Mistä vauvvat sai ennen cittaria vauvanruokaa?
Miten ihmiskunta on voimut selvitä ilman että cittarille on maksettu?
Kommentit (24)
Ööö...Siis...
Kyllä ne yleensä ihan rintamaidolla ovat pärjänneet.
Vai onko täysin väärää tietoa😳😳😳😳
Hyvä kysymys. Entä miten hieman isompien vanhemmat ovat selvinneet ilman päiväkotia, koska lomillaankin laittavat lapset sinne jotta saisivat ruokaa??
Miteen KUKAAN on pysynyt edes hengissä ennen tätä upeaa markettia?!?
En voi ymmärtää!!
Koska ennen ei ollut vauvoja, eikä vauvvojakaan.
Ihmiset vain ilmestyivät täysikasvuisina jostain.
Kukin jollekin pariskunnalle tai valmiille perheelle.
Etkö ap tosiaan tiennyt moista?
Miten voi ollakin...
Ennen purkkiruokia, vauvojen soseet tehtiin itse.
Oli meillä jo sittarit, prismat, piltit sun muut soseet kun omat lapset oli pieniä. Soseet tehtiin silti itse.
Konttasivat metsään ja etsivät sieltä
Valintatalosta ja T-marketista, Helsingissä Elannosta. Ei nykynuoret tiedä, että oli niitä kauppoja ennen cittaria:D
Tissiä niin pitkään kuin pitkät tissit antaa periksi ;) Uusi lapsi ja homma etenee... Imetä Sinäkin Tomi Björkin neuvoilla ;)
Äitini sanoi että vielä 70luvulla moni muussasi vihannessoseet itse. En tiedä mitä sata vuotta sitten vauvat söivät. Siis onko jotain isoja muutoksia tapahtunut.
Meillä Ilmajoella tissin pituusennätys neljännen lapsen jälkeen on noin 35 senttimetriä :) Tulkaa kilpailijat perässä :) Maalla on maitoa vaikka muille jakaa
Ne purkkiruoat ovat kauheita. Maistakaapa itse. Ja ravintoarvot ihan olemattomia varsinkin hedelmäsosoissa. Luin valmistajan itsensä tekemän raportin, ja ravintoarvoluvut olivat kauana siitä, jos olisi tehnyt saman itse. Esimerkiksi hedelmäsoseissa on VAIN keinotekoisia vitamiineja. Joten tehkää kuten ennen tehtiin.
En mä ainakaan koskaan oo hakenut cittarista maitoa vauvalleni. Ihan tissistä on maitonsa syönyt syntyestään lähtien. On nyt 9kk.
Mummot kai pureskelivat ruoan mössöksi ja pistivät vauvan suuhun...
Vauvan Piltti-ruokia myytiin ihan normaali elintarvikekaupoissa ja kauppahalleissa ihan yleisesti 50-60-luvulla eli suurin osa alle 70v ovat lapsena syöneet niitä. Ja juoneet äidinmaitokorviketta. Cittarit tulivat paljon myöhemmin, ehkä 70-luvulla.
Lähde: Piltti
"Lastenruoan valmistus aloitettiin Turussa vuonna 1952 ja jo yli 70 vuoden jälkeenkin Piltti lastenruokaa kehitetään sekä valmistetaan edelleenkin samassa paikassa suomalaisella ammattitaidolla. Tavoitteemme on alusta asti ollut valmistaa terveellistä ruokaa, joka sopii nykyaikaiseen elämäntapaan ja jonka mausta suomalaislapset pitävät. Yhdessä suomalaisten tuotekehittäjiemme ja suomalaisten perheiden kanssa olemme vuosien varrella luoneet kaikki rakastetut Piltti-tuotteet"
Söivät kotiruokaa, minä olen syönyt jo alle kolmen kuukauden ikäisenä raasteita esim porkkanaa, sitten on banaania, omenaa raasteena, keitettyä perunoita ja porkkanaa haarukalla soseutettuna. Olen kyllä yhtä vanha kuin ensimmäinen Citymarket, mutta ei ne silloinkaan Lahdessa asuttu.
Tästä oli joskus vääntöä. Sokerivettä ja lisäksi banaania kaavittiin. Lantrattua appelsiinimehua.