Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MAALIsmasut MAANANTAIna..

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kertaa viikkoon, mikään paikka ei ole silleen tajuttoman kipeä. Ihmettelen itsekkin moista ja ajattelinkin, että on pakko käydä ulkona, pakkasesta huolimatta, nyt kun kykenee jopa istumaan tuolilla ilman kipuja. " Sukulaisdiagnoosilla" epäilen, että on ollut jumissa tuo lapaluun alla oleva lihas tai siellä on ollut joku tulehdus, mies sitä eilen hieroi, itse kävin 2km sauvakävelyllä (hidastettuna) ja sitten lotrattiin sitä kylmägeeliä muutaman kerran, nukkumaan mennessä otin vielä särkylääkettä, ihan vain varalta. Nyt siellä lapaluun alla tuntuu ikäänkuin puutunut alue ja rintakehän alla oleva kohta ei nyt vihlo, on tosin kipeä jos siihen koskee. Lisäksi kyllä näyttää, että masukin on tullut entistä alemmas.

Mahtoi olla muuten hauskaa eilen, jos joku sattui näkemään mun sauvakävelyä :D Yritin pitää jonkinlaista rytmiä, mutta kun ei vaan voinut mennä nopeasti, niin menin jotenkin hassusti, kun yritin tuota lapaluun aluettta venyttää :P Nyt pakkasta on yli 20 astetta, mutta ajattelin siltikin lähteä " tuulettumaan" ulos sauvojen kera.

Poika on kipeänä kotona, ei ole kuumetta, mutta tuo kurkunpääntulehdus ei jätä tätä poikaa ilmeisesti koskaan rauhaan. Joka flunssan yhteydessä se aina uusiutuu ja uusiutuu, vaikka sen piti jäädä pois noin 4-5 vuoden iässä, sanoi lääkäri aikoinaan. Poika on kohta 11v ja sama vaiva tulee aina flunssa-aikana.

Joku puhui pehmeästä kantokopasta... Meillä ei nyt ole sellaista, eikä aiota hankkia. Meillä saa vaunut sisään/kuistille jos vauva nukkuu kun tullaan kotiin. Ensimmäisen kanssa taas se oli välttämätön, koska asuin kerrostalossa, eikä lasta voinut jättää käytävälle vaunuihin nukkumaan, eikä talossa ollut hissiä, jotta olisin saanut vaunut kotiin asti. Eli hieman asuinpaikan mukaan se tarve vaihtelee myös.

Mutta nyt taidan mennä ompelemaan, jos vaikka sais loput suunnitelmat toteutettua, ennen maaliskuuta.

t. punkeli tasan 34 !

Vierailija
22/39 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana talvinen päivä, ja ulos olen lähdössä pian, mutta aattelin tulla raapustelemaan kuulumisia ennen sitä.

Ensin viime perjantain neuvolaa ja omaa (.)

-Pissa puhdas

-Verenpaine hieman yläkanttiin 138/87

-Vauvan sykkeet 146krt/min

-liikkeet ++

-paino ' apuva' nyt tasan 20kg (ahdistaa)500gr/viikko

-vauva kääntynyt istuma asentoon eli pää ylhällä (ahdistaa)

-sf-mitassa upea melk. 6cm kasvu 3vkon aikana, NYT: 33cm ja keskikäyrän ohitse :-))

Kaikki oli siis hyvin, mutta hätähousu th laittoi lähetteen Ä-polille, koska verenpaineet olleet nyt hieman kohollaan, mutta alapaineet alle sen 90. Sanoi myöskin, että painonnousuni ihmetyttää (?) ja vauvan asento. Lääkäri soitti jo perjantaina kätilöopistolta ja ilmoitti, että on toisen lääkärin kanssa lukeneet lähetteen ja eivät ymmärrä, miksi th on laittanut lähetteen sinne. Kaikki arvot normaaleja ja sanoi, että vauvan asentokin voi muuttua vielä moneen kertaan. Sanoi, että 3vkon kuluttua nähdään ultran merkeissä, jos tyllerö edelleen pää ylöspain, eli viikoilla 36.

Mullahan on se edssä oleva istukka ja liikkeet olivat aika vaimeita, sellasia muljahduksia ja hentoisia potkuja aina viikoille n.27 ja sen jälkeen on alkanut kuhina käymään. Nyt tuntuu, että vauva työntää itseään ulos jatkuvasti, se on kamalaa ja mua ainakin sattuu :-(( Ja kaikki tämä tapahtuu juuri yö aikaan, joten viime yönäkin tuli nukuttua 3h ja aamusta nukuin klo. 8-9.30, mutta nyt on sellainen höntti olo. Neidin potkut on kovia ja la-su välisenä yönä innostui potkimaan samaa kohtaa ainakin tunnin, ja melkein itku pääsi niin kipeesti se pikkuinen siellä jumppasi. Miten nuo potkut voikin olla noin kivuliaita ??

Lauantaina oli taas ' liitoskipuilua' samaa kuin viikoilla-20, mutta onneksi sitä kesti vain lauantain ja nyt kivut on poissa.

Oltiin eilen vanhempieni luona ja siellä on tämä ihana lappalaiseni, koira seurasi mua kuin hai laivaa, tuijotti, kävi puskemassa päällään(ei ole tehnyt ennen) kävi vähän väliä nuolemassa, tuli viereen nukkumaan ... Kun menein vessaan niin tuli sinnekin :-)) Mieheni sanoi, että se vaistoaa, että odotan vauvaa, voisko olla niin ?? Aina tämä narttu on ollut hellyydenkipeä, mutta eilinen oli jotakin ihan muuta. Ja kun tuli antamaan suukkoja niin puhisi koko ajan ja puuskutti :-)) Kyllä nauratti .. Eläimelliset odottajat/ oletteko huomanneet lemmikeissänne muutosta kun olette raskaana ??

Ja Galluppiin:

1.Kauanko olet ollut yhdessä miehesi kanssa?

v: Pian seitsemän vuotta ! 2 vuotta seurustelua+avoliittoa, 3 vuotta kihloissa ja 2 vuotta (pian) naimisissa.

2.Montako lasta oli/on ajatuksissa/toteutunut ?

v: 2-3 lasta on ajatuksissa, nyt esikkoa ootellaan. 2 Vuotta yritettiin raskautua ja oltiin jonossa jo lapsettomuus hoitoihinkin, mutta onni potkaisi, ja luomulapsi tulossa.(4keskenmenoa)

3.Kahvinjuonti, normaalisti/raskausaikana ?

v: Tunnustan olen kahviholisti, ja tykkään hyvästä pannukahvista, ja normaalisti juon n. 8 kupillista pv:ssä, mutta raskausaikana en juonnut viikoilla 5-14 ollenkaan, mutta sitten alkoi kahvi maittamaan, mutta VAIN pikakahvi (?)

4.Inhokki, mieliruoka raskaana/normaalisti ?

v: Inhoan katkarapuja sun muita ankeriaita+mustekalaa jne ..sekä raskaana että ei raskaana, ja raskaana ollessa erityisesti liharuuat eivät ole olleet IN. Mieliruoka normaalisti on kana + riisi, ja mieliruoka raskaana on perunamuussi ja nakit :-))

5.Raskausarvet onko tullut, milloin ?

v: Viikoilla-20 havaitsin muutaman viivan masussa, mutta olen öljynnyt ja rasvannut vatsaa, rintoja ja reisiä ahkerasti, ja täytyy sanoa, että raskausarpia NOLLA. (Th:kin ihmetteli sileää ihoa ;-)) )

Jouhen kuulumisia olisi taas kiva kuulla ja Duppiksen pienen pojan !!!

Kaikille yhtä paljon ' terkkuja' ja voikaahan hyvin !!! t. emmi rv-32+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PUNKELI;

Diagnoosi on ihan oikee :) Kysyin lääkäriltä neuvolassa tuosta vastaavasta kivusta..ja sanoi sen olevan lihasjumi tai tulehdus lapaluun alla (en kyllä muista sitä lihaksen nimeä..oisko ollu se epäkäslihas tai joku), vastaavasti sen lihaksen hermot tulee tohon rinnan puolelle. Mulla oli just toisinpäin..rinnan alla tunnoton kohta ja hitonmoinen jomotus selkäpuolella..onneks se on kai mut jättäny jo..hope so. Nyt sitte kun se on kivuton (ainaki hetken) niin venytä sitä joka suuntaan, tee keppijumppaa tjn kun tuut sauvailemasta - voipi laukasta sen jumin jos se siellä on :)

PAPU;

Kertoile vaan sille miehelles ettei meitä OLLENKAAN tarvii pelätä..ollaan ihan kilttejä...*myhäilee..buahhahhaa*

Mies taas eilen esitti hienovarasen kysymyksen..hyvä se on kysyä JO nyt. Mietti siis illalla että miten aikasin mä sitten tiedän että se synnytys alkaa. Siis että tiedänkö mä jo aamulla että illalla sitte synnytetään. :) Kovasti sitten yritin selittää (verraten lehmiin tietenkin), ettei aina tiedä, joskus on aikaa enempi, joskus tulee tosi kiire...ja siks just se luuri pitää olla akku täys ja mukana kun huitelee töissä..että mä voin soittaa ihan millon vaan!!

Rassukka tais kuitenki jollain tasolla olettaa että mä aamusella punkan pohjalta sitte huikkaan että " tee sitte iltatyöt nopeesti ni lähetää synnärille siinä kasin aikoihin..salkkareiden jälkeen" .

Aijai..oonko mä ainoo jonka mies on vähän hukassa? Siis kaiken järjen mukaan se ' tietää' kyllä, muttei nyt vähän peloissaan osaa järkevästi ajatella tätä juttua..

Njäh, nyt olis koirien vällyt pesussa ja lattiat imuroitu, ja matot ulkona kylmettymässä..vielä kun jaksais pyyhkiä pölyt ja pestä lattiat (ainaki kahtee kertaa!) ni hyvä tulis..piti vaan pitää tälläne huilitauko välillä :)

Taptap

Vierailija
24/39 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

LEANNA:

Kyselisin vähän tarkemmin sun pojan puheasioista, kun meillä asustaa 2v8kk ikäinen pojanpallukkaq joka ei sanoillaan koreile.

Eli laulelee omin sanoin tunnistettavasti biisejä, laskee kymmeneen (hieman puolalaisella aksentilla ;) ) ja pyynnöt esittää viemällä äidin tai isin paikkaan ja sitten osoittelee haluamaansa kuin luolamies...

En siis yhtään tiedä mikä pojalla on ja hänen 6min nuorempi sisko on kyllä oikea kalkattaja. Hankalaa kun on tuo ihan saman ikäinen vertailukohde tuossa.

Ollaan siis käyty puheterapiassa ja neurologilla, ja tutkimukset siis ilmeisesti jatkuu huhtikuussa. Sitä siis lähinnä mietin, kun usein sanotaan: että alkoi puhua kolmen vanhana tai myöhemmin, niin mitä sitä ennen on ollut puheen saralla.

Tänään on synnytysvalmennus, johon pääsen vaikken olekaan ensisynnyttäjä. Piti kyllä vähän ruinata. Tuplaodotuksen aikaan, en käynyt lainkaan synnytysvalmennuksessa, ja silloin oli kätilöopistolla sellainen kaksosvalmennus jonka sisältö oli : tässä on tämmönen allas, mutta siihen ette saa mennä, ja synnytyksen aikana ei saa muutenkaan liikkua mihinkään...ettekä saa oikeastaan päättää itse mistään mitään.

Eli ajattelin että olis kiva kuulla niistä mahdollisuuksista joita nyt ehkä on yhden lapsen synnytyksessä.

Enkä edes tiedä milloin pitäis lähteä sairaalaan ,kun viimeksi käynnistettiin kalvojen puhkaisulla ja lapset oli ulkona 4 tunnin päästä.

Juuh menen tästä saunaan.

t.raikku&outokumpu rv35 POKS!

Vierailija
25/39 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

EMMI;

Mä olen huomannu ajokoirasta vaan sen, ettei se mun raskausaikana ole tunkenu väkipakolla (ja väkivalloin) syliin, niinku ennen. Kyllä se vieläkin haluaa syliin tulla - kevee 30kg;n sylikoira - mutta tulee varoen ja vaan polvien päälle.

Ennen se tosiaan tuli väkisin punkemalla suoraan vatsan päälle, ja monesti sai tuskasta huutaa kun jätkä paino käpäliä vatsanahasta läpi. Alko kuitenki " kiltteilemään" joskus siinä rv10-12 tietämillä. Samoin kun liukkaalla kelillä ei vedä hihnassa tippaakaan - ennenkään ei vetäny varsinaisesti mutta ei kyllä sietäny hissutteluakaan..nyt ei vedä yhtään.

Lappalaisesta mä en oo huomannu mitään..sama jäärä kaiken aikaa.

Kyllä vaan ne eläimet aavistaa..enemmin kun osataan arvellakaan!

Tappitappi tilpitappi..menis nyt pyyhkii pölyjä..

Vierailija
26/39 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan alkuraskaudesta kerran pari kirjoitellut, mut tuntuu että on ollu niin kiire. Nyt sairaslomalle jäätyä varmaan löytyy enempi aikaa kirjoittaa. Juttuja oon lukenut lähestulkoon päivittäin!!

Ja Galluppiin:

1.Kauanko olet ollut yhdessä miehesi kanssa?

v:10 vuotta

2.Montako lasta oli/on ajatuksissa/toteutunut ?

v: ajatuksissa 2-3 lasta, nyt toinen tulossa

3.Kahvinjuonti, normaalisti/raskausaikana ?

v: Pidän kahvista, mutta rajoitan sen max 2 kupppiin/pvä

4.Inhokki, mieliruoka raskaana/normaalisti ?

v: inhokki kalat ( tiedetään että on terveellisiä, ei vaan maistu) Mieliruokaa kaikki kanasta. Samat on sekä raskaana että ei raskaana. Herkut tosin maisutuu nyt erityisen hyvin

5.Raskausarvet onko tullut, milloin ?

v: Ekasta raskaudesta joskus rv 30 jälkeen, vielä en ole huomannut uusia, mutta en tiedä erottuisko ne niin näiden vanhojen joukosta=)

Aia ja esikoinen 2v+ ja rv 33+

Vierailija
27/39 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan ne on niin jänniä nuo koiruudet (mulla ei muista kokemusta) että ne vaistoaa!

Meillä oli koira kun esikoista odottelin ja koira oli silloin itsekkin hyvin nuorikko ja vilkas, hyppiväinen ja eläväinen kaveri. Oli sellainen paimenkoira, keskikokoinen-pieni mutta tosiaan se hyppiminen mua vasten loppui kun tulin raskaaksi, ei se varmaan sitä ihan heti lopettanut mutta jossain vaiheessa.

Siitä tuli sellainen suojeleva, paimenkoirat nyt muutenkin on mutta kerrankin oltiin lenkillä ja mieheni talutti meidän koiraa ja minä löntystelin perässä..tuli mun takana poika labradorinnoutajan kanssa ja käännyin sitä koiraa jututtamaan ja se hyppäsikin mua vasten niin tämä meidän koira pinkaisi takasin päin oikein ärähtäen sille labbikselle että mitäs siihen tuut hyppimään etkö näe meillä kannetaan vauvaa masussa ;) ja jäi siihen mun suojaksi eteen seisomaan, eikä koskaan ennen ollut käyttäytynyt näin mutta selkeesti siinä joku viesti kyllä oli!

No sitten kun vauva syntyi niin eipä ollut meidän vaunuja haisteleminen kulmakunnan muilla koiruuksilla :) Muutenkin tästä vauvasta tuli oikea silmäterä tälle koiralle..

Niih, voi että kun ihan ikävä tulee kun muistelee tuota koiruutta ja nyt tuo meidän esikoinen on alkanut kinuta meille koiraa, no jos ei ihan päivittäin niin viikottain kuiteskin kyselee josko meille voitais moinen karvaturri hommata.. Ei, ei ..ei vielä ainakaan.

-S

Vierailija
28/39 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu meni niin vauhdikkaasti, ja monenlaisen touhun parissa, etten lauantaiaamun jälkeen ole paljon konetta ehtiny avata, no tänään riittikin sitte luettavaa, kun kahlasin pinot läpi.

Ihan ekana voisinvastailla Galluppiin minäkin.

Kauanko olet ollut yhdessä miehesi kanssa?

--Ydessä ollaan oltu 7 vuotta, joista kihloissa 5 ja naimisissa kesällä 4 vuotta.

2.Montako lasta oli/on ajatuksissa,toteutunut?

--En ole koskaan oikein ajatellu, ett mikä voisi olla sopiva lapsiluku, mut nyt siis neljäs tulossa, ja on kyllä melko varmasti viimeinen.

3.Kahvinjuonti,normaalisti/raskausaikana ?

--Normaalisti juon kahvia monta kupillista päivässä, mut nyt raskausaikana, n 3 kuppia/ päivä.

4.Inhokki/mieliruoka raskaana/normaalisti?

--Mulle ei uppoa raaka kala, äyriäiset yms. Muuten syön kyllä melkeinmitä vaan.

5.Raskausarvet,onko tullut,milloin?

--Vanhoja arpia on maha täynnä, mut nyt tässä ja edelliessä raskaudessa ei uusia ole onneksi ilmaantunut.

6.Mies mukana raskaudessa,neuvoloissa,ultrassa?Synnyty ksessä?

--Mies on ollu mukana muutamassa ultrassa, ja synnytykseen on kyllä tulossa, mut ei ole jokaisella äitipolikäynnillä ja neuvolassa ollu mukana.

Kenties: Sä mietiskelit sitä kuinka, teillä esikoinen suhtautuu vauvan tuloon. Mä olen kanssa miettiny sitä tosi paljon, kun meilläkin tämä kuopus on sellainen äidin vauva. Isommilla lapsilla on 2 vuotta ikäeroa, ja silloin kun he olivat pieniä, ei meillä suurempia ongelmia ollut, mut saa nähdä kuinka tällä kertaa käy. Jotenkin tuntuu ett tämä kuopus on kyllä paljon enemmän äidin, ja muunkin perheen vauva, ja ikäeroakin on vuosi enemmän hänelä ja tulokkaalla.

Kummeja on kanssa meillä mietitty, sylikummi on jo varma ja lupautunutkin, mun oma 16-vuotias kummityttö oli ihan innoissaan kun häntä pyydettiin, mut muut kummit on vielä mietinnässä.

Emmi69: Kyseli lemmikkien suhtautumisesta. Meilä ei itsellä ole koiraa, mut eilen kun kävin kylässä kaverilla jolla on vuoden vanha labbis, ni se makas koko ajan sohvalla pää mun mahan päällä, eikä ole kyllä ennen tullut lähellekkään.

( . ) Mä oon kyllä ollu eilen ja tänään tosi väsyny, ja aamusta oli verenpainekkin koholla, otin nyt sit enemmän sitä lääkettä, toivottavasti auttaa, ja oon yrittäny huilatakin aina kun vaan mahdollista. Muuten ei voinnissa ihmeempiä.

Nyt täytyy mennä, pikku mies heräsi päikkäreiltä...

T Petriina rv 34+0 taas *POKSUU*

Vierailija
29/39 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyestä virsi kaunis :) Eli pitkästi en voi kirjoitella, vaikka kommentoitavaa olisi. Pitkän pinon olitte taas saaneet aikaiseksi :) Tässä kovalla tuolilla istuminen aiheuttaa NIIN napakoita suppareita, että pakko palata pehmeämmän penkin ääreen!

