Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla unelmakumppani?

Vierailija
06.06.2024 |

Millainen hän on?

Olen itse saanut elämässäni paljon, mutta tätä en. Ehkä taustalla on huono isäsuhde. En asettanut rimaa tarpeeksi korkealle. 

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asetin riman todella korkealle muutaman huonon kokemuksen jälkeen. Lähdin etsimään kumppania näillä kriteereillä.

-korkeakoulutettu

-elättää itsensä

-lapsirakas

-eläinrakas

-feministi

-ei kannata oikeistopuolueita

-uskaltaa puhua ja pussata

-pitää huolta itsestään ja läheisistään

-hyvät perhesuhteet

-komea

Näillä kriteereillä menin erään lääkärin kanssa treffeille ja meillä synkkasi heti. Nyt ollaan naimisissa.

Eihän tää lista kerro mitään siitä millainen ihminen on kyseessä. Eikö se ole olennaisinta?

Vierailija
22/37 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Mietin viimeksi eilen että miten minulle sattuikin niin hyvä tuuri.

Mies on komea, pitkä, hyväkäytöksinen, korkeasti koulutettu, fiksu, auttavainen, kärsivällinen ja kiltti. Tekee valtaosan kotitöistä koska on siivousfriikki. Suunnittelee yhteistä tekemistä ja huomioi arjessa joka päivä.

Se saisi paremmankin, mutta tuossa se nyt on 11 vuotta jaksanut tätä mun menoa katsella. En tiedä mitä tekisin jos se ymmärtäisi nostaa kytkintä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole unelmakumpania, mutta sellainen jonka kanssa arkea on hyvä elää.

Tämä!

Kumppanini on sopiva ja riittävä.

Vierailija
24/37 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli, todella hyvä. Otti koiran, suhde loppui siihen.

Vierailija
25/37 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Jumala. Muita en elämääni tarvitse.

Vierailija
26/37 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, aviomieheni. Olemme olleet pitkään naimisissa, mutta kyllä myös nuoruuden poikaystäväni olivat monien mielestä ominaisuuksiltaan unelmakumppaneita - ja jos katsotaan käytöstä minua kohtaan. Me emme vain sopineet yhteen riittävän hyvin.

Ap on tasan oikeassa siinä, että kaikki eivät aseta rimaa riittävän korkealle. Olin vähän hämmästynyt, kun äskettäin asetin pienen listan vaatimuksia miehelle ja valtaosa kommentoijista piti listaa mahdottomana, miestä ihmemiehenä ja jopa sellaisena, jollaista ei ole olemassakaan! Lista oli laadittu oman miehen tärkeimpinä pitämistäni ominaisuuksista eikä siinä edes ollut kaikki mitä toivon. Siinä ei ollut mitään mahdotonta. 

Minun on vähän vaikea käsittää miksi ihmiset lähtevät suhteisiin, missä heti alusta alkaen on useampia suuria varoitusmerkkejä. Näin tekevät erittäin fiksut ja älykkäätkin ihmiset kuten eräs ystäväni, jonka puolisosta jo alun alkaen huomasin pienistä merkeistä, ettei hän kunnioita riittävästi vaimoaan. Ne olivat pieniä merkkejä kuten kenkien arvostelu muiden kuullen. Olisin lopettanut suhteen tuollaisten takia. Ja sitten lasten kasvettua pari erosi ja sain tietää mitä kaikkea muuta avioliitossa oli oikeasti tapahtunut. Ehkä tuollaiseen tilanteeseen joutunut alkaa pitää normaalia huonoa käytöstä ja oppii sietämään jopa melko avointa pettämistä. Kun mies on öitä poissa kotoa ilmoittamatta, on aika selvää mitä on meneillään. Useita sivusuhteita paljastui eron jälkeen.

Välttyy monelta ongelmalta, kun panee heti poikki. Jo hyvin pienistäkin asioista, koska asioista tulee vähitellen suurempia. Aina. Taivaan kiitos minun kiinnostukeni mieheen katosi jo nuorena välittömästi, jos hän on epäkunnioittava tai jos hänen seurassaan tulee epävarma olo.

Vierailija
27/37 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmakumppani on sikäli hankala määritelmä että ei minulla ole koskaan ollut mitään tarkkoja unelmia siitä millainen sen kumppanin pitäisi olla. Enemmänkin olen mennyt sillä asenteella että katsotaan mitä tulee vastaan ja miten sen ihmisen kanssa sujuu. Jos sujuu hyvin ja yhteiselämä on helppoa ja sujuvaa niin hän on luultavasti sitten se unelmakumppani.

Ja sellainen mies tuli vastaan. Nyt jälkikäteen voin toki analysoida mistä kaikista ominaisuuksista se johtuu että sovimme niin hyvin yhteen mutta siitä ei juuri ole hyötyä. Kun toinen on empaattinen, kiltti ja huolehtivainen niin kyllä se kantaa tosi pitkälle ainakin minun kanssani.

Vierailija
28/37 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole unelmapuoliso, mutta minulle tärkeissä asioissa hän on sellainen kuin haluan kumppanin olevan. "Puutteet" ovat sellaisia, joiden kanssa pystyn elämään. Minun ei ole koskaan tarvinnut pelätä häntä, ei edes silloin, kun hän on pahalla päällä.

En itsekään ole mikään unelmakumppani.

Vierailija
29/37 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan unelmoinut kumppanista. Sellainen nyt osui kohdalle lisäarvoksi. 

Vierailija
30/37 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on, enkä ymmärrä miksi kukaan tyytyisi vähempään. Kaikilla on varmasti omat kriteerit puolisolle, ja minulla on itselleni täydellinen, ollut jo pitkälle toistakymmentä vuotta.

Vierailija
31/37 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
32/37 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on, enkä ymmärrä miksi kukaan tyytyisi vähempään. Kaikilla on varmasti omat kriteerit puolisolle, ja minulla on itselleni täydellinen, ollut jo pitkälle toistakymmentä vuotta.

Mitä teet, jos kumppanisi esim. sairastuu tai joutuu onnettomuuteen ja vammautuu, eikä enää pysty olemaan se unelmakumppani, johon olet tottunut?

Vierailija
33/37 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei itsellä ole, mutta puolisollani on.

Tämä oli hyvä 😅

Vierailija
34/37 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
35/37 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

unelma kumppania ei ole olemassakaan

Vierailija
36/37 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa minkäänlaista kumppania. Eli ei.

Vierailija
37/37 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan unelmoinut mistään täydellisestä mielikuvitusmiehestä niin sinällään ei, mutta parempaa kumppania en osaisi itselleni toivoa. Hellä, kärsivällinen, huomaavainen ja huolehtiva. Aikaansaava ja kotihommat hoituu pyytämättä. Älykäs ja hauska, loistava keskustelukumppani. Kohtelee muitakin ihmisiä ja myös eläimiä hyvin, hyvä ystävä ystävilleen. Komea ja saa minut tuntemaan oloni halutuksi, seksi mahtavaa.

Kukaan ei tietenkään ole täydellinen, mutta rakastan häntä vikoinensa ja hän minua sellaisena kuin olen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän