Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

** LOKAISTEN uus viikko **

29.01.2007 |

Pino auki.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitti vinkistä, mutta tota mallasuutetta en arvaa mennä oikeen koittamaan, kun meillä on pieni " vaara" , että tämä kakkonenkin saattaa olla keliaakikko, silloin ei toi ohrasta tehty mallasuute sovi :(

se olis muuten kyllä ollu kaikista paras.

mutta alkoiko teidän lapsen vatsa sitten toimimaan mallasuutteen käytön jälkeen normaalisti?

mä luulen että meidän neidin massulle ei oikein noi korvikkeet käy.

ei valita vatsaansa onneksi muulloin, kun sillon kakatessa.

kannattaa selvittää tosta teidän neidin maitoallergiasta kaikki mahdollinen ja mahdoton tieto, että on sitten ite perillä asiasta.

ja toivotaan silti että se olis ihan pikaisesti ohimenevä juttu.

allergiat kun kuitenkin rajoittaa melko paljon elämää, vaikkakin nykyään saa lähes kaikille kaikkea kaupasta jo valmiiksi.

kiitos siitä että keliaakikoillekkin saa jo vaikka mitä, olisin tosi pulassa jos kokoajan pitäis leipoa :o

tosiaan on odotus puolelle tullut uudet lokakuiset, vähän haikeena kävin niiden pinoa lueskelemassa.

odotusajassa kun on se jokin ihana viehätys, vaikka se ei mullakaan kovin ruusuista aikaa ollu, mutta kuitenkin.

mutta nyt neitokainen herää, joten poistun vihdoin tietokoneen ääreltä :)

mukavaa alkanutta viikkoa.

Vierailija
22/50 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

COElle pikaisesti, että jos Anjalla on maitoallergia, hän on allerginen maitoproteiimille jolloin pitää välttää kaikkia maitoproteiinia sisältäviä tuotteita eikä riitä että ne ovat laktoosittomia. Silloin sinun pitää syödä esim. soijatuotteita, kauramaitoa (Go Green, Oatleys vai mikähän se on).

Meillä muuten kaikki hyvin, tytöt nukkuvat tällä hetkellä molemmat niin hyvin ja nukahtavat alle 5 minuutissa molemmat sekä päivä että yöunille että nyt pitää vain nauttia;-) LIlia ei enää juurikaan pulauttele eikä syö enää öisin kuin sen kerran joten taas oikein pelottaa että voiko olla näin helppoa?? Muutenkin päivärytmi on muodostunut todella säännölliseksi. Muuttuu tietty nyt kun ääneen sanoin tai siis kirjoitin...

Pihalla kaunis sää - siis niin kaunis! Pitäisi mennä ostamaan murtsikkasukset ja mennä hiihtämään, justiin sellaine ilma on.

Mä huomasin kanssa tuon lokakuisten pinon. Todella haikeata. Vauvakuume puskee taas pinnan alta...

Nyt jatkan touhuja, ollaan mummolassa.

Nazu ja tytöt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen Toivo sylissä, joten kirjoitusvirheitä varmasti piisaa.

En ole taas viime aikoina paljon jaksellut kirjoitella, lukenut olen kyllä teidän jutut. Ensin esikko oli 4 päivää kuumeessa ja sitten Toivokin sai saman pöpön ja sai sitten korvatulehduksenkin siihen kaupan päälle. nyt on antibioottikuuri ohi ja toivottavasti korvat terveet. oli ihan reppana tuo poitsu. itekin olin kipeä melkein pari viikkoa. olikohan COE nyt sairaana? laho pää, kun ei enää muista. se on kyllä ikävä hoitaa lapsia kun on ite huonossa kunnossa. tsemppiä!

meillä menee yöt taas huonosti. inuliinin yöt kuulosti musta ihan mahtavilta! toivo siis nukahtaa noin klo 22, syö ekan kerran 4-5 tunnin päästä ja siitä eteenpäin herää tunnin välein. eli palattu samaan, mitä oli joskus 1-2 kk iässä. kummasti on kiinteitten aloitus alkanut houkuttelemaan. yöllä syö siis osin tissiä ja osin pullosta, ei oikeastaan eroa kumpaa syö. yhtä huonosti nukkuu kuitenkin.

nyt toivo hermostuu, täytyy mennä.