Ajattelin kuitenkin infota teitä, että yhä yhdessä kasassa ollaan :) Supistelee kyllä napakastikin, mutta loppuvat onneksi aina.

Anoppi yhä aamupäivisin apuna. Alkaa olemaan jo pinna täynnä (vaikka kiva anoppi onkin), kun neljättä viikkoa ituu päivittäin tuossa sohvan nurkassa. Yritin vihjata, ettei ens viikolla tarttis enää tulla, kun täyttyy tuo rv 36, mutta hän ilmoitti tulevansa! Ensin ei olis halunnut tulla, ja nyt ei sitten lähde kulumallakaan!

Mutta sohvalle;

Caius ja ilona rv 35+0 poksis!

Vierailija
30/39 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela perii takaisin viime vuodelta liikaa maksettua lastenhoidon tukea 260¿. Sitten mulla on niin valtavat tulot miehen kanssa, että multa pudotetaan pois sekä lastenhoidontuki että hoitolisä. Esikoisesta en saa siis enää kuin lapsilisän. Hoitolisää saisin muuten huhtikuun puolivälistä alkaen, mutta kun se jää alle 16,81¿ niin sitä ei makseta! Kelalle soitin päätöksestä, niin mulle sanottiin, että saathan sä tosi hyvin äitiys- ja vanhempainrahaa. Joo, jos sen saiski puhtaana, samoin miehen palkan. Varmaan ne huomenna soittaa, ettei saada lapsilisiäkään ja entisetkin kerätään pois.... Voi kele kele...!!! Vaan kylläpä jos sulle on maksettu 5¿ liikaa, niin takaisin peritään, mutta asiakkaalle ei makseta jos jää alle tuon 16.81¿. Ihan niin kuin veronpalautuksissa/mätkyissäkin. Ei vaan käy mun oikeudentajuun.

Noh, tää ei ainakaan vähennä mun " muutosstressiä" josta jo aiemmin tänään tänne kirjoitin. On kai vaan oltava tyytyväinen, että on elossa ja terveenä. Ikuinen pessimisti täällä kirjoittelee...

rimma

Vierailija
31/39 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä kantokopasta vielä: meillä voi siis vauvan huoletta (?) jättää pihalle nukkumaan. Ja esikoisellakaan ei pehmeää koppaa tarvittu lainkaan. Laitettiin nukkuvana tai hereillä vaunuihin ja pakettia työnneltiin tovi (siis jos oli hereillä). Siksi mietinkin, että tarviikohan tuota kun ei tarvitse just esim. kerrostalossa kanniskella..

Meidän hönö lappalainen ei kyllä pussaile mun mahaa ;-). En siis ole koiran käytöksestä huomannut mitään. Kissaa sen sijaan välillä rasittaa kun se tykkäisi kölliä mun sylissä, kun syliin on tullut outo pallero eikä röhnottämään enää oikein mahdu. Ja vanharuunani tonkii yleensä taskuja, mutta nyt se tonkii usein mahaa -jos uloke olisikin jotain syötävää.

Mua väsyttää ja päätä särkee. Hissukseen ollut vauveli kyllä tänään ottaa viikonlopun jumpat takaisin, niin vauhdilla se tuolla jumputtaa. Onneksi kohta pääsee kotiin.

Olenko muuten viimeinen maalismamma joka on töissä vielä?

Vierailija
32/39 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitsisitkö vielä kerran heittää esille se listan tarvittavista kamoista?

Mä äsken tein hoitopöydälle koria vauvaa varten. Laitoin vaippoja, perusvoiteen, talkin, kynsisakset, nacl-tippoja..ja siinä se! enempää en millään keksinyt! Joten apuja..pliis!

Caius H-moilasena

Vierailija
33/39 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalle vaatteita;

Tumput, ohuet ¿ sisäkäyttöön

Myssyjä, pipo?

Sukkia

Bodyja

Puolipotkareita

Ulkoilupuku/ fleecepuku autoiluun

Villapuku tms väliasuksi

Yöpukuja

Vauvan hoitoon;

Perusrasvat (äp)

Septidin (suihkutettava)

Pumpulia ja pumpulipuikkoja

Keittosuolatippoja

Tutti

Tuttipullo

Maidonkorviketta

Vaippoja

Bepanthen / sinkkivoide

Harsotaitoksia/ vanulappuja (esim. mesoft 5x5cm)

Kuumemittari (digitaalinen on nopee)

Cuplaton (masuvaivoihin)

Harsoliinoja pukluliinoiksi

Talkki / perunajauho

Vauvaöljy

Kertakäyttösiä peppupyyhkeitä

Kylpyöljy

Lämpömittari ammeeseen (äp)

Nenäfriida (niistin?)

Muuta vauvakamaa;

Vaunut

Vaunujen sadesuoja/hyttysverkko

Turvakaukalo

Sänky, ensisänky (äp laatikko/ koppa tms)

Muovitettua froteeta (pinnikseen, hoitopöydälle, matkoille¿)(äp;ssä 1kpl)

Pinnikseen patja

Pussilakanoita (90x120cm, äp:n peittoon) (äp;ssä 1kpl)

Aluslakanoita pinniksen patjaan (äp;ssä 1kpl)

Hoitopöytä/taso +alusta ja iiiso roskis vaipoille sun muille

Pyyheliinoja

Kylvetys vanna (ja pesuaine)

Pinnasuoja

Itkuhälytin

Imetystyyny

Äidille;

Imetysliivit

Liivinsuojuksia

Rintakumi

Siteitä

Rintapumppu

Maidonkerääjä

LISÄILKÄÄHÄN TAAS!!!

Tapetitap

Vierailija
34/39 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listassa ei ollu vielä hoitolaukkua. Ei siis mikään välttämätön kapine, mut ainaskin mä olen tykänny, kun siellä kulkee kaikki tarpeellinen mukana, ja sen saa vaunuihin näppärästi kiinni. Ja ensimmäiset puoli vuotta ajoi mulla käsilaukun virkaa siinä sivussa.

Petriina

Vierailija
35/39 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen masentunut. Mikään ei huvita ja mitään en ole tänään saanut tehtyä. Ja hyvästi herkkulakko, vetäsin hervottoman korvapuustin, söin salmiakkia, nameja ja suklaata. Ja nyt olen sitten litrakaupalla juonut vettä, mulla on ihan armoton jano kokoajan (itseasiassa juon hirveesti joka päivä).

Jospa tästä raahautuis kirjastoon lasten kanssa.

-m-

Vierailija
36/39 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä MASULI masennu, kyllä se tästä taas lähtee. Lepäilet kun siltä tuntuu ja teet sitte kun jaksat - eikä tietenkä ole pakko tehdä mitään jos ei taho!!

Mä tänää siivoilin ja nyt kaduttaa..en nimittäin jaksa siivota loppuu asti. Matot lojuu pihalla ja tavarat on minne sattuu nosteltuna, koira lenkittämättä (kun ei jaksa) ja niinpäinpois..mieli tekis jotain karkkia tai jotain pullaa tai...perinteistä " lohdutus-namia" . Vaan kun ulkona on kauhian kylmä ja auto ei oo piuhassa enkä jaksa kävellä kaupalle...syön sit taas mansikoita..

PETRIINA;

Jepjep, laitanpa tuonkin listalle..mulla on joku vauva-lehden tilaajalahja " hoitolaukku" joka on aika totaaaa..mielenkiintonen, pitäs varmaan käydä ostamassa semmone ihan oikee :)

Tappitaatti..yrittää olla tyrmäämättä kitisevää koiraa

Vierailija
37/39 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas täällä. :)

Mietin juuri, että tuleekohan tytöstä lainkaan naisellista naista. Itsekään en sellai ole ja tuolla tälläkin hetkellä neiti vaihtaa iskän kanssa kiuaskiviä innoissaan ja kävi juuri kysymässä, että mistä lasi, sähkö, kivi ja timantit tehdään.. Onneks se kyllä leikkii paljon nukeilla ja kotia jne....

