Lapsen kaverin isä pitää mustia aurinkolaseja päässä sisällä
Lapsi ihmettelee kun joskus ollut yötä kaverillaan, ja perheen isä istuu sohvalla mustat lasit päässä ja juo energiajuomaa. Joskus isä istuu illalla autossaan parkkiksella, kuuntelee musaa ja juo sitä energiajuomaa, ja taas ne mustat lasit päässä. Mikä voi olla syynä tuollaiseen hieman erikoiseen käytökseen?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Jos ne on silmälasit itsetummenevilla linsseillä?
Ne linssit tummenevat ulkona auringonvalossa, sisällä sohvalla istuessa ne ovat kirkkaat.
Älä päästä lastasi ainakaan yöksi. Huumeet mukana kuvioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Migreeni
Tiedän parikin migreenistä kärsivää, jotka pitää toisinaan aurinkolaseja sisällä migreenikohtauksen ollessa päällä tai tuloillaan, eivät kestä valoa silloin.
Ja muistin nyt, että toinen heistä pitää aina energiajuomia varastossa, sanoo helpottavan migreeni oireisiin. Eli hyvinkin mahdollista, että lapsesi kaverin isä kärsii migreenistä.
Sama
Minulla selkäreuma,johon kuuluu iriitti eli värikalvontulehdus. Ei pupilli supistu tai laajene valon mukaan. Kivulias. Siksi mustat lasit aika usein.
mitä v ittua se sulle ap kuuluu!?
Valoarat silmät ja lasit on vahvuuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän eripari sukkia.
Nyt on kyllä huoli-ilmoituksen paikka
Ehkä lapsesi voi kysyä miksi on aurinkolasit sisällä? Jos se häntä ihmetyttää. Älkää nyt liiaksi skandaloituko tuosta, yleensä asiaan on esim. joku terveydellinen syy tai vain valtavirrasta poikkeava mieltymys.
Rupesin tässä miettimään asiaa enemmänkin. Isä myös liikehtii hermostuneen oloisesti, valvoo joskus useamman yön putkeen ja saa outoja raivareita tai on äkkipikainen (lapsen kaveri kertoi). Pukeutuminen on hieman teinimäistä vaikka aikuinen mies kyseessä. Voisikohan tosiaan olla huumeet kyseessä?
Ap
Minulla on käytännössä aina aurinkolasit ulkona (vahvuuksilla) paitsi pimeässä.
Rasittavina päivinä pidän myös töissä päätteen ääressä.
Ei huumeita elämässäni, ei edes alkoholia, mutta nämä valoherkät silmät olleet jo nuoresta.
Häikäisy. Migreenikoilla on mm. herkät aistit. Nykyään valot superkirkkaita verrattuna entiseen. Mutta onko sillä miehellä jokin muu herkkäaistisuus, näköongelma tai aiheuttaako energiajuoma sitä, alkoholi tai muu - se on toinen kysymys. Onhan vampyyritkin valoherkkiä. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ne on silmälasit itsetummenevilla linsseillä?
Ne linssit tummenevat ulkona auringonvalossa, sisällä sohvalla istuessa ne ovat kirkkaat.
Mun tummenevissa oli perustummuus - ei siis kirkkaat. Sekä vaalenivat että tummenivat hitaasti. Olivat varmaan jotain vanhaa teknologiaa.
Nyt on sisäkäyttöön kirkkaat ja ulkona hyvin tummat. Niillä on muuten hyvä ajaa rankkasateessa, näkee tien urat ja kuorat, jotka ei kirkkailla linsseillä erotu.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän eripari sukkia.
Kuin myös ja lenkkareissa eriväriset nauhat. Joskus hilpeyttä herättää , itsellenikin , kun jotkut vastaantulijat ei katso silmiin vaan jalkoihin.🤭😁
Migreeni. Itse teen samaa ja ihan kunniallinen perheenäiti olen.
Paranoidikko.