S-I ja toivo melkein 4kk

Vierailija
24/50 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poju päikkäreillä ja hetki aikaa kirjoteilla...

Tuosta äidin sairaana olosta vielä, kun viikonloppuna siitä kyselin. Siksi kysyin hoidon järjestämisestä, jos äiti todella kovasti kipeänä (ei siis pienessä flunssassa tai vatsataudissa), niin olen kuullut, että isän olisi mahdollista jäädä töistä kotiin, kun äiti hommaa lääkärintodistuksen isän työnantajalle. Eihän tämä tietenkään yrittäjillä voi toimia mutta toisen palveluksessa olevilla. Ei tästä varmaan työnantajat tykkää mutta mitä tähän sanoo kela tai laki? Ja joskushan voi olla oikeasti tilanne, että äiti on niin sairas, että joutuu sairaalaosastolle tai muuten ihan petipotilaaksi. Onko kenelläkään kokemuksia tällaisista?

Meidän pojulla toimii vatsa myös harvakseltaan, yleensä on ainakin viikko väliä, joskus vähän reilukin. Neuvolasta sanoivat, että kymmenen päivää olis se raja kun pitäs alkaa tekemään asialle jo jotain, siis jos vauva ei vaikuta kärsivän vatsan toimimattomuudesta. He myös mallasuutetta suosittelivat, jos menee yli 10 päivää. Meillä onkin tuolla pullo valmiina odottamassa, mutta vielä ei ole tarvittu. Veden antaminen (pieni määrä) vauvalle saattaisi myös auttaa mutta ei ole ainakaan auttanut meillä.

Kiitos muuten hänelle (en muista kuka) joka suositteli Pampers Baby Dry-vaippoja yöksi vaipan ylivuoto-ongelmaan. Olemme kokeilleet niitä nyt 3 yötä ja hyvin on pitänyt n. 8-9h. Saattaisi pitää ehkä pitempäänkin mutta olemme vaihtaneet silti vaipan. En kyllä tiiä tarvitsisiko kun en tuota pojua tunnu häiritsevä pissavaippa ja ihokin on ok. Miten muuten teidän vauvat? Itkevätkö, jos vaipassa on pissa?

Vierailija
25/50 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli en koe olevan kovin poliittisesti valveutunut. Äänestän kyllä ahkerasti vaaleissa (pressa, eduskunta, kunnallis, kirkollis ja liittovaaleissa) mutta en periaatteessa jotain tiettyä puoluetta vaan ihmistä, jonka mielipiteitä arvostan. Tosin on käynyt niin, että usein se sattuu olemaan siitä tietystä puolueesta. Ja ei minusta politiiikka ja yhteiskunnalliset aiheet ole maailman tylsimpiä keskustelun aiheita, mutta enemmänkin niistä voisi ymmärtää...

Vierailija
26/50 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan niin paljon tekemistä kotona, ettei ehdi koskaan istua koneella rauhassa :(

INULIINI, meillä lapset siis 12/95, 8/97, 1/00 ja sitten lokakuinen tietenkin. Vanhin on neljännellä, kun on niin loppuvuodesta syntynyt (ja oli ihan oikea ratkaisu!), tyttö sitten kolmannella ja poika eskarissa. Lähtee sitten syksyllä muiden MILLENNIUM-lasten kanssa kouluun. Eipä tullut silloin ajateltua, että vauvasta tulisi M-lapsi. No, ainakin ikätovereita riittää sitten hyvin. On muuten syntynyt 4.1, ettei kauaksi jäänyt siitä ekasta päivästä :)

Meillä ei olla kovinkaan poliittisesti valveutuneita. Seurataan kyllä jonkin verran, mutta ei ole mitenkään MUST-juttu. Vaaleissa tietenkin käydään äänestämässä, mutta ei yleensä mene puolueen vaan henkilön mukaan. Enkä muuten tällä tarkoita mitään julkkiksia (Tony Halme jne....)