Neuvolassa oli kivaa. :) Mukava oli rupatella kuulumisia ja sai taas puhuttua kaikki mitä pitkin puhua. Vauvasta veikkasi, että tulee isäänsä eli pitkä ja hoikka paketti. Siellä sitten mitattiin ja punnattiin ja kaikki meni samaa rataa, ko ennenkin eli tasasta kasvua poitsulla ja tavallaan siis mullakin. Hyvä niin. Synnytyksestä ja imetyksestä juteltiin ja tällasista ihan tavallisista asioista ja mulla niin kamalan hyvä mieli taas on jotenkin. Ens viikolla sitten neuvolalääkäri ja sit saa tietää mitä tonne synnytyskanavan suuntaan kuuluu.

Nyt on mentävä taasen, mutta huomiseen, sisaret. :)

Papu ja Hermanni

Vierailija
38/39 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun neuvola-aikaa siirrettiin taas tänään... perjantaille.... Noh, mitäpä siellä yhtenään ravaa, kävinhän ennen joulua viimeks...

Leivoin aikani kuluksi (ja kun oli tuo leivinuuni lämpimänä taasen...) dallaspullia, ihan peruspullia (laskiaispullia varten) ja omenapiirakan. Sitten ihan yhtäkkiä, kun olin jo saanut viimiset uuniin, niin mies tulee ja siivoaa koko keittiön ! Tietenkin se helpotti kovasti kun alkaa olla jo ilta ja selkäkin on jo väsy, joten: En valita yhtään ;)

Mutta nyt kahville(keitin ihan ite)!

t. punkeli (joka vissiin aina touhua keittiössä kun masuasukki on siellä aina vauhdissa, tuleva kokkipoika ???? ;))

Vierailija
39/39 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaat kullannuppuni (siis mieheni ja poikani) ovat jo unten mailla, joten kirjoittelenpa sitten päivän kuulumisiani...

Tämä äityli täällä on niin hurjan väsynyt. Taas torkahdin puoleksi tunniksi sohvalle. No eipä ihme ettei nyt nukutakaan. Taisi noi pojan synttrikekkerit ottaa vähän liian koville. Onneksi synttärit ei ole kuin kerran vuodessa... :)

Meidän esikoiselle on tullut ns. nukkumisongelmia... Hän kyllä nukkuu yönsä ihan hyvin, mitä nyt joskus herää syömään. Mutta hänen nukkumaan käymisestä on tullut mieletön ongelma!! Hän nukahtaa ainoastaan enää meidän viereen. Siitä sitten siirrämme hänet omaan sänkyyn. Hänen omaan sänkyynsä häntä ei saa rauhoittumaan. Hän vaan hyppii ja hihkuu. Sitten tulee mieletön huuto, jos kukaan ei tule nostamaan häntä sieltä pois... Asialle pitäis tehdä jotain, tiedän. En kuitenkaan raaski kuunnella sitä itkuhuutoa, mikä siitä seuraa... Hänet pitäisi vaan opettaa tuonne omaan sänkyyn. Muuten hän oppii siihen vireen nukuttamiseen ja vaatii sitä vielä kouluikäisenäkin... Tällainen ongelma meillä on ollut täällä muutaman viikon!!

Masuun ei mitään ihmeellistä... Nyt on alkanut tulla sellaista menkkamaista kipu ja särkyä! Se on aika inhottavaa. Supisteleekin ihan ahkerasti. Saapi nähdä kuinka kauan tämä mamma täällä pysyy yhtenä kappaleena... :)

Mulla on ihan todella kipeä häpyluu. Noh, mies leikitti poikaa tänään sohvalla. Esikoisella on tapana heittääntyä pitkälleen ja taas vaihteeksi teki sen tänään. Hänen päänsä kolahti suoraan mun häpyluuhun!! Sattui niin peijakkaasti, et meinasi taju lähteä takataskuun...

Tässä nyt tärkeimmät...

Huomiseen!!

Hanna