Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Ruotsin risteilyllä tapana pukeutua hienosti ruokailussa?

Vierailija
06.06.2024 |

Eka risteily ja maalta lähden ja katsonut Lemmenlaivaa, muuta laivakokemusta ei ole.

Onko siellä siis tapana vaihtaa hienompaa päälle, kun menee esim buhvetti-aamiaiselle ja illalla hienompaan ravintolaan?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä hienommasta, mutta ei sinne nyt tapana ole pieruverkkareissakaan mennä. Miten nyt yleensä ravintolaan pukeudut, samalla tavalla.

Vierailija
2/24 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapukua päälle vaan. Ei siellä normivaatteilla pärjää. Ja samaa pukua ei sitten saa kahteen kertaan olla päällä, joten tuollaiselle kahden päivän risteilylle varaisin mukaan ihan minimissään 6 iltapukua. Tietysti myös jokaiseen asuun sopivat kengät, käsilaukut ja korut kuuluvat asiaan. Laivalla on onneksi runsaasti kampaajia, mutta ajat ovat kortilla, joten puolisen vuotta etukäteen kannattaa alkaa varailla aikoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä kaikenlaista näkee. Itse pukeudun oman tyylini mukaan ja illalliselle niin, kuin menisin mihin tahansa hyvään ravintolaan, eli en mene farkuissa enkä vapaa-ajan vaatteissa. Mutta ei mitään sifonki-iltapukuakaan tarvita. Smart casual reissuilla on ok.   Kiva, tyylikäs mekko illalla ja aamiaiselle vaikka siistit housut ja sopiva yläosa, paita tai neule.  Miehellä pitkät housut ja kauluspaita ja pikkutakki illalliselle ja vaikka pikeepaita + siisti neule aamiasella. Näin meillä, muut tyylinsä mukaan, toivottavasti ei tanktoppeja eikä shortseja kesälläkään.  Minulle hyvin pukeutuminen on ilo ja tuo mukavaa varmuutta keskittyä muihin asioihin, kun ei tarvitse stressata, onko vaatteet asialliset. Ja tykätään katsella miehen kanssa toisiamme, kun ei olla ihan seinästä reväistyjä. 

Vierailija
4/24 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi siistit vaatteet riittää. Esim farkut, shortsit ja t-paita. Ihan normi vaatteilla voi mennä  joissa itse viihtyy. Se on sinun oma matka ja valinnat.🌞 Ei laiva mikään 5 Hilton sentään ole. Nauti matkasta, olet sen ansainnut!! 

Vierailija
5/24 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buffettissa meno on parhaimmillaan sellaista, että onnistunein asuvalinta voisi olla poliisin haalari - ei haittaisi jos vähän naapuripöydästä roiskuu ilmainen viini.

Vierailija
6/24 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylikästä mustaa ylle.Ota muistoksi valokuvia.

Vierailija
7/24 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, minäkään en ikinä ollut risteilyllä, oli ihan uutta että noihin pukeudutaan paremmin, luulin että farkuissa.

Vierailija
8/24 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Buffettissa meno on parhaimmillaan sellaista, että onnistunein asuvalinta voisi olla poliisin haalari - ei haittaisi jos vähän naapuripöydästä roiskuu ilmainen viini.

Missä risteilyllä saa ilmaista viiniä buffetissa? Olen ollut vain sellaisilla, missä buffet on todella hintava.

Vierailija
9/24 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet tälläytyvät iltaa varten, koska jatkavat ruokaravintolasta drinkille ja sieltä laivan yökerhoon. Mutta ei se pakollista ole.

Vierailija
10/24 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltapukua päälle vaan. Ei siellä normivaatteilla pärjää. Ja samaa pukua ei sitten saa kahteen kertaan olla päällä, joten tuollaiselle kahden päivän risteilylle varaisin mukaan ihan minimissään 6 iltapukua. Tietysti myös jokaiseen asuun sopivat kengät, käsilaukut ja korut kuuluvat asiaan. Laivalla on onneksi runsaasti kampaajia, mutta ajat ovat kortilla, joten puolisen vuotta etukäteen kannattaa alkaa varailla aikoja.

Jos ap ihan vilpittömästi kyselee, mitä epäilen, niin tämä vastaus on kyllä ilkeydessään jo arvostettava. :-) Tosin kuka lähtisi risteilylle verkkareissa ja Hankkijan lippiksessä muutenkaan? Ja jos lähtisi, niin varmaan niitä moni ihailisi siellä ravintolassa, koska olisivat kyllä ihanan retroa. Parfyyminä Eau de Navetta

Vierailija
11/24 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä risteilyllä saa ilmaista viiniä buffetissa? Olen ollut vain sellaisilla, missä buffet on todella hintava.

Kaikilla Ruotsin risteilyillä ollut jo yli 20 v ilmaset viinit ja kaljat buffassa

Vierailija
12/24 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä pukeuduta mitenkään hienommin.

Toista oli vielä 70- ja 80-luvulla. Ei ihmisillä nykyään muutenkaan enää ole mitään tapoja...

Vierailija
13/24 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla Ruotsin risteilyillä ollut jo yli 20 v ilmaset viinit ja kaljat buffassa

Kyllä sillä buffetilla on ihan kokonaishinta, mihin sisältyy sekä juoma että ruoka. Jos buffetilla on hintaa 25-35 euroa, niin kyllä siihen on laskettu molemmat.

Vierailija
14/24 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki näitä silti tiedä niin tarkkaan. Viimeksi kun olin risteilyllä, niin naapuripöydässä (melkein vieressä) istuva nainen selasi viinilistaa ja kysyi, että oliko niin, että tämä viini kuuluu hintaan (ei siis ilmaista silti, sitä kai tuo yksi kirjoittaja tarkoitti kommentillaan hintavasta), ja tarjoilija valisti, että ei tuo vaan hanaviini.

Vierailija
15/24 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja Viron laivoillakin jos sellaisen ruokailun ostat. Perubuffaan ei alkojuomia sisälly. Eikä ilmaista alkoholia tietääkseni missään laivoilla tarjota. Aina se maksaa jotenkin.

Vierailija
16/24 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne hanaviinit on hirveitä.

Vierailija
17/24 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

smokki ja iltapuku sopivat

Vierailija
18/24 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, shakettia niskaan jos meinaa tulla ravinteli-ilta.

Vierailija
19/24 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normi siistit vaatteet riittää. Esim farkut, shortsit ja t-paita. Ihan normi vaatteilla voi mennä  joissa itse viihtyy. Se on sinun oma matka ja valinnat.🌞 Ei laiva mikään 5 Hilton sentään ole. Nauti matkasta, olet sen ansainnut!! 

Riippuu meneekö ala carte ravintolaan vai buffaan. 

Vierailija
20/24 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi spurgu ex-työkaveri pisti puvun päälle ja sotki kamppeensa buffetissa. Vaati varustamoa maksamaan pesulalaskun. No ei maksanut kun äijä itse rypi kamppeensa yltä päältä taikinaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi