Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elatusmaksut kun on suuret tuloerot

Vierailija
06.06.2024 |

Ex miehellä on brutto n. 5000 e kk ja monien reissujen päivärahat päälle. Minä olen pitkäaikaistyötön ja sairauspäivärahahakemus vetämässä, elämme lapsen kanssa toimeentulotuella. Mies maksaa elatusapua 235 e kk, on maksanut jo 5 vuotta. Sopmusta ei ole vahvistettu lastenvalvojalla. Joudun hakemaan lapselle mm harrastustukea jne hyväntekeväisyysjärjestöistä, mies ei suostu maksamaan harrastusmenoja, hänen mielestään 235 e kk pitää riittää kaikkeen. Kun saamme tt tukea, se elatusapu on tuloa laskelmassa, joten emme saisi enempää vaikka mies maksaisi enemmän tukea. Jos työllistyn tulevaisuudessa, on tilanne eri, mutta en usko pääseväni työhön missä brutto olisi 2300 e kk enempää (olen lastenhoitaja). Miten muilla on laskettu elatusapu jos tuloerot ovat suuret?Mielestäni on outoa että yhteiskunta joutuu maksamaan lapselle toimeentulotukea enemmän kuin mies maksaa elatustukea. Lapsi tapaa isäänsä satunnaisesti mutta ei vietä siellä edes viikonloppuja eikä koskaan lomia. Eli lapsi asuu kanssani 100%.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän