Mikä ammatti on stressaavin ja raskain henkisesti?
Vastaan varhaiskasvatuksen opettaja.
Syitä esim. pitäisi muistaa kaikki lasten asiat (diagnoosit, tukien tarpeet ja haasteet, allergiat, mieltymykset, terapiat, neuvolakäynnit jne), keskeytyksiä työn tekemiseen tulee miljoona kertaa päivässä, jatkuva häly, pitäisi osata uusimmat kasvatus- ja opetusmetodit, hallita digi-ja tietotekniikkataidot, olla luova ja innovatiivinen, täyttää vanhempien vaatimukset ja odotukset, tukea ja opastaa vanhempia vanhemmuudessa, jatkuva kiire ja riittämättömyyden tunne, turhat paperihommat, kun jokaiselle lapselle täytyy täyttää kamala pino erilaisia tuen ja täydentävän varhaiskasvatuksen papereita. Palkka ihan perseestä, joten vapaa-aika menee rahanpuutteesta stressatessa. Tässä joitakin mainitakseni.
Kommentit (237)
Kaikki suorittava työ ( siivooja, ahtaaja, tehdastyö) on kevytttä henkisesti. Ei mitään vastuuta ja virheet ei haittaa. Ahtaajat ja tehdasporukka on nostattaneet palkkoja huutamalla ja punalipuilla.
Kiinteistönvälittäjä pelkällä provisiopalkalla. Tunnen monia jotka eivät kestäneet.
Sanoisin poliisi tai ensihoitaja. Molemmat näkevät työssään jatkuvasti onnettomuuksia ja niiden uhreja, väkivaltaa ja kuolemaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että jokaisella lapselle täytyy täyttää kamala pino erilaisia tuen ja täydentävän varhaiskasvatuksen papereita?? Vaikea uskoa. Mikä edes on täydentävä varhaiskasvatus?
Kauheasti on keksitty termejä ja tekemistä, joka on kaikkea muuta kuin sitä, mitä siellä päiväkodissa pitäisi tehdä: Hoitaa lapsia ja huolehtia niistä.
Kyllä täytyy. Tule ja uudista tämä ala kun kerran niin hyvin osaat. Sano sen jälkeen onko raskasta.
Miksi sitten täytyy? Miksi työssä on noin paljon turhanpäiväistä sälää, jota useimmat lapset eivät tarvitse? Se kaikkihan on pois siitä lasten kanssa tehtävästä perustyöstä.
Lastensuojelun sosiaalityöntekijä on tähän ainoa oikea vastaus. Yksi päivä tulet töihin ja kuulet vastuullasi olleen lapsen kuolleen vanhempiensa tekojen vuoksi. Ja palkka verojen jälkeen alle 3000e.
Pitäisi kokeilla kaikkia, jotta voisi sanoa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun luin ap aloituksen. Minulle tarjottiin päiväkotiopettajan paikkaa- en ota sitä vastaan!
Muut ovat varmasti päättäneet mikä sinusta tulee isona. Antaisitko muiden päättää mitä ammattia harjoitat? Entäs muut asiat? Annatko muiden päättää kuka on puolisosi?
Mietipä nyt vähän itsekin. Ovatko todellakin muut valinneet sinulle sinun ammattisi, puolisosi, kotisi, harrastuksesi? Muut päättävät mitä musiikkia kuuntelet, minkälaisia vaatteita käytät? Ihanko todella? Onko muut valinneet mitkä kalsarit tänään sinulla on jalassa?
Jos näin on niin aika lailla elät vielä Itä-Saksan Stasi-aikaa.
Katsos kun minulla ON jo ammatti. Minulla ON oman alan töitä- olen yrittäjä. Mutta pystyisin ottamaan sen päivätyön vastaan hieman omilla ehdoilla, tai aikataulujani pitäisi ainakin hieman soveltaa. Ja juuri NAUTIN nykyisestä työstäni, ja juuri päätin, etten ota lisäksi päiväkodinopettajan työtä vastaan.Revitkää siitä, te 8-16 työtä tekevät.
Työttömänä joutuu koko ajan keksimään uusia keinoja miten kieltäytyä työnteosta että voi jatkaa laiskotteluaan yhteiskunnan rahoilla. Onneksi kokenut työtön pystyy välttämään kaikki työtarjoukset vetoamalla erinäisiin velvoitteisiin tai työntekoa estäviin asioihin kuten että ei pysty hakeutumaan työhön omin voimin..
