Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi syöttää lapsille jatkuvasti jotain epäterveellistä!!

Vierailija
04.06.2024 |

Itse pyrin terveelliseen ruokavalioon, mutta mummolassa terveellinen kotiruoka saattaa olla yhtä, kuin uunimakkaraa ja perunamuusia, lihapullia tai muusia, tai muuta vastaavaa hiilaria ja lihaa, kasvikset minimissä.

Edes leipiä anoppi ei tee terveellisesti. Kysyin iltapalasta niin lapsi sanoi, että mummo teki sellaisia kolmioleipiä missä oli majoneesia, kanamunaa, pekonia ja kinkkua.

Aamupalalla on yleensä taas keitettyjä munia, pekonia, nakkia, paahtoleipää ja tuoremehua saa monta lasia.

Ruokajuoma on taas limonadi ja mummo antaa lapsille vielä karkkiakin illalla.

En haluaisi olla nipo, mutta lapsemme ovat olosuhteiden pakosta nykyisin joka viikonloppu mummollassa, minä ja mies töissä. Järjestely toimii muuten hyvin, mutta tämä ruokapuoli huolettaa. Mummo on ylipainoinen itse ja tämä alkaa kohta varmaan tarttumaan lapsiinkin.

Kumpakin lapsista on silminnähden pyöristynyt tämän vuoden aikana. mutta paino ei ole noussut kovin paljoa vielä

Mitä mieltä olette? Anoppi elää tuollaista elämää aina eikä näe tai halua nähdä ongelmaa, hän ei myöskään kuuntele neuvojani elämässä, ruuanlaitossa tai lapsiin liittyvissä asioissa.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankala tilanne. En kyllä hyväksyisi tuollaista sontaa omien lapsien ruokasi noin usein.

Mikähän sinäkin olet. Ei nuo ap:n anopin ruoat sentään sontaa ole. Opi ilmaisemaan asioita sivistyneesti.

Vierailija
22/77 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te menette mukaan näihin selviin provoihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nämä tällaiset työt ovat, että kumpikin olette joka viikonloppu jatkuvasti töissä?

Vierailija
24/77 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nämä tällaiset työt ovat, että kumpikin olette joka viikonloppu jatkuvasti töissä?

Typerä kysymys. Eri

Vierailija
25/77 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet valmiiksi lapsille viikonloppua varten terveellisiä eväsleipiä ja sellaista ruokaa, jota haluat lasten syövän.

Vierailija
26/77 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerä kysymys. Eri

Miten niin on typerä? Yleensä vanhemmat yrittävät järjestellä työvuorojaan niin, ettei lapsia tarvitsisi kuskata hoitoon. 

Vierailija
27/77 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisit myös viedä mukana valmista ruokaa / kaikki lasten ateriat koko viikonlopuksi.

Valmisruokahan se on sitä ravitsevaa :D:D

Tarkoitan kuitenkin itse valmiiksi tehtyjä ruokia. Ei tarvitse isoäidin käydä kaupassa ruokaostoksilla eikä seisoa keittiössä.

Vierailija
28/77 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä antaisi lasta hoitoon ylipainoiselle ihmiselle pitkiksi ajoiksi.

Lapseni kävi muskaria, jossa opettaja oli todella punkero. Lapsi kertoi, että he saivat joka kerta keksejä ja pipareita palkinnoksi ties mistä. Loppuu se muskari siihen paikkaan. Aivan järjetöntä palkita ruoalla tai herkuilla. En halua edes tietää, missä kunnossa tämän musiikkipedagogin hampaat olivat.

Mun lasten opettajat harrastavat tätä. Ihan peruskoulussa.

Vierailija
29/77 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet valmiiksi lapsille viikonloppua varten terveellisiä eväsleipiä ja sellaista ruokaa, jota haluat lasten syövän.

Eväsleivät eivät ole mitään terveellisiä. Ap:n pitää ottaa viikonlopuiksi lastenhoitaja, keittää etukäteen ne terveelliset ruoat jotka lastenhoitaja vain lämmittää. Ei muutenkaan pitäisi mummua rasittaa tuolla tavalla joka viikonloppuna. 

