Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä vauvvat sai ennen cittaria vauvanruokaa?

Vierailija
06.06.2024 |

Miten ihmiskunta on voimut selvitä ilman että cittarille on maksettu?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini sanoi että vielä 70luvulla moni muussasi vihannessoseet itse. En tiedä mitä sata vuotta sitten vauvat söivät. Siis onko jotain isoja muutoksia tapahtunut.

Vauvalle ruokaa soseutettiin samasta ruuasta mitä muu perhe söi, ilman suolaa ja mausteita. 

Vauvan soseruokia oli kyllä ihan yleisesti myynnissä jo 50-60-luvulla ja niitä ostettiin, erityisesti hedelmä ja marjasoseita, koska talvella ei juuri hedelmiä ollut, kuin omenia ja appelsiinejä. 

Vierailija
22/24 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne purkkiruoat ovat kauheita. Maistakaapa itse. Ja ravintoarvot ihan olemattomia varsinkin hedelmäsosoissa. Luin valmistajan itsensä tekemän raportin, ja ravintoarvoluvut olivat kauana siitä, jos olisi tehnyt saman itse. Esimerkiksi hedelmäsoseissa on VAIN keinotekoisia vitamiineja. Joten tehkää kuten ennen tehtiin.

Ei niitä ennenkään hedelmäsoseita ollut, kun talvella hedelmiä ei ollut myynissä kaupassa, kuin appelsiinejä ja jouluna omenia. Eikä myöskään marjoja, kun pakastimet yleistyivät  70-luvulla. Ja ne kaupat valmis hedelmäsoseet kyllä tuli tarpeeseen, joita söi myös isommat lapset. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummot kai pureskelivat ruoan mössöksi ja pistivät vauvan suuhun...

Itseasiassa,näin se on varmasti joskus ollutkin..oksentavathan linnutkin poikasilleen valmiiksi sulaneen aterian. Ehkä kivikaudella vain sitkein lapsi jäi eloon-se,joka kykeni imeskelemään raakaa lihapalaa ja ottamaan huikat tissistä jossain välissä.

Vierailija
24/24 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini sanoi että vielä 70luvulla moni muussasi vihannessoseet itse. En tiedä mitä sata vuotta sitten vauvat söivät. Siis onko jotain isoja muutoksia tapahtunut.

Mä soseutin vielä 2000 syntyneelle soseet itse. Ei kelvannut purkkiruoka meidän lapsukaiselle.