Mutta nyt täytyy lähteä syömään ja pukemaan, jotta ehditään eskarille puoli kahdeksitoista hakemaan veikkaa!

Tuittuli ja Jerri 3,5kk

Vierailija
27/50 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie niin harvoin koneelle pääsen kirjottelemaan asti,mutta nyt ajattelin kommentoija tuota sairaslomajuttua,

eli meillä kävi niin että jouduin sairaalaan vuodelepoon kun olin raskaana -04 ja sain siitä sairasloma todistuksen miehen työpaikalle,kun hän joutui jäämään kotia katsomaan muita lapsia jotka olivat kotihoidossa.

Ekana lääkärin piti kirjottaa tuo todistus miehelle mutta laittoikin vahingossa minulle mutta kyllä työnantaja sen hyväksyi kun ymmärsi että ei nuin äkkiä ois mistään hoitajaa saanut.

Toisen kerran kävi nuin kun vauva oli jtn 3kk ja loukkasin jalkani.Niin samalla tavalla lääkäri kirjoitti sairaslomatodistuksen miehelleni.Ja lääkäri selitti tuon asian niin että tottakai he kirjoittavat tälläisessä tilanteessa isälle sen todistuksen kun eihän tuon ikäselle ole toista paikkaakaan minne mennä hoitoon,siis päiväkotia tms..Ja kun hoitaja pitää heti saada.

En tiiä poikkeaako meidän tilanteessa tuo sitten kun ei ole tukiverkkoa ja sukulaiset ovat kaikki 900km päässä.

Että kyllä miehen työnantaja on hyväksynyt nuo todistukset,mutta en tiiä onko työnantajastakin kiinni.

Muuta vielä,Lumia on kasvanut kovasti,nyt menee jo osa 68cm vaatteista päälle.Imetän vielä,tosin joskus annan n.1dl nannia kun tai jos tuntuu että oma maito ei riitä.Nyt on kyllä ollut jo 2vk ettei tarvinnut lisämaitoa antaa,vasta kuin eilen illalla.Imetys on ollut alusta asti aika hankalaa,enkä syytä löydä..Sellaset rintaraivarit tämä neiti saa melkein joka syötöllä että huh!Mutta sinnikkäästi jatkan kuitenkin..

Kovasti yritetään kääntyä selältä masulle,ei varmaan kauaa mene kun jo pyörähtää=) Apua kuinka nopeasti aika menekin,vauvakuumetta ei vielä ole eikä saa kyllä tullakkaan..;) Joskus sitten 4-5v päästä olis tervetullut taas uusi perheenjäsen.

Meillä on turvakaukalona gracon autobaby vai mikä se on ja nyt vkl huomattiin että meinaa jäädä kohta jo pieneksi=( Muilla lapsilla ollut joku britax:n istuin meni johonkin 9-10kk asti,ja meidän tyttö ei kuitenkaan ole isokokosempi kuin pojat olleet vauvoina.

Lumia kyllä tykkää ja jaksaa olla kaukalossa, niin kuin joulunakin mummilaan ajettiin 10h putkeen,(toki useilla pysähdyksillä), niin ei ollut kitinän kitinää..

Nyt täytyy joutua viemään esikoista korvalääkäriin=( Taas..

Jemin ja Lumia 3kk (13.10)

Vierailija
28/50 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että onkin ihan tosi kurja olo :( Mies kohta lähdössä töihin ja on vielä pidempi ilta niin mun täytyy laittaa molemmat mukelot nukkumaan.(aikaisemmassa iltavuorossa ehtii tulla laittamaan esikoista unille) Varmaan kuumettakin...

Nanse: Minä sinulle eilen illalla vastailin tuohon kun äiti sairaana juttua. Meillä mies sai silloin viime talvena työnantajaltaan luvan tulla kotiin hoitamaan sekä lasta että minua. Oltiin lapsen kanssa 40c:n kuumeessa. No, niinhän siinä kävi että heti kotiin päästyään tuli itekin tosi kipeäksi. Mutta on kai sitä pakkokin jonkun auttaa ja uskon että siihen on joku lakikin?(Joku tietää varmaan paremmin)

Mutta on kyllä raskasta hoitaa lapsia kun itsekin on ihan naatti. Milläköhän tänne sais loihdittua jonkun hyvän haltijan joka leipoisi muksun synttärijuhliin? :O

Tosiaankin lokakuiset-07 jo kirjoittelee kuumepuolella. Aika haikeaa, mutta niin onnellinen olen että se vauva makaa tuolla sängyssään kuin että olisi vielä mahassa aiheuttamassa pahaa oloa ;) Ei siis vauvakuume jyllää sitten yhtään!

Nazu: Mä en edes uskalla sanoa ääneen ;) Mutta tosiasia on että meillekin sattunut tosi perustyytyväiset muksut :) *kop kop kop* Sairastellut on koko ikänsä paljon ja yöt nukkunut huonosti mutta muuten on kyllä niin ihanan tyytyväisiä hymysuita että :)

Toivottavasti COE teillä ei maitoallergiaa ole oikeasti. Kummipojalla on ja meni kyllä tosi huonoon kuntoon kun ei suostunut syömään mitään ja koko vauva-aikansa itki..No, joutui sitten sairaalaan ja siellä useiden tutkimusten jälkeen todettiin maitoallergia. Peukut pystyssä että teillä on vain joku ohimenevä vaihe ja johtuukin nuo itkut jostain ihan muusta syystä :)

Mutta nyt mentävä laittamaan jotain kuuminta hottia jotta selviää tästä päivästä. Meidän esikoinen kun on lopettanut tyystin päiväunien nukkumisen :/ Sais kyllä nukkua vielä!

POLITIIKKA: Ei aiheuta tunteita puoleen eikä toiseen. Äänestämässä ollaan aina käyty, mutta ei varsinaisesti kannateta mitään erityistä puoluetta.

C ja R 3kk

Vierailija
29/50 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi pitää kysyä Inuliini74, että onko tukholmassa monta suomenkielistä koulua? Sisko asuu kanssa tukholmassa ja sen pojat käy kanssa suomenkielsitä koulua.

Silloin tällöin ehtii käydä kuulumisia lukemassa, mutta tuntuu, ettei aika riitä oikeen mihinkään :)

Tuntuu että vauva kasvaa liian nopeasti, ja taas toisaalta odottaa, että aika menee nopeasti ja arkikin vähän helpottuisi, ääh vaikeaa selittää.

Sunnuntaina aloitettiin vauvauinti ja kyllä oli mukavaa. Esikoisen kanssa ollaan käyty myös. On niin mukavaa kun on joku yhteinen harrastus, johon voidaan aina lähteä kaikki, pääsee mieskin mukaan kun on viikonloppuna. Muskarin haluaisn kanssa aloittaa, mutta täällä ei ole vauvamuskariin ohjaajaa vielä löytynyt.

Mutta nyt vähän siivoamaan ennen kuin pojat herää.

T:Hahtuva ja pojat 3kk ja 2v 4kk

Vierailija
30/50 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAHTUVA: Tukholmassa on kai neljä suomenkielistä koulua. Meidän lapset ovat tuossa ihan kaupungilla olevassa. Muut ovat lähiöissä, mutta meilläpäin ei ole yhtään, joten kulkevat tuolla keskustassa. Hassua, kun vähän jokaisella tuntuu olevan täällä tuttuja tai sukulaisia. Kyllä täällä suomea joka paikassa kuuleekin. Oikein pitää varoa sanojaan välillä, ettei ihan yksityisimmistä asioista miehen kanssa ääneen kaupungilla juttele, kun Saksassa tottui siihen, ettei kukaan meitä ymmärrä!

