Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensi viikolla puolet suomalaisista alkoholisoituu. Vahvat oluet kauppoihint

Vierailija
06.06.2024 |

8 pros olut tai siideri ja jos alkaa halpuuskilpalu on meillä miljoona alkoholistia lisäää 3 kjdessa.

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä juovatko ihmiset silti sen enempää kuin ennenkään. Alkoholin käyttäjät aiheuttavat  joka tapauksessa paljon ongelmia. Kuormittavat esim. terveydenhoitoa niin etteivät kaikki pääse ajoissa hoitoon. Samoin tietysti lihavuus, joka myös on oma valinta. 

On tässä myös sellainen käytännön ero, että pikkukeppanan jälkeen olet edelleen ajokunnossa, mutta kasivolasen jälkeen et. 

Vierailija
62/90 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli Orpon suunnitelma. Huono ja heikko työaines karsiintuu

Tämä on EU:n suunnitelma. Suomi EU:n ja USA:n sylissä,  emme mihinkään itään kohta on jopa aita.

Vuoden kuluttua meilläkin on viinat kaduilla tarjolla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on jo vuosikymmenet alkoholin käyttö vähentynyt tasaisesti. Nuoret eivät  juurikaan ryyppää niin kuin ennen.

Kyllä se alkonhimoinen hakee sitten enemmän juomaa Alkosta, jos sinne asti joutuu menemään.

Niinhän pelättiin silloinkin, kun keskiolut vapautui kaupoihin. Pieni piikki oli kulutuksessa alussa, mutta vähentynyt on jatkossa koko ajan.

Eiköhän jokainen ole itse vastuussa alkoholin käytöstään. Naurettava tämä Suomen holhouskieltolaki. Muualla Euroopasta saa viiniä ym pikkukioskeistakin, eivätkä ole alkoholisoituneet.

Ostin juuri ulkomailla ruokakaupasta pullon 95% kun tein itse hedelmistä likööriä. Siinä ne oli vesien ja pesuaineiden vieressä kaikki mahdolliset juomat

Juoppoja ei näy missään, papat käyvät ennen lounasta ottamassa 1 pienen lasillisen valkoviiniä ja illalla 1 lasillisen punaviiniä paikallisessa kahvilassa kaverien kanssa. 

Lissabonissa on kadunkulmissa "komeroita" joista saa taivaallista kirsikkaviinaa/likööriä pienissä laseissa. Eikä juoppoja missään. Jos joku on humalassa se on 100% turisti

Vierailija
64/90 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa viinan osto Alkosta ehkä vähentynyt, koska Alko ei ole enää se ainoa luukku josta täällä viinaa saa.

Huumeiden ja lääkkeiden käyttö lisääntynyt, huumeita tuodaan tänne jopa yksityiskoneilla.

Kun vielä lääkkeet saadaan Prismaan ja K-kauppaan,  porukka on hurjassa pöllyssä hetken,  kunnes kuolo korjaa heikoimmat.

Vierailija
65/90 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas, viimeks kuoltiin viinaan kun lonkero pääsi kauppoihin

Joo, ihme että täällä on enää ihmisiä jäljellä. Sen verran porukkaa lakosi tuon edellisen alkoholi-uudistuksen aikana.

Vierailija
66/90 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on jo vuosikymmenet alkoholin käyttö vähentynyt tasaisesti. Nuoret eivät  juurikaan ryyppää niin kuin ennen.

Kyllä se alkonhimoinen hakee sitten enemmän juomaa Alkosta, jos sinne asti joutuu menemään.

Niinhän pelättiin silloinkin, kun keskiolut vapautui kaupoihin. Pieni piikki oli kulutuksessa alussa, mutta vähentynyt on jatkossa koko ajan.

Eiköhän jokainen ole itse vastuussa alkoholin käytöstään. Naurettava tämä Suomen holhouskieltolaki. Muualla Euroopasta saa viiniä ym pikkukioskeistakin, eivätkä ole alkoholisoituneet.

