Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teettekö työlistan kesälomalle?

Vierailija
07.06.2024 |

Mulla on tapana tehdä lista hommista, jotka teen lomalla. Onneksi olen jo eronnut, koska exän kanssa tästä oli aina vääntöä. Ei lomalla saisi olla mitään hommia ja listoja. No koskas ne sit tehdään, jos työpäivän jälkeen ei ehdi tai jaksa, ja viikonloppunakin pitää vaan levätä.

Mun listalla on mm matot mattopesulaan, yhden hyllyn kiinnitys seinään, vaatehuoneen raivaus, akvaarion suodattimen pesu, osakekirja maanmittauslaitokselle ja ikkunoiden pesu

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kaikki tällaiset teen arkena. Loma ollaan poissa kotoa

Vierailija
2/25 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, Pet Shop Boys Pori Jazzissa, vajan katolle pellit ja mattojen pesu mökillä. Pienemmät hommat eivät pääse listalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee. Pyrin muutenkin olemaan osan lomasta muualla etten kotona siivoile ja remppaa.

Vierailija
4/25 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on loma vasta loppukesällä, niin koetetaan saada hommat tehtyä ennen sitä. Tälle kesälle ei onneksi ole kauheasti tekemistä. Viime kesänä piti maalata talo ja levittää parkkipaikalle kivituhkaa, niihin sai menemään kesäkuussa illat aika tehokkaasti.

Vierailija
5/25 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä nyt akvaarion suodatinta peset muutenkin kun vaan lomalla? Mut sähän saat lomallasi tehdä mitä haluat. 

Vierailija
6/25 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä pesin ikkunat ja pirulliset parvekelasit lomallani, mutta tänä kesänä päätin olla tekemättä sitä. Inhoan sitä hommaa, enkä aio välittää siitä, että ikkunat ei ole tip top. Matot aion pestä, mutta se on helppo homma, kun ole ostanut niin kevyet matot, että saan heitettyä ne koneeseen. Tulee samalla pestyä lattiat kunnolla, kun otan matot pois. Vaatehuoneen raivasin jo pääsiäisenä, onneksi se on nyt hoidettu. Uunin ja jääkaapin pesen, eipä sitten muuta kummempaa. Yritän lomalla todella levätä, enkä rasittaa itseäni liialla siivoamisella ja hössötyksellä.

Vierailija
7/25 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, hyi! En. Korkeintaan teen listan jutuista, joita olisi ehkä kiva tehdä. Lapsen harrastus/kilpailut rytmittää kesää muutenkin, joten ei kyllä nappaa tehdä lisäksi kodista mitään työleiriä. 

Vierailija
8/25 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin ap:ta vaikka itse olen siitä onnellisessa tilanteessa että voin hoitaa tuollaiset asiat arkisin. Esim mattoja käyn pesemässä aamulla aikaisin ennen kuin aloitan työpäivän (liukuva työaika, etätyö). Kesälomalla en tee oikeasti mitään vaan lähden reissuun.

Mutta jos olisin jossain raskaassa duunariammatissa niin en varmasti jaksaisi tehdä arkisin mitään ylimääräistä. 

Vierailija
9/25 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muija tekee listat ja työt.

M46

Vierailija
10/25 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sä nyt akvaarion suodatinta peset muutenkin kun vaan lomalla? Mut sähän saat lomallasi tehdä mitä haluat. 

Viimeksi talvilomalla. Pesen n 4kk välein

Vierailija
11/25 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä siivoon vasta sitten kun vieraat on lähteny. Siihen asti saa olla likaiset matot yms. 

Vierailija
12/25 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen listoja kaikista niistä mukavista asioista, joita voin lomallani tehdä, osa töistä pääsee kyseiselle listalle.

Pidän mm. kaappien järjestämisestä.

Vierailija
13/25 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalla tekemisessä on mukava kun hommaan voi käyttää aikaa, on hyvä sää ja vaikka äänikirja ja siideri kaveriksi

Vierailija
14/25 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kivojen asioiden listaa. Lapset esittää toiveita ja itselle tulee Ideoita joita voisi hyvin toteuttaa mutta ei juuri sillä hetkellä, joten ne päättyä ilmoitustaululle ideoiksi, ja sieltä sitten pitkin kesää poimitaan, olisiko tänään liikennepuisto- vai museopäivä. Ja tietysti paljon väliin ihan ohjelmattomia päiviä.

Vierailija
15/25 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee työlistoja. Pesen kesällä vain ikkunat. Muuten siivoukset hoituu kevään aikana  esim seinät ja kaapit. 

Vierailija
16/25 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen pidin mutta nyt olen luopunut siitä. Teen ne hommat mitkä viitsin ja jaksan.

Vierailija
17/25 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi talvilomalla. Pesen n 4kk välein

No mutta hyvä, et saat lomaa aina kalojen aikataulujen mukaan. On sulla ymmärtäväinen pomo ja kollegat. 

Vierailija
18/25 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tee työlistoja. Pesen kesällä vain ikkunat. Muuten siivoukset hoituu kevään aikana  esim seinät ja kaapit. 

Pesetkö sä seinät? En ole koskaan kuullut kenenkään sellaista tekevän 😮

Vierailija
19/25 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukokuussa mietin mitä kesähommia pitäis tehdä tänä vuonna, lähinnä siis terassin öljyämistä, matonpesua, ikkunan pesua. En todellakaan tee näitä kaikkia yhtenä kesänä. Lomalla pitää olla aikaa myöhäisille aamuille, ex-tempore -jutille ja oleilulle.

Ap:n luettelemat asiat on sellasia työpäivän jälkeen hoidettavia arkijuttuja jotka eivät tarvitse listaa.

Vierailija
20/25 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aika usein ollut joku projekti (usein huonekalujen kunnostuksia), jonka teen kesälomalla, kun silloin on enemmän aikaa. Siivoushommia ja sen semmoisia en suunnittele lomatekemiseksi. Viime vuonna maalasin ja verhoilin yhden nojatuolin, edellisvuonna oli muutto just ennen lomaa, eli niitä järjestelyjä. Ihan pelkällä tunteella en lomaa osaa viettää, kun osa kivoista tekemisistä vaatii etukäteisjärjestelyjä. Nyt on viikon matka varattuna, ja muutamia päiviä alustavasti kiinnitetty toisiin hommiin.