JEMIN: Kuulostaapa tutulta tuo imetyshommat. Meilläkin se on ollut enimmäkseen tosi hankalaa ja välillä ihan itkua ja hammasten kiristelyä. Jotenkin kuitenkin ollaan selvitty tänne asti, ja nyt ehkä taas vähän helpottaa - vaikka voi olla vain kausiluontoista. Välillä on aina ollut helpompia kausia. Illalla tosiaan meillä jo pullotellaan, mikä on minulle suunnaton helpotus. Nyt sitten vähän stressaa tuo jatkuva lypsäminen, kun yritän pitää maidontuotantoa korkeana, ettei imetys kokonaan lopahtaisi, kun palaan huhtikuussa töihin. No, ei nyt sentään ihan jatkuva, mutta aamupäivisin Onnin syötyä tyhjennän rinnat käsin. Iltamaidon lisäksi yritän joka päivä saada vähän maitoa pakastimeenkin, ettei sitten tarvitsisi niin paljon töissä lypsää. Saa nähdä, miten sitten tosi paikan tullen imetyksen käy. Meillä muuten tuo iltapullon käyttöönotto ehkä pikemminkin helpotti imetystä päivisin. Pelkäsin, että Onni tottuu pulloon ja raivoaa entistä enemmän rinnalla, mutta luulen, että ehkä väsyneenä kun saa pullosta, niin ei sitten jää niin negatiivinen kuva tissittelystä. Näin meillä nyt, mutta monesti varmasti on toisin päin. Kyllä nuo lapset ovat niin erilaisia. Meidän vanhin poika söi tyytyväisenä mistä vain (rinnasta, pullosta, lusikasta, mukista...), tytölle ei rinta kelvannut juuri ollenkaan ja täysimetys jäi pariin kuukauteen, toinen poika ei koskaan suostunut pullolle ja imetyksessä ei ollut mitään ongelmia. Onni nyt ehkä on samanlainen tapaus kuin tyttäremme, mutta silloin, kun esikoinen oli vielä aika pieni, ei ollut niin aikaa taistella sen imetyksen kanssa, joten se jäi helpommin. Nyt kun olen päivisin vain vauvan kanssa, niin se ei ole niin hankalaa.

Nyt taitaa Onni alkaa heräillä ulkona...

I&O

Vierailija
31/50 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jessus sentään. Kirjoitin jo koko tarinan lähes valmiiksi ja unohdin sen sitten lähettää. Ja blondina laitoin sitten selaimen kiinni, kun en enää muistanut koko hommaa... Argh.

Coe: mä olen pahoillani, että olen hyökännyt sun uniinkin.. :) Toivottavasti nyt saisin teillekin telepaattisesti PAALJON asunto-onnea. Niin, ja tervetuloa Rekolaan! :)

POLITIIKKAA: Olin aikoinani liberaalien nuorisotoiminnassa mukana, joten olen aikanaan ollut hyvinkin valveutunut. Isäni on tehnyt myös pitkän uran politiikan saralla, joten kotona on pienestä pitäen politikoitu. Siinä mielessä tuttua. Pidän äänestämistä tärkeänä ja jopa velvollisuutena. Nykypäivän puolueissa ei tunnu olevan mitään aatteellisia eroja, joten henkilökohtaisesti äänestän nykyään vain henkilön perusteella. Toki ne myös minulla saattaa löytyä aina samasta puolueesta. Pari puoluetta on, joita en äänestä puolueen vuoksi (pikkupuolueita). Isoista puolueista ei aate-eroja löydy, joten niiden osalta on aivan sama...

Meillä Nellin ihoon on ilmeisesti vaikuttanut nämä pakkassäät, kun iho on nyt poikkeuksellisen kuiva ja hilseilee hieman. Niin myös minullakin, vaikka muuten on hyvä iho, eli tyttö saanut varmaan äidiltänsä perinnöksi tuon pakkaskuivetuksen..

Veljen vaimo tulee kohta kylään. Pakko mennä.

Mutteri tänään jo 30 ja risat

32/50 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää, ärsyttää, pinna kireällä...enkä kyllä tiiä miksi :O Ainaki lyhyet yöunet takana, mutta mutta. Ja ÄRSYTTÄÄÄ suunnattomasti ku joka paikka on niin sotkusena ja likasena. En jaksa kokoajan olla keräämässä tavaroita lattialta.. ja ke asti matot oottanu puistelua tuossa oven pielessä, ei mies sen vertaa saa aikaseksi. Argh.. Kai se pitää ite raahata nuo ulos, mutta ku se on ollu miehen homma niin en millään kehtais, ihan periaatekysymys.

