Teettekö työlistan kesälomalle?
Mulla on tapana tehdä lista hommista, jotka teen lomalla. Onneksi olen jo eronnut, koska exän kanssa tästä oli aina vääntöä. Ei lomalla saisi olla mitään hommia ja listoja. No koskas ne sit tehdään, jos työpäivän jälkeen ei ehdi tai jaksa, ja viikonloppunakin pitää vaan levätä.
Mun listalla on mm matot mattopesulaan, yhden hyllyn kiinnitys seinään, vaatehuoneen raivaus, akvaarion suodattimen pesu, osakekirja maanmittauslaitokselle ja ikkunoiden pesu
Kommentit (25)
Mä olen yli 10 v ollut apuna muiden kotien raivauksissa. Mun käsien läpi on mennyt useita tuhansia laatikoita tarpeetonta. Työkaverilla on 3 lasta ja kävin 2 krt heillä aikaisemmin, nyt olin ke-su. Olen huomannut vuosia sitten, ettei romun määrä lopu ikinä.
Naapurustossa asuu pariskunta, joiden kotia alettiin tyhjentämään 1.1. 2 pakettiautollista on jo viety irtaimistoa, huonekalut päälle. Kun on moneen krt käynyt kaappeja läåi, päivittäin talon rouva kertoi, tajusi ei hän tätäkään tarvi. Etenkin kun on päätetty mihin muuttavat, on pakko jatkaa karsimista.
Siksi minulla on vakiorutiinit, käytännössä joka arki, ettei pääse kasaantumaan mitään, mitä pitää lomalla tehdä. Tosi kova kynnys uuden ostamiseen.
Esim ikkunoiden pesussa meni aikaa monta päivää. Seuraavan kerran sitten 3-4 kk päästä. Mielummin vähän kerralla, homma etenee.
- löhöilyä laiturin nokassa
- uimista
- veneilyä
- matka italiaan
- grillailua
- terassille
Vierailija kirjoitti:
- löhöilyä laiturin nokassa
- uimista
- veneilyä
- matka italiaan
- grillailua
- terassille
💯💯💯
Teen listoja ja noudatan niitä, myös kesälomalla. Jos mökille pitää muistaa pakata joku epätavallinen asia, niin se on listalla, koska on tosikiva 200 km päässä huomata, että jotain ei-mahdollista-ostaa unohtui kuistille.
Me tehdään miehen kanssa listoja kaikille lomille. Arki on kiireistä ja esim. suursiivousta, ikkunoiden pesua, mattojen pesua, lasten vaatteiden läpikäyntiä, varaston siivousta, ulkosaunan pesua, pensasaitojen tasausta ym. ei yleensä ehditä tekemään työpäivien jälkeen. Viikonloppuisin ollaan aikaisemmin oltu usein myös töissä tai sitten isovanhempia auttamassa. Tänä keväänä kuitenkin mun viikonlopputyö päättyi, joten olen käyttänyt lauantait listan töiden tekemiseen ja nyt kun mies on lomalla, niin hän on urakoinut lisää. Lapsetkin ovat sen ikäisiä, että ovat voineet jo tehdä jotain itse mm. varaston siivosivat ja ulkosaunan pesivät alkuviikosta miehen kanssa. Kun minä siis jään lomalle heinäkuussa, ei ole mitään ylimääräistä tekemistä, mikä on ensimmäinen kerta pitkään aikaan.
Mutta käytän omasta lomastani varmaankin nyt osan appivanhempien mökin myyntiinlaittokuntoon, anopin pyynnöstä. Työt ei lopu koskaan!