti sinut aseella uhaten ottamaan tuon miehen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP:sta en tiedä mutta minun isäni oli tuollainen sohvaihminen. Kolme lasta, joissa kenenkään kanssa ei muodostunut läheisiä välejä. En suosittele tätä yhdellekään vanhemmalle.
En ylipäätään näe miksi joku haluaisi viettää kaiken vapaa-aikansa sohvalla. Kivaa tekemistä on varmasti löydettävissä jokaisen kohdalla muutakin. Lisäksi jos muuttuu tällä tavalla, luulisi jokaisen ymmärtävän mennä verikokeisiin. Miksi viettää ainut elämänsä sohvalla varsinkin jos syynä ovat jotkut korjattavissa olevat veriarvot.
Lisään vielä, että oma puolisoni on iloinen ja aktiivinen, harvoin sohvalla, eli muunlaisiakin löytyy. Jos puolisoni yhtäkkiä muuttuisi, pakottaisin hänet niihin verikokeisiin nyt ainakin jos ei itse ymmärtäisi (luultavasti ymmärtäisi ja olisi itsekin halukas selvittämään syyn). Tietenkin jotain on pielessä jos ihminen muuttuu lyhyessä ajassa tällä tavalla merkittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika toksisen perhe-elämän ja yleisestikin elämän mallin mies antaa lapsilleen. Luultavasti masentunut, mikä todennäköisesti heijastuu lasten mielenterveyteen.
Sun tyytymättömyys ja kaikki torjutut tunteet vaikuttavat myös lapsiin.
Tuollaisessa ympäristössä kasvaminen heikentää heidän kykyään tunnistaa omia tunteitaan, olla itse aktiivisia, antaa ja vastaanottaa rakkautta, luoda tyydyttäviä ihmissuhteita jne.
Varmaan näinkin. Mutta entäs ero sitten? Olisivatko lapset joka toisen viikon isänsä luona kun isä vain makaa kotona tekemättä mitään? Olisiko se lapsille parempi kuin nykyinen tilanne? Ap
Mä erosin vastaavassa tapauksessa samanlaisesta miehestä. Katselin velttoilua pitkään ja lopuksi löysin miehen profiilit treffipalstoilta. Lapset oli onneksi jo varhaisteinejä kun
Oliko yksikään lapsista oikeasti miehen?
No ei ole kaikki miehet tuollaisia. Me ollaan vähän tällainen laiskanpulskea lähiöpariskunta, mutta harrastamme kyllä yhdessä ja erikseen. Mies on peräti innokkaampi reissaamaan kuin minä.
Sohvalla on silti myös tärkeä sija elämässämme, luemme molemmat paljon kirjoja, ja harrastamme penkkiurheilua. Mies tykkää tehdä ruokaa, ja on hyvä kokki, niinpä hän pääosin tekee myös ateriat. Minä hoidan pääosin siivouspuolen, mutta imuri tai pyykkikone ei ole miehellekään vieras kapine.
Viikonloppuisin käymme pitkillä kävelylenkeillä, elokuvissa, museoissa, näyttelyissä tai konserteissa, pari kertaa vuodessa vietämme viikonlopun jossain hotellissa. Asumme pk-seudulla, joten täällä on aina jotain tekemistä ja kulttuuria jossakin.
Meillä ei ole lapsia, eikä niitä tällä iällä enää tulekaan. Se tietysti mahdollistaa kaikki ex-tempore tekemiset myös.
Mutta vaikka en itsekään ole mikään aktiivisuuden ruumiillistuma, ymmärrän ap:n turhautumisen. En minäkään jaksaisi katsoa ihmistä, joka vain lojuu passiivisesti sohvalla päivästä toiseen. Ehkä mies kärsii jonkinlaisesta masennuksesta.
Minulla oli tuollainen miesystävä. Lapsia meillä ei ollut, ei se suhde vuottakaan edes kestänyt. Seurustelun alussa tehtiin paljon asioita yhdessä, käytiin ravintoloissa syömässä, tehtiin yhdessä jomman kumman kotona ruokaa, kuljettiin eri paikoissa yhdessä. Mies oli työelämässä hyvässä asemassa ja sain hänestä normaalin ja aktiivisen kuvan. Pikkuhiljaa alkoi kuitenkin paljastua, että hän itse asiassa ei tee ilman minua mitään muuta kuin makaa kotona sängyssä. Ja käy töissä. Ja kun suhde eteni ei jaksanut enää edes minun kanssa tehdä mitään vaan tullessaan kotiini meni suoraan sänkyyn makaamaan (ei seksin toivossa vaan vain olemaan). Paljastui, että hän yritti alussa esittää minulle että tekee muutakin kuin makaa kaikki vapaa-ajat, mutta kun tutustuimme lähemmin ei jaksanut enää esittää. Vaan totuus paljastui. Eihän se suhde jatkua voinut. Kuka haluaa puolison, joka oikeasti vain makaa?
Kyllä tällaisia matkaajia on. Muistan lapsuudessani kaverini vanhemmat, eivät tehneet töiden ja kotitöiden lisäksi mitään muuta kuin makasivat sohvalla tai sängyssä. Eivätkä käyneet missään. Ihan siistiä heillä kyllä aina oli.
Kaikilla ei ole kai sitten voimavaroja yhtä paljon, ihmisten aktiivisuustasot on erilaisia. Se kai on hyväksyttävä tai lähdettävä eri teille, jollei tosiaan sitten jostain veriarvoista ja sairaudesta ole jaksaminen kiinni.
Minäkin olen tavannut makaajan. Hänkin makasi salaa eli esitti että ei olisi makaaja mutta oli kuitenkin. Hänellä syynä oli 20 vuotta kestänyt krooninen masennus. Kävi normaalisti töissä ym niin onnistui hämäämään ettei olisi muun ajan makaaja.
jos saa avaimet kämppään tyhjentää ensin jääkaappia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkään, ei tietenkin. Eikö yandex-translate tuota tuon parempaa tekstiä?
Aika moni "persu" ei osaa omaa äidinkieltä.
Mitä tuommoisella ukolla tekee? Potki pellolle se.