Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioehdon tekeminen, kokemuksia?

Vierailija
06.06.2024 |

Onko kukaan käyttänyt esimerkiksi Aatos. -palvelua netissä? Oliko lopullinen hinta oikeasti toi 69 mitä lupailevat vai nouseeko se siitä? Kiinnostaa myös muut mahdolliset tahot, mitä kustansi? Ilmeisesti dokumentin muodon suhteen on niin tarkkaa, että omin päin ei parane yrittää(?)

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän avioehdon teki juristi, kaikkinensa maksoi n. 700, mies maksoi kustannukset, mutta oletan hintaan kuuluneen kaiken, jopa lakimiehen 'oppitunnin' minulle, missä hän selvitti, mitä avioehto ja testamentti tarkoittavat, esim. oikeuden muuttaa testamenttia minua kuulematta - lakimies oli sitä mieltä, että minun olisi kannattanut palkata itselleni oma, vaikka vakuuttikin huolehtineensa eduistani. 

Kyllähän testamenttiaan saa muuttaa vaikkei mitään avioehtoa olisikaan, koska puoliso ei lähtökohtaisesti peri mitään vaan saa osansa parin yhteenlasketusta varallisuudesta. 

Todennäköisesti tässä on tehty täysin poissulkeva avioehto koskemaan myös tilannetta, jossa avioliitto päättyy kuolemaan, mutta sitten jollain tavalla lievennetty sen vaikutusta kuolemantapauksessa testamentilla - esim. kirjoitettu testamentti, jonka mukaan kirjoittaja saa puolison kuollessa tietyn osan tämän omaisuudesta. Juristi on sitten varoittanut kirjoittajaa, että puoliso voi koska tahansa muuttaa testamenttia, mutta avioehto jää silti voimaan alkuperäisessä muodossaan.

Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi