Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joidenkin elämä on pelkkää suoritusta?

Vierailija
07.06.2024 |

Vaikka on päivätyö, silti pitää istua valtuustoissa, opiskella lisää, tehdä lapset siihen väliin? Ei terveys tuota rallia kauan kestä. Intohimo saada lisää sulkia hattuun? Kun mikään ei riitä? 

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs ammattiurheilijat? Itsekkyyden huippu, mutta saa pitää yllä kuntoa ja hyvin menestynyt voi levätä laakereilla lopun ikää. Voi olla tyhmäkin:) Ja tehdä lapset uran loputtua. 

Hirveää työtä, kurinalaisuutta ja usein keho kulutettu loppuun. Ei muuta elämää. Harva silti menestyy. Suomessa ei yksikään urheilija pysty loppuelämään lepäämään. 

Vierailija
22/41 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä ihmisillä on sellainen siunaus, että he ovat aidosti kiinnostuneita asioista tai vähintään omasta alastaan. Jos ei ole intohimoa, on usein vaikea menestyä ellei sitten ole syntymärikas tai poikkeuksellisen älykäs, koska ei yksinkertaisesti kiinnosta tarpeeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs ammattiurheilijat? Itsekkyyden huippu, mutta saa pitää yllä kuntoa ja hyvin menestynyt voi levätä laakereilla lopun ikää. Voi olla tyhmäkin:) Ja tehdä lapset uran loputtua. 

Hirveää työtä, kurinalaisuutta ja usein keho kulutettu loppuun. Ei muuta elämää. Harva silti menestyy. Suomessa ei yksikään urheilija pysty loppuelämään lepäämään. 

Jotkut jääkiekkoilijat kuten Teemu Selänne voi. Toki teki uran ulkomailla.

Vierailija
24/41 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan iloa ja tyydytystä siitä, että opin uusia taitoja, kehitän itseäni paremmaksi tms. Haluan olla työssäni "paras versio itsestäni", siksi pidän hyvin korkeaa rimaa sen suhteen. Olen kiinnostunut fyysisesti omista rajoistani ja kapasiteetistani, joten harrastan tavoitteellisesti niitä urheilujajeja, mistä pidän. Kilpailen kuitenkin vain itseni kanssa, joten en ymmärrä, miksi minun elämäntapani pitäisi herättää ulkopuolisissa närää? En lesoile näillä asioilla, olen hyvinkin vetäytyvä ujohko introvertti, suoritan vain itseäni varten, en todistellaakseni muille. Kai se on luonnekysymys? Tietty päämäärätietoisuus ja siihen liittyvä kilpailuviettisyys lapsesta saakka.

Avopuoliso on, lapsia en tähän omaan elämäntyyliin halua, olen niin perfektionisti ja hiljaisuutta ja järjestystä rakastava, että ahdistuisin perhe arkeen liittyvästä sekamelskasta. Enkä erityisemmin muutenkaan välitä lapsista, ne ei tarjoa oikein mitään haastetta itselleni. 

Vierailija
25/41 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempieni sukupolvi. Herää viideltä, siivoaa, hilloaa, marjastaa, kalastaa ja korjaa polkupyörän samana päivänä.

Vierailija
26/41 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuntenut ainoostaan lapsettomia suorittajia ja muut tuupanneet pari kolme lasta ja ovat kuvitelleet olevansa suuriakin suorittajia ja yhteiskunta elättänyt koko sakin.

Vierailija
27/41 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisteja osa noista. Heillä on koko ajan päällä ajatus ettei heitä palvota tarpeeksi.

Vierailija
28/41 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempieni sukupolvi. Herää viideltä, siivoaa, hilloaa, marjastaa, kalastaa ja korjaa polkupyörän samana päivänä.

Moni nauttii näistä tekemisistä.

Kyllähän sitä välillä tulee tehtyä vaikka mitä. Itsellänikin on tässä pari vuotta ollut sellaista, että olen käynyt kokopäivätyössä, opiskellut, tehnyt vapaaehtoistyötä, minulla on lapset ja miesystävä sekä olen vaihtanut kaksi kertaa työpaikkaakin. Nyt koulu ja vapaaehtoistyö on ohi. On rauhallinen jakso elämässä. 

Vierailija
29/41 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttämisen halu, pätemisen tarve ja loppumaton oman paremmuuden osoittaminen aivan kaikessa.  Pakonomaisen suorittajan minuus on rakentunut näistä komponenteista. Vähän kuin kolmijalkainen jakkara, kun yksi jalka katkeaa, koko jakkara on käyttökelvoton ja rikki.

Vierailija
30/41 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Politiikoissahan noita on. Pitää olla kaiken maailma valtuustoissa ja ryhmittymissä. Sitten teetetään avustajilla työt, kun itse pitää olla linssiluteena jokaisessa kissanristiäisessä.

