Voimistuuko naisten libido yleensä viittäkymppiä lähestyessä?
Omalla vaimollani olen havainnut tällaisen muutoksen selkeästi ja mietin, onko tämä tyypillistä? Pahakseni en tietenkään laita, mutta vähän on hämmentävää. Aiemmin on asian suhteen ollut hyvinkin "kunnollinen" ja jopa varautunut, mutta nyt haluaa jatkuvasti ja on jopa puhunut suhteen avaamisesta.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Onhan toi aika usein täälläkin mainittu juuri noin. Ite 46 ja olen ihan kauheaksi pervoksi muuttunut viimeisen kahden vuoden aikana.
Mitä tarkoittaa tässä "kauhea pervo"?
Kun suvunjatkamisen haaveet ja kiireet ovat hellittäneet, nainen vapautuu toteuttamaan naiseuttaan muunakin kuin äitinä. Haluaako hän edelleen jatkaa puolisona, se on tavallaan jo siihen mennessä ratkaistu. Parisuhdetta voi kumminkin nyt tältä pohjalta kehittää. Keskustelun avaaja puhui "suhteen avaamisesta", ja sehän voidaan tehdä monelle tavalla. Jos vaimolla on ollut sulhasia ennen nykyistä miestään, voisiko niitä olla nytkin, harrastaa vapaata rakkautta yhteisymmärryksessä aviopuolisonsa kanssa. Kellä nyt sellainen aviopuoliso on, jalo ja avaramielinen. Harjoittelua se vaatii, hidasta kypsyttelyä, mutta sitä makeampi paisti tulee.
Siellä on toinen kolli jo valmiina kermakupille tulemaan tai sitten on jo tullut ja nyt pitäisi homma saada "laillistettua".
Tästä syystä viihdyttää AP:tä ja sen varjolla vihjailee suhteen avaamisesta.
Lopputulemana AP jää etsimään henkilöä, jonka kanssa suhdettaan avaisi (treffi- ja keskustelupalstojen perusteella sekä omakohtaisten kokemusten perusteella ei ole miehelle ihan niin yksinkertaista). Vaimollasi sen sijaan on joku todennäköisesti kierroksessa, eikä uudenkaan löytäminen liene vaikeaa ellei ihan suohirviöstä ole kyse.
Pelkästään seksisuhdetta haluavien tai siihen tyytyvien miesten määrä on moninkertainen vastaaviin naisiin verrattuna.
Jep, näin ainakin mulla. Panettaa KOKO AJAN, mutta mulla on täysin haluton mies. Kärsin.
N49
Kuulostaa pahalta tuo suhteen avaaminen. Oma vaimoni puhui siitä, ja eikös pettänytkin. Sovittiin asia siten, että ei olla täysin uskollisia. Itse olen viime aikoina nussinut kolmea 45-50-vuotiasta naista, joista yksi on vaimoni. Kaikilla on koko ajan kauhea panetus tai muu seksuaalisuuden voimakas muutos ja panevat muitakin kuin omaa miestä. Etenkin näistä vanhin, 50-vuotias sanoi, että häntä oikein harmittaa, kun koko ajan panettaa. Hänen täytyy käydä joka päivä salilla, että voisi välillä ajatella muuta. Otos tietysti ei ole edustava, mutta ainakin joillain asia on juuri näin.
Kannattaa oikeasti jotenkin selvittää tuota suhteen avaamisen ideaa ja mitä sen takana voisi olla. Ei ole kovin montaa syytä, miksi joku pitkässä suhteessa oleva ennen monogaaminen ihminen alkaa tuollaista ehdotella. Pitkä monogaaminen suhde, joka avataan, päättyy melkein aina eroon.
Liittyy hormoneihin, itsellänikin tuli yhtäkkiä valtava muutos kun esimenopaussin ensioireet alkoivat. Tosi kiusallista, olen kuin joku teinipoika.
Itselläni noin ainakin kävi. Mies ei ole ollenkaan pahoillaan, ollaan kui ennenmuinoin nuorina.
Ratkaiseva sana tässä on "yleensä". Yleensä ei voimistu, vaan laskee tasaisen varmasti. Siis yleensä. Kuitenkin, on naisia joilla seksinhalu kohoaa juuri ennen vaihdevuosia, ja osalla halukkuus säilyy jopa vaihdevuosien ylikin. Noin 10- 20% naisista joilla halukkuutta vielä yli viisikymppisenä.
Tämä on tutkittu asia, sexpo, väestöliitto jne.
Onhan toi aika usein täälläkin mainittu juuri noin. Ite 46 ja olen ihan kauheaksi pervoksi muuttunut viimeisen kahden vuoden aikana.