Poliisi
Poliisit joutuvat ainakin kohtaamaan yhteiskunnan koko kirjon tapetusta uhrista alkaen ja tappelemaan mielisairaitten, piripäiden, narkkien, alkoholistien ja muun roska väen kanssa. Amerikassa käytetään helpommin asetta mutta täällä saattaa joutua syytteseen jos ampuu häiritsijää vaikka mahaan. Onneksi poliisiksi hakeutuvat sellaiset jotka eivät enää pidä häiriköitä kunnon kansalaisina vaan ihmis jätteenä jota on vain siivottava pois.
Olen itse katsellut farmaseuttien työtä että se varmasti on tylsää ja stressaavaa. Istut koko päivän kuumassa kopperossasi ja kuuntelet vaivaisten valituksia lääkkeiden hinnoista joille et voi mitään.
Toisaalta voin olla väärässäkin, ehkä se on joillekin antoisaa ajanvietettä.
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä joutuu koko ajan keksimään uusia keinoja miten kieltäytyä työnteosta että voi jatkaa laiskotteluaan yhteiskunnan rahoilla. Onneksi kokenut työtön pystyy välttämään kaikki työtarjoukset vetoamalla erinäisiin velvoitteisiin tai työntekoa estäviin asioihin kuten että ei pysty hakeutumaan työhön omin voimin.
Työttömän ammatti olisikin muuten aivan loistava valinta jolleivat riivatut te- viranomaiset olisi alvariinsa kimpussa. Mene sinne, soita tänne, lähetä todistus, ole aktiivinen. Haluan olla rauhassa ja keskittyä miettimään miten saisin lisäpäiviä tälle ihanuudelle.
Työtönhän ei tietenkään ole ammatti, vaan asema.
Ruumisauton kuljettaja, ruumiinavaaja ja oiksualääkäri. Kaikki nämä sen takia että työssä ollaan, joka päivä erittäin paljon tekemisissä kuoleman kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kiinteistönvälittäjä pelkällä provisiopalkalla. Tunnen monia jotka eivät kestäneet.
Kiinteistönvälittäjän työ on itse asiassa aika rentoa hommaa. Esittelet asuntoja kiinnostuneille ja toimit välikätenä myyjän ja ostajan välissä. Stressiä työstä ei kannata ottaa sillä jos tekee oman pohjatyönsä hyvin niin sekä myyjä että ostaja ovat tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelija.
Tämä!
Että voi olla tyhmiä ihmisiä maailmassa. Iloinen ja aurinkoinen pitää olla, vaikka asiakas on väärässä, haukkuu, uhkailee, aliarvioi ja perseilee.
Ei, Suomessa ei ole vain yhtä lentoasemaa. On useampia. Turha haukkua minua idiootiksi, jos kysyn, mistä lentoasemasta asiakas puhuu.
Ei, se ei ole minun vikani, jos toisen yrityksen asiakaspalvelu ei vastaa puhelimeen.
Ei, en saa provikkapalkkaa. Saan yhtä paskaa palkkaa, soitit sinä tähän palvelunumeroon tai et.
Vierailija kirjoitti:
Ruumisauton kuljettaja, ruumiinavaaja ja oiksualääkäri. Kaikki nämä sen takia että työssä ollaan, joka päivä erittäin paljon tekemisissä kuoleman kanssa.
Ei kuolemassa ole mitään stressaavaa eikä mystistä. Olen tehnyt vuosia saattohoitoa ja kuolema voi olla usein hyvinkin vapauttava. Kuolema on osa elämää, tämä pitäisi ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti
Ei kuolemassa ole mitään stressaavaa eikä mystistä. Olen tehnyt vuosia saattohoitoa ja kuolema voi olla usein hyvinkin vapauttava. Kuolema on osa elämää, tämä pitäisi ymmärtää.
Jos oma työelämä on pelkkää kuolemaa niin kysyy luonnetta olla joskus hyvällä tuulella. Oikeastaan millään asialla maailmassa ei ole kuoleman rinnalla mitään merkitystä.
Psykiatriassa psykoosien vastuualueella hoitajana, lääkärinä, psykologina, sos.työntekijänä jne.
Hoito- ja terveysala on myös hyvin henkisesti ja ruumiillisestikin raskasta ja kuluttavaa, ERITTÄIN HUONO PALKKA ottaen huomioon työn vastuun ihmisten hengestä ja terveydestä!