Mulla ei oikein taho hermo kestää nuita vauvan 15min päiväunipätkiä. Tarvisin joka päivä sitä omaa aikaaki, mutta sitä ei oo ku ku neiti ei nuku ku niin vähän. Tuntuu että kokoajan vaan unipätkät lyhenee ja lyhenee :(

Esikoisen hiivatulehuksesta vielä (ei varmaan ketään kiinnosta mutta puranpa nyt tänne omaa pahaaoloani) että on ilmeisesti levinny koko elimistöön. On nimittäin kakannut jo parin vko ajan monta kertaa päivässä, jopa yöllä, kakka haisee pahalle, on löysää ja siellä on sellasia iljettäviä limariekaleita seassa. Taisin jo kerran aiemminki tosta puhua... Mutta on siis ilmeisesti hiivaa. Hoitona happamat ruuat, MHB sekä makeiden ruokien poisjättö.

Coe: Monesti alle 2v ilmenneet maitoallergiat häviää kouluikään mennessä. Kummitytölläni todettiin maitoallergia tossa viime syksynä (1,6v) ja oireena hällä oli että maha ei toiminu. Kakka tuli tosi harvoin, ja oli hirmu kivuliasta saada se tulemaan. Itki kakkaa tehdessä... Tuli vaan tuosta mieleen ku eikö Anjalla ollu maha kovalla? Että se saattaa osin liittyä siihenki.

Laihdutus: Miten teillä muilla on menny laihdutuksen kanssa? Minä oon vähän semmonen, että jos oon väsyny ja ottaa päähän, sorrun heti syömään jotain herkkuja :( No, oli taas viime vkosta laskenu paino jotain 400g eli hyvä niin, mutta toisaalta, puolivälissä viikkoa paino kävi jopa 700g edellisviikkosesta. ei tullu vkl liikuttua paljoa ja söin kuitenki niin tuli heti parisataa g takas. Plääh! Mutta siis periaatteessa menee hyvin, pääasia ettei nouse...mutta pitäs saada itteä NIIIN paljon tsempattua että sais jätettyä kaikki herkut pois. miksi sitä pitää olla niin heikko ihminen, byääh :/

Jaksamista kaikille kuumeisille ja sairaille! En tiiä ollenkaa miten käytännössä toimii se, että jos äiti sairaana, että kuka lapsia sillon hoitaa... Opiskelijalla vielä huonompi tilanne. Siis ku mies opiskelee. ku ei vois olla koulusta pois ku jää jälkeen..no, onneksi ei vielä oo sellasta tilannetta ollu.

Mutta tytöt nukkuu joten taidan iteki oikasta petiin VAIKKA omatunto ruoskii raskaasti- pitäs käyttää aika tehokkaasti ja siivota siivota siivota siivota....

Anteeksi vähän melankolinen viesti, mutta olo on nyt vaan sellanen joten..

Jääsydän ja typykät

Vierailija
33/50 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkumies juttelee jo vähän hermostuneesti tuossa sitterissä, joten nopeasti...

PK-SEUDUN seuraavat treffit ovat suunnitteilla:

TIISTAINA 12.2. KLO 11 - > PAIKKANA SANOMATALON WAYNES (rautatieaseman vieressä)

!Kerranhan ollaan jo aikaisemmin palstalaisten kanssa tavattu joulun alla ja silloin mukana oli muistaakseni 8 äitiä jälkikasvuineen. Olen kerännyt halukkaiden sähklpostiosoitetta, ja jos haluat mukaan mailrinkiin, niin laita minulle postia: kotikai@hotmail.com. Nyt kaikki uudetkin äidit joukolla mukaan, viimeksi oli TOSI hauskaa :-)

Jos vielä tässä pikaisesti ehtisin toivottaa kaikille flunssaisille tsemppiä. TÄälläkin on ollut hieman tautia ilmassa koko perheella, mutta toistaiseksi (kop, kop) kuumeelta on säästytty.Aamulla jopa uskaltauduin lasten kanssa hetkeksi ulos. Joo - nyt on näköjään pakko lopettaa...

