Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan uskomatonta nyky teinien käytös. Näin rannalla skootterityttöjä syömässä.

Vierailija
04.06.2024 |

Istuivat ulkopöydän ääressä. Vaikuttivat päältä päin ihan kilteiltä ja kunnollisilta, ei miltään ongelma tapauksilta. He söivät pöydän ääressä jotain pikaruokaa, sellaisista boxeista.

Pian he lähtivät, kun olivat syöneet ja näin miten pöydälle oli jätetty siihen paikkaan nuo tyhjät boxit ja pari pulloa limonadia jossa pienet pohjat.

Ihan uskomattoman röyhkeää. Vieressä olisi ollut roskapönttö, mutta tytöt poistuivat, kuin viiden tähden ravintolasta ja jättivät kaiken pöytään syötyään, jokainen voi arvata, että oliko kohta lokit noiden kimpusta. 

Tämä on todellakin pientä, tiedän, mutta väkisinkin herää kysymys, että eikö kukaan välitä enää yhtään mistään? Mihin tämä maailma ja elämä johtaa tuollaisten ihmisten kanssa? Olinhan minä itsekin nuorena joskus laiska, mutta en sentään noin laiska, ei olisi tuntunut mitenkään luontevalta ja en tosiaan ollut sieltä kilteimmästä päästä.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roskaaminen on typerää, joo. Mutta koittakaa muistaa, että kaikki nuoret ei harrasta samaa. Itse nuorena aina heitin roskat roskiin, ja muutenkin käyttäydyin hyvin (kuten edelleenkin myös hieman vanhempana). Ja voin sanoa, että tavat joita opetetaan pienestä pitäen, lähtee ihan kotoa. Miten vanhemmat toimii, niin toimii myös nuoretkin. Ei kuitenkaan pidä yleistää yleistää niinkuin kaikki teinit toimisivat samalla tavalla. 

Mutta se kai se pointti onkin, että nuorille on nykyään opetettu paljon vähemmän ihan normaaleja käytöstapoja. Tuskin kukaan kuvitteleekaan, että nykypäivän nuorilla olisi jokin luontainen taipumus porsasteluun, mitä muilla sukupolvilla ei olisi ollut.

Kaikista huolestunein olen tämän hetken alakouluikäisistä lapsista, mitä olen sivusta seurannut. Tuo sukupolvi on ilmeisesti kasvanut puolet pellossa, puolet iPadia tuijottaen.

Ja sitten kun elämä alkaa noita hiutaleita opettamaan niin on heti niitä 'mielenterveysongelmia'...

Vierailija
42/51 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kerran Järvenpäässä, kun istuin puistonpenkillä. Söin herneitä. Yksi vanhempi, vähän höpsö naamatuttu mies istui viereen. Pyysi, että saisi maistaa herneitä, annoin muutaman, pudotteli sitten tyhjiä palkoja jalkoihinsa, vaikka vieressä oli roskis. Toruin miestä ystävällisesti ja niin hän keräsi palot roskikseen🤔

Nehän maatuu tyhmeliini!

No ei esimerkiksi soramaahan maadu yhtään mikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen se nillittävä täti, joka sanoo vastaavasta. Kerran yksi teinipoika käveli vähän matkaa edelläni ja heitti suklaapatukan kuoret maahan. Karjaisin, että hei, sulla tippui jotain ja ystävällisesti opastin nuoren miehen roskineen roskiksen luo. Olen varmaan heikäläisten mielestä joku hullu joka ragee mutta aivan sama.

Vierailija
44/51 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kerran Järvenpäässä, kun istuin puistonpenkillä. Söin herneitä. Yksi vanhempi, vähän höpsö naamatuttu mies istui viereen. Pyysi, että saisi maistaa herneitä, annoin muutaman, pudotteli sitten tyhjiä palkoja jalkoihinsa, vaikka vieressä oli roskis. Toruin miestä ystävällisesti ja niin hän keräsi palot roskikseen🤔

Nehän maatuu tyhmeliini!

Ja joillekin linnuille ja oraville oivaa ravintoa. Numikolle olis kantsinut heittää

Vierailija
45/51 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kyllä joskus puuttunut asiaan ja sanonut että roskat kuuluu roskikseen.

Ihmiset ovat piittaamattomia, mitäpä ympäristön siisteydestä!

Äitini on kanssa huomauttanut kun lapsi on nostettu pöydälle kenkineen päivineen ja muitten pitäisi syödä siitä. Haistattelua tuli takasin...

Vierailija
46/51 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aikuiset edellä, sitä teinit perässä..

Vierailija
47/51 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roskaaminen on typerää, joo. Mutta koittakaa muistaa, että kaikki nuoret ei harrasta samaa. Itse nuorena aina heitin roskat roskiin, ja muutenkin käyttäydyin hyvin (kuten edelleenkin myös hieman vanhempana). Ja voin sanoa, että tavat joita opetetaan pienestä pitäen, lähtee ihan kotoa. Miten vanhemmat toimii, niin toimii myös nuoretkin. Ei kuitenkaan pidä yleistää yleistää niinkuin kaikki teinit toimisivat samalla tavalla. 

Mutta se kai se pointti onkin, että nuorille on nykyään opetettu paljon vähemmän ihan normaaleja käytöstapoja. Tuskin kukaan kuvitteleekaan, että nykypäivän nuorilla olisi jokin luontainen taipumus porsasteluun, mitä muilla sukupolvilla ei olisi ollut.

Kaikista huolestunein olen tämän hetken alakouluikäisistä lapsista, mitä olen sivusta seurannut. Tuo sukupolvi on ilmeisesti kasvanut puolet pellossa, puolet iPadia tuijottaen.

Mistä tiedät mitä nuorille opetetaan?

Roskaamista on ollut aina.

Et ole ikinä kuullut "nuoriso on pilalla" -ilmiöstä? Se tarkoittaa, että jokaisen sukupolven mielestä aina nykynuoret ovat pilalla. Ihminen on niin taipuvainen unohtamaan ne oman nuoruutensa hölmöilyt tai lapsellisuudet.

Jokaisessa aikakaudessa on myös omat ominaispiirteensä, niin hyvässä kuin pahassa.

Vierailija
48/51 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulin et ne ois ryypänny tai vetäny huumeita, mutta että jättivät roskia pöytään 😱 herranjumala!!! 😂

Etkö oikesti ymmärrä tilanteen vakavuutta? Jos ihmiset ei tuon vertaan välitä mistään, mihin maailman suunta menee tuollaisten kanssa?

Tota on mummot arvuutelleet läpi aikojen. Nykynuoret on aina olleet pilalla. Ei siis mitään uutta.

Joo, taas tämä "kyllähän ennenkin" Kuule, tämänpäivän nuoriso on ihan oikeasti pilalla, sitä on ihan tutkittu useampaan otteeseen koska muutos oli niin nopea. Tällaisia sukupolvia ei ole ollut koskaan ennen(johtuen myös siitä ettei tällaista maailmaa ole ollut koskaan ennen) Ennen teinit olivat vain perus teinejä, nykyään ne ovat lievän kehitysvamman rajalla olevia erittäin huonon moraalin, älykkyyden ja sivistyksen omaavia möllöjä. Useat myös erittäin väkivaltaisia ja ilman mitään katumusta. 

Vierailija
49/51 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikista huolestunein olen tämän hetken alakouluikäisistä lapsista, mitä olen sivusta seurannut. Tuo sukupolvi on ilmeisesti kasvanut puolet

Olen -79 ja en ole kyllä koskaan ennen kuullut sukupolvesta joka ei varma omasta sukupuolestaan tai edes siitä onko ihminen vai furry. Näin sekopäisiä penskoja ei ole kyllä ennen ollut historiassa. 

Vierailija
50/51 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen -79 ja en ole kyllä koskaan ennen kuullut sukupolvesta joka ei varma omasta sukupuolestaan tai edes siitä onko ihminen vai furry. Näin sekopäisiä penskoja ei ole kyllä ennen ollut historiassa. " tämä siis vastaukseksi tähän "Et ole ikinä kuullut "nuoriso on pilalla" -ilmiöstä? Se tarkoittaa, että jokaisen sukupolven mielestä aina nykynuoret ovat pilalla. Ihminen on niin taipuvainen unohtamaan ne oman nuoruutensa hölmöilyt tai lapsellisuudet."

Eipä ole historiassa ennen ollut samankaltaisia sukupolvia kuin nämä nykyiset zoomerit. 

Vierailija
51/51 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skootteri

Mikä skootteri on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme