Paljon annat omalle lapselle rippilahjaksi rahaa?
Kommentit (34)
Suurin mahdollinen summa verovapaana. 7499e. Sama sitten ylioppilaana.
Tarvitseeko rippijuhlaksi edes antaa rahaa? Itse en saanut rahaa, enkä peruskoulun ja lukion päättäjäisissäkään.
Yksikään lapsistani ei mennyt rippikouluun ja olen onnellinen siitä, että minulla on fiksuja ja omilla aivoillaan ajattelevia lapsia.
En antanut rahaa vaan ostin ristiriipuksen ja kukkakimpun. Kummeiltaan hän sai sormuksen. Siinäpä se.
Juhlat ovat siirtymäriittejä ja mahdollisuuksia jakaa omaisuutta eteenpäin, hyvällä syyllä. Siksi tuo maksimisumma 7499e kaikille lapsille aikanaan.
Mun mielestä rippikoulu on hyvä jo ihan yleissivistyksen ja yhteisöllisyyden takii. Mä ite rakastin riparia ja jatkoriparia. Tuli uusii kavereita, oli kivaa ja kyl ne jutut Raamatusta oli ihan mielenkiintoisii. Riparilaului hoilaan vieläki, vaik en todellakaan oo uskovainen. Toinen muksu on ny riparil ja ristin saa kaulaansa. Mitä muuta muka? Okei, kukkii, kaffetta ja juustokakkuu.
Annoin ruusun. Minulla oli tapana että katson mitä sai lahjaksi sukulaisilta ja sen jälkeen mitä hän tarvitsee,
Annettiin kirja: Richard Dawkins, Jumalharha.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseeko rippijuhlaksi edes antaa rahaa? Itse en saanut rahaa, enkä peruskoulun ja lukion päättäjäisissäkään.
Miksi peruskoulun päättäreissä pitäisikään antaa rahalahjaa? Ylioppilasjuhlat on erikseen. Ja rippijuhlat on myös aivan oma juttu
Vierailija kirjoitti:
Yksikään lapsistani ei mennyt rippikouluun ja olen onnellinen siitä, että minulla on fiksuja ja omilla aivoillaan ajattelevia lapsia.
Mutta olet heidät ilmeisesti kastanut kun olivat pieniä?
Vierailija kirjoitti:
Rippikoulussa oli hauskaa kavereiden kesken. Mukava muisto jäi vaikka uskonasiat ei kiinnostanut.
Ettekö tajua lahjovanne lapset lahkon jäseniksi? Kuten luulette myös itse olevanne kristittyjä maksamalla kirkollisveroa?
Jeesus vihasi rahanvaihtajia ja kauppiaita, jotka tekivät hänen isänsä huoneesta markkinapaikan.