Jolla ja lapsukaiset 24.10 ja 1v 10kk

Vierailija
34/50 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis MAANANTAI 12.2 eikä tiistai kuten äsken erheellisesti kirjoitin..

35/50 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanamo meinaa kokoajan kääntyä masulleen :) ihanan näköstä ku yrittää punnertaa, jopa unissaan, kyljelleen. Kohta se kääntyy...meijän pikku vaaveli :) snif...

Politiikka on asia josta en ymmärrä yhtään mitään... Yleensä äänestän sitä jota minun vanhemmatki, tai mies, tai joku johon luotan joka tietää asioista jotain :) Pitäs varmaan vähän tarkemmin seurata mutta rehellisesti sanottuna ei vois vähempää kiinnostaa koko politiikka...

Vierailija
36/50 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuinkin sitten eilen kunnolla ja illalla oli jo 38 astetta kuumetta. Nyt aamulla taas alle 37, mutta on kurkku yhä kipeä. Mies lähti äsken töihin ja tulee vasta klo 19 jälkeen... :( Saa nähdä miten jaksaa.

Kiitos kaikille noista MAITOALLERGIA-jutuista! Juttelen siitä sitten neuvolassa ensi viikolla enemmän. Luulen että tuo laktoosi-intoleranssi voisi ehkä enemmän täsmätä Anjan oireiluun, kun hänelle ei tule mitään iho-oiretta vaan ilmaa pelkästään mahaan. Pitää niitä hyla-tuotteita kokeilla, siitä kai saa vähän osviittaa.

Ja muuten, kun eilen minäkin valittelin tuota miehen poissaolon vaikeutta, niin täytyy mainita että on hänkin ollut joskus pois yhden päivän kun minä olen ollut tosi kipeänä. Heidän työpaikalla on se 3pv sairasloma ilman lääkärintodistusta. On sitten sanonut että lapset on kipeänä. Mutta ei sitä kehtaa ruveta neuvottelemaan ennen kuin on oikeasti tosi kipeä. Ja toisaalta, kun olin keuhkokuumeessa kun esikoinen oli 6kk ja olin siis ihan vuoteenomana, kuumetta oli 40 astetta ja oksensin antibiooteista, niin silloin ei pystynyt jäämään kotiin kun hän oli itse ollut ensin samassa keuhkokuumeessa poissa 2vko.

Mutta ihmeellistä musta on se, että laissa ei mitenkään ole määritelty hoitovapaalla olevan äidin oikeutta sairastaa. Miehen oikeus jäädä kotiin on just lääkäri- ja työpaikkakohtaista :/ Jos ei lainkiertäjiä löydy, niin äidin pitää hoitaa sairaanakin lapset.

Kyllä sitä on taas tullut mietittyä, että kotiäidin homma on maailman aliarvostetuinta. " Palkka" on surkea, ei sairaslomia eikä ylityökorvauksia, vaikka tehtävä on hurjan tärkeä.

No niin, nyt esikoinen tulee työntämään kannettavaa että " äidin tietokone pois, pois" . Pitää vissiin aktivoitua, vaikka aika raihnasta tämä näyttää vielä olevan, ääni ei kunnolla kulje.

Coe

Vierailija
37/50 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tosta LAIHIKSESTA piti sanomani että mulla oli vissiin se 500g pudonnut vielä niin että oli 85kg kotivaa' an mukaan ja pudotusta olis kai noin 4kg kuukaudessa?? En oo ihan satavarma että mistä lähdin liikkeelle! No tuosta kuitenkin " enää" 10 kg olis pudotettavana ja sitten omilla :)

Mut kyllä huomaa että noita raskauskiloja ne on, kun näin helposti lähtee. Missähän tulee stoppi ja siirrytään oikeaan läskiin.