31/41 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverille oli menestys aina hirveän tärkeä asia. Jo ihan peruskoulusta lähtien. Miestenkin piti olla varakkaita. Tavikset ei kelvannu koskaan. Erot otti kovin raskaasti, kun ne oli "tapioita" elämässä. Pelkkä palkkatyö ei riittäny vaan perusti oman firman, vaikka oli yh. 2 duuni ja pienet lapset yksin hodettavana. Kuoli 3v sitten aivoverenvuotoon. 

Vierailija
32/41 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon armoton suorittaja. Koko elämäni on ollut suorittamista. Lapsia en hankkinut, koska olisivat häirinneet suorittamistani, kun olisin joutunut olemaan hetken paikallani vauvan kanssa.

Itselläni on loppumaton tarve saada ihailua ja arvostusta kaikessa mitä teen. Johtuu lapsuudesta, jolloin olin näkymätön niin omille vanhemmilleni kuin kaikille muillekin.

Mulla ei kuitenkaan ole mitään aikomusta muuttua, hakea apua tai hidastaa tahtia. Olen tällainen.

Vierailija
33/41 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havaittu ettei saa mitään aikaan jos ei pidä mielessä, askareet tehtävä ja hosuttavakin hiukan. 

Vierailija
34/41 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaisiko tuohon sisältä- tai ulkoapäin ohjautuvuus? Jos tavoite on aidosti kiinnostava, tai jopa se kuuluisa "intohimo", niin sekä tekeminen että lopputulos voi olla ilo ja nautinto, joka palkitsee sisäisesti.

Jos taas toinen tekee niitä samoja asioita ulkoisen ihailun vuoksi, niin olo voi jäädä tyhjäksi, jos itsetunto perustuu muiden odotusten täyttämiseen ja ulkoisiin palkintoihin.

Silti sisältäpäin ohjautuvakin voi palaa loppuun, jos ei tuota tekemisiään ja lepää riittävästi.

On myös puhuttu A- ja B- tyyppisistä ihmisistä, joista B on se rauhallinen, A:lla on vauhti päällä.

Ihmisillä on myös erilaiset energiatasot ja esim. adhd-taustaiset voivat tuskastua, jos on liian rauhallista.  Kuten antiikin filosofi Sokrates jo sanoi: "Tunne itsesi."

Vierailija
35/41 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pitää" istua, opiskella, tehdä? Ehkä ne ihmiset haluavat tehdä noita asioita, koska nauttivat niistä.

Vierailija
36/41 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaisiko tuohon sisältä- tai ulkoapäin ohjautuvuus? Jos tavoite on aidosti kiinnostava, tai jopa se kuuluisa "intohimo", niin sekä tekeminen että lopputulos voi olla ilo ja nautinto, joka palkitsee sisäisesti.

Jos taas toinen tekee niitä samoja asioita ulkoisen ihailun vuoksi, niin olo voi jäädä tyhjäksi, jos itsetunto perustuu muiden odotusten täyttämiseen ja ulkoisiin palkintoihin.

Silti sisältäpäin ohjautuvakin voi palaa loppuun, jos ei tuota tekemisiään ja lepää riittävästi.

On myös puhuttu A- ja B- tyyppisistä ihmisistä, joista B on se rauhallinen, A:lla on vauhti päällä.

Ihmisillä on myös erilaiset energiatasot ja esim. adhd-taustaiset voivat tuskastua, jos on liian rauhallista.  Kuten antiikin filosofi Sokrates jo sanoi: "Tunne itsesi."

Korjaus: tuota>tauota

Vierailija
37/41 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

M i n i m u n a narsisti.

Vierailija
38/41 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnianhimo on se sana eikä tunnollisuus. Kunnianhimoa joko on tai ei ole. Sitä ei voi oppia. Mä olen tunnollinen, mutta istunut takarivissä kun on kunnianhimoa jaettu. Tästä syystä teen kyllä hommani tunnollisesti ja järjestelmällisesti ja yritän tehdä kaiken mahdollisimman loogisesti "automatisoituna", mutta esim. ammatinvalinnassa olen alisuoriutuja. En myöskään halua itselleni mitään ylimääräisiä velvotteita kuten lapset, mökki, osallistuminen yhdistysten toimintaan (lista on loputon). Elämässä on tosi vähän minulle merkityksellisiä asioita ja joten innostun tosi harvoista asioista.

En myöskään osaa arvostaa ihmistä tittelin perusteella, koska esim. omissa entisissä opiskelukavereissa (joiden kanssa liikuin opiskeluaikoina) on hyvissä ammateissa olevia johtajia, mutta ei ne kouluaikaan mitään älykköjä olleet, vaan kunnianhimon tuoma sinnikkyys ne on pitkälle vienyt.

Vierailija
39/41 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempi makaa luuri kädessä koko päivän, ja ihmettelee että mistä muille tulee ne talot, autot ja veneet.

Vierailija
40/41 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös lomailu on usein tällaisille henkilöille suorittamista. Pakollliset Insta-kuvat rannalta jne.