Tuntuuko teistäkin, että maailma on muuttumassa ihan toisenlaiseksi?
Että se elämänmeno jota nyt on muutama vuosikymmen eletty, alkaa olla tiensä päässä? Eikä maailma muutu kyllä parempaan suuntaan, tai ainakin ennen parempia aikoja tulee todella vaikeat ajat, ehkä lisää sotia ja yleistä levottomuutta. Mihinkään toimeentuloonkaan tai töiden jatkumiseen ei voi enää luottaa.
Kommentit (270)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osasyynä yleiseen ilmapiirin kireyteen on varmasti sillä, että nykyään äänensä saavat kuuluville nekin, joiden ei pitäisi.
Siinä sitten mölinäpommeja viskotaan erimielisten poteroihin.
Aivoja tähän harrastukseen ei juurikaan tarvita.
Aivoja just tarvitaan siihen ettei mene aivottomana idioottina massan jatkona mihin ikinä käsketäänkin. Kuten mölisemään iskulauseita mielenilmauksissa.
Riippuu mielenilmauksen kohteesta, keinoista ja tavoitteesta.
Ei oikeastaan, kaikki nuo tuppaa olemaan samaa mallinetta eli mukaan huijataan hölmöjä hokemaan täysin vääristettyä sanomaa jonkun agendan edistämiseksi.
Kuten esim. Viron laulava valla
Suomessako tuo nyt sitten olikin? Kas kun et neuvostoliiton alkuperäistä vallankumousta vetänyt esimerkiksi.
Suomessa ei ole tilannetta jossa kansalla olisi suurempaa tarvetta mielenosoittaa ja nuo mitä nyt nähdään kaduilla onkin lähinnä organisoituja performansseja eikä aitoja kansan mielenilmauksia. Ay-liike esim. kuskaa bussitolkulla piirijärjestöjensä aktivisteja pitkin maata "mieltä osoittamaan". Ja kuten joku tuossa aiemmassa kommentissa toteaa, aika usein sitä mieltä osoittamassa on se sama aktivistijengi jolla tuntuu olevan kaikki vasemmistoideologiat sydäntä lähellä.
Vierailija kirjoitti:
On joo, mut oon kokenut maailman muuttumisen jo kerran aikaisemmin eli ysärillä (NL hajosi,EU, lama,Jugoslavian sota, matkapuhelimet, Internet).
Sama. 70-luvun lapsuus oli myös aikamoista mannerlaattojen välissä olemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä vuosikymmen on romahduttanut kaiken entisen, edessä on kaaos ja sen jälkeen uudenlainen ja ehkä parempi maailma. Jos joku vielä haaveilee paluusta vanhaan, niin saa olla asioista aika pihalla.
Ja se parempi maailma koskee joitakin tulevia sukupolvia. Meidän osamme on jotain ihan muuta.
Reilun 50-vuotiaana olen aina kuulunut seulonta-perkuu-välisukupolveen. Tavalla tai toisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuntenut muutospaineen koko elämäni ja ollut 'hereillä' mutta vasta koronan kohdalla tulin tietoiseksi miten maailmantalous on tänä päivänä rakentunut.
Ärsyttää, että hyviä ja tavoiteltavia asioita käytetään länsimaalaisten ihmisten orjuuttamiseen. Kukaan ei näkyvästi aja esim.Afrikan eri maiden kaivostyöläisten aseman parantamista ja kaivostoiminnan aiheuttamien ympäristökatastrofien lopettamista. Ei vaadita ihmiskaupan lopettamista.
Jaa-a, kun ihmiskauppaa harrastavat eniten ja pitävät pystyssä miljardipopulaatio-afrikkalaiset, aasialaiset ja lähi-itä niin mitäs luulet, kuuntelevatko nämä mini eurooppalaisten pyyntöjä vaikka homman lopettamiseen? Te olette todella naiviita. Miksi te kuvittelette että nämä "ruskeat" kansat kuuntelisivat eurooppalaisten ja jenkkien pyyntöjä missään asiassa? Ette ole huomanne
Se sanotaan "naiiveja" eikä "naiviita".
Woketus ja tuhannet sukupuolet sekoittavat sen vähäisenkin järjen, mitä vielä on. Selvät asiat sotketaan mielipuolisilla ideologioilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On joo, mut oon kokenut maailman muuttumisen jo kerran aikaisemmin eli ysärillä (NL hajosi,EU, lama,Jugoslavian sota, matkapuhelimet, Internet).
Eiväthän nuo niin hirveästi mullistaneet mitään, koska muutos tuli verraten hitaasti..
No ei todellakaan tullut.
Hallitus leikkasi lapsikorotukset työttömyystuista ja porrasti ansiosidonnaisen.
Syntyvyys vähenee entisestään ja kohta irtisanotaan opettajia urakalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vain.Oon tahattomasti lapseton ja viime vuosina olen alkanut olla tyytyväinen siihen, että niin kävi.Jos tulee sota,on helpompi paeta ilman lapsia eikä kukaan nukke rakas ihminen oo niin nuori,että jäisi mun jälkeen kovin pitkäksi aikaa tähän maailmaan kärsimään.