Coe

Vierailija
38/50 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

COE, en halua tosiaankaan mitenkään masentaa tms. mutta mun käsittääkseni näin pienillä vauvoilla ei ilmene laktoosi-intoleranssia. En ole ainakaan koskaan moisesta kuullut. Tämä ei tarkoita että olisin oikeassa mutta sen verran paljon olen tuosta maitoallergiasta lähipiirissä viime vuosina kuullut ja itsellä taas on ollut paha laktoosi-intoleranssi alle parikymppisenä. Laktoosi-intoleranssiakin on lievempää ja vaikeampaa, yleensä voi syödä HYLA-tuotteita joiden laktoosimäärä on alle 1g/100g (eli eivät ole täysin laktoosittomia) kohti mutta esim. mulla itsellä oli 100%:nen laktoosi-intolenranssi jolloin elimistö ei sietänyt edes tuota 1g laktoosia eli mulle ei käynyt edes HYLA-tuotteet. Toi maitoallergia voi ilmetä sekä iho-oireisena tai suolistoperäisenä. Mun ystäväpiirissä on molempaa sorttia; iho-oireinen tyttö ei ole ollut yhtään itkuinen eikä allergia ole vaivannut häntä muuten kuin kovana ihottumana ja suolisto-oireinen vauva oli huono nukkumaan, kärsi ilmavaivoista, kakkaamisongelmista (ensin vihreä kakka ja sitten ummetus). Mun käsittääkseni suolistoperäinen allergia on vauvoilla yleensä se ikävämpi just sen takia että se aiheuttaa itkuisuutta ja masuvaivoja.

Täältä vauvapuoleltakin löytyy hakusanalla esim. vihreä kakka tai maitoallergia-haulla monta hyvää ketjua aiheesta. Luin niitä silloin kun pelkäsin aluksi että Lilialla on just toi suolistoperäinen allergia kun sen kakka oli virheätä pari viikoa ihan aluksi mutta se johtuikin meidän tapauksessa vain ruisleivästä ja se meni ohi ja nyt syön ruisleipää poistiehensä.

Nazu

Vierailija
39/50 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen googlettelin tosta, niin tuli esiin että laktoosi-intoleranssia voi olla pienilläkin vauvoilla. Imeväisikäisistä taidettiin puhua... Itse en tiedä oikein kummastakaan enempää kun en vielä oikein jaksanut paneutua, ajattelin että sitten jos neuvolasta määräävät altistukseen niin mietin asiaa enempi. Nyt kun ainakin tämä mun maidoton ruokavalio auttaa ihan hyvin (viime yönäkin Anja nukkui 4+4+2h ja juuri heräsi). Tosin nyt taas Anjalla on tuon juustoleivän jälkeen tullut tosi pahanhajuista kakkaa ja ilmaa mahasta, mutta onneksi ei ainakaan ole sitä itkeskellyt.

Ja eilen muuten uutisoitiin että allergiaepäillyistä vain tosi harvalla on oikea allergia eli tämäkin voi olla ja varmaan onkin ohimenevää. Mutta ei siinä mitään masentavaa ole, ei huolta :) Siinäkään vaikka maitoallergia olisi ja pidemmänkin aikaa. Sellaisia sattuu ja pientähän se on sen rinnalla että olisi vakava sairaus! Ensiharmitus oli vaan kova.

Coe

Vierailija
40/50 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta,

Coe: jos vauvalla olisi laktoosi-intoleranssi, mikä varmasti on erittäin epätodennäköistä, hän ei sietäisi mitään maitoa, koska laktoosia, eli maitosokeria, on myös äidinmaidossa. Toivottavasti näin ei sentään ole. Itse asiassa laktoosi-intoleranssi on oikeasti aikuisilla eläimillä - ihminen mukaan lukien - normaali tila, koska aikuisen ei ole tarkoituskaan juoda maitoa. Kulttuureissa, missä aikuiset käyttävät maitoa, on kehittynyt meitä aikuisiakin, jotka laktoosia siedämme.

Nyt Onnin kanssa aamutoimiin!

Mukavaa päivää kaikille!

I&O