Ostin juuri ulkomailla ruokakaupasta pullon 95% kun tein itse hedelmistä likööriä. Siinä ne oli vesien ja pesuaineiden vieressä kaikki mahdolliset juomat

Juoppoja ei näy missään, papat käyvät ennen lounasta ottamassa 1 pienen lasillisen valkoviiniä ja illalla 1 lasillisen punaviiniä paikallisessa kahv

Ei muualla olekaan tätä ihmeellistä pämppäyskulttuuria ja alkoholin ihannointia kuin Suomessa. Kannattaa tutustua esimerkiksi kasarin viihdetarjontaan. Se on hyvin valaiseva katsaus suomalaisten alkoholin käytöstä. Asenteet ovat muuttumassa, mutta valtamerilaiva kääntyy hitaasti.

Vierailija
67/90 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En malta odottaa. Olen siellä jonottamassa jo kuudelta.

Minä olen jonottamassa jo nyt. 

Vierailija
68/90 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spurgut juo kaljaa humaltumistarkoituksessa. Mutta nekin juo mahdollisimman halpaa merkkiä joten tämä vahvojen kaljojen kauppoihin tulo ei muuta mitään.

Vierailija
69/90 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tapahtui kun välikaljat tuli kioskeihin ja taas !

Vierailija
70/90 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä ole pakko ostaa, vai onko?

Vierailija
71/90 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spurgut juo kaljaa humaltumistarkoituksessa. Mutta nekin juo mahdollisimman halpaa merkkiä joten tämä vahvojen kaljojen kauppoihin tulo ei muuta mitään.

Vanhanliiton spuget on manan majoilla, siellä missä roskikset on tapetoitu ja vinetto ilmaista. Nykyään arvaamattomat nistit hyppii silmille puukkojen kanssa.

Vierailija
72/90 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt tehdä muutos ennen EU-vaaleja niin persut olisivat sammuneet. Nyt jokunen niistä ehkä hoippuu äänestyspaikalle.

Vierailija
73/90 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muualla euroopassa saa jopa viinapullon nakkikioskilta pilkun jälkeen.

Sekä renniet ja disperiinit aamuksi kaupan kassalta.

Vierailija
74/90 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juoppoja ei näy missään, papat käyvät ennen lounasta ottamassa 1 pienen lasillisen valkoviiniä ja illalla 1 lasillisen punaviiniä paikallisessa kahv

Jaa, itse olen kyllä nähnyt Lissabonissa paikallisia juoppoja. Vähemmän niitä toki on kuin täällä.

Ja douppingia tietysti tyrkytetään turistikortteleissa kirjaimellisesti joka kadunkulmassa.

Vierailija
75/90 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko ne spurgut syntyneet spurguina?

Vierailija
76/90 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se on maailman loppu. Sodoma ja Comora on nyt oven takana vaanimassa. Toivottavasti vesi muutetaan vastedes alle 6 % viiniksi.

Vierailija
77/90 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on omituinen prosenttiraja eikä sillä ole minkäänlaista merkitystä on se se tehty käymällä vai tislaamalla. Aivan hölmölä tason pilkun viilaus. Eli perinteistä suomalaista päihdepolitiikkaa. Tehdään suurella äänellä jotain millä ei ole paljon mitään merkitystä. Suomi on ykkösenä huumekuolemissa että jos poliitikot edelleen välttelevät tekemästä mitään huumepolitiikalle niin se on vastuun pakoilua. Kaikenlaista voi tehdä kuten saksa näytti. Laillinen kannabis vähentää laittoman ostamista ja sitä kautta kontaktit diilereihin vähenee. Siinä on lyhyesti miksi kannabis kannattaa laillistaa ja onhan siinä arviolta 300 miljoonaa tarjolla.

Vierailija
78/90 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin panostaa nuorison juopotteluun tiputtelemalla noita nuorison oleskelupaikkoihin. Varmaan ne aamuun mennessä on juotu. 

Vierailija
79/90 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään halpuuskilpailua ei tule. Edellisen uudistuksen jälkeen kauppoihin tullut lonkerokaan ei ole Prismassa kuin muutaman sentin halvempi kuin Alkossa.

Vierailija
80/90 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä missä asun on kaikki alkoholi myynnissä joka ruokakaupassa, kioskeissa, huoltsikalla. Vaikka viinapullon saa ostaa niistä, milloin vaan, vaikka keskellä yötä huoltsikalta. Kansa ei ole mennyt tarjonnasta sekaisin, ja ne jotka ovat menneet, ovat menneet kuten Suomessakin. Ainahan osa alkoholisoituu, eikä se ole myyntipaikasta kiinni. En ymmärrä yhteyttä. Siis voihan Alkostakin hakea juomat ja alkoholisoitua.