Mun lapset on aikuisia, eivätkä ole aikeissa hankkia omia. Oikeastaan ihan hyvä. Suvun kuuluukin pienentyä tässä vaiheessa historiaa.
He ovat myös saaneet ja saavuttaneet ne asiat, joista muut ovat joutuneet luopumaan tai jääneet vaille.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus leikkasi lapsikorotukset työttömyystuista ja porrasti ansiosidonnaisen.
Syntyvyys vähenee entisestään ja kohta irtisanotaan opettajia urakalla.
Onneksi tämäkin hallitus loppuu joskus. Aika piankin.
Ei enää ikinä noita tolloja valtaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämän vuoden lopussa Kiina hyökkää Taiwaniin ja kolmas maailmansota alkaa. Varma tieto.
Alkoi jo rysälän hyökkäyksestä Ukrainaan.
Vierailija kirjoitti:
Woketus ja tuhannet sukupuolet sekoittavat sen vähäisenkin järjen, mitä vielä on. Selvät asiat sotketaan mielipuolisilla ideologioilla.
Sulla ainakin. Me muut ei mietitä noita asioita lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minusta tuntuu ja pelottaa. Yleisesti olen pelokas persoona. Tapailin vuoden miestäni, sitten vasta alettiin seurustella. Tuntui, että pilaa jonkin tulevan mahdollisuuden, jos sitoutuu. Sain ensimmäisen lapseni yli 30 v., koska pelkäsin, ettei rahat riitå! Siis että menee työpaikka ja joudutaan sillan alle asumaan tai että vauva onkin vakavasti sairas ja minulla menee työ ja toimeentulo romahtaa sairaalavuoteen äärellä. Niin ei ole käynyt. Kun tuli korona ja aloitettiin rajoitustoimet, pelkäsin, että lapsi kasvaa kieroon, vaikka oli jo eskariin menossa. Pelkäsin, ettei opi leikkimään toisten kanssa tai ei opi ilmeitä, kun kaikki käyttivät maskia. Nyt minulla on taas pelokas olo. Jotain on tapahtumassa, sota laajenee, Kiina riehaantuu, ruuan ja öljyn hinta räjähtää. En pysty asumaan perheineni missään, kun rahat loppuu, menetän työpaikan kun autosta pitää luopua ja bussilipun hinta kohoaa.
Tuo ei ole enää tervettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on muuttumassa samaan tapaan toisenlaiseksi kuin mökissä, jonka jääkaappi tyhjenee, sähköt katkeavat ja klapit loppuvat.
Suurin osa ihmisistä ei tätä ymmärrä, kun eivät ole sisäistäneet mihin länsimainen elämäntapamme perustuu eli ehtyviin raaka-aineisiin, ylikulutukseen ja järjettömään ajatukseen jatkuvasta kasvusta.
No mä oon elänyt myös matalamman elintason ajan,osaan kalastaa,kotitarveviljellä ja kerätä ruokaa metsästä. Eipä haittaa,jos latte loppuu.
Vanha sukumökkimme pidetään sellaisessa kunnossa, että tiukan paikan tullen siellä voi taas asua.
Vierailija kirjoitti:
Ei tunnu. Tuntuu vaan siltä ettei mikään koskaan muutu.
Kaikki muuttuu, vaikkei mikään muutu. Se on ikuinen paradoksi!
Vierailija kirjoitti:
Mutta noista suurin osa muutti maailmaa parempaan suuntaan. Nyt kaikki muutokset tekee maailmasta vain huonomman paikan.
Totta. Kyllä oli helppoa elää ja kasvaa 1950-80- luvuilla. Vaikka oli kylmää sotaa jne. Kaikki alkoi muuttua 1990 - luvulla ja nykyään maailma on perseellään hukkumassa omaan paskaansa.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Eurooppa on muuttumassa nykyisellä väestöpolitiikalla hurjaa vauhtia hirveään suuntaan.
Suosittelen vahvasti allekirjoittamaan Sinimustan Liikkeen puoluehankkeen kannatuskortin puoluerekisterin sivuilla.
1930-luku meni jo. 2030-luku olkoon terveempi.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Kyllä oli helppoa elää ja kasvaa 1950-80- luvuilla. Vaikka oli kylmää sotaa jne. Kaikki alkoi muuttua 1990 - luvulla ja nykyään maailma on perseellään hukkumassa omaan paskaansa.
Tai sitten se vain kehittyy eri suuntaan. Helpon elämänkin maksoi joku jossain.
Ei vain muuttamassa, on jo muuttunut. Tekoäly ja kaiken automatisointi, ilmastonmuutos jne. Ihmisten asenteetkin on tainneet aikalailla muuttua.
Ihmiset on heikkoja voimaantuvia kaikkea woke paskaa höpöttäviä. Ja läskejä.