Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perheen loukkaantuminen kun emme järjestä häitä

Vierailija
04.06.2024 |

Haluamme mennä kahdestaan naimisiin kirkossa ja sen jälkeen syömään. Ei siis mitään ihmeellistä. Aluksi ei ollut tarkoitus edes kertoa tästä etukäteen läheisille, mutta päivämäärä oli sama erään perhejuhlan kanssa, joten oli kerrottava. No, nyt on käynyt ilmi, että minun perheeni on asiasta loukkaantunut, koska häihin nyt kuulemma on vain kutsuttava perhe. 

Olenko itsekäs kun en siltikään kutsu heitä kirkkoon? Ehdotin juhlia epävirallisesti ja rennosti vanhempieni kotona joskus myöhemmin. Olisin itse maksanut tarjottavat luonnollisesti. Mutta tämäkään ei sovi kuulemma.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole itsekäs. 34v. sitten käytiin miehen kanssa maistraatissa, todistajat oli viran puolesta, siis ei ketään tuttuja eikä sukulaisia. Ilmoitettiin asiasta vasta jälkikäteen. Kukat oli, valokuvassa käytiin, sormus hankittiin. Ei ollut juhlia, pieni vkonloppumatka tehtin. Edelleen muistan lyhyttä vihkimistilaisuutta lämmöllä, se oli meidän näköinen. 

Meillä teimme samoin. Emme kutsuneet ketään maistraattiin. Syömään menimme kahden.

Edellisen puolison kanssa kutsuimme pari vierasta kotiimme syömään ja juomaan. Silloin yksi jäi kiviriipaksi seuraavaan päivään saakka ja ne muut lähti vasta yöllä pois. Jäi sellainen vaivaannuttava trauma heistä.

Vierailija
22/23 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa perheestä vieläkin sitä mieltä, että tein väärin. Miten reagoida tällaiseen? Olen samaan aikaan surullinen ja samaan aikaan hyvin hämmentynyt. Mikä on syynä sille, että tästä tehdään niin iso asia? Ei voi edes toisen mieliksi sanoa, että olen onnellinen puolestasi ja tottakai teette kuten haluatte?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toisinpäin, kutsuttiin vanhemmat, sisarukset ja pari ystävää häihin, miehen sukulaiset eivät jostain syystä päässet niin ehdotin miehelle että mentäisiin ulkomailla naimisiin, vuokrattiin huvila ja maksettiin vanhempieni ja siskojen matkat sekä parin ystävän matka.

Tämä kun selvisi miehen sukulaisille niin vetivät herneen nenään, eivät onnitelleet edes.