Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensi viikolla puolet suomalaisista alkoholisoituu. Vahvat oluet kauppoihint

Vierailija
06.06.2024 |

8 pros olut tai siideri ja jos alkaa halpuuskilpalu on meillä miljoona alkoholistia lisäää 3 kjdessa.

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva, että viimein esimerkiksi Suomen paras olut 2022 (Kaski savubock) voi jatkossa löytyä ruokakaupasata. Mielestäni hyvä, että valtiovalta sallii viimein laatutuotteille samat kanavat kuin Pirkan ja Rainbown hulevesille. 

Silti tuo prosenttiraja on täysin vammainen. Nyt ei saa vieläkään belgialaisia oluita kaupasta. Kyllä se olisi pitänyt nostaa sinne 15%:een, että saataisi myös oikeat viinitkin mukaan valikoimaan. Ei kaikilla ole Alkoa 10 metrin päässä vakiokaupastaan, vaikka niin jotkut yrittävät väittää.

Vierailija
82/90 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä itseasiassa varmaan tulen käymään vähemmän alkossa tämän jälkeen. Joten mun kohdalla todennäköisesti ostan vähemmän prosenteissa laskien.

Mitä juomia edes on välillä 5,6% - 8%?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä itseasiassa varmaan tulen käymään vähemmän alkossa tämän jälkeen. Joten mun kohdalla todennäköisesti ostan vähemmän prosenteissa laskien.

Tiedän vaan elephant beer, jossa on 7,7%.

Vierailija
84/90 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen myös tuota rajaa 8 %. Se ei kata oikein mitään. Viinit on lähes kaikki vahvempia. Erikoisoluista monet ovat yli tuon 8 %. Sitten oikein kirsikkana tyhmän kakun päälle ne prosentit ei saa olla kirkasta että olisi tyyliin valmis drinkki pullossa tai tölkissä. Lantrattuja viinejä pahvitölkeissä, only in finland.

Vierailija
85/90 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon kun on aika juhlia, juon kun on surua, juon kun on hyvä päivä ja juon ihan muuten vaan. Eli se mistä kaupasta viinaa saa, miten vahvaa ja milloin, ei tähän vaikuta suuntaan tai toiseen.

Vierailija
86/90 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan 5 vuoden päästä viinit ruokakauppoihin, niin kaikki loputkin alkoholisoituvat. 😅

Tuleehan ne miedot viinit ruokakauppoihin nytkin, max 8% alk.vol. 

Eri asia kuka niitä kusiliemiä sitten haluaa juoda. Itse haen mieluummin Alkosta ihan oikeaa viiniä sen kerran, pari vuodessa, kun viiniä juon. Ei tarvitse edes erikseen mennä, kun Alko on ruokakaupan eteisessä.

Vierailija
87/90 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pian ne lähtee kaupoista kun vasemmiston holhousintoilijat pääsee päättämään. 

Vierailija
88/90 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei juuri mitään. Tämä lakiuudistus on pelkkä savuverho hallituksen muille puuhille, jotka hyvinkin saattavat ajaa puolet, jollei enemmänkin kansasta alkoholisteiksi.

Vierailija
89/90 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on taas terveydenhuollolle lisää töitä. Olin sairaalassa, kun sinne tuotiin samaan huoneeseen kaksi puskista löytynyttä kaljapierua. Sokeritauti kummallakin. Toinen niin lihava, että pyysi nostoapua istumaan pääsemiseen. Eivät nostaneet. Hoitaja sanoi, että ei ole heidän homma nostaa. Suuttumuksen voimalla pääsi sitten ylös. Keksi sitten erilaisia muita tapoja kiusata hoitajia.

Vierailija
90/90 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri soitti kaljasammiosta. Sanoi, että siellä on puoli metriä olutta ja kalastajahousut piti pukea. Sanoi, ettei niin nuukaa vaikka vähän paskaset kumisaappaat jalassa. Siinen kaljaan lisätään suolaa ja happoa, niin bakteerit ei lisäänny ja sakka laskeutuu pohjalle.