Vierailija
30/77 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveitä nuo anopit!!! Viekää valmiit ruuat anopille, niin pääsee vähemmällä ja saavat lapsenne teidän toivomaanne ruokaa. Ei ole paljon vaadittu, jos itse ne ruuat teette, ei ole helppoa anopin hoitaa lapsianne. Anopin pakastimeenkin voitte ruokaa viedä ja leivät teette itse, pakkaatte rasioihin ja annatte lasten mukaan. Jos ette tee, niin se on voi voi... anoppi tekee sitä ruokaa mitä osaa ja on tottunut syömään. 

Vierailija
31/77 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveitä nuo anopit!!! Viekää valmiit ruuat anopille, niin pääsee vähemmällä ja saavat lapsenne teidän toivomaanne ruokaa. Ei ole paljon vaadittu, jos itse ne ruuat teette, ei ole helppoa anopin hoitaa lapsianne. Anopin pakastimeenkin voitte ruokaa viedä ja leivät teette itse, pakkaatte rasioihin ja annatte lasten mukaan. Jos ette tee, niin se on voi voi... anoppi tekee sitä ruokaa mitä osaa ja on tottunut syömään. 

Ja jos anoppi käy kotona lapsia hoitamassa, niin vieläkin helpompaa tehdä ne ruuat valmiiksi. 

Vierailija
32/77 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainut huono tuon mummon ruuissa on tuoremehu ja karkit ja limut.

Muuten tosi ravitsevaa ruokaa.

Näin minäkin ajattelen. 

Muuten ihan ok. 

Vie ap lisäkkeeksi kasviksia. 

Porkkanatikkuja naposteltavalsi. 

Vierailija
33/77 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankala tilanne. En kyllä hyväksyisi tuollaista sontaa omien lapsien ruokasi noin usein.

Mikähän sinäkin olet. Ei nuo ap:n anopin ruoat sentään sontaa ole. Opi ilmaisemaan asioita sivistyneesti.

Terveellisesti syövä ja liikunnallinen ihminen, joka on sote-alalla nähnyt ihan riittävästi ihmisiä, jotka luulevat ettei majoneesilla kyllästetyt pekonileivät ole sontaa.

Vierailija
34/77 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisit myös viedä mukana valmista ruokaa / kaikki lasten ateriat koko viikonlopuksi.

siinä luki "valmista ruokaa" ei valmisruokaa.

Vanhemmat voivat valmistaa oman mittapuunsa mukaan terveelliset ruuat lapsen mukaan viikonlopuksi kun menevät mummolaan. 

OPETTELE PILKUTTAMAAN!!!! Ei voi olla niin vaikeaa!

Vierailija
35/77 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä keksisin toisen hoitokuvion, jos viikonlopputyö on vakio. Jos mummo on neuvottelukyvytön ja tapoihinsa pinttynyt, niin ei tuossa neuvotteluvaraa ole. Ei voi sanella, mitä ruokaa mummo kotonaan tekee.

Tuskin tuollainen mummo syöttäisi lapsille mukana tuotuja ruokia. Mun anoppi sen ainoan kerran kun vein lapsen hoitoon, syötti mun tekemät ruuat koiralleen. Jotain einestä sille lapselle yritti syöttää. Lapsi oli alle vuoden. 

Vierailija
36/77 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom. Anoppi. Taas. 

Vierailija
37/77 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveellisesti syövä ja liikunnallinen ihminen, joka on sote-alalla nähnyt ihan riittävästi ihmisiä, jotka luulevat ettei majoneesilla kyllästetyt pekonileivät ole sontaa.

Majoneesi on itseasiassa ihan suotta demonisoitu. Runsaasti tyydyttymätöntä rasvaa. Ihan kelpo esimerkiksi levitteeksi leivälle, kunhan kokonaisenergiansaanti pysyy sopivana.

Vierailija
38/77 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa kommentissa mainittu mitään valmisruoasta.

Etkö muka oikeasti huomannut mistä oli kyse. Sivusta

Vierailija
39/77 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kiittämätön ihminen. Siis lapset ovat kaikki viikonloput yötä päivää anopilla ja sinä nillität ruuasta. En usko tähän satuun ollenkaan. Tai jos se totta on, niin makean antamiseen voi asiallisesti puuttua mutta lihapullat ja muusi - ihan kunnon ruokaa. 

Vierailija
40/77 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan tiedoksi, kun tulee nälänhätä,etsitte kaikkea mitä vaan voisi syödä.Tänävuonna jo?